Tuesday, December 02, 2008

MBSA RACE...surpriseeeeeee!!!!!

aper citer babe? sampai aku dpt sms nie dari fara & mai.. tanyer aper citer...menang ker kalah.. fara ko siap ingat kaki aku cramp kan?..huahhaha.. cramp tu tidak lahhh... tp bontot mak sakit... nak turun dari kete pon rasa mcm baru lepas besalin..kuakakka.. kene slow2 gitus..

citer dia gini... acara berlangsung kat Tasek Shah Alam.. dekat ngn 'Kedai Kopi' saper org Shah Alam korang tau ler Kedai Kopi tu.. nama kedai kan... heheheh.. so dengan bekobar2 nyer fillanie pon gi ler register utk dpt baju + makan dan lain2 ler.. heheh.. pastu tak lama Anny my partner pon sampai parking dpn kete fillanie... ntah ler kali ni kobar sgt tak ler.. lagi biler aku tgk ramai giler..dah mcm acara sukaneka pon ado..heheh.. so matlamatnyer 'suker-suker'.. (ceh.. takot arr tu..gentarrrrrrr)..hahahah..
(nombor REDAH GLABAH)
pastu dah minum air sumer... dah lepak2 sket.. dengar lah briefing dari organizer... konsep game/race kali nie ialah... race ni akan dipecahkan kepada 3 sections.. A,B,C... setiap section kene selesaikan dalam tempoh 1 jam... so lebih kurang 3 jam ler race nie utk siapkan 3 section nie.. ada cabutan ler.. aku gi cabut.. x sama lak ngn Pak Radie.. team dia dpt section lain..aku kene section lain... Pak Radie ngn partner dia dpt task tangkap itik sambil berenang bersama itik kat tasek..huahahha.. pastu ada task swimming kat tasek..pastu ada task kayak ler mender tah lagik..mak x amik port ar...
Aku ngn anny dpt Section C.. so antara task2 kat section C ialah.. bepusing/tawaf satu tasek utk carik 10 tempat yg ada 'tanglong'.. pastu kene kumpul 4 ribbon.. 10 tempat tu lain2.. contohnyer.. 'wetworld'...'air terjun' 'taman anggerik'... pala hots dier... 10 tempat ko nak mati ker? pastu x der pon sign nama tempat tu.. tetiba nampak tanglong tu dia ikat jek kat pokok.. motip? helooo? aper ke jadah nyer... bwh pokok tu rupanya utk 'rumah perahu'... kelaka kan?.. tp kami dpt gak mengcompletekan mencari 10 tempat tu.. setelah anny meninggalkan aku.. huhu... dia gi larik utk 'punch' 10 tempat tu.. aku gi carik ribbon lain2 colour tuh..
nasib baik ktorang berjumpa balik..heheheh.. pastu dah siap gi ler serahkan mende2 tu kat organizer sebelum dpt task yg seterusnya...organizer tu kata ktorang 2nd team mcm tu yg sampai.. kan anny kan? padahal masa nak serah tu dah x semangat dah..sbb ingat ala2 last.. apa lagiiii.. semangat gilos arrr.. terus belari nak gi complete task lain.. 2,3 task dpt ktorang completekan.. last task yg dpt ktorang complete kan ialah wall climbing tu..hahah.. ni part yg x tahan.. sbb krew2 dah dtg situ ckp 2minutes more..then close!! apa lagi.. budak2 tu ckp 'kak sempat lg ni..2 minit..cpt2.. buat!'.. aper lagi campak kasut.. terus pakai menatang2 tali tuh.. terus panjat.. anny panjat blah sana..aku blah sini.. so x nampak ler.. dah ler pemijak/pemegang kat wall tu gap jauh2.. x sampei tgn mak yg kontot ni nak capai.. masa tu..takot dah x der.. gayat pon ilang camtu jerk.. mcm monyet cun gitu.. huahha.. kene touch besi paling atas sekali.. so aku ngn anny berjaya buat task wall tu ngn cpt dan jayanyer..
ada ler baper task utk section tu ktorang x sempat.. ada ke bagi 1 jam buat sumer task tu? ko giler aper? so ktorang pon balik ker kaunter registration tu.. masa ni sumer org dah kumpul balik lepas complete section memasing.. penat sial...
pastu x der break.. terus kene tukar/rotate section.. aku ngn anny dpt section yg Pak Radie dpt memula tuh.. tangkap itik segala sambil swimming sume tuh.. dorang dah ckp.. giler.. korang x yah buat lah.. leh mati buat nie..penat nak mampos.. aku dah excited ngn anny.. tp tetiba dgr dorang bising2 ada kete kene umpil.. byk barang ilang.. Pak Radie dah lari gi kat kete.. aku x pikir sgt.. sbb focus nak teruskan race nie.. aku ngn anny dah lari dah gi amik life jacket.. sambil lari2 nak gi tempat task itik tuh.. masa tu aku x nampak Pak Radie dah.. sekali aku dgr org jerit panggil aku ngn anny... boley?? rupanya Pak Radie.. aku pon patah ler balik gi kat kete.. (park tepi jalan tasek tu jek).. KETE AKU KENE UMPIL.. BARANG HILANG!!!...
Yer tu lah citernyer!!! aku dah panik gak.. so aper yg ilang nie? Bag Deuter Radie yg ada wallet.. handphone 2 bijik, Oakley Duccati (aku bg birthday present), t-shirt baru bli (aku suker sbb t-shirt tu tulis 'detective do it undercover'.. sgt cheeky kan? babi tul penyamun tuh).. Bagi NIKE abg Ain ilang sepersalinan dlm tu.. ada t-shirt nike, ada suar timberland, ada boxer, wallet, handphone... Anny plak tumpang handbag yg penuh ngn barang make-up.. foundation MAC, compact powder MAC, lipstick Elizabeth, kunci umah... huhu.. HAMPEH DOT COM.. aku tatau naper aku plak yg benasib baik.. wallet aku x bwk langsung..aku cuma bwk IC aku jek.. ngn duit, camera, hp sumer buh dlm bag yg ktorang bawak masa race..
sib stroller anak aku dia x hangkut.. bola futsal aku slamat..jacket adidas aku ngn anny slamat.. ngn bag balik kampung adidas biru tu slamat.. gier dow..kalo tu dia rembat aku yg nangis..sbb make-up aku satu bag dlm tu..

(Pak Radie tengah becinta ngn polis tu plak)

sangat tensi okeh.. campak jek nombor tu.. ngan map utk task tu.. menciiiinyerr.. aku dok tepi tu sambil kunyah2 sik lemak ngn air coke.. lek jer snap2 gambo guna phone..heheh.. yer ni task seterusnya utk dicomplete kan yer... gi balai sana critaaa... letey boss!.. telepek aku sampai migrain2 aku..huhu..

Setelah sesi maki hamun kat persekitaran kete tuh... polis pon datang.. (mcm drama swasta).. heheh.. MBSA x buat keje ker? ker dorang pon telibat nieh.. aper lagi nak buat.. dok ler tepi kete besantai sambil mkn nasik lemak ngn air coke.. habis musnah dah harapan nak berangan2 masuk race tu.. buat rugi jek aku x leh tido malam sebab excited race nie.. mmg makan beso perompak haram ni tau.. 7 bijik kete kene curik... handphone jek dlm 28 bijik penyangak ni dpt.. lom kira wallet..mmg penyangak ni plan baekkkk nyer.. dia tau participants confirm simpan wallet and valuable things kat kete.. sbb takkan nk bwk berlari plak kan?.. adoi.. dah tekono.. nak buat cemana? x der rezki... sian Pak Radie.. dah x der aper yg tinggal.. wallet x der.. ID x der.. lesen x der.. duit x der.. card bank ilang.. spek x der.. handphone x der..hauhahahaha.. tinggal selai sepinggan..

Jadinyer buat ler report kat Balai polis... ramai gak yg tarik diri dari meneruskan race tu.. abis..kalo harta mende dah ilang..takkan ko nak belari gak ngn hati yg menyumpah2 tu kan? so redho jeklah.... (anny, kalo kita teruskan race tu.. takat2 no. 2 ker.. no.3 tu boleh kan kan kan?)..huahahhahahahha...

So..smalam monday..aku cuti bukan sebab kaki cramp..tp sebab menemankan Pak Radie gi buat IC..gi buat Lesen kat JPJ Klang sana.. gi register h/p dia balik kat Maxis klang.. huhhh.. fening.. pengajaran yer.. siler jgn tinggalkan apa2 pon dlm kereta.. kalo tak.. malang tak berbau.. tp Pak Radie tetap bau mcm itik dlm kolam masa tuhh.. busuk okeh!! tu yang aku migrain.. sian Pak Radie..penat swimming tangkap itik... last2 org lain tangkap wallet dia.. ceh!
*masa settlekan buat2 ic sume tu drop ler si Acih kat umah nenek Shah Alam.. dia tanyer nenek..papa ngn mama gi mana? nenek ckp gi balai polis.. Acih lah wat drama swasta nangis2.. ingat polis tangkap papa.. bley????.. anak aku mmg emo telebey kadang..hahahahha.. biler nenek ckp bukan polis tangkap papa... tp polis nak tangkap org yg curi duit papa... baru lah anak aku dpt menenangkan diri dia.. huahhahah.. Acih... tlong bawak betenang okeh!

19 comments:

Anonymous said...

sesapa ader bomoh yg bole bt pencuri tuh 'berak pasir' sambil pulangkan brg2 aku tuh sila inform kt saya k....hahahahaha......MBSA goyang kaki jer tuh..adusssss......

azdra-azdra said...

aku faham perasaan ko.. sori aku bg sms ko cramp tuh.. mintak armpunn.. tobat tak buat lagiks..

mmg cilaker saper yang umpil keter2 tuh.. sori ok..aku minta sori ngan ko dan radie.. my sympathy..

aku pun pernah kena macam tuh.. siap ngan laptop bagai..duk kat bonet gaks..gi makan kat kg baru.. tp aku ngan pecah tingkap lagiks.. barua..

to fil ngan radie..tabahkan hati k.. to acih..bawa bertenang k..

Unknown said...

aku mati2 percaya ko dpt no 2.. tapi siannn mangsa mangsa kejadian. memang raya indu lah penyamun2 tu. makan besar.. pasni kalo nampak penyamun pakai bag2 yg ko sebut skali ngan make up mac..kompom dia yg curik barang2 ko.

takpe, pasni pesan kat anny..beli avon jer. kalo kena curik tak sakit ati ngat. tapi apsal barang ko dia taknak? misteri nusantara...

masa dia selongkar kete ko tu..dia tengok stroller acih..mesti dia cakap gini.."nasib baik engkau berat. kalo tidakkk dengan engkau engkauu aku kebbaaassss"

Farah_W said...

Memang SIAL penyamun kete ni...last 2 month kete my brother kene curik n last month plak kete bf my sis kena curi...mmg BABI org camni....

aLiYaHaRiZ said...

Alahaii..sedih lah baca en3 ni...mule2 teruja gile..rasa mcm kite pulak yg masuk race..sampai kat climbing tu pun dah rasa mcm kite yg menang...sekali ending die sedihlah..memang haprak lahanat betul perampok tu..benci lah..

Anonymous said...

ampessnye pencurik tuh...pedajal org betul lah...aku sumpah org tuh jadi perut boroi berak berdarah..

excited baca ingat dah menang...rupanya cenggini plak..sabo la ye filla n radie..apo nk buat..penah gak rasa cam pelarian masa ilang dompet..idup dlm ketakutan jek sementara nk dapat suma benda tu hahahaha..

Emie. said...

Gile bodo pianggggg nye pencurik!! Gua tak bole tahan la. Panaszz hati dgr!

* sori, tetibe teremo.

* Bilelah sume pencuri/penyangak di Malaysia nk m***os!?

Anonymous said...

laaaa...ingatkn mc sbb letih race..adoi! ciannye...memangla perampok tu kuang hajo...ish..MBSA take action plzzzz...

MamaIcha said...

ala...siannya pak radie...sehelai sepinggang tue...nasib baik pinggang tue ada lg...mmg x de rezeki dia...:(

dlm dok sian2 tue...acih terlebih emosi sudah...hailaaaaaaa!!!!

Lenny said...

laki aku penah ilang laptop skali..

tapi.. yg peliknya.. time tuh ada 2 laptop dalam kete.. laptop aku.. ngan laki aku.. tp laki aku je kene..

sabo je la filla and radie... takder rezeki korang...:(

Shadani said...

laa... kesiannye.. x guna btol pencuri tu. mmg dasar pencuri mmg xde ati perut. kuang ajar btol.. dh trcirit2 pencuri tu mkn duit korang.

Sham Ummi Echa said...

la..yer2 jer aku baca..aku bajet ko menang race nih.. rupanya sdh jd citer lain..
bongok punyer pncuri..kuang hajor tul... org penat brlari sana sini nk siapkan task..ko sdp2 jer umpil kete orang yer.. aku smph ko..bkn takat berak pasir jer..berak kuar paku skali biar buasir montot ko.. cilakak nyer pncuri..marah aku ni baca citer ko nih..ni mmg sah MBSA x wat kijer.. da tau org mst tggal brgnya dlm keta kan..yer la xkn nk brlari msk kolam bagai bwk henpon, wallet segala.. yg korang x g round kt situ perhal..mengong..

x abis lg nih..ikut aku nk carut marut kt cni..tp kang ko plak pelik..sapa yg kena ni ..aku ker ko..so sabo yer filla n radie..

ila de cute said...

kesiannya ko ngan radie..sabo ek filla...tak guna tul pencuri tu...smlm aku nengok ko tak online, aku ingat sure ko tgh berehat kat umah sbb kepenatan race...huhuuh sowi amat...malas nak sms ko takut ganggu ko rehat...rupa nya ada masalah lain plak... harap ko n pak radie sabor le ek...

ni pengajaran utk aku gak le ni, sbb aku pun suka tinggal brg dlm keter kalau gi mana mana sbb malas nak angkut...

hOtMaMa said...

la...mmg suprise la citer ko...ingat kan mula2 ko menang besar... hujung2 kerugian besar rupanyer... harus la pak radie terduduk 20 saat bila habis barang dia hilang... hampes nyer pecurik kan..mmg betul2 menyusahkan org..

happy2gether said...

alahai...aku ingatkan ko senyap sbb penat n menang...yer lah aku pon sama excited ngan ko, sbb masa jumaat tu kan ko dah x sabo nak race...lain yg aku pikir lain yg jadik...pencurik skrg mmg xde hati perot...pk diri sendirik jek...sbb tu lah dorang jadik pencurik...takper sure dpt balasan, tak kat dunia, kat akhirat nanti...kesian Pak Radie n Anny....gerammm aku kat pencurik tuh...menyusahkan orang jek!bkn senang nak wat ic baru nak renew mcm2 lagik kan...emm kasih, kasih...sayang dia kat mak pak dia kan...takperlah ilang barang bole carik kan, ilang benda lain lagik susah....aku pon harap pencurik2 tu dpt balasan yg setimpallll.........

Lily Satrina ® said...

sorry to hear that filla..errr...memang bengang kan?? takkan tak ada orang langsung yg nampak sandiwara umpil-mengumpil ni??

ntah2 ada orang dalam tak? MBSA ni wajib lah letak 2 org pengawal keselamatan ke..MBSA ni famous betul lah, dulu kes Hanif Basree dgn Norita mmg tak ada kredibiliti langsung..

awak2 yg kerja dgn MBSA jangan marah, saya buat kesimpulan pukul-rata saja..

penat + marah + terkilan..semua ada..tak berbaloi lah Filla..

apa-apapun, semoga ia jadi pengajaran..en radie awak kena bawa banyak2 bersabar..walaupun dah ramai yg cakap mcm ni..

kasih, kasih...mesti banyak tgk gerak khas ni..hihihihii...orang jahat je yg kena tangkap sayang..
(im taking a break from blogging, but i'l read urs as always)

manisz said...

filla.. simpati aku pada ko.. harap2 ko & co tabah.. tapi bila baca entry tgk ko nyer ayat tu dah mcm redha apa yg berlaku, kira oklah tu.. ujian Allah tu kan.. semoga pencuri2 tu dpt balasan yg setimpal..

Anonymous said...

ai sis..ala cian nyer,,sbr k...
dekat tmpt 2 slalu jd kejadian curi 2,,,cz i pun kna gak mcm sis kna 2 kt kwasan 2 la msa i g jogging,,..mmbe ckp yg bt keje curi 2 budak2 sekolah2,,dah hp 2bijik n wallet skali..mcm sial je pencuri 2,,,kalu jumpe mau je bom..huhuhuhu

Anonymous said...

area tasik shah alam tasik pemaisuri jangan tinggalkan hp atau ape2 sim card mcm kamera ke ape ke..sebab depa da satu alat yg boleh detec mender mcm tu..dia memang pandang org yang pi joging sbb org jogging sure tak bawak bender2 tukan..kang lari berat lak kan..so tinggal kat uma sajo yer