Friday, August 19, 2016

GUMMIES YANG KAYA DENGAN DHA.

Baru-baru ni Kak Pilla ada terbaca kalau kita nak didik anak or bagi makanan berkhasiat untuk otak, better mulakan dari kecil.. sebab otak akan mula berkembang dengan aktif dari bayi hingga berumur 6 tahun macam tu.. Maksudnya perkembangan otak masa tu sangat laju dan ni lah masa yang paling sesuai untuk kita berikan Scott's® DHA gummies, supplement, makanan berkhasiat dan lain-lain.. Dah tua macam mak dia ni memang tak dapat ditolong hahaha..

Kak Pilla tau DHA semua tu sangat penting untuk perkembangan otak dan bagus untuk mata.. Tapi tak pernah kaji hahaha.. tau lebih kurang je.. So bila berpeluang datang event yang dihadiri juga oleh Dr. Ali Azman Minhaj haritu barulah terbuka sikit minda.. Otak kita perlukan sekian-sekian DHA ya.. tapi secara logiknya kita tak mampu berikan DHA sebanyak itu untuk anak-anak dengan diet harian.. Apa makanan yang mengandungi DHA? Contohnya ikan air dalam (deep sea fish) seperti Salmon dan kuaci.. memanglah boleh beli je kat hypermarket.. tapi cukup ke setakat makan 2,3 suap?? Jawapannya ialah TAK CUKUP.

Ok itu apa yang Kak Pilla dengar sendiri.. dannn masalahnya sekarang anak-anak kita nak ke kalau kita suapkan fish oil?  Confirm berkejar-kejar nak tangkap dia bagi makan fish oil dalam bentuk liquid dan berbau hanyir.  Aku pun tak sanggup telan hahahahha.. ini kan pulak budak-budak tu.  Tapi cuba suapkan gula-gula.. Tak payah kejar ya.. dia yang akan kejar kita nak gula-gula hehehe..

Ni lah yang paling menggembirakan Kak Pilla sebagai ibu.. dah tak nak berperang terpekik-pekik bergaduh-gaduh kalau nak bagi diorang makan / telan benda berkhasiat seperti Scott's® DHA gummies.. Terima kasih lah sebab pihak Scott's boleh terlintas untuk keluarkan produk yang menyelamatkan para ibu bapa hahaha.. Paling suka sebab dia berbentuk 'gummies' so just kunyah-kunyah dan telan.. langsung takde bau dan rasa ikan.. ada dua perisa iaitu Orange dan Strawberry perghh sedapnya..

Dalam satu botol tu ada 3 shapes (crab, fish and octopus) which anak-anak Kak Pilla semua akan berebut-rebut.. Tapi Kak Pilla akan limitkan sorang boleh makan 3 ketul je sehari.. 3 ketul gummies mengandungi 40mg DHA.  Senang dah sekarang tak yah pujuk rayu dan berkejaran nak suruh makan fish oil.  Walaupun berbentuk crab, fish and octopus tapi kebaikan fish oil ni telah diperangkap di dalam gummies ni sendiri tanpa ada bau dan rasa ikan.. Siap dengan Vitamin D lagi, sebab tu budak-budak suka.. Dalam bentuk kunyah ni senang sikit kerja kita sebagai ibu.. kalau jenis liquid tuang kat sudu memang susah sikit.. nak kejar anak satu hal.. habislah tumpah-tumpah sebab nak kejar dengan sudu penuh tu hehehe..

Seronok dapat pergi Bright Little Explorers event yang penuh dengan perkongsian ilmu.. Barulah Kak Pilla tau apa kepentingan DHA ni.. Sangat-sangat penting untuk perkembangan otak anak-anak.. So kalau kita semua rasa kita perlu beri yang terbaik untuk anak-anak jom lah sama-sama bagi diorang makan Scott's® DHA gummies ni.. Dah ada dijual di semua leading retail outlets.. Kat rumah ni semua tak kisah Orange atau Strawberry flavours sebab dua-dua flavours ni sedap.

Nak tau lebih lanjut jom visit:





Love, 
Filla.

8 comments:

Unknown said...

kak pilla...sy tgh mencari supplement cmni.tenkiuu for this info..tp utk budak umur berapa yea?

Anonymous said...

Dekat Guardian Pharmacy ada promotion purchase with purchase..beli barang RM20 boleh beli gummies ni dengan harga RM25.50 (lebih krg mcm tu la harga dia)kalau harga biasa RM30+++..saya dah beli semalam..

Unknown said...

good for the kids.!

Liyana Anuar said...

dah beli semalam..best sbb tak yah nak paksa.huhu

mira bechok said...

wah, info yg bagus.. betul ler.. anak saya pun memang susah nak bagi makan scotts emultion tu. tp dh da scotts gummies ni.. mudah ler yea kerja mak mak lps ni ^_^

Unknown said...

Start umur berapa boleh makan?11 tahun boleh tak?

Unknown said...

Umur 2 tahun boleh ke mkan

ah yen said...

Umur 1 tahun 8 bulan boleh kah bagi anak mkn ni, sebab dia taknak liquid punya