Monday, November 30, 2015

MEE TARIK.

Nasib lah korang mengadap autopublished entry hahahaha.. ni pun sebab aku sayang gambar dah ada.. tulis je lah.. 

Kat area Presint 8 tu ada shoplots baru bukak.. Kasih tu kalau aku singgah 7E je mesti cakap kawan dia dah makan dengan parents dia kat restoran chinese muslim ni.. aku lupa nama dia.. dia cakap nak makan jugak.. Kebetulan sehari sebelum cuti sekolah tu Papa ada.. papa amik balik sekolah jomlah kita gi makan..

 Ok aku tak berapa suka hahaha.. sebab dia ni mee tarik tapi dia ada satu bau yang aku tak suka.. aku rasa macam bau ubat ke bau herba ke bau akar kayu? 

Tapi ni korang boleh try.. sedap sebab dia dah perap dengan spice macam-macam kot.. tapi dia takde cicah-cicah kuah kacang ye.. dia rasa macam kebab.. makan camtu je..

Walaupun aku cakap rasa dia aku kurang suka.. tapi alhamdulilah selamat dalam perut.. aku kan tak suka pembaziran.. hehehhe

Menu-menu macam ni memang langsung bukan untuk tekak Pak Radie.. Tapi aku cakap belajar lah makan.. so dia pilihlah beef apa ntah nie makan dengan nasi.. tapi aku pon tak leh terima hahahahah.. kuah tu macam air asam.. cair-cair asam..

Sudahnya tak habis.. terpaksa ahkak jugak meratah daging-daging tu.. balik rumah Pak Radie cakap dia loya rasa nak muntah.. Pak Radie dia memang tekak dia camtu.. aku dah paham sangat.. so buat bodoh je hahahaha..

Ada sesetengah orang suka jenis masakan macam nie.. tapi aku tak berapa suka sebab ada bau rempah-rempah tu hehehehe.. untuk experience ok jer mencuba ;)





Love, 
Filla.

10 comments:

Hafiz Hafizol said...

rasanya pernah makan caw Cyberjaya punya . x gemar sangat la.tekak kita x sesuai utk makannan china muslim nie wakaka...haritu makan sini x habis. T_T

Myalycia said...

samalah kak fila, kurang sikit chinese food ni.. dah tekak org melayu kan asyik nk mkn pedas je..

Unknown said...

ingatkan saya sorang je yang rasa bau2 itu...smpai kemalam bila berppp terus naik bau tu...xdap...cukupla sekali hihih...

mamasuri said...

sy tak nah makan mee tarik..tp kalu citer fila bau tu..mmg confirm tak g lah...teepanyaki pun tkleh nak makan..sushi pun takleh nak makan...huhuhuhu

Anonymous said...

Stuju sangattt dgn filla! serius xboley go rasa mcm tu..sudahnya mmg sekali je lah kami 1 family try mee tarik ni..kami pergi yg branch cyberjaya...last2 semua kelaparan landing kat kedai mamak sudahnya..hehehe...mmg serik nk mkn mee tarik lagi.

Nur Aishah said...

betol..dia ada bau felik sikit. tapi kalau kak pilla p china, memang cenggitu lah pun rasa halal food dia..minyak dia lah kot. saya kalau terdesak kat china, mmg sapannn boliauu leecheen juga la. tapi kalau kat mesia, seboleh2 mmg elak tak laluuuuu..mee sup masak sndiri lagi terbaikk wookkk

Nanie said...

Pernah try di area gombak. Tp kena pandai pilih menu. Mmg ada sesetngah tu menu dlm gambar pon nmpk x mnyelerakan. Hehe

Tepuk dada tanya selera.

Unknown said...

Mi tarik warisan eh..? Kena try wet mee with beef n mushroom. Super sedap!! Yang sup-sup memang kureng sket. Dulu selalu makan kat branch dang wangi.

atiehilmi.com said...

ngee-- tengok mee pun saya dah ngeri.. memang tak bleh nak masuk.. tapi ye la.. lain orang lain selera.. hee~

JMR said...

haha kan..macam ada bau sikit..macam bau megi..