Thursday, February 12, 2015

I Feel #Momazing.. do you feel #Momazing?

 Event yang berlangsung pada 29 Januari 2015 dianjurkan oleh Scott's® di Kidzania.. Antara event yang buat Kak Pilla tersentuh hati sebab event kali ni menyentuh tentang moment kita yang dah bergelar ibu bersama anak.. Terima kasih Scott's® kerana begitu prihatin untuk menganjurkan kempen "Momazing" ni..

 bersama hashtag #momazing

 Kak Pilla bersama scotty fish dan blogger Audrey :)

 Ok kat dalam Kidzania ni ada Theatre ya.. dan kejap lagi kita akan tengok apa yang sedang ditayangkan ;)
 Ok inilah yang Kak Pilla nak share dengan you all.. Tak tau lah if korang tak de rasa apa-apa bila tengok gambar ni.. Kak Pilla tengok gambar ni terus hati rasa tersentuh.. tu belum tengok video dia lagi.. huwaaa ramai yang berkaca-kaca mata menahan sebak.. Hanya seorang ibu yang faham apa perasaan untuk melihat perkembangan anak-anak setiap hari ;)

 Melalui kempen "Momazing" ini pihak Scott's® berhasrat untuk membalas jasa ibu-ibu dengan cara meraikan kita sebagai ibu dan saat-saat "Momazing" mereka ketika ibu-ibu membina asas kukuh untuk membantu anak-anak berkembang dan hidup dengan sihat..

Sebagai ibu, Kak Pilla yakin setiap pengalaman kita dalam membesarkan anak-anak adalah betul dan berbeza bagi setiap ibu.. pasti akan ada saat yang anak kita membuatkan kita rasa "Momazing".. 

Kak Pilla ada 3 orang anak dan setiap anak berbeza-beza karakter.. So Kak Pilla pasti ada rasa Momazing yang berbeza untuk 3 orang anak.. Saat pertama kali Aleesya panggil "Mama" fuhhh Kak Pilla rasa sebak tak boleh nak cerita hahahah.. Sebab perkataan pertama dia ialah "Papa" dan dah berbulan baru dia nak sebut Mama!! I really feel Momazing!!!

#Momazing Media Launch
 
 Welcome speech by Ms. Katherine Chen, Marketing Director GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare Malaysia
 
 Satu sudu Scott's® Emulsion sehari sudah cukup untuk membina ketahanan badan untuk anak-anak kita.. Dulu Kak Pilla pernah bagi Scott's® Emulsion yang jenis chewable tu for the kasihs.. tapi stop kejap sebab Aleesya tu tak boleh makan sikit-sikit.. dia nak makan sampai satu botol!!! Huwaaa ni bukan gula-gula ye Aleesya.. Now dah start balik, Kak Pilla akan kawal intake dia.. sehari cuma bagi 1-2 biji sahaja.. Takpun Kak Pilla gantikan dengan yang jenis liquid orange flavour.. sehari 1 sudu.. 

Sehari sekali sudah cukup untuk health supplement anak-anak.. Scott's® Emulsion ni bagus untuk protect anak-anak kita dari batuk, demam atau apa-apa masalah kesihatan.. So sila biasakan beri supplement untuk anak-anak ya..

 Kemudian media launch diteruskan dengan ucapan dari Ms. Gay Li Tan, Global Expert Marketing Manager for Nutrition Category GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare.  Ms. Gay Li Tan menerangkan serba ringkas tentang nutrisi apa yang diperlukan oleh anak-anak kita..

 Short presentation by Mr. Alan Tan, Marketing Manager for Nutrition, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare.

 Jom Kak Pilla sharekan video..


Haaa sedihkan video ni? Rasa macam ya, saya setuju kita sebagai ibu telah melakukan semuanya dengan betul.. tiada yang salah untuk setiap ibu :) 

 Kemudian ada performance dari anak-anak kecil yang super duper cute nie.. 

Scott's® Emulsion adalah sangat natural dari sumber laut.. Sebagai ibu dah tentu kita nak supplement yang terbaik dan natural untuk membina kekuatan anak-anak supaya mereka kekal sihat hingga dewasa. Scott's® cod liver oil emulsion dah berada di pasaran for more than 100 years.. even dari kita sendiri kecil pon mak kita dah pernah bagi kita makan kan? 

Scott's® nak celebrate amazing moments bersama semua yang bergelar ibu diluar sana.. Jika anda seorang ibu jom kita join contest "Malaysia's Best Momazing Moments"

Cara-cara
1. Hantar gambar Momazing moment anda bersama hashtag #Momazing, #ScottsMY dan caption pendek untuk menggambarkan momazing moment anda di Facebook comments, Twitter atau Instagram.

2.  Confirm entry contest anda dengan meninggalkan 'Direct Message' untuk memberitahu:
-FB/Twitter/Instagram profile name
-Direct URL of the post
-Full name
-Email address
-Relationship to child
-4 digits terakhir di sijil kelahiran anak anda

Contest bermula dari 1 Februari sehingga 28 Februari 2015

First 100 Submissions
The first 100 submissions will receive a Scotts® Hamper.
The first 100 submissions selected will still stand a chance to win the grand prize.
Winners will be contacted via Facebook Direct Message.

Shortlisted submissions
A selection of 30 submissions will be shortlisted by a panel of judges to proceed with voting.
The 30 shortlisted submissions will be upload into an album on Scotts Malaysia Facebook pages for voting.
Voting period: 10:00am 14th March 20 – 11:59pm 31st March 2015.

Final Winners
10 winners will be selected based 100%votes (Likes).

Prize
‘Malaysia’s Best Momazing Moment’ award plaque
4 X LEGOLAND tickets
Scotts® hamper

Untuk maklumat lanjut tentang contest dan terms and conditions, sila lawati
www.scottsmomazingmy.com atau Scott's® FB Page: http://www.facebook.com/scottsmalaysia
 Good Luck!


Love,
Filla.

1 comment:

nayfatimahrasyid said...

mmmm mom memang amazing ;)
tak der fb boleh joint tak ?