Tuesday, April 29, 2014

BUKAN SALAH AKU.

Korang pernah tak rasa rendah diri? Rendah diri ni ada banyak sangat.. tapi kita kecikkan scope dia.. Maksud aku kat sini dengan bentuk badan sendiri? Confirm kan.. cuma kadang malas nak fikir.. Lagi aku ni anak dah 3 kot.. So aku rasa ok je lah camni.. Pastu ditambah pulak dengan kata-kata positif yang kata "Ok dah Kak Pilla.. tak yah kurus lagi.. dah kurus dah tu".. Wahhh kembang hidung bila dengar camtu.. terus confident cedok nasi makan 2 pinggan.. 

Kalau korang kenal aku dari dulu.. Korang tau aku suka bersukan.. suka pergi gym.. suka futsal.. Aku bangsa tak leh duduk diam.. aku boleh lari turun naik tangga 13 tingkat.. aku suka seksa diri sendiri.. Itu dulu laaaaa... padahal masa tu takde bibik.. aku handle 2 orang sekali.. Pak Radie balik je umah.. aku mintak dia tengok jap bebudak ni.. aku nak keluar sebab ada futsal lah, tennis lah, gym lah.. kental betul jiwa aku time tu.. 

Now aku dah lemah.. Mungkin faktor umur buat aku jadi macam nie.. Bila umur dah cecah 30-an.. metabolisme dah tak tinggi macam dulu.. so effort tu kena lebih tinggi lagi untuk mencapai berat idaman.. Dah tau dahhhh.. tapi still malas.. Malas kalau dah menguasai diri habislah.. 

Tapi ada satu hari tu aku sentap.. Hahahaha.. nasib lah kalau orang tu baca blog nie.. orang tu bukan orang lain pun.. orang tu nama dia RADIE.. Nah hamek... geram aku tau.. Rasa macam kecik hati sikit.. Waaaa dah pandai kecik hati dah sekarang.. well, faktor umur like i said.  Dia kan bawak ktm sekarang ni.. Pastu jarang lah nak bawak aku naik motor.. lagipun aku malas.. memula aku tak kisah lah kan.. Pernah lah dia marah aku sebab aku naik motor ngan dia bawak henbeg.. Eh? sukatilah nak naik moto bawak henbeg.. Ok finee tak kisah kalau tak suka.. pastu yang baru ni dia cakap sikit je pun.. tapi ntah kenapa hati aku plak yang ala-ala macam sedih.. 

Aku cakap nak naik moto.. pastu dia cakap takde orang naik moto ni bawak bag gucci.. gi google tengok orang pakai apa.. ohmaigoddddddddddddddd! how dare u to talk to me like that? berkaca terus mata.. sikit lagi menitik.. eh dah menitik.. tapi dia yang tak nampak.. bila dia pusing tempat lain.. cepat-cepat ai lap airmata ngan lengan baju.. duduk bersimpuh tepi pintu rumah.. berlakon macam takde apa-apa.. What the fish? Kenapa plak aku nak emo? Come on laaa.. aku bukan macam nie.. terus terpikir, eh? aku period ke apa nie? Eh tak lah.. dah tu kau kenapaaaaaaaaaaaaaaaa nak emo? 

Oh baru aku terpikir.. hormon perempuan memang camni.. sesekali benda yang tak patut emo kau nak emo.. tapi benda yang kau patut emo, ko boleh lek lek kewl je.. saiko.  Terus aku rasa down.. Oh? Ok... Aku dressing naik motor selama ni macam KG la ni? so kau malu lah yeh? Ok, ko nak cakap aku macam makcik lah sekarang nie? ok fineee... (padahal dia tak cakap apa pun) aku yang emo terlebih.. terus aku terbayang ada pompuan cantik dressing lek lek kewl lepak ngan dia.. omg.. kau kenapa dah ni... pandai jealous ke? Terus aku rasa ada perempuan yang kongsi minat yang sama dengan dia.. enjoy riding bersama.. enjoy cerita pasal motor bersama.. ride motor ngan bikers jacket tu.. oh.em.gee.  Terus aku rasa nak check whatsapp dia.. Hhhahaha.. ok tu tak.. tu aku tambah. 

Mungkin jugak aku tetiba jadi macam tu bila ada sekali dua.. dia nampak aku exercise kat rumah.. pastu lemak bergoyang-goyang tak tentu hala... pastu siap geleng kepala.... oh.em.gee.. how could u? Orang yang selalu tak kisah macam aku ni sebenarnya adalah orang paling berbahaya ok.. Sebab sekali dia kisah.. dia akan meletus tanpa signal.. so orang keliling pon akan tekejut dan tak sangka.. dan kata "Kau kenapa Pilla? kau dah gila ke apa ni?".. 

Huwaaaaaaaaaaaaaaaa.. Aku S.T.R.E.S.S.  pasai apa pon tak tau.. hahahaha.. Terus rasa nyampah dengan diri sendiri.. Terus tetiba macam nak marah.. Siap sound lagi dia.. "Eh, awak kurus, orang tak pernah complain pon tau, so diam je, jangan banyak bunyik".. sebenarnya leteran tu bersambung ~ orang dah beranak 3 kali hellooooo? logik la badan camni... cuba kalau awak beranak? bla bla bla.. 

Ok tu dia.. terserlah watak kebudak-budakkan yang langsung tak masuk dek akal.  Ok aku rasa tu normal.. semua manusia normal akan melalui tahap stress yang ntah apa-apa.. yang kalau kau fikir pon kau akan rasa 'eh apa ke bodoh sangat kau ni tu pun nak sentap?'.. 

So bermula dari semalam, aku dah berazam... Aku akan pastikan aku turun 5kg.. Aku akan buktikan kat dia yang aku akan kotakan janji aku... now berat aku 55.5kg.. aku nak berat aku 50kg.. Tengok lah nanti.. U wait and see ok.. Semalam aku start makan sup sayur je..pastu lari 2000x.. pastu sit up 50x... pastu ada lebih sup, aku bawak gi office breakfast tu je kul 8.00 pagi tadi.. Confirm aku kurus pasni.. Menangislah si kurus tu pasni.. bahahahahaha.. 

Tapi kul 10 pagi tadi kawan paksa, eh aku paksa kawan bakar kan aku roti 2 keping sapu kaya.. minum ngan nescafe.. pastu sambil tunggu roti siap bakar.. aku tumpang makan roti canai Kak Tie... Oh.Em.Gee ni semua salah Kak Tie kat office ni... dia yang bawak roti canai tu!!! 

Bukan salah aku!

Kalau tak kurus, siap kau Kak Tie.




Love, 
Filla.

20 comments:

Unknown said...

kak pilla.... akak nak turun 5 kg je.. iollss nak turun 15kg tau.. nages!!!

izariza said...

Emo kalo.x.sebab peot.msti ngandung


Kikiki

HaFizaH aYu said...

Sumer nih salah roti canai hehe akak fighting!!!msti blh punyer trn 5kg kurangkn mkn time mlm,dinner b4 7pm gituh..ayu dh try wat mndadak brt trn chayok2 kak

Anonymous said...

mungkin laki awak takut gucci kena ragut kang, jatuh tercedera ke, susah hati dia nanti

Unknown said...

HAhahahaha.. Mengah makcik baca.. Mengah gelak..
Makcik yang 65 kg ni?
Nak turun lgi 10 kg?

Kadang2 pikir malas..
Tapi sang suami dok tunjuk2 bonjolan lemak yang bersepah ni.. sentap jugak makcik ni hah..

Anyway good luck..

Anonymous said...

Mula2 baca berkobar2...Aku tak tau nak sedih ke ke nak gelak...alih2 aku gelak bila sampai bab roti canai Kak tie tu.hahahhhahahah

cik said...

baru jdi tdi..sbb suami ckp dia mkn laksa dgn nora danish...

tahpape..aku yg emo lbih.menitik airmata gue.cambodoje ;')



0

Chooyaya! said...

Filla. aku pon stress gemok. kau tinggi, kurus and ko kena kira berapa bmi ko. aku rasa ko ok je. tp kalau ko nak turunkan berat ko kepada 50kg, aku sokong! and aku pon start diet jugak. HARI NI. haha. ko pernah jmpa aku and u know how fat i am kan? anyway aku paksa ko bukak link ni. ada mat salih ni dia study pasal body fat and all. ko tgk. mmg bagus. lekas!

http://www.kyleleon-customizedfatloss.com/venus/?tid=vfgacd300b108&aid=108

Anonymous said...

saya nangis baca entry k.pilla.. tak tahu ngape. mungkin sebab sy takut k.pilla akan pikir sebab pakai tudung buat k.pilla nampak x cool (dari segi attire). mungkin jugak k.pilla x terpikir gitu.. saya je kot. tapi apepun, please jgn rendah diri because u are an inspiration! i love u k.pilla even we r strangers to each others.

-nurul-

Anonymous said...

kak pilla, cer try makan 6 meal sehari cara kevin zahri tu, tp mkn sesikit la, jgn makan 6 meal setiap kali nasi segabak.. ahah..katanye akan tinggikan metabolisme klu buat camtu..

salwana nordin @ che'wa said...

kalo aku pun sentap jugak filla..siap stok muncung sedepa merajuk seminggu kkkeee..

mgkn faktor umur atau hormon badan kot emo2 ni :)

biasalah kita kan pompuan..sensitip tu wajib! kkkeeee

keep up ur good work..aku malas dah hhhaaa..redha :P

Chekgu Azrine said...

Nk turub berat jugak..
Huwaaaaa!!!
55.5kg tu xdla berat sgt pilla..huhu..
Iols is 58kg..
Rasa berjln berlaga2 peha..uhuk

Anonymous said...

Kak filla. Kta owes takot kalo org yg kta syg, jmpa org yg lg best dlm hal2 share menda yg diorng minat.

Cth, minat bola. Kta xtaw pasal bola, tetbe ada kwn pempuan dy yg minat bola jugk.

Tergugat jugk la sebenarnya bla diorng share minat yg sama. Tp kta owes fikir, setiap pasangan tu xsemestinya serasi dgn wujud minat yg sama. Tp perbezaan jugk ntok wat hbngn tu lg menarik.

Kdg2 perasaan rendah diri n tegugat tu mainan perasaan sndri je.

And the best part is, kta pempuan je yg ske fikir bkn2. Diorng laki lek2 je. Hahaha.

Anonymous said...

sikurus tu yg buat i gelak guling2 kak pilla,,haha

zuhannisa said...

Rugged sama rugged ni style gak rupanya bila menginjak umor...comel bila emo2 mcm tu..haha..
Gud luck kak..(^_^)/

Anonymous said...

Sama la nasib kite. Hsbn I pun jenis kurus cam pak radie. Dr umur 17 thn berat die x berganjak 45kg manjang. I plak baru beranak satu dah 47kg. Skrg dah 51kg. Mmg x leh lawan la berat die tu. Tp nasib la kan. I dah beranak 3 org kot utk die.

Anonymous said...

filla i really really really hope u will read this!!!!!!!!!! google exercise nama high intensity interval training. hanya minimum 10 minit sehari tapi takleh stop. gabungkan dengan eat clean diet. memang cepat sgt turun and banyak save masa berbanding dengan exercise berjam jam lamanya. kita ada lebih sorang anak mesti nak training yg cepat. goood luck

Anonymous said...

Support kak pilla.Usaha tangga kejayaan.steady yer kak.kawal nafsu makan gerenti berjaya.All the best!

Anonymous said...

Mase prgnt no 2 berat sy naik dari 50kg jd 72kg.stress sgt.sy amik mase setahun nk dpt blk berat 50kg.
nangis2 mkn nasik sekali sehari,2 senduk je.lauk rebus2 je.mlm mkn salad.tp exercise sikit2 je sbb xde mase nk jaga anak lg.
Tp tak lama lps tu sy prgnt no 3 plak.huhu.skrg dh 5 bln.rase x sanggup nk lalui lg diet yg menyeksakan
-sya-

Bettyfahmi said...

agreed with the anon about the high intensity interval training (HIIT) coz am doing it too. Very effective. Imagine you'll still burn ur calories even after workout. Bestkan? And my coach also ajar makan 5-6x sehari. You may want to give it a try :)