Showing posts with label UHT Marigold. Show all posts
Showing posts with label UHT Marigold. Show all posts

Thursday, December 18, 2014

KEKALKAN GAYA HIDUP AKTIF.

*scroll down for new entry*

Rutin harian Kak Pilla bila balik kerja ialah bawak anak-anak beriadah kat depan rumah.. Selalu berdoa agar tak hujan petang-petang.. Especially sekarang ni tengah cuti sekolah, so dah boleh bayangkan diorang terperap je dalam rumah seharian.. Confirm bosan duduk dalam rumah.. So bila Kak Pilla sampai je rumah diorang mesti lompat-lompat seronok sebab dapat main basikal kat luar rumah..

Kak Pilla sebagai ibu memang sangat mementingkan kesihatan anak-anak.. Selain sihat, Kak Pilla juga pastikan anak-anak sentiasa aktif dan bertenaga.  Bila mereka mengamalkan gaya hidup aktif dan sihat, ini dapat membantu tumbesaran, perkembangan dan tahap fizikal yang kuat.  Selain dari tu, anak-anak boleh mencapai berat dan tinggi yang seimbang.. Apa caranya? Minum Susu MARIGOLD UHT!  Entry yang lepas Kak Pilla ada mention yang Susu MARIGOLD UHT mengandungi Kalsium, Protein, Vitamin D dan formulasi unik BonePlus yang bagus untuk tumbesaran anak-anak. 

Setiap kali anak-anak beriadah kat luar, Kak Pilla akan bawak biskut-biskut dan minuman.. The Kasihs sekarang ni memang Kak Pilla pastikan minum minuman berkhasiat seperti Susu MARIGOLD UHT.. 

Ada perisa coklat, strawberry, Full Cream milk dan Low Fat milk.. So diorang just pilih je nak minum perisa apa, semua pun diorang suka sebab sedap..

  Entry yang lepas Kak Pilla ada mention yang Susu MARIGOLD UHT mengandungi Kalsium, Protein, Vitamin D dan formulasi unik BonePlus yang bagus untuk tumbesaran anak-anak. Inilah yang diperlukan oleh tubuh badan mereka untuk kekal sihat dan aktif..


Susu MARIGOLD UHT dah tentu minuman berkhasiat dan memberi pelbagai kebaikan untuk anak-anak.. Kak Pilla tak suka bancuhkan air manis-manis dengan kandungan gula yang tinggi untuk hidangkan buat anak-anak.. Kak Pilla selalu mention yang kita mesti minum air kosong banyak-banyak dan minum Susu MARIGOLD UHT supaya sihat ;) Elakkan minuman yang tinggi kandungan gula, especially untuk anak-anak.. Maybe Kak Pilla dah didik diorang dari kecik lagi supaya tak minum air yang mengandungi gula yang tinggi, so diorang pon tak suka sangat minuman manis.. fuhh lega hehe

Bila diorang beriadah, Kak Pilla akan perhatikan gerak-geri anak-anak.. Risau kalau terjatuh, tapi kalau terjatuh jugak, tu biasalah kan? Anak nak membesar memang macam tu.. kalau jatuh, muka macam nak nangis, cepat-cepat Kak Pilla pandang tempat lain.. tak nak manjakan sangat, nanti lembik tak aktif hehee.. Eh tapi kalau teruk memang laju-laju dukung laaa..

 Bila anak-anak bersukan, sometimes Kak Pilla akan join sama-sama supaya diorang happy.. Bila anak-anak tengok parents dia aktif, ini sedikit sebanyak akan mendorong anak-anak untuk turut bersemangat mengamalkan gaya hidup yang aktif dan sihat.  Pak Radie pun selalu melayan anak-anak dia bersukan.. Kalau Pak Radie balik rumah awal, kadang diorang main bola kat depan rumah, kalau diorang main bola, Kak Pilla tengok dari tepi je sambil tepuk-tepuk tangan hahaha...

 Kasih dengan Amaani selalu main sama-sama.. kadang tu bergaduh jugak, tapi sekarang nampak macam dah kurang bergaduh.. sebab petang-petang diorang boleh berbasikal happy je..

Aleesya tu dia kecik lagi, so Kak Pilla akan monitor dan melayan Aleesya je kat tepi tu sambil hulur biskut dan minum Susu MARIGOLD UHT.. Aleesya ok je, full cream, strawberry, low fat milk or chocolate semua pon dia suka.. 

Dah tinggi, dah besar, dah anak dara dah Amaani kan?  Sedar tak sedar dah tinggi dah dia.. Huhu sedihnya bila tengok anak-anak cepat membesar macam ni.. Eh anak tinggi pun sedih.. sepatutnya happy hahaha.. Ingat ye, jangan berhenti memberi anak-anak minum susu.. susu mengandungi kalsium yang tinggi, kalsium kan baik untuk tulang dan gigi.. So jangan ragu-ragu untuk pilih Susu MARIGOLD UHT sebab Kak Pilla ni walaupun dah tua tapi masih minum susu.. Nak sihat kita kena jaga badan kita.. dari kecil kita pastikan kita consume food and drinks yang healthy.. 

Sebab tu dalam masakan pon Kak Pilla akan pastikan ada ayam, ikan, sayuran, kekacang dan buah-buahan supaya mendapat nutrisi yang seimbang.  Nasib baik anak-anak Kak Pilla tak de masalah minum susu.. I'm a happy mama u know..  

 Kalau pergi kedai, perhatikan Susu MARIGOLD UHT yang gambar lembu ni ya.. Budak-budak mesti excited sebab comel sangat kotak dia.. Yang penting tinggi khasiat dan sedap ;)

Susu MARIGOLD UHT boleh dibeli di semua leading supermarkets, hypermarts, convenience stores, petrol marts, minimarts and provision stores.  Layari www.marigold.com.my/uht.html untuk maklumat lanjut.

 

Love, 
Filla.

Friday, December 12, 2014

UHT MARIGOLD SENTIASA ADA UNTUK THE KASIHS.

*scroll down for new entry*

Bila tengok anak-anak sihat, Kak Pilla bersyukur sangat.. Alhamdulilah anak-anak sihat dan cergas.. Kak Pilla sebagai ibu sentiasa doakan anak-anak sihat supaya diorang dapat menjalani kehidupan dengan baik.. Berdoa selalu supaya anak-anak dihindari dan dijauhi dari sebarang bahaya.. Itulah ibu kan.. Keutamaan haruslah anak-anak, kemudian barulah diri sendiri ;)  Takpe, walaupun susah tetap rasa puas bila dapat memberikan yang terbaik untuk anak-anak..

Walaupun anak-anak Kak Pilla semua girls, tapi jangan ingat diorang tak lasak.. Kak Pilla jarang bagi diorang keluar dari rumah tanpa pengawasan.. Kalau Kak Pilla ada or Papa dia ada baru diorang boleh main kat luar rumah...So diorang lebih banyak habiskan masa dalam rumah je.. Meriah walaupun 3 orang.. Kasih Aleeya walaupun dah 9 tahun, tapi dia ok je kalau main dengan adik-adik.. Dah macam budak kecik!!! Berlari sana sini turun naik tangga keluar masuk dapur sampai ke hall depan.. Macam rumah banglo 18 bilik je dia buat hahahah.. Padahal umah kecik je... Kadang-kadang tu pening kepala tengok diorang berlari-lari main kejar-kejar dalam rumah.. Kak Pilla takut diorang jatuh atau terlanggar bucu meja ke apa kannn.. 

Tapi bila difikir-fikirkan balik.. tu pentanda positif.. bermaksud anak-anak aktif, sihat dan ceria.. Biarkan jelah, buat apa nak marah? Kenapa nak suruh diorang stop bermain dan suruh duduk diam-diam, duduk sopan-sopan.. hahaha.. Kalau rumah orang ok lah nak suruh sopan-sopan.. Hahhahaha.. Haihhh jadi mak pon susah jugak kan? Semua nak marah, anak bising marah, anak main marah, anak sepahkan rumah marah.. Ok mulai hari ini jom kita biarkan je anak-anak buat apa yang diorang suka, janji aktif ;)

Kak Pilla percaya salah satu punca mereka aktif, kuat dan sihat ialah disebabkan tulang yang kuat.. Bila tulang kuat, mereka akan seronok melakukan pelbagai aktiviti, bertenaga, kurang letih.. Semua ni tanda-tanda positif yang perlu ada untuk anak-anak membesar.. diorang ni tengah nak 'explore the world' gitu... so biarkan je.. jangan halang.. 

Kita sebagai parents kene alert apa yang paling penting untuk pembentukan tulang yang kuat??? Kalau sebut je pasal tulang, confirm kita dah terbayang susu.. betul tak??? Yes memang kalsium terkandung didalam susu.. Itu bermaksud susu sangat penting untuk pembentukan tulang yang kuat!  Kak Pilla sentiasa ada susu dalam fridge.. SENTIASA ok.. Tak pernah takde.. hahahah.. Anak-anak Kak Pilla suka susu.. Kadang tu minum macam tu je.. kadang makan dengan cereal.. Kak Pilla sendiri selalu guna Susu MARIGOLD UHT untuk buat kek.. atau dalam masakan.. 

Pernah minum Susu MARIGOLD UHT ni???? Ada 4 jenis tu... Sekarang ni kat rumah minum susu ni je.. Haritu lah masa beli groceries, nak restock milk.. Semua anak-anak nak Susu MARIGOLD UHT sebab diorang kata gambar lembu tu comel hahahhahahaha... So ikut jelah anak-anak nak.. Balik tu minum lah, eh sedap pulak.. Amaani paling suka strawberry.. Kasih suka Full Cream milk.. Aleesya suka chocolate and strawberry.. Kak Pilla haruslah LOW FAT milk yeee hahahahah..


Susu MARIGOLD UHT sungguh Berkhasiat, Sungguh Bagus.

 Mula-mula ok tak gaduh.. dapat sorang satu.. Lepas tu gaduh berebut nak Susu MARIGOLD UHT perisa coklat.. Nasib sentiasa ada extra dalam fridge tu..

Kasih pulak memang suka MARIGOLD UHT Full Cream Milk.. So tak yah gaduh-gaduh ;)

Selalu kita bayangkan nutrient yang ada dalam susu ialah kalsium kan?? Silap tu.. Susu MARIGOLD UHT ni bukan saja mengandungi kalsium untuk menguatkan tulang, tapi turut kaya dengan Protein, Vitamin D dan Unique BonePlus formulation..

Kenapa ada Vitamin D? Ia membantu badan kita untuk menyerap kalsium.. antara source of kalsium termasuklah ikan, kuning telur (egg yolks) dan susu yang mengandungi vitamin D itu sendiri.  Protein pula membantu dalam pembinaan tulang, muscles, tulang rawan, kulit dan darah.  So kesemua nutrien ini penting dan ia terkandung dalam Susu MARIGOLD UHT.

Kak Pilla memang sangat percaya bahawa susu sangat baik untuk tulang.. Bukan hanya untuk kanak-kanak je.. Kita orang dewasa pon perlu minum susu jugak.. Macam Kasih sejak berhenti menyusu botol 4 tahun lalu, Kak Pilla ikhtiarkan cara lain supaya dia still boleh mendapatkan kalsium.. Pilihan terbaik dah tentu Susu MARIGOLD UHT kerana penuh dengan nutrient seperti  Kalsium, Protein, Vitamin D dan formulasi unik BonePlus.. Kesemua nutrient ni penting untuk tulang yang kuat dan Kak Pilla make sure anak-anak sentiada dibekalkan dengan Susu MARIGOLD UHT.. Kak Pilla sebagai ibu dah tentu happy bila tengok anak-anak ceria dan aktif..

Kak Pilla yakin masa depan yang sihat bermula dengan Susu MARIGOLD UHT.. Susu yang diperkaya dengan Kalsium, Protein, Vitamin D dan formulasi unik BonePlus.. Nutrien yang lengkap, tak perlu ragu kerana ianya bagus dan yang penting HALAL..  

You all patut cuba Susu MARIGOLD UHT sebab selain dari rasanya yang sedap, susu ini jugak dapat membekalkan khasiat yang cukup bagus untuk tubuh badan anak-anak kita..

Susu MARIGOLD UHT is available at all leading supermarkets, hypermarts, convenience stores, petrol marts, minimarts and provision stores.  Visit www.marigold.com.my/uht.html for details.


Love, 
Filla.