Thursday, September 18, 2008

@ home with Acih and Sue

Bukak posa Day 18...

Nie pon Pak Radie sms kata balik lambat.. huhu.. tp aku bukan kira... ado ke tak do ke... aku kalo dah lapo... nak gak mkn mcm2.. so daripada boring buka sorang2... i invited my adik yg bujang kat office nie.. Sue... i sms-ed her yesterday.. and she was so excited..cian budak kecik nie..hahah.. bekobar2 dia gi Pasar Ramadhan Putrajaya demi nak menambah lauk pauk sket.. haha.. me dah pesan suh dia bli teh bunga... (sekali tgk belambak lak bunga dier.. mcm aper jerk makan bunga)..hahah..

Neway thanks Sue sbb jadik my guest... temankan ahkak koh nie... hahah.. tolong jaga Kasih jap..heheheh...
yer ni goreng ikan masin.. dapnyer ikan masin niee.. yg tenggiri tu.. yg jenis dah goreng pon lembutt jek isi dier... bau satu block okeh!

ingat banyak sgt ikan masin nak makan berdua jek.. ghoper2nyer licin..hehehe..Ini ler rempah ala2 kari dari Terengganu yg Buk Moon bagi kat fillanie suh try nie... tp mmg dap ler moonnnn (sorry bagi laluan nak puji rempah a.k.a puji diri sendiri).. hahaha... thanks moon..lauk aper nama ah? nak kata kari bukan.. bih kurang adik badik arr.. mkn ngn kicap..buh ikan masin.. ngn sambal bacan... menangis2 kesedapan okeh!! hahaha.. hover!ulam lain x do.. so salad jek.. yg penting prsentation yer.. x sodap pon jadik sodap..with sambal belacan tomato..ikan tenggiri masin

ayam golek sponsored by Cik Suemaka ini ler makanan yg ado dlm prot makkkk smalam... sian Pak Radie mkn burger jek kat opis my guest... cik Sue..me and sueAcih layan diri makan samosa yg sue beli.. habis dia tibai kulit jek.. haku?? mkn isik jerlah..

10 comments:

syuHaini said...

haaa...dh msuk ponn...sedap giler lauk ko smlm..lg2 ikn tenggiri masin + salad + smbal blcan..yg tu aku pulun tol2..rasa cm mak aku yg wt..tigttt kt kg..ni yg wt aku x sbr nk blik..wpn simple..tp aku dh ckup kenyang..THANX again ye kak..thn dpn wt smbl blcn lg tauu..nyum2..

Miss Moon said...

Filla meh hantar sket sambal belacan kat aku ....kat cyber neh . Nko balik masa semayang jemaat tew nko pegi tumbuk sambal belacan then nko bagi aku ...buley aku wat berbuka poser .

Sedap tak rempah tew ...ok la kan ...tew nama nyer gulai ayam . hahahhaha aku plak yg terliur nengok nyer .

syabas puan pilla .......

okinokiyo said...

oit filla..masa ko tumbuk sambal belacan tu la ko teringat mcmna nak wat nuffnang ek?heheh sedapnye lauk koooo

wani said...

salam kak filla.
saya suke bace blog akak.
n satu lagi saya respect laa kat akak. sbb akak slalu masak kat umah. kim salam pada kasih yer... ;)

Azie N Arif said...

rajin ko menghapdet blog skang....I'm proud of you....boleh lah aku lepas rindu tgk gambo ko dgn acih ari ari....huhuhu....Rajin ko memasak ye berbuka...walaupun pak radie takde....jamu kawan...bukan isteri solehah dah tu..."kawan mithali". Nanti aku balik putrajy raya kat rumah ko ye....jgn lupa jamu aku sodap sodap...

thanks for the birthdy wish....love you gurl....bye

MoMmy Balqis a.k.a Nury said...

filla sedapnyer aku tgk sambal belacan ko...bgla resepi.Ko ni memang isteri yg rajinla...untung pak radie kawin ngan ko kan

Fahidayati Ramli said...

filla... ikan masin tu aku panggil ikan masin jeruk. memang sodap bangat. pastu yg rempah tu ada macam kerutup ke? tanya je sbb org tganu slalu masak kari ada ngupe kerutup (aku tau sbb mak mentua ku org tganu gitu).

thaniah lah sebab ko rajin masak... (nak makan kena rajin, kan).

Kasih Aleeya said...

sue:bdn kecik..mkn byk!! haha..
moon:thnk rempah..sodap bangat..aku x reti wat sambal bacan..sbb aku allergy.. tp aku hantam jek...heheh
okinokiyo:aku rasa yer..sbb bau blacan buat hotak aku cerdik..haha
wani:hehe..akak masak sbb akak suker makan...kalo ada magik..sebut jek nganga..pastu terus jek msk dlm mulut..jgn harap nak gi dapo!!!
azie & arif:hahah...windu ko gak!
nury:sambal bacan biasek jerr.
fahidayati:kerutup tu mende? haha.. x reti.. kerudung mak tau!! hehehe...

hOtMaMa said...

mak aihh..dap eh filla..!
sambal belacan ko tu mmg menarik tul persembahannyer...hihihi.. tu lum rasa lg tu... kalau makan dng nasi panas2 mmg terangkat kan..!

happy2gether said...

Filla, aku salute lah ko rajin masak...aku nih dah lama x masak sejak preggie arituh, kenalah menggiatkan diri semula kan...ko akan menjadi idola aku...ehhehe