Friday, April 18, 2014

PON BOLEHHHH...

Rindu Kak Pilla? Rindu kannnnnnnnn.... hehehe ok kalau rindu meh dengar citer Kak Pilla pagi nie..

Semalam kan, balik dari kerja masa kat dalam kereta otw balik rumah.. berborak dengan Kasih.. 

Mama: Kasih sekolah ok hari ni?
Kasih: Ok..
Mama: Duit belanja habis?
Kasih: Habis.
Mama: Jimat-jimat lah sikit.. kalau lapar beli makanan mama tak marah, tapi jangan beli yang merepek-repek.. gula-gula semua tu tak payah.. tak bagus..
Kasih: Yeee.. Eh mama, Kasih nak tanya mama ni.. tapi Kasih tanya je.. kalau tak boleh tak pelah..
Mama: Tanya apa?
Kasih: Boleh tak mama masak maggi goreng?
Mama: Malam mama masak nasi, kena makan nasik.
Kasih: Bukannn.. Kasih nak bawak bekal pegi sekolah esok.. Kasih nak maggi goreng..
Mama: Ooohh.. ok besok mama buat..
Kasih: Thank you mama.

Erk?!! Aku bangun awal nak masak untuk Kasih nak bawak bekal? Ok fineeeeeee, ai kan ibu mithali, penyayang, memahami, sporting, lemah lembut.

Matiklah bangun awal masak.

Sampai je rumah terus kene peluk ngan Amaani.. peluk pinggang (eh ada ke pinggang?) hehe.. peluk kaki.. sampai aku nak berjalan pun susah.. Haih lah anak.. kenapa kau jadi begini Amaani? hahaha.. tak rawk langsung.. haku ni dah lah jalan nak laju je.. dah kene peluk kaki.. terus tersekat-sekat.. Aleesya biasanya tak heran tengok aku.. dia cuma sakit hati kalau Amaani peluk-peluk aku je.. terus dia datang menyerang Amaani.. memang kene tampar, kene lepuk-lepuk je Amaani tu.. siannnn dia.. 

Terus cembeng nangis.. "Aleesya ni kenapa buat kakak? tak sayang kakak yeh?" sambil menyelit bawah ketiak aku.. menitis-nitis air mata.. omg.. dua orang sekali duduk atas paha.. nasib paha mak kau ni agak gergasi.. so takde hal la..

camni gaya Amaani sekarang.. mata asyik tengok Aleesya.. 

Member muka dah masam.. sabar Aleesya ye.. tak lama lepas tu.. dia bantai begolek nangis atas lantai.. hehe lantak koranglah.. 

Malam tu borak ngan Amaani..

Mama: Amaani kat school ok harini?
Amaani: Ok
Mama: Makan tak kat school?
Amaani: Mamaaaaaa, kawan Amaani tu dia bawak bekal.. bawak meeeee..
Mama: Mama nak masak mee goreng besok, Amaani bawak bekal jugak ok?
Amaani: Tapi kawan Amaani tu kan.. dia bawak bekal..
Mama: Ohhh.. dia bagi Amaani rasa tak bekal dia?
Amaani: Takkk.. 
Mama: Amaani mintaklah sikit..
Amaani: Dah mintak, kawan cakap TAK BOLEH.
Mama: Ha? dia cakap tak boleh? abistu Amaani jawab apa?
Amaani: Amaani cakap Takpelah, Amaani tak kesahhhhhhhhhhhhhhhh..pastu ada lagi sorang kawan Amaani bawak sausage pon cakap tak boleh.
Mama: Hahaha.. alalalaaa sian anak mama.. esok bawak bekal ok? kawan mintak nak bagi tak?
Amaani: Bagi lah.. 
Mama: Ok esok kalau kawan mintak bekal Amaani, Amaani bagi lah ok? tapi bagi sikit je... hehe.. biar orang buat kita, kita jangan buat orang tau..

Huahahahhaahha mulalah mak kau jaki ni.. oooooooohh ko kedekut ngan anak auntie yeh? hahaha.. 

Buat ni hah je.. ada 3 bekal.. paling kiri Amaani punya.. yang tengah Kasih punya.. yang biru mama punya.. papa tak yah.. kang dia ikat kat motor dah macam Mat Despatch dah.. 

bangga tak muka Mama Filla buatkan anak-anak bekal? bahahahahahaaaaa.. 

OOTD.  over? biaaaaaaaaaaaaalaaaaaaaa..

Amboih garang sangat ni.


-Ads-
Kak Pilla tak pernah rasa Sambal Hitam Pahang ni.. Baru-baru ni Cik Nurul ni hantar kat akak.. Amboih memang sesuai makan sorang-sorang dengan nasi panas.. untung orang Pahang ni memang banyak makanan tradisi yang sedap-sedap kan? 

Sambal Hitam adalah makanan tradisi yang berasal dari Pahang.  Sambal Hitam ini juga adalah makanan pembuka selera yang diperbuat daripada campuran bawang, cili padi, ikan bilis dan belimbing buluh yang telah direbus.  boleh dimakan bersama roti, lempeng, pulut, nasi impit, nasi putih panas-panas dan apa saja ikut selera tekak sendiri.  Rasa dia masam pedas.  Sesuai bagi penggemar makanan pedas.

Maklumat Harga

100g : RM6
200g : RM10
         Postage : 100g-500g (RM6)
         : 500g-1kg (RM10)

Boleh COD area Putrajaya, Bangi, Serdang dan Puchong (minimum tempahan 500g)
Maklumat lanjut boleh WhatsApp/WeChat/Mesej ke 017-3981227 (Nurul) atau emelkan kepadanadiera.enterprise@yahoo.com

IG : @sambal_hitam_pahang



Love, 
Filla.

9 comments:

salwana nordin @ che'wa said...

demimu anak ye :)

Azura Aziz said...

wahh, good job.. bangga dengan kak fila ;)

Anonymous said...

saya hari2 masak mee goreng kat ank saya (mee yg same mcm kak pilla tu), dh 2 mggu bwk bekal yg sama.. selagi x jemu, mkn lh mee tu je.. huuhuhu...

Anonymous said...

yang amani macam yang paling banyak jek..hikhik..

JMR said...

ganash gk aleesya ni ek..hehehe..muka bangga gile..eh btol ke kak pilla yg masak tu??:-p

Jan@Afzan said...

Filla, rajin! sure kasih dan amani bangga bawa bekal..silap2 hari diaorang mintak...

Eh, tu guna mee apa ek? Bukan mee kuning kan..

dan kasut ada ribon tu cantik, Filla.. Apa tajuk kasut? hehe

Anonymous said...

x kira..aku nak resepi mee amani tu jugakk..mihmihmih

Anonymous said...

Ha, samala kta kak. Tp sy msak bkal untk en suami. Hr2 bgn kul 4 lbh msak untuk dia. Menu lain2 tau tiap2 hr. Letih mmg letih tp seronok sbb tiap kali nk mkn dia akan wassp.. Then mesti tulis yummyy!!!

strawberi said...

heee...cam anak bujang kita..baru pre school ..tp hari2 bekal..sbbkn dia cerewet mkn..kang nt mknn yg cikgu sediakan..dia tak mkn..terpaksa la jd ibu mithali..hari2 buat bekal...