Tuesday, May 10, 2011

Kemalangan di rumah...

Semalam telah terjadi kejadian ngeri... ini yang aku paling jaga supaya tak terjadi... tapi akhirnya terjadi jugak T________T

Amaani jatuh pastu bibir atas pecah.. darah banyak giler okeh...

cer citer cer citer.. iyalahhhh nak citer lah ni haaaa...semalam balik keje terus kemas-kemas sikit.. macam biasa lah.. biarkan Amaani ngan Acih.. pastu Acih memang suka dukung-dukung amaani.. dukung cemana tu? alaaa macam Acih peluk amaani dari belakang pastu angkat amaani bawak bejalan.. yang si kenit tu memang mengekek-ngekek suke kalau Acih buat cenggitu..

tapi hati aku tak sedap sangat sebenarnya time dia buat mcm tu.. tapi biar jerlah.. masa tu aku kat dapur.. Acih bawak adik ke dapur sambil dukung cenggitu.. pastu dia nak kedepan.. aku dah jerit-jerit.. "Kasihhhh tak yah dukung adik.. kang jatuh.. letak adik kat bawah.. biar dia sendiri.. kang jatuh"..

tak sampai berapa saat.. aku dengar 'uwaaaaaaaaaaaaaaaa'.. bederau darah aku okeh.. terus lari kedepan, tengok Amaani dah tesembam meniarap.. Acih pucat lesi.. terus aku angkat amaani.. masa tu dia nangis meraung-raung.. aku terus peluk.. pastu bila tengok lagi sekali dah bedarah pulak.. memula sikit.. sekali pastu.. hahhhh hamekkkkk ko... menitik-nitik penuh kat lantai.. bahu aku basah ngan darah pekat keluar dari mulut dia... terus lari masuk bilik cari tissue.. penuh darah..

Acih menangis-nangis "Kasih takuttttttttttt.. mamaaaa kasih takutttttttttttttttttttttttttttttt".. aku dah mengucap okeh.. "kasih buat apa ni.. kasih buat apa, kenapa adik nie?".... Acih lari kehulu kehilir sambil menangis-nangis.. "Adikkkk...adikkkkkk".. pastu dia bukak pintu rumah dia duduk menangis kat luar pintu umah (still dalam grill).. aku dah tak peduli Acih time tu.. baju dia pon basah darah.. baju aku pon.. habis muka dia comot ngan darah.. terus basuh muka dia.. pelan-pelan aku bukak mulut dia.. tengok gigi bawah ok jer.. tengok gigi atas ada lagi dua batang.... rupanya gigi atas dia tu kan ada gap sikit.. bila dia tersembam.. isi bibir dia tu temasuk kat gap gigi tu.. pecah bibir tu, maka berdarah lah belambak-lambak.. panik siot... dah lah Pak Radie takde..

bila Amaani dah lalok-lalok nangis dah slow.. tinggal esak-esak jer.. Acih pon masuk.. "Kasih, mama tak marah... mama tau kasih tak sengaja, tapi lain kali jangan angkat adik lagi ok? biar dia sendiri".. terus Acih tunduk "sorry mama, Kasih tak sengaja buat adik".. ohhhh aku plak hiba T_______T

bila Amaani dah ok sikit.. lepas suap Amaani makan.. aku cakap "Acih, jom tengok adik dalam bilik, sekali ngan mama, mama nak solat jap, tolong tgk adik".. cehhh Acih pon jawab "Ok mama.. Kasih janji tak pegang adik lagi".. pastu dia diri jauh-jauh.. dia panggil "Amaani, meh sini meh, mehhhh sini mehh".. maka merangkak-rangkak lah budak kenit tu pegi kat kakak.. hihi..

pastu Acih cakap "Mama, tunggu jap, Kasih nak solat ngan mama, sebab kasih tak sengaja buat adik tadi".. alaaaahaiii sian plak.. "Ok, jom".. sambil tu dia pon siap-siap letak toys utk Amaani... lepas solat baca doa.. dah siap doa Acih salam mama dia..

"Mama, Kasih pon doa tadi"... "Oh? Kasih doa apa tadi?"....

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

"Ya Allah Ya Tuhanku,
Kasih tak sengaja buat adik"




ok, time tu mak kau serious nak nangis.. tapi mak kau belagak selamba!!!! mak kau kan jiwang ;)

i love you both Acih and Amaani!!












EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

45 comments:

Ana Montana said...

ya allah..
so sweet kasih nie..

yatie said...

ooooo kasih, auntie baca pun rasa tersentuh.

hope amani ok dah

SHILZ said...

comelnye...rase nak nanges jugak..bergenang dah..hahaha

lovely said...

bagusnya kasih!!!
pandai minta maaf.
mesti sejuk hati mama dia kan!!!

Pn.Mieza Fadzly said...

sweetnya acih bila doa mcm tu.....

Pn.Mieza Fadzly said...

sweetnya acih bila doa mcm tu.....

auwcak said...

sweet betul bebudak ni kann...

naddythesilentreader said...

sweetnye kasih. syg betul die kat amaani.. btw, both of your daughter are verrrrryyyyyyyyyy cute!!geram tgk

Aslyna A said...

ala..sian kat acih ngan amaani..

Unknown said...

owh..so sweet, air mata aii pulak yg menitik baca entry ko nih!

Nursyahida Osman said...

Tearie saya baca entry ni kak. Terharunya kak filla ade Kasih yang cepat faham. :')

Get well soon baby amaani. :)

eda said...

alhamdulillah .. suwitt sgt .. nak anak mcm tu .. amin!!

Mama Naaila said...

alahaiii sweet nye dak due orang nih. hugs and kisses for both of you. kak, tolong smpaikan eh. ;)

zilazaimy said...

aduhhh sme la ngan ank sye...suke no dukung adk...dh pompuan tu pompuan jugak le...kite yg mak nie terjerit2 suh letak..huhuhu...

Fizah said...

ololo... sweetnya kasih ni... bijak

JMR said...

alalalala...comel lak acih nih..mesti cuak bl tgk adik dia bleeding byk gile...heheheh

pendekar said...

sweet sgt kamo kasih..!!! adore ngan kasih ni...tahu kesalahan diri..!! cian kat amani..nasib dea dh ok..kasih..kamo anak yg comel syg..!!
filla..apa reaksi pak radie??

AIN said...

adeh..acih acih..menitik air mate bace tau..papepon..bijak anak akak..

Ummi M.I.M.S said...

Ya Allah.. rasa cam nak menitik air mata.. sayaaang acih... dah besar dah acih ni kan...

terpatrisinarabadi said...

Pandainya kasih.....cian amani, tapi benda dah jadi nak buat mcne kan...anak sy yg lelaki tu pun pandai berdoa, ayat dia lebih kurang mcm ni..(Versi Pelat)
"Ya Awwah Ya Tuyanku, Beyikan yah teter mamaku yg bayu, tebab teter ni dah buyuk"
(Ya ALLAH Ya Tuhanku, belikanla kete mamaku yg baru, sebab kete ni dah buruk)
sabar je la..

Shinnaz Ahmad Rasid said...

comelnya kasih. doa paling tulus mulus. aku yg nak nanges tau!

aishah jamrek said...

ala..sweettt....

onniesham said...

sedih aku baca. mujur amaani xde apa. sian kasih. mesti dia takut sgt kan.

UyuNs NuRuls said...

so so sweet la kakak acih...cian adik amani

Princess Fantaghiro said...

alah sweetnye..bergenang air mata baca..

Princess Fantaghiro said...

alah sweetnye..begenang air mata baca..

Mardhiyyah Fadzil said...

ho ho hoiiii.... nape saya yg nanges ni?????

cik gObu said...

alololo sweet nyer

Aleesya Dania said...

kesiannye amaani kan...yelaa, acih pn xde niat nk jatuhkan adik dye..tersentuh hati bila baca doa acih..

Miss Sasu said...

so sweet Kasih! mmg betul2 rase bersalah tu

Unknown said...

kak, mmg touching habis oj doa acih

Love said...

ok... mula-mula aku nanges, baca part hujung aku gelak.. pas tu sambung nanges sambil taip komen ni sebab ari tu anak aku jatuh dari katil sebab aku tertido! Uuuuuuuwaaaaarrrggggg!!

shafa said...

aiii..nih bc entry 1st time dr fillanie spi nk nangis...
sebak pn ada....
hopefully everything is ok now...

Mardhiyyah Fadzil said...

kak, org rasa macam nak letak nama anak kita Kasih jugak la... nanti dia bleh jd pengasih & penyayang mcm Kak Acih.. hurmmm.... *wink *wink

puteri** said...

sweetnyer!!!!

Liyana said...

okeh kasih...ayatmu membuatkan diri ini sungguh touching...takpelah,kakak tak sengaja kan?kita sama-sama doakan adik cepat sembuh ok?

lovely said...
This comment has been removed by the author.
mama-syira said...

Sebaknya baca. Acih kakak yg baik tu.

Izza - Jiejah said...

oowwhhh sangat sweet n touching itu acih ..mcm nak culik bawak balik hihi

illa said...

huhu berlinang air mata baca..

:(

lovely said...

filla sori ye saya dah delete.comment sy td malu ler!!! hiii

Iela Fazielah said...

ala...sweetnyer acih...

Filla said...

Korang: a ah soooooo sweeeeeeet acih tu...hari ni bila tanye kenapa kasih nangis masa adik jatuh tu? Kasih kesian tgk adik yeh? Dia jawab 'takkkkkkk, sebenarnya kannn, kasih tak boleh tgk darah, kasih nak muntahhh!!! T_________T

nabiha said...

haha kasih... bukan kesian tgk adik.. tp nk muntah tgk darah.. tp acih so sweet.. adore u la acih

Anonymous said...

bravo utk tahap kesabaran kak filla. kalau saya dah lama meletup kot.
selamat hari ibu :)