Wednesday, April 16, 2014

STUDIO RAKAMAN.

Hari ni Kak Pilla nak mengimbau kisah lalu.. Zaman Kak Pilla kecik-kecik dulu.. Nak baca tak? kalau tak nak pon kena baca jugak.. ini paksaan *hentakkaki*

Akak dilahirkan di Sabah bah bah bah... Bukan sebab berasal dari negeri di bawah bayu.. tapi sebab Wan ngan Atok berhijrah bekerja mencari rezeki di sana.. so lahirlah kami 3 beradik di sana.. Tiap kali pergi kursus aku paling tak suka sekali bila kena bagi tau asal dari mana... Kebanyakan dari negeri-negeri lain pastu datang bekerja kat KL so diorang takde lah susah sangat.. Aku macam kurang paham maksud berasal dari mana ni.. Aku lahir je kat Sabah.. aku Form 2 aku dah pindah duduk KL.. kitorang sekeluarga duduk kat Ampang.. tapi Wan ngan Atok asal orang Melaka.. So aku ni orang apa? Sabah? Melaka? KeyEll? Amboi nak jugakkkk KeyEll.. tak sedor diri betol.. hahahah.. 

Ok lah nak cerita pengalaman aku di lahirkan jauh di Sabah sana.. Biasanya kitorang akan balik Melaka kalau hari raya.. tapi tak lah setiap tahun.. kaya sangat kau nak turun naik kapal terbang tiap tahun? Eh zaman dulu-dulu kan ada MAS je.. so bila dapat naik katerbang tu rasa macam orang kaya je.. Aku excited ok.. siap ada baju khas naik kapal terbang ni.. aku ingat lagi skirt labuh kembang warna pink pekat ada bunga-bunga.. bila pakai skirt tu aku siap pusing-pusing.. bajet princess.. tapi gigi rongak.. rambut boy cut.. aper citer hahah.. 

Aku kecik-kecik dulu Wan tu garang ok.. sampai sekarang pon garang.. takut tau.. hahah.. aku dah citer ke belum tak ingat pulak.. dulu masa kecik bila kene marah je.. asal aku hentak kaki.. mak aku memang hangin lah.. terngiang-ngiang suara petir dia.. "Hentak? Hentakkkk!! malawan kau yeh?" Nahhhhhh baling gunting besi.. melompat Kak Pilla mengelak ok.. phewwww nasib tak terpacak gunting kat kaki.. rumah kitorang dulu rumah lantai papan.. so bila berjalan tu memang lah berbunyi lantai tu.. bila aku kena marah, nanti kaki aku menghentak.. tak hentak banyak pon.. hentak sikit je.. ponnnnn tak boleh ok.. Wan memang pantang gila kau menghentak.. sebab tu aku menurun.. siapa hentak kaki kat aku sekarang.. memang aku jerit je.. "Hentakkk!! hentak lagi kaki tu.. sekali lagi mama dengar siap yeh".. amboih.. Kasih mesti jawab sambil melalak "mana ada kasih hentak kaki? tangga ni yang bunyi".. Ek eleh budak kecik nie.. mak kau makan garam dulu ok... tetiba plak tangga yang salah.. 

Bezanya aku kalau kene marah, aku tak nangis meraung macam Kasih. aku diam je.. air mata je meleleh.. tapi dada berombak ni, nak melawan tak dapat.. rasa nak meletop jantung ni..hahahah.. berani melawan.. ada yang dapat penampa jepun sekali.. kadang kalau Wan membebel, aku menjawab tapi dalam hati.. hahah.. kadang terkeluar kat mulut.. wahhh sampai terkeluar kat mulut ok, tapi bunyi melawan tu macam bisik-bisik je sebab takut.. pastu Wan jerit "Ko menjawabbbbbbbbbb yeh??? menjawabbbb???? satu haku cakap sepuluhhhhh kau jawabbbbb kan?" pangg pecah gelas sebijik kat lantai.. dengan muka sadin aku amik penyapu aku sapu kaca-kaca yang pecah tu masuk penyodok.. muka derkkkkkkkk je.. tapi air mata tetap meleleh ni.. pastu sambil sapu tu aku bersoal jawab dalam hati "sepuluh??? sepuluh???? mana ada sepuluh.. tak sampai pon tiga patah jawab, tu pun nak marah"... nakkkkkkkkkk jugak melawan ni.. hahahahha.. 

Ok lah, cukup lah cerita pasal aku kaki menjawab dulu-dulu.. semua budak meningkat dewasa memang suka menjawab kot.. masa tu semua kita buat rasa betul.. pastu terus rasa kenapa mak aku ni tak cuba untuk memahami??? kenapa? kenapa???? jangan nak over sangat... 

Nak cerita pengalaman aku sebenarnya.. dulu aku ada macam makcik kot.. tak tau lah title makcik ke apa.. sebab Atok and Wan ada anak angkat, nama dia Pakcik Mahat.. so dia kawin ngan orang sabah ni nama dia Auntie Nisa (kalau aku tak silap).. Aku rapat gila dengan dia.. dia DJ radio Sabah.. aku selalu ikut dia gi konti pagi-pagi buta pon pernah kot.. aku selalu tengok cara dia cakap kat konti tu.... so satu hari tu dia tanya aku if aku minat berlakon kat radio... Of courseeeeeeeeee aku nak! tapi korang macam tak tau.. Kak Pilla ni kan pemalu... tak confident.. aku dulu-dulu tak macam sekarang ok.. i mean tak confident macam sekarang.. dulu aku penakut.. last-last Atok ngan Wan pun izinkan so aku berlakon.. berlakon kat radio ni senang sikit.. sebab ko cuma kena jadi binatang kahkahkah.. time berlakon pon weekend je.. tengok berapa banyak watak kau pegang.. kadang jadi kambing, arnab, kucing, tikus.. bahahahahahha... 

-pic googled-

tapi camni lah lebih kurang studio tu.. tapi microphone tu dari atas panjang turun ke bawah.. then ko pegang script tu dan berlakon ikut watak masing-masing.. tapi kene senyap.. tak boleh kertas berlanggar ke apa.. gitu.... 

Nanti ada dialog ko bercakap je lah.. sebelum tu ada lah script untuk baca and berlatih dulu.. seram sejuk tangan Kak Pilla u ollsssss... terus aku rasa kepala aku jadi besar sebab panik.. hahahha... tapi bila dah selalu aku rasa ok.. rasa bila dapat watak sikit rasa macam alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa napa jadi tikus je????? aku nak jadi harimau.. ah macam tu rasa dia.. dia macam drama radio kanak-kanak.. rakaman gitu.. nanti bila on-air Kak Nisa tu call lah bagitau nanti dengar radio.. so beramai-ramai lah dengar.. merah telinga aku kejap sebab malu.. tapi eksyen ok.. rasa bangga... hahahahah.. pastu nanti ada lah sebut nama aku sebagai harimau.. ah macam tu.. siap cakap pulak dari sekolah mana.. glamour jap nama sekolah aku.. masa sekolah rendah aku sekolah kat St. Francis Convent.. pegi sekolah ada lah kengkawan tanya betul ke aku berlakon kat radio... ai buat biasa je.. wellllll....... tangan di bahu mata ke atas gitu.. hahah tak lah.. Kak Pilla kan sopan.. mana ada buat camtu.. baru jadi pelakon kanak-kanak kat radio ko jangan nak eksyen yeh.

Dapat duit ok berlakon radio tu.. bagi aku banyak jugaklah.. sebab ko kecik je lagi.. baru darjah 3 macam tu.. dah ada duit sendiri... Wan tolong simpankan duit yang aku dapat tu.. pastu form 2 aku dah balik KL.. pernah kot sekali Kak Nisa contact balik Wan.. tanya if aku nak involve lagi tapi kat TV pulak..tapi aku tak nak kot.. aku takut.. Wan pun takkan bagi kot.. pastu bila dah cakap tak nak tu ok lah.. tapi tetap buat-buat berlakon kat bilik air.. wah berdialog sorang-sorang kengkonon aku ni pengacara.. kesian Kak Pilla.. aku ni menyanyi dah lah suara terok gila.. tune bersepah-sepah.. kalau karaoke, baru keluar perkataan kat screen tu.. belum highlight lagi.. aku dah nyanyi dulu.. hahhaha.. aku panik ok.. pastu macam berdebar-debar "sekarang ke nak masuk, skarang ke".. haaaa macam tu perasaan dia.... eish kalau tak, confirm aku dah lawan Neelopa dah sekarang ni.. bahahahahahaha.. 

Elok ko ni tulis blog je la Kak Pilla.... kat blog senang.. takde plak nak rasa nervous ke apa.. hahahha..

Ok lah, semoga terhibur dengan cerita ahkak ni.. tata titi tutu..



-Ads-
Excited tak u olss tengok buih-buih tu ??

Rasa segar bugar je macam mandi air sabun ..
Picit sedikit sahaja, tapi kesan ... memang best, harum semerbak !!


Tidak mengira usia tua atau muda, berumah tangga atau tidak menjadi masalah besar bagi seorang wanita bila mengalami masalah :-


Keputihan Melampau
Kagatalan di kawasan intim
Kekeringan
Melecet

Jangan biarkan orang terdekat menjauhi anda
Kenapa perlu PILIH Felinna Beauty Hygienic Foam Wash ???

Apa kepentingan menggunakan Felinna Beauty Hygienic Foam dengan SUAMI ANDA?

Ramai..... malah hampir semua suami mahu isteri mereka menjadi lebih feminin. Felinna Beauty Hygienic Foam membantu anda untuk menjadikan anda lebih feminin diluar jangkaan!

Dengan tekstur buih yang lembut, wangi dan menyegarkan menjadikan Felinna Beauty Hygienic Foam satu produk penjagaan peribadi wanita yang sangat hebat mesti dimiliki.
Pilih Hygienic Foam untuk kembalikan keremajaan anda
Dapatkan segera Hygienic Foam Wash keluaran Felinna Beauty!

sms/whatsapp : 013-3310016




Love, 
Filla.

2 comments:

peej said...

aku rasa mak aku dah cukup garang, tapi garang lagi mak kau. takuttttt.
wah artis rupanya kau ni. bintang kecil la kiranya. haha

Anonymous said...

Hai sis Filla...

waiiisseehhh budak convent rupanya ehehehhe