Monday, February 22, 2016

Lauk orang Jawa.

Korang suka tak lauk-lauk kampung? Sedapkan... Aku jenis tak reti makan lauk banyak-banyak sebab nanti aku confuse rasa dia.. 

Ini semua gambar hari Sabtu lepas.. pegi office Ellfie ada kerja sikit.. selepas habis kerja kitorang lunch kat Kampung Baru.. Elly ajak makan kat kedai ni nama dia Fatimah.. dia cakap dari zaman bercinta Win selalu bawak dia makan kat situ ;)

 Ni nama dia apa? Sayur jawa? Sambal jawa? apa tah yang aku tau ada nama dia ada perkataan jawa.. Aku tak pernah buat sebab tak reti dan taklah gila sangat nak makan ni.. kat sini ok not bad.. cuma aku ni sekarang semua benda aku takut-takut nak makan takut badan 'angin'.. pernah rasa paling sedap masa pegi kenduri arwah anak kepada kawan Pak Radie.. dekat Ijok.. huwaaaa sedap gila kot siap pakai hati.. 


 Tempe goreng camni pon style jawa kan?

 masak lomak daging.. tapi aku syak kedai ni lauk dia semua ala jawa kot.. sebab kalau belah-belah Negeri Sembilan / Melaka masak lomak dia lain.. ni sedap jugak rasanya macam ada letak daun limau purut.. tapi dia tak pedas menyengat macam negori punya kuning pastu podeh bedosing.. hehehe

 Sambal Udang dia ok gak cuma agak manis..

 Favourite Kak Elly sepat masin.

Selero.

Diorang cakap kat sini air jagung dia sedap.. Memang sedap pun.. jagung dia tak kedekut sedap je aku kaut dengan sudu hahaha.. cuma manisssssssssss... terus tambah air sejuk.. Elly minum Manggo blended ke apa tah tu memang sodap.. memang ori mangga takde gula.. dah lah musim panas sekarang..dapat minum sejuk nyaman je lalu tekak ;)

Bijak pillanie takde gambar restoran hahahaha.. ai kan pemalas.. nak ajak korang tengok gambar je sebenarnya.. so itu je cerita ai hari ni.. nanti sambung ye..

Tata.

p/s: cerita makan lagi huahahahhaha.. ko tunggu lepas ni pon cerita makan lagi.. 


Love, 
Filla.

13 comments:

Anonymous said...

Sambal goreng namanya kak pilla. Selalu mmg kenduri org jawa ada menu ni. Sedapnyaaa nampak air tu.

Anonymous said...

masak lemak tu org jawa panggil "sambel santen".. sodap..

Nurhidayu said...

Menariknya lauk2 tu

Abdurrohim Rhasya said...

Assalamualaikum ... Saya orang jawa, masakan itu semua banyak di jawa

Azura Aziz said...

tu sambal goreng jawa namanya Kak Filla..

Kniedaz said...

Assalamualaikum, sambal goreng basah kalau mak saya kata, ehehehe...tempe goreng tu mmg wajib la ada sambal kicap baru umpph..

Leen said...

Perghhhhh sodap nampak semuo eh..Lapar dibuatnya.

miss eimanhikmah said...

air jagung tu tempting sgt..hehehe

Irda Garmin said...

salam dear..nice to know your blog..visit my home too...http://irdagarmin.blogspot.com

Hafiz Hafizol said...

sedappp terliurrrr ..dahla tengah lapoo nimm huaaaaaa T_T

Irda Garmin said...

Salam sis filla..saya follower baru di blog anda.tq for sharing..do visit me too@http://irdagarmin.blogspot

nisa nass said...

Dah 10 hari baca 'lauk orang jawa' k.pillaaaaa....huhu

safa rudin said...

Kak pilla ada facebook ke?