Monday, October 14, 2013

Team Building Part 3 - Jungle Trekking

Nothing much nak share kat entry nie.. masuk hutan je pon heheh.. tapi masa tengah berkumpul kat lobi hotel tu.. dalam pukul 2.00 mcm tu.. tetiba kasut aku tapak dia tercabut.. sabaaaaaaaa jelah... nasib member bawak kasut lebih.. sama size plak tu.. tapi kalau tak bawak lagi bagus.. boleh aku excuse kan? muahahha

kasut pon kasut futsal hahaha.. lama sangat tak pakai.. jadi ginilah :(

berkumpul kat sini dulu (sebelah hotel je) warm up dulu... warm up tu penting tau.. dalam hutan ni bukan mudah masa buat jungle trekking.. memanjat, turun curam.. banyak tenaga nak guna.. so kalau tak warm up takut boleh terseliuh kaki... 

kitorang kan pecah kepada 2 kumpulan.. so kumpulan pertama dah pergi pagi tadi.. kitorang pulak pegi petang.. Kak Tie balik dari jungle trekking tu basah kuyup.. inner tudung dia kuyup! hahaha...aku siap cakap lagi "Kak Tie jenis kuat berpeluh ni.. saya susah nak berpeluh.. kalau jogging ke apa.. sikit je peluh nak keluar, nyampah".. pastu aku balik dari jungle trekking hambekkkk kauuu.. kuyup dengan peluh.. hahahah nampak sangat selama ni jogging main-main je.. pastu nak salahkan badan tak kuat berpeluh..lempang mau?

Banyak lah pokok-pokok cenggini.. sambil kita lalu kita jeling-jeling lah sekali ;)





masa ni dah mencungap.. sebab mendaki non-stop.. huwaaaaaaaaa penat.. pastu Vicky kene serang dengan nyamuk.. tulaaaa ahkak dah pesan pakai long sleeve.. kan dah free2 derma darah.. hahahaha... amboi korang kutuk aku kan? tudung pink, cap merah, baju hijau.. bahahahahah... fedulikkkkkk... janji baju.. janji tudung.. hahahahahhaa... tapi bila tengok balik serious memang fail.. nasib dalam hutan.. kalau kat bandar ko jalan cenggini, pitam.

ni perigi yang dah wujud sejak zaman british lagi... kira peninggalan sejarah lah.. tapi dah di baik pulih sikit lah.. 

Sepanjang Trekking ni kita akan jumpa 2 pantai.. so ini pantai yang pertama... 


Team kitorang ni suka lepak-lepak.. hahahah.. jumpa pantai lepakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk... jumpa gazebo lepakkkkkkkkkkkkkk... team Blue, jangan ingat kitorang lembs ok? kitorang menikmati keindahan alam yerrr.. hahahah.. (tanak ngaku lembs)

Uwis saiko.  Hahah ingat nak buat pose siku kepala dia.. tapi dah macam tunjuk ketiak plak dah.. hahahah.. Uwis ni dah lama aku kenal.. masih single dan available.. hahahha.. dia gila.. tapi hati baik... sepanjang team building ni kalau ada anugerah untuk peserta paling supportive, gila, happening, pelawak, sporting.. memang bagi kat dia je ;)

hah tengok tu.. lepak lagi.. hahahhha.. hoiii penat gila oiiii.. mencanak bukit dia.. pastu kalau time menurun tu.. curam gila.. rasa nak nangis tengok berapa tinggi ko kena panjat.. kalau 7 hari berturut buat jungle trekking ni.. aku rasa boleh turun 5 kg kot.. 

Lepas tu jumpa Rumah Api.. siapa nak naik boleh naik dan tengok pemandangan laut yang indah.. 

siapa tah cakap kat aku tempat ni 'keras'.. nasib baik bagitauu lepas aku dah balik.. hahah tapi alhamdulilah sepanjang course ni takde plak benda pelik-pelik.. syukurlah.

Pemandangan dari atas.. Fasi kita nama dia King.  tiap kali bawak orang masuk jungle trekking ni dia kata dia mesti letak bunga kat telinga.. eh dia ke yang mistik sebenarnya nie? eiii seram.. hahahah

nampak biasa je kan gambar nie.. tapi ko tau dia punya panas??? stok yang terik gila nak bukak mata pon payah.. laju-laju amik gambar terus turun.. tak sanggup.. 

nampak menatang ni tengah dating ;)

Ok sambung perjalanan

nasib dapat fasi yang best jugak ;)

ko jangan memain.. seluar aku siap ada line mcm bergosok.. hahaha kantoi seluar baru.. mana lah aku ada tracksuit nie.. 

hahaha muka takleh blah.. macam posing darjah 6.. atas ni lagi lah panas... kelam kabut semua orang turun cepat-cepat..  


sebelah phone.. sebelah powerbank.. pastu kat hutan ni internet cun.. masuk hotel macam harem. 

Oh lupa plak nak amik gambar pantai lagi satu.. ntah dah tak ingat dah.. ni dah nak balik kot.. 

Tu jelah kenangan dalam hutan.. mencabar, penat, tak larat, tapi bila dah selesai rasa lega dan berbaloi dapat buat semua cabaran :)

Esoknya ada aktiviti dalam hotel je.. tak keluar kat panas-panas dah.. sampai tengahari je.. pastu check-out dan makan... 

Hari Last ni nasi beriani ke apa tah... so aku macam ermm tak lalu nak makan.. sebab ko tau lah kan lauk nasi beriani apa benda aku nak ratah? aku tak makan nasi... pastu ada kari gearbox kambing kot.. malas nak makan.. tapi diorang cakap sedap.. tengok gaya Kak Tie tu.. aku pon try lah.. OMGGGGGGGG.. sedap gila ok.. aku rasa first time kot makan kari gearbox kambing yang sedap macam nie.. kari dia pekat.. cukup rasa.. pedas.. kira takde apa yang kurang lah.. tak dapat menahan geram.. hahahah

aku makan 2 ketul okkkkk... hahahahah... sedap gils. 

Ok lah.. letih aku nengok entry jungle trekking ni.. sebab terasa kepenatan dia tu, tak sanggup. 

Bagi yang berpuasa sunat hari nie.. selamat berpuasa.. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya AidilAdha kepada semua umat Islam tidak kira dimana anda berada ;)


No comments: