Thursday, June 02, 2016

BB CUSHION FAME COSMETICS.

Alhamdulilah akhirnya...

Produk kedua selepas Fame Matte Lip Cream.  Fame BB Cushion ni dah lama dirancang.  Tapi ambil masa sikit sebab bukan senang.. Banyak benda nak difikir, dari kualiti, berapa colour code nak buat.. colour apa yang sesuai untuk kebanyakan orang Malaysia ni, packaging, harga dan lain-lain lagi.

Rasa lega sangat bila akhirnya Fame BB Cushion ni siap jugak mengikut apa yang kami rancang dan mahukan.  Of course paling penting kita seboleh-boleh turunkan harga supaya semua orang mampu miliki produk ni.. Korang pun paham BB Cushion ni mana nak dapat murah? Kebanyakan RM100 ke atas mungkin juga sebab produk import dari Korea.  Fame adalah produk buatan tempatan dan kualiti setanding produk antarabangsa.. 

Kenapa pilih BB Cushion? Apa tu BB Cushion.  Senang cerita BB Cushion ni sama je konsepnya dengan foundation yang kita sapu kat muka untuk bagi muka flawless licin gitu.. and of course formulasi BB Cushion lebih baik dari foundation biasa. packaging yang lebih mudah digunakan dan lebih cantik hasil dia.  Sebab BB Cushion ni cara pakai dia ialah tepek-tepek kat muka.. kita tak sapu, kita tepek.  Paham tak?  So bila kita tepek coverage ke seluruh muka tu lebih rata dan mampu menutup segala cela, bintik hitam dan lain-lain.  
 Packaging of course tak lari dari Fame Matte Lip Cream.. concept kita kekalkan grey and black.


Kebaikan Fame BB Cushion

- Pemutihan

-Perlindungan UV yang kuat dan formula anti peluh

-mengandungi SPF

-kalis air

-memberi kesan pelembapan pada kulit

-tona kulit sekata dan terus menyerap ke liang sebum

-mengurangkan minyak pada kulit wajah

-membolehkan solekan bertahan sehingga 12 jam tanpa perlu sentuhan semula (touch up) walaupun dalam cuaca panas

-menutup cela dan parut pada kulit wajah

-mudah dibersihkan dan wudhu friendly

Ok dah tau kan kebaikan Fame BB Cushion ni.. So now nak bagitau.. Kita ada 2 Code warna:

Fair (CF) dan Natural (CN) 

Code Natural lebih sesuai untuk orang yang berkulit hitam manis atau sedikit gelap.. Tapi Natural ni taklah gelap ye.. Kak Peej yang kulit biasa-biasa je suka pakai Natural sebab dia kata mampu menutup cela dengan perfect.  Kalau kulit kita coklat biasa-biasa tu elok pakai Code Natural ni.. Especially kalau kita ada bintik-bintik hitam atau bekas jerawat tu, kena pakai BB Cushion Code Natural ni supaya mampu cover bintik-bintik hitam tu.  Macam kulit Kak Pilla boleh pakai Natural and Fair.. Takde masalah.

Fair ni sesuai untuk orang yang berkulit cerah.. Macam Kak Elly pakai Code Fair ni perfect untuk dia.. Semalam Kak Elly pakai Fair ni macam tak percaya dia pakai sebab rata sangat kat kulit dia.. Tetiba flowless tapi tak nampak selepung.. Nampak cantik je kat kulit.. So siapa yang rasa kulit wajah dia cerah korang should try Fame BB Cushion Code Fair.  Meletopsss.

So buat keputusan cepat.. Nak Fair ke Natural?  Harga terbaik kita tetapkan RM55 sahaja. Murah tak? Kalau cakap mahal jugak, Kak Pilla boleh pitam ye. Jangan kata Team Fame tak payung ye.


Untuk yang masih kurang jelas jom tengok video bawah ni.. Tengok wajah sebelum dan selepas.. Bawah ni dia pakai code Natural ;)


Bila boleh beli? Ya sekarang jugak dah boleh beli.

Harga
RM55 

Postage
RM6 (Semenanjung Malaysia)
RM10 (Sabah / Sarawak)

Pembelian
Whatsapp: 013-3760466



If korang berminat untuk menjadi stokis dan agent pun boleh.. Siapa nak bagi duit raya.. Syarat kita senang je.. Untuk agent just beli 10pcs sahaja dengan harga agent.. Dah tak leh cakap banyak.. kalau nak tau whatsapp je ok? Nanti kalau dah jadi stokis atau agent kita akan letak list you all kat instagram @agentfamebb

Untuk menjadi Stokis / Agent
Whatsapp: 013-3962005





Love, 
Filla.

11 comments:

yaya cendana said...

eh kak, murah dah tu rm55

Anonymous said...

spf brapa?

crazyshopper said...

Yup. Nak tau spf berapa kak filla?

Filla said...

spf20

Filla said...

spf 20 memadai untuk bb cushion fame.. selalu if pakai yg tinggi sesuai utk pantai.. tq

Anonymous said...

Jom jadi agen dan dropship Stokisfamekl.

boleh wassap 019-2782041.

COD area
Putrajaya - Cyberjaya - Serdang - Seri Kembangan - Kajang- Balakong - Semenyih - Bandar Tun Hussien Onn - Cheras - Seluruh KL - Shah Alam - Sarawak - Port Dickson - Seremban - Nilai - Ipoh, Perak - Penang area - Sabah.

dalila said...

ehhh..murah..mcm penah tgk hrg mahal dr tu..

Anonymous said...

Salam kak filla, saya ada beli bb cushion fame ni, texture die bes terus tutup liang2 roma bila pakai tapi yang tak besnye die akan rase melekit kat muka macam lembab2 gtu foudationnya...nak tanye memang akan rase gtu ke or bedak ni x sesuai dengan kulit muka saya?..huhuhu...

Filla said...

anonymous: lepas pakai keringkan dulu muka.. dia amik masa sikit nak kering.. kalau saya kurang sabar atau nak cepat saya letak compact powder sikit.. tp kalau ada masa kita kipas-kipas je muka sebab dia sama macam foundation mmg perlu sikit masa nak mengering.

Nadyahoney said...

Cod Kuantan. Pos seluruh Malaysia. WA 013-219 2855

YuYuShine said...

~Hi ada yg BERMINAT?? Mai WhatsApp saya utk BB cushion ni. WhatsApp me :: 012-2824407