Friday, May 20, 2011

Ubat Kutu Paling Mujarab...

Mak-Mak budak konpem suke entry nie... mak yakin 100%.. hahahah... jangan lah nak tipu temberang bagai... sapa ada anak pompuan.. plak tu hantar gi nursery/taska/tadika semua KONPEM pernah mengalami masalah kepala anak ada KUTU...

auwwwwwwwwwww aku dengar kutu pon dah geli geleman.. sebab tebayang muka dia hodoh.. dengan kaki banyak-banyak merayap-rayap atas kepala omaigod.. takuttttttttttttttttttttt...

tapi nak buat cemana kan? jangan lah anggap kepala orang yang ada kutu ni sebab dia tak jaga kebersihan.. sebab dia pengotor.. kalau cenggitu, anak aku pengotor lah??? hahaha... kutu ni kan binatang merayap.. senang jer dia nak lompat kat kepala sesapa yang tak bernasib baik... lelagi anak pompuan rambut panjang-panjang ni.. perghhhhh.. seksa ko tau!

aku ni dah puas lah beli macam-macam jenis ubat kutu.. jenis shampoo? dahhh.. sampai habis sebotol.. kutu dia sihat jer atas kepala acih tu hah.. tensi mak tau... aku kalau tengok Acih dah start tekeruk-keruk kepala dia tu.. ni konpem kutu ada balik kat pala dia nie.. tak pon kalau aku prasan.. dia mcm gatal-gatal kat leher.. kat belakang.. ni pon pasal kutu lah nie..kutu ni jahatkan??? kumannnnnn ok... boleh buat jadi gatal-gatal kulit plak tu.. aku benci kutu!!!

beli sikat kutu?? sudahhhhhhhhh!! tak yah lah, tak mujarab langsung.. sikat yang ala tradisional tu.. ceh.. skali aku sikat patah terus.. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

sehinggalah kami jumpa ubat di bawah ini:-


ibu-ibu, bapak-bapak... boleh dapatkan di pharmacy berhampiran... harga dia aku tak ingat.. tapi below RM20 kot.. bagus gila okeh...


INFO about LICE MD

LiceMD Hair Lice & Egg Treatment prevent Re-Infestation and eliminates Lice & Eggs.

LiceMD Hair Lice & Egg Treatment is a pesticide-free breakthrough that's tough on lice, gentle on kids.

Helps Prevent Re-Infestation.

Eliminates Lice & Eggs.

*
*
*
*


apa ada dalam kotak nie? jom tengok...

ada satu botol cecair.. dia ala-ala minyak jernih.. boleh tuang dan gosok-gosok kat rambut..sampai rambut jadi berminyak.. takde bau langsung!! sikat dia tu provided.. bagus giler okeh sikat dia.. bila dah lumur satu kepala.. ko guna sikat tu.. ko sikat lah kepala anak kau.. agak-agak kalau banyak meriah lah.. boleh goreng.. hahahahahahah... eiiiiiiiiiiiiiiii aku takut...

bab sikat kutu anak ni pon Pak Radie yang buat.. sebab aku kalau nampak kutu, bukan kutu yang lompat.. aku yang lompat dulu... melekat-lekat ok mak bapak kutu kat sikat tu.. agaknya nak lari tak boleh, sbab dah melekat ngan minyak tu.. hahahah... telur-telur kutu pon tesekat kat sikat tu jugak.. eiiiyakkkkksss...

ok itu sajer.. jangan nak tanya lagi beli kat mana k.. aku dah ckp, kat pharmacy.. ko try lah usha watson ke.. guardian ke... 

Semoga kita anak-anak kita bebas dari belenggu kutu durjana..







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

40 comments:

Sofea said...

ala chill la.. kutu pun nak hidup juga.. kalau pakai ubat tu, maka pupus laa spesis kutu di dunia.. wohaa.. tak gitu..

zeta said...

Aku baca pon dah rasa gatal kepala..aku takut kutu...ngeri bila fikir kalau kutu ada kat kepala..

liz said...

patut la ayah saya cukup pantang anak pompuan dia rambut panjang masa sekolah dulu..takut jangkit kutu daripda budak lain..

walaupun kita bersih camne pun kutu boleh lompat..dulu bengkak2 mata nangis sebab rambut macam jantan..

sekarang boleh la perasan ayu..auewww....

Cik Bambam said...

leh saya tonyoh kepala anak2 buah saya..kutu budak2 nie leh wat binatang peliharaan lak!! iskkk..

tp kan kak..mak sy dulu..dia sembur shieldtox jek kat kepala..then balut ngan plastik..ahhahaha.. pening kutu ngan tuan kutu skali.. T_T'

JMR said...

ubat kutu?

kutu sakit apa kak?

Izza - Jiejah said...

merenyam rasa kepala hihi.
anak² akak boi belaka tp kadang telek² gak mana tau tersesat kutu tu time depa bergurau senda kat tadika hihi . so far so gud lah but thanks la for info..

wanaz said...

tq filla coz kasik info berguna, dah puas saye mencari obat yang mujarat kesian kat anak teruna saya

Diana AR said...

sgt recomended! 3 anak saya pun pakai ubat yang sama dulu..pakai sekali jer terus takde dah kutu yg hinggap ...sebelum tu sama jer mcm filla berbotol syampu kutu tak jalan

Ayuraza said...

hahaha..love ur entry..singgah sini..u look familiar to me..

bleh la kita saya hye2 bye2 kat cafe office ek.. u dekat'D' jugak kan?? hehe..

btw..gonna keep in touch with u if u dun mind..meh singgah blog i..:P

Lenny said...

ahahhahahaha...

alya penah kene gak last year kot.. ko bayangkan lah rambut dier panjang..lebat... ada kutu? menangis aku nieh ha... aku pegi klinik, dr bg ubat... sekali pakai... settle terus..

ubat tuh pakai satu kali.. minggu depan ulang sekali lg utk buang telur... settle terus...

kitorang seme pakai sbb dr kata.. once sorang dah kene.. seme senang nak jangkitt...

ratna said...

filla.. satu lg cara supaya anak kita bebas dari kutu 100%. lepas dah syampoo, sikat dan bersih tu kan.. kita ironkan rambut anak kita tu guna straightener.. sbb dulu anak saya buat rawatan kutu kat salon.. mmg diaorang last sekali iron rambut anak supaya telur2 kutu yg masih ada mati dan kering dan tak aktif.

safiyyah osman said...

hahaha..dulu time tadika..ambut sya pun meriah dgn kutu2..haha..tpi tok sya rajin..cuti sekolah ja dia operate kepala smpi licin kutu2...hahahaha

lepas tue kalau nk lagi best..tumbuk or blender bawang putih...pastu buh kt kepala...confirm best..ahaha..panas kepala2...

Jaja said...

alhamdulillah, mujur filla buat entry ni...lege hati mak -__-
anak dara saya pun dok tekeruk2 tapi bila cari pakai sikat kutu takde langsung pun yg melekat. nampaknya dis weekend kena terjah la cari ubat kutu. misi pencarian bermula..hahah

anyway, TQ ye

terpatrisinarabadi said...

sebut psl kutu jer, teringat citer p ramlee...tampar kutu kat dinding umah...last2...batal air sembahyang atok tu.....

puteri** said...

comel la sis citer sal kutu!!!

emak. bukan penari tiang said...

haha! betoi..

dulu aku bagi anak aku pakai Alices ka apa tah yang busuk tengik tu, tak jalannnnn!!

last2 aku beli yang ni...bau pun tadek..tapi sebab rambut anak aku tebal agak lenguh la tangan nak sikat tu..tapi best! hilang habis kutu!

hOtMaMa said...

buk pillaaaaaaaaaaa!!!! *matilahhh ala2 menjerit seru nama uall kan.. hahaha.... aku nak berterima kasih 100x kat entry ko nie noks.. maka selesailah masalah kutu kat kepala anak aku.. waaaaaaaa... kutu sudah bermaharajalela kat kepala shasya.. aku yg naik seram.. mmg papa dia la punya keje tukang sikat hari2... aku naik hantu dng cikgu nursery tu suh pesan dng mak budak yg berkutu lain suh buang kutu2 anak dia org.... tp tu la.. dh lenyap 2/3 bulan muncul blk kutu kt kepala shasya.. tensi okeh!!!! hari nie gak aku bersegera ke farmasi yg berhampiran!

Anonymous said...

dulu masa kecik, mak sikat cari kutu pastu gelek ng bateri besar kutu2 sekalian huhuhu

-lin-

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

da taklarat filla..last2 kutu ilang sendiri

ddlea said...

Hahaha... Bapak aku masa kitorang kecik2 lagi dasat... Dia beli ubat semut ke ubat apa tah yang kena bancuh dengan air yang kaler putih susu tu. Pas tu sembur kat kepala, balut ngan towel. Selesai... Tapi agaknya sebab tu aku sengal kot????

Aya Ariel said...

perghhh..gila geli aku..
tebayang gak mak bapak kutu yg burok tu..tp tak baik..makhluk Allah jugak..
adik aku suko beno carik kutu..kepala anak-anak dia..anak sedara..fuyohhh..beselera betul..aku pulak yg terangkat kaki..nak cabottt!!!

syah said...

beb ..terbaek .. balik keje jumaat terus pi beli .. harga dia gigils mak nak byr ..rm25 ..selalu ambik free kat klinik je ( alice syampu ) .. x sesia beb .. telor pun lekat kat sikat tu ..bagus2 .. i like ...

Anonymous said...

ada sesape tahu tak, kat area putrajay/bangi/kajang ni, ubat kutu ni ada jual kat mana. puas kami cari kat farmasi watson n guardian tu kat alamanda xde, ada yg jenis syampoo je.

Umi Azureen said...

thanks for the info. Balik keje nh, nak terus beli untuk adik I yg darjah 5 tu..

Anonymous said...

Tq for the info..nk beli bbyk sbb nk basmi kutu kepala anak2 murid i..

azlina said...

thanx 4 the info..siang td meronda 1 usj,subang,2,3 guardian,watson,tp semua xde ubt kutu jns ni..ada yg shampoo je...ada sesape blh tlg?tq

azlina said...

saya dah cari ubat tu serata usj,subang...2,3 guardian,watson semua takde jns ni...yg ada alice shmpoo tu...ada sesaper blh tlg bgtau kat mane yg konpem ada ubt ni?tq....

Anonymous said...

Aah la leh tolong share kedai mane yg ade liceMD ni..dah cari merata tempat tapi tak jumpe

Unknown said...

Thanks share psl ni..sgt2 membantu ^^

Mawar Syurga said...

Assalamu'alaikum sis. Ad jual kt mn ya? Ana bru 3bln duk kajang selangor. Blh tlg poskn tk? Ana bye kos. Bp rm ya bnd ni? Mhon bls svptnya 0166309694

Mawar Syurga said...

Assalamu'alaikum sis. Sy crik mrta blm jmp. Blh tlg blikn dn pos scptnya? Gtau bp kos sy byr. Bru 3bln duk kajang. 0166309694

laserfox said...

Liceninja.com ada buat treatment kutu di bangi, bangsar dan taman melawati. Try call

Unknown said...

Assalamualaikum. Saya ada buat treatment utk kutu. Teknologi baru menggunakan mesin Lousebuster dari Larada Science yg kini dikenali sebagai AirAlle dari USA utk membunuh kutu, anak kutu dan telurnya sekali. In Shaa ALLAH dgn hanya sekali treatment sahaja, dapat menghilangkan kutu. Mesin sesuai utk yg berumur 4 thn keatas. utk yg berumur 3 thn kebawah sikat secara manual dgn menggunakkan lotion (bukan shampo) mudah sikat dgn bau yg wangi (mesra alam) bagi menarik keluar telur kutu yg kuat melekat pada rambut. Selepas rawatan, anda dinasihatkan utk memakai lice repellent bagi mengelakkan dijangkiti kutu lagi. Sebarang pertanyaan boleh hubungi Puan Maria di no 012 6214282.
Semoga bermenafaat dan membantu.

Unknown said...

Nak cari la ubat kutu ni..anak sy pun dh asik tergaru2 dgn kutu kt kepala die..huhu.tq utk info ye sis..jemput singgah blog sy..

www.mamadamia13.blogspot.com

Unknown said...

malang sungguh nasib mu KUTU...tak de orang nak bela

Dr Muhammad Akbar bin Abdullah said...

Satu artikel yang menarik. Cuma nak berkongsi, untuk membunuh telur kutu dengan lebih berkesan, selepas membasuh rambut dengan shampoo anti-kutu, kita boleh membasah dan menggosok rambut dengan campuran air dan cuka kerana ia sangat efektif untuk memecah dan melarutkan telur-telur kutu yang terselit di celah-celah rambut. Kaedah ini juga dapat membuatkan rambut kelihatan tebal dan berkilat.

Unknown said...

nak tny, satu botol blh pki brp org kak? sy 1 family kena, ada 7 org semua sekali..nk cadang2 la ni nk kena beli brp botol..

Unknown said...

Tqq sgtt bergunaa.

Haziqah said...

Menjadi tak? Matilah kutu tu, takde keturunan dah? Kalau menjadi, nak try...:(

Unknown said...

Tqq sgtt bergunaa