Wednesday, January 22, 2014

FACELIFT OPTIMA K5

*please scroll down for new entry*

Wishlist 2013 aku ada jugak yang tak dapat nak dilaksanakan.. biasalah.. kita merancang.. tuhan jugak yang menentukan ;)

Takpe.. tu semua tak menjadi masalah.. 2014 kan ada... Sebenarnya kitorang dah rancang last year nak tukar kereta.. sebab keluarga dah bertambah.. lagipon dah lama sangat dah kereta ni.. dari Kasih umur berapa bulan tah.. now Kasih dah 9 tahun.. haaaaa gila lama tak? nak masuk 9 tahun dah.. Anak aku dah 3 dah hehehehe..dah nak habis bayar dah pon.. Memang dah tiba masa yang sesuai untuk bertukar kepada yang lain.. 

Tipulah kalau kitorang takde survey.. mestilah ada.... Aku tak reti sangat pasal kereta... well, orang pompuan ko ingat nak heran sangat ke segala specs kereta ni? tu kita serah kat lelaki.. yang penting aku nak design meletops.. hahaha.. berangan tak salahkan..

Aku ada usha-usha MPV seven seater.. sebab aku pikir family aku dah besar.. barang banyak.. Pak Radie pulak jenis outdoor person.. nak angkut basikal dia lah.. kang aku nak angkat stroller Aleesya lagi.. tu belum lagi cerita kalau gi vacation dekat-dekat macam Port Dickson ke apa.. banyak benda nak sumbat.. penuh kereta!!! So MPV seven seater boleh di considerkan... Tapi bila fikir balik.. aku ni drive gi kerja.. aku taknak kereta besar-besar panjang-panjang.. nanti nak parking susah!! lagipon area office aku tu.. parking space sempittttt.. kereta yang pakai sekarang pon Pak Radie membebel sebab side mirror dah patah.. aku side parking sebenarnya.. kereta langgar ke apa tah.. dah terkulai hahahaha... belum kira scratch sana sini orang langgar.. so macam hati was-was untuk tukar kereta besar.. yang kecik pon dah hancur aku kerja kan hahahah

so mari berangan.. Korang tau tak FACELIFT OPTIMA K5 baru launch 16 Januari 2014 ni?  Dengar jugak orang cerita pasal kereta ni dah nak keluar tapi tak tau bila... Dah google? Dah usha? Kalau belum takpe.. Jom kita usha bersama-sama ;) 




Terpandang je terus, yes, this is the one.. Amboi.. semua kereta ko tengok, semua ko cakap, yes, this is the one.. hahahha.. Huwaaa nangis aku tengok sebab lawa giler kot.. 5 seater? no problem.. anak aku 3 orang.. semua duduk belakang.. aku husband and wife kat depan.. just nice :)

Aaaaa cantik *masih terpegun* hahah.. kalau korang tanya pendapat aku lah, apa yang aku suka pasal design kereta nie? Aku kalau kereta, aku suka tengok lampu depan tu.. kira macam mata dia lah.. pergh garang.. panjang ke tepi gitu.. terus nampak handsome.. hahaha.. 

Head Lamps yang memukau

Rear Lamps

Harga FACELIFT OPTIMA K5 ialah RM149,888.. which i think sangat berbaloi dengan rupa bentuk luaran dan dalaman ;) 

Ni seat kereta aku sekarang... sedih? memang sedih laaaa.. hahaha.. Aku dah berangan, if aku tukar kereta lepas nie, aku prefer leather seat.. 

tengok ni.. hahahah.. bila anak ramai.. seat kereta memang jadi mangsa.. anak muntah dah berapa kali dah.. dari anak pertama lah katakan.. ink pen lah.. susu tumpah.. kalau leather, senang aku nak bersihkan.. tu belum kira rambut berguguran dah melekat-lekat kat seat ni :(

Sebenarnya aku sayang gila kat kereta sekarang ni.. dah banyak jasa kat kitorang... nak jual pon sayang.. sebab dah nak habis bayar dah.. tapi yang guna kereta aku sorang je.. Pak Radie bawak motor gi kerja.. so dah tentu kalau beli kereta baru, pendapat aku, citarasa aku kena 70% diambil kiraaaa.... hahahahahah... dah aku yang bawak kannnnn?

INTERIOR

cantik, kemas, padat dan bergaya.... 

Electronic Chromic Mirror

Glove Box Cooler

Rear seat armrest with cup holder

Rear view

definitely i nak seat yang macam nie.. elegant kan?

sunglass holder.. kewl kan hahaha.. 

Sunroof antara ciri-ciri kereta idaman :) 

Gull-Wing folding outside mirrors

Auto wiper with rain sensor

Airbag

Sensor untuk memudahkan lady driver especially heheheheeeeee... 

18 inch wheel

The Engine

NU 2.0 CVVL engine

Hydrophobic glass

D-shape steering wheel

Kelebihan Facelift Optima K5

1. New Design LED Package (Headlamps, Front Fog Lamps, Rear Combination Lamps)
2. Air Ventilated Seat
3. Drive Mode Select
4. Electronic Parking Brake
5. 4 Front & 4 Rear Parking Sensors
6. 4.3" TFT LCD Touch Screen + Rear View Camera + Infinity Sound System
7. 8-Way Power Driver Seat with Memory Seat & 4-Way Power Passenger Seat
8. 4 Auto Powered & Up/Down Windows with Safety Auto Pinching
9. Auto Wiper with Rain Sensor
10. Hydrophobic Glass


 If nak cerita kosong je kat husband memasing agak leceh lah.. So kita boleh tunjukkan specs seperti dibawah kerana kaum lelaki lebih mudah memahami.. kita perempuan ni, cukuplah sekadar tengok design meletop dan canggih hahahaha... 







Semua aku suka... 18" Structure Ehanced Sport Rim tu ngancam.. Front Side Air Ventilated Seat yang selesa untuk driver and front passenger, LED Fog Lamp, LED Headlamp and LED Rear Light pon mengancam..

Facelift Optima K5 dilengkapi dengan hydrophobic glass, 6 airbags, rear view camera, power windows, air con seats, electronic parking brake, infinity sound system, D shape steering wheel and paling best dan cool sekali ialah auto wiper rain sensor.. Refer no.1-10 tu ye.. 

So apa kata anda? hahahaha... Seriously aku dalam keadaan teruja sekarang ni.. Wishlist 2014... kena tunjuk entry ni dulu kat suami untuk mintak approval ;)

visit http://www.nazakia.com.my/  for details.



Love, 
Filla.

8 comments:

JMR said...

dah rasa mcm baca katalog kete yg beresei 1000patah perkataan..haha..tp series cun!

Farah Waheda Wahid said...

In Shaa Allah soon tercapai tu kak filla...

iEz@CuTe said...

Ala filla...memang mengancam k5. Masa I nak tukar kete dulu ade aim gak. Tapi xde bajet. So dapat k3 pun ok. Sama speks interior cam k5. Tapi ape pun k5 terbaik

Unknown said...

Salam kak pila,

Mmg best..ktorng drpda duk rsa dlu mmg dah aim kereta ni.sebab malaysia tak kluar lagi..rsa dah kluar dlu..and alhamdulillah balik je malaysia,ada rezeki lebih skit,akhirnya dpt juga.ktorng kluar k5 bulan 4 last year..2nd edition..warna putih..keseluruhannya..k5 ni mmg sgt best dan sgt luas..boot sgt besar.leather seat and enjin tak berbunyi langsung..smooth je..mmg puas hati pakai..jarak seat depan dgn seat blkng agak jauh.kdg2 tu rasa mcm naik kereta 2 org je..driver and passanger depan.padahal ada passenger kat seat blkng...hihihihi

Anonymous said...

amboi handsomenya ini KIA, dulu orang tak mau beli keta jenama2 macam ni (KIA, HYUNDI, CHEVROLET) sekarang tak lagi, sebab makin tahun makin cantik design and upgrade enjin, spare part pun dah senang nak cari, apa lagi filla, jgn tgu lama2

AYuNG said...

kak....xpa, untung2 berangan nih nanti jadi kenyataan kan..hehe

Anonymous said...

wah...bestnya lau ada kereta tu..

ayunidati said...

Wah.... memang best .... harus dimiliki....