Friday, July 11, 2008

Wedding @ Tasek Shah Alam..

Ni nama dia bidan terjun.. sebab tatau plak kene attend wedding neighbour MIL nie..anak org tu kawin 2 org sekali.. dengan x der bajunyer..luckily baju my SIL yg nak bagi kat org tu ada.. punggah jek lah kan..hehehe.. Kasih plak..try baju kurung cousin dia Syasya..merah meletopss..nenek kerat jek baju tu, terus kasih leh pakai..hahah.. dah tentu bontot Acih lagik beso dari syasya!!! hahahaha...
Sofea-Acih-Sabrina-Syasya
Merah menyaler anak den...heheh... ngan sipar jepuns dier.. mmg kasih ni pencinta baju kurung..heheh... mak dier jerk dah naik bosan pakai baju kurung!yerlah..tiap2 ari gi keje kene baju kurung.. sabtu ahad pon bj kurung!! baik aku tido ngn baju kurung skali..heheheh.. (statement tak sedo diri)...
ni dah nk balik..kekenyangan... dok bakang jer..heheheh.. kasih mmg giler tgk pengantin... sbbnyer dia kata mcm pwincess.. heheh.. sebok jer nak telek muker penantin tu..heheheh..

me and anak2 buah..

thanks kak syasya bagi acih bag gi school..heheh.. suker giler Acih.. sbb dia pasan2 mcm dah beso...heheheh
kamera dah ilang si sofea pegang.. tgk ler hasilnyer... hehe..relax jer mak kasih.. dah ada tukang amik gambo.. panjang tul rambut depan acih nie.. aritu tinggalkan kat my MIL..biler amik balik tgk rambut dpn acih dah lesap kene potong!! aku ingat nak bagi panjang jer dpn tu.. adoiii.. nasib ler tak gonjeng!!! saksikan nanti rambut dpn acih..hehehe.... i'm planning to cut her hair lagik..kat blakang plak..rimasss aku!!!
Acih has changed alot..especially biler i left her for bout 3days at her nenek's house.. huhu....acih dah tak heran kat mama dah..ker aku yg emo lebey nie?..nak pegang pon dia leh jawab..'mama tak yah.. mama tak best... papa jer'.. bley???... nanti biler cakap..'tak baik acih buat mama macam nie tau..bedosa tau!'.. pastu acih jawab 'hishhhh... (siap jeling).. mama nie... mana2 lah mama'.. arghhhh sakit jiwaaaaa aku!.. semalam gi alamanda... dlm kete warn dia.. Acih no baloon ok.. naik thomas jer.. pilih nak belon ker nak thomas?... acih jawab.. 'tak yahlah baloon.. naik thomas jer.. sian papa tak der duit'... hahahha...padan muker ko dpt anak mulut lazer di era.. heheh...
pastu skarang nie..janganler harap nak pilih2kan baju aper dia kene pakai kalo gi shopping.. byk bunyik okeh!! daripada begaduh..baik biarkan jerk dia pilih sendiri.. smlm suh pakai baju lain..dia kata.. 'taknaklahhh.. baju tu tak lawa.. acih nak pakai ni je..ni ada kedut2..cantik'.. bley?.. hahah.. so kalo org nampak anak aku ni asikk baju itewwww jer.. mintak maap yer... aku dah x der power nak suh2 dia pakai aper!! daripada nak ngadap dia nangis mcm org meroyan..ikut kan jerlah.. aduyyyaiiii... dah ler x reti takot org.. ari tu gi mkn.. dia borak ngn waitress tu.. org tu tanyer 'nama sapa?'.. 'acih aleeya'.. (dgn muker konpiden mcm kwn dia jek yg tanyer).. kakak tu tanyer.. 'umo baper taun ni?'.. acih jawab.. '3 taun laaa'.. kakak tu tanye lagi..'3 taun mcmana?' acih ngn konpiden tunjuk jari dia..kejap tnjuk 5 kejap 7 kejap 10.. (ikut suker ati).. fening aku..

ari tu dlm kete nak balik.. acih dok lambai2 hai haii haii.. rupanya dia hai kat minah cina kat kete sebelah.. pastu dia ckp 'tu kawan mama kan?'muker biasalahkan.. konpiden mcm terer lahh.... eh eh biler lak jadik kawan aku?.. hehe... tp kalo acih x der x best gak.. sbb x der kawan nak begaduh!! tp aku mmg menang ranking paling garang.. biler tanyer acih.. atok ngn nenek saper garang? jawapan dier konpem ler nenek... heheh.. tp biler tanyer nenek ngn mama saper garang?? konpem lah aku!!!

7 comments:

Mai Okinokiyo said...

filla
lawak giler la acih ni..
tpi best kan kalau dia pandai jwb2 mcmtu.tpi aku dgn nasya kat umah pun dah gaduh jek.skrg ni lagi la.time smyg kan, atas sejadah aku penuh barang dia lempar.sejadah ayah dia bersih jekkk..bertuah punya budak..

Filla said...

mai:haha..mmg best..tp seram aku..kalo tebawak2 menjawab sampai beso..mau aku pijak kang!! hahahah.. pompuan ngn pompuan mmg salu dengki2..haha..harus dia dengki ngn mak dier nie kan!!! haha.

shafa said...

i'm ur silent reader...acih nih umur bih kurang anak saya...mst best time2 gini...time nih ler nk layan dieorg satgi dh tua mst miss time2 gini....

azdra-azdra said...

beb..itu baju kurung sgt vibrant colornya.. dan suits on kasih.. really! ko nak potong rambut kasih? huhuhu tak yah la.. dia kan suka mcm pwincess2 nih.. klu izzah yer..harus aku potong.. sbb aku tak tahan tumbuh ruam mcm bisul kat pala dia tuh.. then garuk macam nak tanggal kulit kepala dia tuh.. tak tahan mak..

ko just give me an idea.. nak beli kain merah la..nak buat baju kurung izzah for this raya.. sgt canteekkkkk..muackkkssss! (muah ala gaya air liur melekat segantang kat muker..hahrahhahahaah)

...$weE+ 666... said...

ha ah, sgt ler meletopsss merah si acih kali nih... tapi aku suker sbb sgt sesuwaiii... acih nampak ayu gilos arrr entry kali nih! sweet sweet gituuu... sukernyer tengok dia pakai baju kurung... paling sempoi dgn selipar jepun itam dia tu arrr... itu mmg sebijik nko! ahaks!

ko kalau tido pakai baju kurung ok aper poms... barulah sopan santun membawa ke bilik tido gitu, katanyerrrrrr... hahahahaha... *wink*

ko garang ek filla? apsal ko garang ek... kalau aku la dpt anak mcm acih, harusss aku pampered jadik spoilt brat. contohnyer ko tengok jer fenriz tu, muahahahahhaha... sangat spoilt brat okeh!!! tapi kengkadang hangin gak aku... bergaduh gak la, tapi jaraaang la... hehehe...

mak dgn anak pompuan mmg slalu ada this love & hate relationship la aku rasa... aku dgn mak aku pun sama sajorkkk, tapi itulah racun itulah penawar yer tak?!!! *muahz muahz to acih*

Filla said...

shafa: hi.. thnx for visiting my blog..x larat nak layan dah acih tu..hehe
fara:yer harus kita pakai kan kaler merah..baru lagik meletops..pastu garang mcm singa betina..ehhe
zz:posing mcm ayu jek acih kan?..ko jgn tetipu kat gambo sblm ko tgk the real acih!! haha..aku kalo leh nak pakai purdah time tido okeh!!*wink*

Lenny said...

aku sangat suka baca posting ko kalau pasal acih nieh..

aku mmg dapat membayangkan camana ko akan selalu hangin ngan jawapan2 dier... sbb aku pon slalu kene camtuh...

kadang.. taktau mana la budak2 kecik nieh belajar menjawap kan?

tp sejak aku preggie nieh.. alya ngada lebih ngan aku.. daddy tak nak.. nak mummy... alahai.. penat aku.. tp kalau cakap baik2 aku penat ke letih ke.. pandai plak nak caring suh aku rest.. ahahhaha..

tapi.. laser.. mmg aku rasa bleh geng ngan acih laa... kadang aku risauuu je dier terlaser ngan org2 kat luar.. ada skali tuh.. boleh dier tanya mamat india..."uncle nieh kenapa hitam sangat?" bolehh?????? haaa.... aku rasa nak pitam dengar soalan tuhhh!!

sabo je la ngan anak2 kitakan?
tapi btul kata zz.. dier la racun.. dier la penawar...:D