Monday, January 12, 2015

DEAR ANONYMOUS.

Aku tujukan entry ni khas untuk Anonymous yang setakat Anon je lah tak berani guna nama sebenar.. Why? Sebab kerja dia tak habis-habis nak carik salah orang tapi baling batu sembunyi tangan.. Kalau cik Anon rasa fakta-fakta cik Anon ni semuanya benar belaka, kenapa nak guna status Anon je???? Takut?

Siapa baca entry aku pagi tadi tau lah apa cerita aku.. Anon ni refer kat entry ni.  Aku makan and malam tu aku tak masak sebab laki aku balik lambat dan tak makan kat rumah.

Dan syabas untuk Anonymous ni sebab rajin gila pegi korek balik entry lama aku, yang aku pon tak ingat date dia.. Yes ayat yang dia type tu memang ayat aku, tapi tak ingat entry mana.. Lain kali bagi link sekali, senang kerja aku sikit.. 

Pertama sekali aku nak cakap, nak kata aku poyo ke, macam bagus ke lantak lah.. Memang hakikatnya laki aku makan lauk aku masak je.. So ayat Anon ni yang siap CAPSLOCK ni aku tak paham.. LAKI MAKAN AIR TANGAN BIBIK? bila masa laki aku makan lauk bibik aku masak? Yang aku cerita kat entry pagi tadi pasal Asam Pedas tu, aku yang makan.. Apa masalahnya ni?? Aku tak pernah hina kot bibik masak tak bagus ke apa so sebab tu laki aku tak nak makan.. Penah ke aku cakap macam tu? Dah laki aku sendiri dah cakap dari awal, kalau ada bibik pon, dia nak lauk yang bini dia masak jugak.. so nak buat cemana???? 

Yes aku setuju jugaklah laki aku tetap nak aku yang masak.. Kalau tak dah tentu aku jadi pemalas, aku jadi mengharap kat bibik je sampai dah tak nak masak kat rumah tu.. Maybe itu reason laki aku? siapa tau?  Dari dulu kot aku cakap bibik aku memang masak untuk anak-anak aku kalau aku takde.. Bila pulak aku cakap jangan masak untuk aku, untuk anak-anak aku???? Adoi kengkadang aku malas betul nak layan komen-komen yang tau nak menghentam, nak carik salah orang.. konon-konon bajet usul periksa sangat.. tapi tetap salah.. dah copy paste ayat aku pon tetap salah.. Terang-terang kot aku type kat situ aku suka tengok laki aku makan lauk pauk aku masak.. sebab dari masakan boleh mengikat hati suami.. 

Oh lagi satu pasal dia ingatkan aku "tulah lainkali baru2 amik bibik dah heboh cerita pasal x nak makan air tangan bibik.. belum apa2 dah citer macam tu" Apaaaaa???? Bila masa aku pernah burukkan bibik aku plak ni? 

Sorry aku emosi.. Kadang-kadang manusia ni macam-macam.. Beria-ia cari kesalahan orang lain.. Yang kau tak tau pon betul ke tidak? Suka-suka fitnah orang, suka-suka buat andaian sendiri.. Sudah-sudahlah tu.. Kang makin layan, makin menjadik pulak kan... Kalau tak layan kang macam ni lah.. Suka-suka buat fitnah.. 


Love, 
Filla.

30 comments:

FadMN said...

Abaikan jer kak pilla.dengki sangat anon ni.semoga dia dapat la hidayah suka betui cari pasal.isk isk.

FAD

Anonymous said...

Sabar filla.. selama ni silent reader je...ada juga pembaca blog awak yg perangai macam macam ek...sian betul kat dia..buat dek je...saja nk perhatian la tu...n takde kerja..

Akak Kembang said...

Jgn layan org tak betul tu pilla...

Cik Puan Kocik said...

Pedulikkan je anon nie....kalau kita layan makin menjadi. Lagipun bukan dia berada pada situasi sebenar pun. Yang laluinye kita. Dah rasa hidup sendiri boring dan tak best la yang dok sibuk hal hidup orang. Ish, kesian plak kat anon nie....

Anonymous said...

Takde keje anon ni...boleh throwback kisah kak filla....kalau tak suka jgn baca...buat sakit diri sendiri jer......i declare as anon gak ye tp bkn sbb takut tp sbb lowprofile...hihihi

Unknown said...

tk pnah komen kt cni..tpi hari2 sy bukak blog kak filla...giler agknya yg komen mcm ni...nmpak sgt ciri2 kejelesan di situ..ntah2 jeles kak elly d vogue tu tk nak kawan dgn die...haha...motif tetiba kuar name raja elly you...hehehe

Unknown said...

tk penah komen kt cni..tpi hari2 sy bc blog akak..gile agknya yg komen mcm tu...nmpak sgt ciri2 kejelesan di ctu...die tkde bibik la tu kan...lagi satu msti die nk kwan dgn kak elly yg vogue d vass tu tpi kak elly tolak..tu tetiba meroyan kt kawan kak elly aka kak filla ni...haha...tetiba mention nama kak elly

Anonymous said...

Sabar kak pilla. Jgn dilayan org mcm tu. Dia jeles dgn akak je tu. Tula masalah pompuan. Stalk2, depan bukan main baik. Blkg mcm hamsua. Kutuk2. Sibuk nk tau psl life org yg best ni. Tau la terdesak hidup ko tu bossaaaann. Drpd sibuk jaga mulut pak radie baik si anon tu jaga mulut suami dia sebelum mulut laki dia bertemu mulut bibikmu. Baru ko tau langit tinggi rendah. Tuh pon klu dia ada bibik aaa. *imagine si anon ni muka pompuan gila rambut kusut masai hati hitam*

Suria Amanda said...

usah dipedulikan orang sakit jiwa macam ni la Filla...dia jeles u bahagia...kita x tau mcm mana plak dia..abaikan..buat sakit otak je....x pun block je sesapa guna akaun anonymous tuh..

Arena said...

Terpanggil nak komen kat sini. To anon yang buat komen cam tu, get a life ok. Kesian kan orang cam ni. Apa tah dia dapat bila komen2 camtu. Yang penting dia sangat obses dengan u filla. samada obses dgn cara baik atau tak, hanya org tu je boleh jawab dengan ikhlas. Just dont let ppl like this effects you. Kalau tak suka, meluat, tak yah masuk dan torture diri sendiri untuk baca. Takde sape letak pisau kat leher soh follow blog filla ok. Kesian..

Anonymous said...

xyah layan lah kak pilla..
biarkn dia..
sy suka jer bce blog akk..

aweq_dini

antalya said...

dia jeles tu sbb dia takde bibik

Anonymous said...

Tu la dia pompuan melayu.jenis tade kerja asik sibuk nak hentam orang jer..xpe la kak pilla..pak radi kan pandai i.t sikit,buat macam aritu..boleh je suruh dia cari IP orang yg hantar komen2 yg macam tu..aritu pon kak pilla dah tau kan sape yg komen macam2 tu.tempat kerja orang tu pon kak pilla boleh tau.pastu nanti kak pilla taruk je gambar orang tu kt blog kak pilla bio yg lain2 kaki kutuk pon glamer sikit...sebar kan je gambar diaorg tu..(tp saya tau kak pilla mesti xkan buat mcm tu kan) yang penting kak pilla teroskn memblogging.kalau dah x suka tu kita buat baik pon orang asik hentam kak oi.😆🙈🙉tutup mata n pekak kan telinga je..yang penting saya suka baca blog akak ,kak engku n kak peej..pegi mam la tu semua kak jangan di layan.x suka g la baca blog2 ustazah sana..

Anonymous said...

salam,

orang sunni di syria kebuluran sampai makan rumput. di africa kena ebola. yang di negara sendiri banjir .. yang loose lips ni pulak sebok menyungkit hal dalaman rumah tangga orang.

dah tu sebok air tangan air tangan. Kalau la bisa nau air tangan bibik tu, lama dah di haram dalam alQuran dan hadis.
Tu bila makan kat restaurant dan hotels motel tu tak ke orang masak. tak de la orang bising bising lak laki bini tergila kat mamak atau chef ygf masak kat dalam kitchen restaurant atau hotel.

kalau sebok nau nak makan air tangan sebab takut laki lari... baik bawa bekal je pegi mana dan jangan makan kenduri, pergi org kawin, pergi mamak, uptown, hotel atau mana mana yg serve makanan.
So please la orang melayu wanita melayu.. stop it .

btw ada neighbour ala f/t housewife. Pergi rumah oragn sebok nak masak. mengemas kecah tidakla. tapi mulut membebel cakap laki dia kalau jln pergi rumah orang mesti sekurang kurangnya dia kena buat sambal belacan.
Kalau laki tu cerewet nak bini punya masakan bawa le bekal. tu aja...

to all reader please be more progressive. Stop talking nonsense.

Bapa aku mak aku masak sedap tiap hari pun menyungkit cari ppuan lain gak semua dia tibai kakak ipar adik ipar suma dia bantai...so nothing to do with bini masak hari hari. mak aku pandai masak galk. sampai lah dah tua dia fed up laki dia menyundal so dia nak berpisah .. baru la dia tak masak utk laki dia. nothing to do with jaga perut laki. so please aaa stop this tapak kaki talk.

Anonymous said...

Pilla, I read your blog all the time, really enjoy reading whatever you wrote so far. To that anonymous, owhhh please get a life and get lost ok? All I can deduced from THAT anonymous writing is that he/she is extremely jealous at you! Just ignore THAT anonymous ok Pilla. Keep on writing!

Anonymous said...

sy pun anon tp bkn nak hntam org, sy suke bace tulisan k.pilla, abaikan komen yg nak mnjtuhkan you sis...

Anonymous said...

Saya suka baca blog Filla. Tak kisah entry apa. Semuanya ada informasi...

Anon tu cemburu...pasti rumah dia takde bibik..entah2 tiap hari dia tak masak...

Inn

Anonymous said...

Abaikan these type of people filla. Low mentality punya orang.
Kita suka baca blog awak. Just keep writing. Have a nice day :)

- zura -

Anonymous said...

hahah..pedulikkan la filla...
ni aku nak tya bila nak share ko pakai skincare apa..aku da tasabar nih..kalau murah aku nak rembat..hahah

aku pon any gak..bkn pasaipa..pasai aku tak tau nak guna id tak id..muahahah

Fasihah said...

adehhh...saya baca komen dia pon rasa annoy gilerr

widya said...

keep writing..biokan je deme yg nak ngata tu.hati memang sakit tapi kalau kita fikirkan nanti kita sakit..bykkan doa padaNYA semoga urusan kita dipermudahkan
i love your blog..muah muah kat leecha..

Mummy Haiqal said...

Jaga2 kak..biasa orang macam ni orang yang dekat2 dan kenal dgn kak pila gak

sweet_saya said...

xyah emo la ngan ni... just mcm ni 'ok, fine'

Anonymous said...

Sy silent reader -The Kasih..dah lama follow blog ni. Dik filla sabra ja la dgn 'anon' mcm ni..

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Anon tu u kenal sebenarnya...sbb tu dia suka bt mcm tu...if anon yg sakit ati just baca u entry lain mcm jeles nya..yg ni u knl dia sepa tp x bole hentam u in real life so hentam u as anon...asal kn dia lps sakit dia tu..anon ni akn stalk u life hari2 n smpi bila2...pliz b care ful...saiko anon ni bahaya...jgn dedah byk maklumat peribadi...

Aida Salleh said...

Bagus macam ni Filla..Kalau sakit hati tu luahkan jer. Jangan simpan sorang2. Insyaallah kat sini ramai yg sokong. Jadi biar orang tu tau klau dia tak suka ramai lagi orang suka kan? Manusia ni memang macam-macam. kalau dah tak suka tak payahlah baca kan? sibuk jugak dok follow pastu cakap bukan-bukan. sabar je lah.

Anonymous said...

Haha lawak ..

Ilaamir said...

suka baca blog kak filla

amyra kamarul arifin said...

Assalamualaikum kak pilla, akk abaikan je org yg komen mcm ni...buang masa je akk layan dorg ni...

Anonymous said...

X yah layan Org gile ni kak. Xde kije nak korek cite org slh org. Sy silent reader kak jga. 3y dh. Ms akak peknen anak ke 3 tu sy pn pknen jga. Bsalin bln 1 2013. Jmpa kak alamnda malu2 nk tegur =).