Wednesday, December 17, 2008

Isu Minyak dan Prosperity...

jeng jeng jengg.... ni gambo semalam hokey... (sempat lagik aku snap).. biasalahh kan?! aku punyerlah naik darah biler minyak naik arituh.. sbbnyer aktiviti sumer terbatas.... edisi jalan2 tepaksa disekat/dikurangkan... rasa nak menangis biler isi minyak rm50 pastu x sampai half tank pon.. gilo apo????... sayu ati aku ni.. rasa nak nek beskal jek demi nak berjimat cermat... pastu org mesia ni mulerlah.. biler ckp minyak nak naik harga besok..haaa kau!!! beratur 2jam nak gi isi... oohhh tidak.. aku lebih rela isi jer besoknyer tu..giler ker nak dok beratur sampai 2jam sbb nak untung takat baper inggit?
konsep aku ngn Pak Radie ni dari dulu sampai skang nie.. tiap kali ktorang isi minyak.. x kira lah tank tu ada saki-baki ker.. atau kering kontang... tp TETAPPPPP rm50 jek sekali isi.. (dah biasa gamaknyer).. heheh. aku gi isik smlm kan.. minyak sudah nyala2 kuning... empty.. mak plak..mmg pantang tul kalo turn mak jer pakai kete pastu minyak nyala2...pagi nak gi keje tu.. saing ngn Pak Radie.. aku x pasan lagik minyak tu dah nyala... Pak Radie gi keje naik motor.. sbb nak jimat..ngn dia x suker jam... biler jam muker dia... macam ayam berak kapor... kadang kalo aku cuti pon suh dia bwk kete..dia TETAPPP nak jadik mat rempit.. bagusssss!! aku suker... takkan aku lak nak naik motor kan? eiiii aku ni nampak jer gini.. giler dow.. bwk moto pon aku tak reti.. kesian kan?? aku segan biler tgk cik kak cik kak yg sopan2 pakai baju kurung lemah lembut sumer.. terror giler bawak moto.. tp aku????? nampak jek mcm jantan..bwk moto pon takot.. hahahahha.. aku mmg tabik spring ar kat cik kak cik kak tu..

eh tersasar lak citer aku.. ni kes pagi aritu.. saing ngn Pak Radie nak gi keje.. x pasan minyak tu dah empty..aku kan pantang minyak empty time aku bwk kete?.. skali masa drive tu tgk dah nyala..heeeee hangin aku kat Pak Radie.. aku gi kejar dia... pastu aku bukak cemin kete.. aku jerit.. 'Apa ni minyak x der?????? napa x isi semalam????'... wah gitu.. garang tak? dah ler aku driving radie lak tgh nunggang... janji aku dpt marah2 sket kan! heheh.. pastu dia jwb 'isi pg ni dah murah'.. bley?????? kecoh giler!!!!! x per..janji dia dah bayo balik duit aku rm50..hehehe.. bestnyer laaa isi minyak rm50 terus naik takuk tu dah nak gi kat full gitew... sengehhh jerk mak..heheheheh....

Isu kepingin giler nak Prosperity Burger...

punyer lah mak ni tingin giler nak mkn menatang ni ha.... kecur2 ayaq liuq mak ni haaa.. lagi lepas tgk advert kat tv.. ngn baca blog CPM... kuakakkakaka.. balik kerje aritu aku gagahkan gak gi alamanda semata2 nak gi bli mende ni bwk balik..time tu Pak Radie ngn Acih kat umah.. Pak Radie x kijer... aku suh dia sidai kain sbb nak upah dia prosperity.. dia x moh! sakittttttt tulll ati mak... aku kol.. Pak Radie ckp dah kuarkan kain dari washing machine buh dlm baldi.. (hellooo?? dlm baldi jek????).. alasannn x pandai???? helloooo ada ker manusia x pandai sidai kain?? umo nak masuk 33 taun okeh.. kalo Acih ckp dia x pandai aku leh ler maapkan!! hampeh!

ok mak pon giler beli.. balik2 umah Acih sleep lak.. so me and Pak Radie jeklah makan.. tp ala2 'kembang' sudah! sbb panas2 teperap dlm tu kan...
uihhhh tp kan aku x puas ati giler babs arrrr.. naper mahal sgt prosperity burger ni?? hangin jek aku tgk harga dia... masa batur tu.. mamat2 bakang aku siap leh tekejut.. ckp gini "uihhhh mahalnyer??? sampai rm18".. pastu kwn dia malu kot..takot aku dgr..kang aku kata dia sengkek plak kan?.. then kwn dia nyampuk "tu ko tgk ar.. itu double mmg lah mahal!".. nak jer aku join dorang.. ckp a'ah lerr.. mmg mahal pon!... yg single pon dkt2 rm14 kot mcm tu.. tensi mak! aku suker lah curly fries nie..sodapnyerrrrr... grrrrrr bunyik dier.. hahahahhah...

aku mcm segan2 kucing nak masuk gambo nie.. tp x feel ar kalo korang x tgk cemana aku makan kan?... bukan salu aku nak tnjuk muker aku time makan.. auwwwwwwwww...siler nyampah!..tu mkn ala sopan sbb amik gambo... aku kalo lapo... Pak Radie pon takot kot?? huahahahha.. mcm mls nak kunyah takot lambat..telan jek.. uiiiii aku dah gemok!!! cik Anny pon kata pipi aku dah lebar sket.. ngok tul ar... sakit jerk ati biler timbang... biler dah tahap nyampah aku rasa nak hangkut gi lempar jek weight scale yg bengong tuh!!! nak naik senanggg jek.. nak turun??

disebabkan aku ni ibu penyayang kan.. pasti ler Happy Meal utk acih... masa beli ni tebayang2 muker Acih happy giler..hahah.. biler dia bgn tido kan.. ckp kat dier 'Acih i bought something for you'.. then Acih blur.. dia kan kalo omputih ni dia blur sket.. huahahahhaha (kutuk anak sendiwi)... pastu aku ckp.. mama blikan acih... nak tgk? dia pon huru-hara lah.. suh dia top mata... (ni kebiasaan mak acih ngn acih kalo time nak bagi barang/kopok/gula).. kunun2 sweet ler biler dia tekejut gitu..hahahahah.. dah tutup mata aku pon bagi ler kat tgn dier.. waaa..blur siot... sbb suker sgt kot..heheh.. pastu aku pon suker menan yg nie.. ada sudu ngn gerapu kaler pink dlm box tu..heheheh.. pastu Acih jerit.... 'CAYANGGGGGG MAMA'.. oh?? time aku bli barang jeklah leh sayang?aritu aku ckp kat kasih (sajer spiking2 sket..supaya dia x kejung gi tumbletots bulan 1 ni kan?).. aku ckp "Acih... sweets and mamee tuuu no good!!..not good for your health.".).. pastu dia angguk2.. dia ulang "mama.... gula ngn mameeeee no more!!".. huahahhahah aku mcm nak tebahak... puas aku ckp no good no good.. tetiba dia ckp no more plak.. mender lah mu ni acih!

5 comments:

Sham Ummi Echa said...

yeah aku pon happy giler biler rega petrol skang ni da turun.. pueh ati kan biler isi minyak..rm50 pon da nk penuh.. masa minyak mahal ari 2..aku isi rm140 pon ada sket lg ruang kt takuk tu..hangin jer masa tu..nk meraung pon ada.. risau sgt masa tu..kalo naik lg mmpus ler aku..skang ni da turun n yg besnya lg murah dr yg b4 nih.. bes ar sket nk jalan2 kan..

aku pon x mkn lg prosperity yg baru kuar balik nih.. mahal ek rega dia... tu yg pelik tu kan.. minyak da turun tp rega brg mkn naik...menci tau...

Farah_W said...

Hi filla...hehehe,tak sangka u keje kat JPK,terkejut i...rasa cam jumpa artis lak,i mmg selalu gi sana...selalu deal ngan pn.norhayati...babe,baik u gi beli eyeshadow tu..harga dia RM 170 n the lipgloss is RM 128...u pun meletopss!!!

Azie Rad said...

adusss...terliur dah aku...ni angkar ko lah ni....cepat belanja aku!!

Farah_W said...

filla...aku jual RM65 sebotoi n losyen pun sama rege...nanti aku upload VS body mist yg available okeh! tgh tgg my pren call bout d VS...lembabs

Anonymous said...

fuhhh i love prosperity nihhhh u betul2 wat i terliur and teringin lak....