Thursday, September 11, 2014

ORANG KAHWIN.

Sepanjang seminggu dua lepas asyik orang kawin.. Eh tak ramai.. cousin Pak Radie je sorang yang kawin.. Tapi kitorang pegi time akad nikah ngan kawin belah perempuan.. Ahad ni kawin belah lelaki (cousin) pulak.. nasib 3 kali je.. kalau 8 kali pitam aku.

Masa nikah dan kawin ni Kasih takde coz dia gi camping kat Bentong tu.. Shiannnn dia hahaha.. 

Nikah kat Masjid Jamiatus Solahiah, Batu Caves sebab pengantin pompuan duduk situ.. Yang pengantin lelaki duduk Kg. Pasir, Ulu Klang.. senang kan aku kalau balik raya kemain dokek lagi.. Tak gaduh pon berjam2 baru nak sampai kuakakakkaka.. Tapi ko jangan ingat Ulu Klang tu tak jam ye.. Gila babeng nak u-turn.. jam pon sebab segala bapak lemang jual kat sana.. 



ni semua belah lelaki.. Kemain lagi awal dah sampai.. dah lah aku kebulur time nie.. Nasib SIL aku bawak bekal nasi goreng.. Selamba duduk luar masjid aku makan nasi goreng hehehe



Selamba je Aleesya betenggek hisap jari kat kaki apak dia.. Hoiiii macam2 ragam dia sekarang nie.. urut dada je ok.. 

Alhamdulilah selamat menjadi suami orang dengan sekali lafaz.

dengan anak-anak buah yang dah remaja sangat dah.. 

with my lovely SIL Kak Yati.

Esoknya majlis persandingan pulak kat Dewan Utusan.. 


Pengantin bersama ibu dan bapa mertuaku..

Tengok muka diaaaaa... Kalau gaduh ngan Amaani.. hujung mata je dia tengok Amaani tu.. kakak dia nangis ke apa ke dia tak pedulik.. dia jeling je.. dah lah now pesen nak berdukung je... Bibik nak buat kerja pon tepaksa dukung.. Kalau tak dukung dia kejar bibik tu.. dia tarik seluar bibik sambil ikut bibik ke hulu ke hilir meraung.. ko daya? kalau aku selamba je aku jalan.. nasib lah kau nak menangis di situ.. bukan nangis betul pun.. nangis auta je..

rambut dah lah pesen 60an hahahah.. 

Kak Pilla snap gambar ni.. sibuk je mamat baju hitam kat depan tu.

Nahhh ko pilih je nak air apa.. dah macam bazaar ramadhan aku rasa hahahah.. lauk pon best, semua lauk kampung.


kalau mood ok.. cuba kalau tak ok.. pitam.

kesayangan ni.. ni nama dia si kaki mengadu.  tapi kesian gak kat dia.. sebab selalu kene buli.. Kasih buli dia.. Leecha pun buli dia.. terus jadi ratu air mata.. kalau dia melawan pon.. dia marah balik...jerit-jerit tapi still air mata mengalir... Eh tu perangai aku dulu tu hahahah.. Aku dulu kalau bergaduh ke kalau melawan ke.. Aku tetap akan jawab apa yang aku rasa betul, aku tetap aku luah kemarahan tu.. tapi air mata menderu-deru sambil marah tu.. hahahahah.. tul tak Anny?

Tahniah Syafiq dan Baini.

Eh ni je seketul gamba Kak Pilla.. Sedih sangat tau.. Laki pon dah tak nak amik gambar ai.. dia asyik selfie muka dia je ngan tongkat ajaib tu.. lu ingat lu selfie bebanyak, wa nak masuk gamba lu sini? kem salamm.




Love, 
Filla.

5 comments:

Bitt (double IS) said...

agagagaggaa gelak kat statement terakhir tuh!!

wahhh bergamba dengan anak sedara yang dah remaja tu...tak jumpa pon u ;p

Chekgu Azrine said...

Semoga berkekalan...tahniah!

Azura Aziz said...

alahai, best pulak ada air byk2 macam tukan.. kalau kita, mesti nak rs smua air haha..

wanda arry said...

Bai ni kawan kolej sy dlu..dpt gak tgk gmbr dia kawen..xbkesempatan nk g wedding dia.

Anonymous said...

Br td tgk pilla kat rancangan xrel tv 180...hahahha.....aktip betul yer dulu walaupun mcm huru hara jer masa pasang kapal terbang tu...