Thursday, July 15, 2010

Kasih Amaani ~ 1 month

dah, mulai dari saat ini, usah panggil aku Filla, Buk Pilla, Fillanie atau apa saje... sebab aku rasa nak tukar nama plak... dah genap Amaanie sebulan nie... maka nya, dah genap jugaklah aku berpantang selama sebulan jugak.. dan dalam masa sebulan nie... aku rasa nama-nama tu dah tak sesuai utk haku... mulai skarang panggil je mak nie ZOMBIE...

ya ampun dehhh... aku ingatkan makin lama Amaani tido makin ok.. rupanye silap... ilekkkk jer dia bejaga dari tengah malam sampai kul 7 pagi.. boley tak????? aku plak memang jenis susah gila nak tido siang.. dok melayan citer indon jek kat tv... sekali aku belek2 muka aku.. nahhhh.. hambek ko.... bawah mata dah bengkak.. pastu hitam... comel sikit dari panda... eh silap.. panda comel sikit dari aku... huhu... tak pernah ok mata aku bengkak sampai gitu.. sbb mata sepet mmg susah sket nak bengkak kot.. tapi kini tidak lagi... mak redho....

jadi, hari nie 15 Julai, ada appointment utk baby Amaani dan si zombie.. hihi..... ok, Doc cakap si zombie dah boleh nak workout bile ngam2 dah lepas 44 hari dah tak de masalah..suke ati ko lah nak jogging ke.. nak swimming ke.. nak lompat ke.. bekobar2 nie....


Baby Amaani plak.. kemain bam-bam plak budak nieh... lahir 3.3kg.. lepas sebulan.. now dia dah 4.5kg.. so dah naik dlm 1.2kg.. mengalahkan akak ko si Acih tu... Acih dulu 1 month naik ngam-ngam 1kg jer...iyerlah kannnn.. mana tak mendadak lemak dia naik... kene dodoi tak hengat... asik susu jek... pastu membuta jek... amaaniiiiii amaaaniii.... ape aper jelah nak...
ohhh... Selamat Hari Bapak.. eh silap plak.. heheh... Papa Kasihs.. wah gitew... terima kasih lah telah menjadi Papa kepada anak-anak pompuan saya... eh asal aku emo plak nih... Kasih, tolong arrr.. jangan buat muka camtu leh tak.. geramm jek aku.....
i love Dad konon... eh baju comel tu Kak Nana mommy Ieky bakal besan aku yang bagi.. auww.. tak malu statement... pasni kene carik I LOVE ZOMBIE plak... mesti lagi comel..hahaha...
patut appointment ngn Doc Fazilah, tp doc tu tangan dia patah plak.. MC sebulan.. so ini doctor Koshi yang ceria.. siap gimme five plak ngn Acih..hahah... dan Amaani dah selamat kene cucuk...
haaa tu dia Si Zombie memangku anak tersayang yang keje nyer kroh kroh jer.... tengah berak pon kroh kroh.. buat malu aku jek.. dah ler nak BF dia tadi.. dok ler dlm bilik tu ada ler 2 orang mak lain tgh BF anak jugak.. aku baru nak BF jek.. prettttt.. pretttttt.. berserta ngn kentut lagi.. auwww malu mak ko ni tau... tak senonoh anak dara nie..


tataplah gambar perasan cun dari haku ini.. hahah... bley tak... terus nak blah.. lupa plak bayar bil.. bengong tul apak ko nie.. eh tetiba apak plak bengong.. sama jek blur dua-dua ekor.. buatnye kene tiup wisel sebab cuba melarikan diri dari membayar bil cemana??? 7 keturunan aku malu tau... so ni dlm kereta berdua jek ngan Amaani.. boleh lah aku posing2 sket...

yaaa aaaa aaawwwww... eh aku pelik rambut aku naper tukar kaler cekelat plak?? rambut mak hitam okeh.. hitamm!!! ni efek cahaya matahari.. mcm berus sabut dah rambut zombie nie..


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3
SIZE THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

21 comments:

Anne M. said...

haha..
comella..
santek rambut..
amani tak nangis ke kena cucuk ..
huhu

CintaKu Iman said...

Filla maintain cun aper...amaani pun comey cam muka kak kasih lak..

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

giler cepat u slim downnnnnnnnnnnnnn!!!
giler jeles nak mampos! ;p

appledia said...

Wambott menten hot!

Mimy Hamid said...

aku rasa ko makin cantek la lepas beranak...santek lakkkkk tang rambut...huhu

Liyanaroxx said...

gle cun buk filla pas bersalin...eh silap...zombie!!! ;P alah..tak bestlah panggil zombie..nak panggil buk filla gak! ;P

yunz_02 said...

kak filla, cpt nye slim after besalin. amaani sgt comel dn bam bam. geram rasa nk geget jek. :D

Erin-mummy Marsya Qistina + Marissa Qaisara said...

comelnye baby pakai t-shirt tu... anak bapak sungguh :D
kak filla pun dah makin selim melim dah haaaaaa...perghhhhhh haibat sekali!

ila de cute said...

filla, aku rasa ko ler zombie paling cun... heheheh maintain lawa le ko filla...

Nadia Is Cute said...

Nak kata: Pandainya bapaknye multi-tasking sambil jaga budak.

TAPI!

Nampak pulak Kasih so nak kata: Pandainya awak sebab pasang tanduk kat kepala bapak awak tu.

HAHA!

Anonymous said...

hahhaha zombie pn zombie la... tp sempat juga posing2 -kak zai

Mrs.Nury said...

dah sebulan?cepat btul masa berlalu kan.Ko tak sesuaila pangil zombie fillanie jugak sesuai ngan ko kikiki

Lenny said...

sudah kurusssss!! chaiyokk...

takper.. esok2 ok la amaani tuh... skang sajer dera ko skit..

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

kak filaaaaaaaaaaaaaaa. makin lawa je lepas beranak amani :)

JMR said...

cumel giler baju I LOVE DAD ATU..ZOMBIE tu sapa sbnrnya? heheheh..

C!kpuanmuda said...

dah kurus nyahh! see! see! betul tak mak cakap... sure bleh kurus punye lah..

iCaLoVeZiE said...

baby amani sama ngan muka ur hubby la..

ejea aziz said...

haaaa..sekejap je dh 1 mth..waaa bestnye naik more than 1 kg..sedap tu cubit..
cayalah babe..dh slim..xde nampak mana pn zombie..cun jer..

hana said...

akak, sy link blog akak kt blog sy..boley kn?kn? :)

pHat sUe said...

blom pape dah doggie dahhh...alahalah cuteeeeeee cam tuh. :) mugil sungguh

jap nyer dah susut ko. arghhhhh aku tensennnnnnnnnnnnn!

Anonymous said...

[B][URL=http://www.salethomassabo.com/thomas-sabo-charms.html]Thomas Sabo Charms[/URL][/B] brings inside the sterling Silver Collection which presents the perfect accessory for prevailing tends in manner. Top [B]Thomas Sabo schmuck[/B] most in excellent 925 strerling silver is graced using the use of hand-set and hand-cut zirconia stone. Your highest need in terms of excellent and aesthetics gets fulfilled using the unmatched quality [B][URL=http://www.salethomassabo.com/thomas-sabo-charms.html]Thomas Sabo Charms[/URL][/B]and designs offered by them. The corporation also offers unisex line which removes the the conventional differentiation in between [B]Thomas Sabo schmuck[/B] jewellery for guys and females.

Other sorts of charms presented are family members members [B][URL=http://www.salethomassabo.com/thomas-sabo-charms.html]Thomas Sabo Charms[/URL][/B] and practically continuous series of symbol and cross charms. In [B]Thomas Sabo onlineshop[/B] of family charms you are bound to find something for a infant, to [B][URL=http://www.salethomassabo.com]Thomas Sabo Onlineshop[/URL][/B] of products of infant which are an indication of fatherhood and motherhood.

[B][URL=http://www.salethomassabo.com]Thomas Sabo Onlineshop[/URL][/B] offers a large assortment for almost anyone and there are unique types of pendants, rings, necklaces and other pieces of [B][URL=http://www.salethomassabo.com/thomas-sabo-charms.html]Thomas Sabo Charms[/URL][/B] to choose from.