Monday, March 18, 2013

RESEPI SIAKAP STIM

Salam Isnin ;)

Kali ni kita nak share resepi Siakap Masak Stim version orang pantang ye.. Yo yo je nak share resepi.. yang masaknya Wan.. hahah.. tapi dah interview Wan cemana nak masak?

Resepi dia kacang goreng jer u olls.. tapi rasa dia perghhhh sedap gila.. lauk pantang tersedap so far heheh.. So sesiapa yang tengah pantang boleh cuba.. atau sesiapa yang dah nak dekat bersalin pon boleh lah collect resepi yer.. kang muntah asyik makan lauk sama 44 hari hahaha.. 

Syarat utama kena ada periuk stim.. aku dah ada.. Wan sedekah muahahah.. 


SIAKAP STIM
1/2 ekor ikan siakap
hirisan lobak putih (menambahkan susu badan)
hirisan lobak merah (bagus untuk ibu dalam pantang)
hirisan capsicum
hirisan halia
hirisan bawang merah
5-6 biji bawang putih diketuk-ketuk
2 batang serai diketuk dan dipotong-potong
sedikit biji lada hitam ditumbuk kasar
sedikit garam

CARA-CARA
lambakkan semua bahan dalam mangkuk.. gaul rata... letak sedikit air.. letak air dalam periuk kukus tu.. dan stim.. elok stim dalam 30-45 minit dengan api perlahan.. 

Itu je u olls.. hahaha.. senang dan sedap... berkhasiat.. lepas makan berpeluh-peluh macam jogging 5 round kawasan perumahan.. amboi hover.. hehehe.. ikan tu lembutttt empuk.. sedapp.. kuah tu pon sedap.. makan dengan nasi panas.. jangan tambah nasi yer..hahahha... 

Adoi baru nak citer lelebih ni.. Baby Leecha dah menguek uwek dah.. tak bagi chance langsung tau.. Ok lah selamat mencuba resepi Wan ni yer.. kalau ada yang tanya Siakap ok ke untuk lauk pantang? boleh ke? taktau lah.. Wan google ramai je orang masak siakap untuk pantang.. ko jangan memain, Wan google okeh!!! hahahah.. 

-adios-




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

Sunday, March 17, 2013

Kasihnya Atok

Atok Braim tak pandai dukung baby sebenarnya.. macam robot hahahha... tapi haritu sebab aku nak makan, pastu Baby Leecha dah start melalak nak susu... jadinya warm kan je ebm tu then amik kenit letak kat Atok...

Pasrah je atok... Leecha pon pasrah gak muahahha....

Tapi macam cute pulak Atok time nie ;)

Friday, March 15, 2013

ROLLER BLIND.

Haritu ramai yang nak mintak buat entry pasal folding door rumah.. tapi tulah.. tak sempat nak snap lagi gambar folding door umah kitew.. hihihi.... yang sempat roller blind jer.. so kita buat entry roller blind dulu lah ye?

Kebanyakan rumah suka guna langsir (kain).. aku pon suka jugak.. dulu pening nak fikir.. discuss ngan Pak Radie.. dia pon suka blind curtain.. senang tak yah cuci katanya.. dan ada kelainan dari biasa... warna pon main peranan jugak untuk penataan gaya.. ewah gedik penataan gaya katanya..hihi... disebabkan ktorang decide supaya rumah ni nampak besar, bersih dan selesa.. kitorang tak nak bermain dengan warna.. rumah we olls kecik je u olls.. so kalau letak warna macam merah ke.. hijo ke.. nanti cepat bosan... so kami nak rumah yang basic berwarna putih.. perabot lebih kepada kayu-kayuan dan warna-warna tanah (earth colour) nampak lebih eksotik gitew.. mengada kan... ktorang decide tak nak rumah moden-moden sangat.. kalau ada pon sikit-sikit.. ktorang lebih suka konsep ala-ala British India gitewwwww... geli aku.. 

Kalau nak bagi 'Boommmm' sikit pon, kita main warna untuk frame, painting... itu dah cukup bagi kesegaran sikit... actually rumah ni belum siap lagi... maybe lepas pantang baru siapkan yang tertunggak tu.. aku ingat nak tukar timber flooring.. huwahahahaha... ada rezeki sikit boleh lah nanti.. nyampah tengok lantai tiles, rambut selerak.. capuk-capuk tak mop pon nampak.. 

Lampu tu antara kesayangan jugak... beli masa ada sale kat British India.. pampers tu tolong abaikan.. hahahha.. so cerita pasal roller blind...kitorang tempah kat Viva... kat Loke Yew yeh? yang building colour hijau tu...nama kedai dah lupa.. tapi korang carik je kat dalam tu.. kalau perasan size lebar dia tak sama... panel kiri ngan kanan sekali tu besar dari yang dua kat tengah tu.. ada jugak jenis roller blind guna remote control.. canggih u olls.. tekan je 'tettttt' roller pon naik.. gila jakun kejap.. tapi mahal lah.. lagipon kene tempah yang size besar.. maybe bukan 4 panel.. tapi 1 jer.. colour ni macam cream sikit... buat 4 panel supaya selari dengan folding door.. ada jugak yang tanya kerusi ni nampak antik beli kat mana? itu jangan tanya, sebab ni kerusi dua ketul abang aku bagi.. hahahaha.. dia tak nak.. maka dia campak kat rumah aku.. ye bagus.. bersyukurlah fillanie ;) dahlah kat arm rest dia tu ada tebuk-tebuk halus bekas kucing cakar.. sabarrr jelah.. eh kata antik.. mestilah ada bekas cakar kucing T________________________T

Aku suka sebab kemas.. walaupon ada lah jugak nampak macam pejabat.. kuakakkaka... 

atas sekali tempat dia simpan roll tu dia tutup ngan pentup tu supaya kemas ;)

Ok abaikan lah kesemakan nie.. lupa nak alih bekas mainan Ani kat atas kerusi tu.. so setiap panel boleh turun dan naik.. sukati lah nak tinggi rendah kan.. hahahaha... tengok lah kalau lagi 10 tahun rasa nak guna curtain kain.. nanti kita cabut.. hahaha..

Ok itu je nak share... siapa suka langsir rumah jenis roller blind boleh gi cari kat Viva.. untuk 4 panel nie harga tak sampai RM2k.. sebab i olls dah tak ingat harga dia.. hahahah... tapi reasonable lah.. pakai langsir kain gempak-gempak pon mahal jugerkk kan? folding door nanti kita cerita kat entry lain yer?

Sekian terima kasih.. 




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

Happy Birthday Abah and Nenek!

Salam semua ;)

Nak cerita sikit.. weekend lepas kitorang celebrate birthday Abah and Nenek Ani.. tapi yang dicelebrate takde plak dalam gambar.. cemana tu? heheh.. biasalah birthday2 ni budak-budak ngan mak budak je excited telebih.. 

tiap kali birthday je Ani yang perasan.. hahahah... tah apa2 tah.. pastu nak tiup malu-malu kucing.. macam bday dia pulak.. tak malu T______________T

MIL masak laksa... sedap ;) eh? kantoi makan laksa... hahha.. eh laksa tu kan ikan? boleh laa boleh laaa.. hahahha... makan sikit jer... letak mee laksa dengan kuah je sikit ;)

Dah lah beli cake feveret.. aku bedal jugak sikit.. muahahaha...  

Animatomato debok perasan hihi...

Untuk Nenek dan Abah, Happy Birthday! semoga panjang umur, diberikan kesihatan yang baik, dilimpahi rezeki yang lebih... 

Eh tu je nak update? itu je yang sompek.. kalau internet tak buat hal.. dan Baby Leecha tak buat hal.. nanti kita jumpa lagi k? babai.. 




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

Thursday, March 14, 2013

Kisah di rumah

Hoiii stress ok.. internet kat umah ni.. semalam langsung tak de connection.. acaner nak update blog? sib baik hari ni ok.. tu pon pagi tadi tak leh... stresssss!

takde cerita hebat pon nak share.. nak share sikit-sikit je pon heheh... ni lauk semalam.. lauk hari ni sardin letak halia banyak-banyak..haha ok lah kan..

guna magic pan.. 5 minit siap.. ni pon Wan dah siapkan.. tinggal letak dalam pan jer..heheh.. anjer sangat..

Nipon Wan dah siapkan.. tinggal masukkan sayur jer..hahaha.. gila pemalas ;)

ni best.. sup ayam kampung.. sodap!!! tapi aku sekarang makan catu sikit.. sebab nak kurangkan lemak-lemak berlebihan...haritu berat 60kg.. now dah 58kg.. huarghhh 8kg lagi nak buang mana ni..eh ada orang pantang tak leh makan ayam yeh? aku ok jer? muahahha... depends lah rasanya.. ada orang allergy ayam.. nanti takut gatal kot.. aku ok je..semua aku tibai.. 

Semalam whatsapp ngan Pak Radie.. tiap-tiap hari lepas mandikan Aleesya aku mesti send pic kat papa dia.. 

Hahaha.. jahat papa ni tau... tapi memang rambut Aleesya tak berapa nak straight.. tapi tak lah curly sangat.. cuma bila lepas mandi dia jadi keriting sikit... serabai hahaha... tapi tetap comel dimata mama ;)

ini mama camwhore semalam hahaha... orang kata muka kecik dah... tapi ko tak tengok part lain lagi..hahahah... 

see? see? hahahah rambut dier tepacak-tepacak curly plak.. 

gelap ke? hahahaha... takpelah hitam maneeeeessssssssssssss ;)






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

Tuesday, March 12, 2013

My Current Supplement

Dulu aku tak suka makan ubat.. supplement pon aku anggap sebagai ubat.. sebab berbentuk capsule dan ko kene telan.. eiiii tak sukeeeeeeeeeeeee!! hahha.. ingat lagi dulu masa belajar kat Uitm.. Wan ada belikan macam-macam supplement suruh aku telan.. dengan harapan anak dia akan menjadi best student.. kahkahkahhh.. memang kelakar... tiap kali Wan nak datang umah sewa.. aku sembunyikan.. last sekali sebab dah lama sangat aku buang.. patutlah bijak sangat... hihi... 

Tapi sekarang semua dah berubah.. haritu masa urut time pantang tu... bidan tu urut.. dia cakap aku ni jenis tak tahan sakit.. ada certain part kat badan aku ni sakit... lagi dia urut kuat-kuat situ.. rasa kaki dah standby nak penerajang je.. muahahahha.. stress aku tau urut 3 hari.. lepas urut rasa perghhhh hazab ku telah berakhir ;) 

bidan tu cakap setiap kali melahirkan anak, 25% kalsium kita hilang dari badan.. ok anak aku dah 3.. so 75% kalsium aku dah hilang... so aku ada lagi balance 25% lah kan? oooo boleh try lagi sorang ni.. last-last aku tak de kalsium.. bagus!!! 

Hahah.. umpamanya macam tulah.. yelah bila kita pregnant.. baby dalam perut akan ambil kalsium dari ibu.. depends ada baby ambik banyak.. ada baby amik sikit.. tapi jenis anak-anak aku ni memang amik stok banyak punyeee.. tak agak-agak.. tinggallah kat mak ko ni sikit.. kejam betul... aku tau baby amik kalsium banyak sebab everytime aku pregnant, kuku ibu jari kiri kanan confirm macam tak melekat dengan isi.. pastu gigi aku mesti sakit.. gusi berdarah sepanjang pregnant (tiap kali gosok gigi) 

So aku rasa dah tiba masa aku replace balik segala kalsium yang dah hilang dari badan before it's too late.. kebetulan Kakak Ipar aku (kakak Pak Radie) memang jual shaklee.. and siapa tak tau kehebatan shaklee kan? so aku pon start lah amik... hihihi.. aku amik 4 sekali.. tapi bukan untuk aku lah semuanya.. untuk seisi keluarga ;)

Ini 4 benda yang aku amik.. meh aku cerita supplement ni untuk apa.. 

ini harganya RM53.75 ada 330 biji.. makan 10 biji sehari.. 5 pagi 5 petang.. 
ada vitamin K, A, B1, B6, C, E, Kalsium, Zink dan Zat besi.. ok tak lantaklah, aku bukan reti sangat segala vitamin nie.. tapi aku amik ni sebab apa? Alfafa Complex ni sangat membantu untuk menambahkan susu ibu.. so sesiapa yang nak bersalin.. or sedang menyusukan bayi.. boleh amik... aku baru amik 2 hari.. semalam susu jadi banyak.. ni bukan auta.. hahaha.. kenyang la si kenit tu.. asyik tido.. pastu malam asyik memekak tensi ai tau.. hahah.. Tapi stress ok kalau susu tak banyak.. sian kat baby... aku syak sebab aku amik Alfafa Complex nie kot.. selama ni susu ada jugak.. tapi tak sebanyak semalam... 

Ok ni kalsium... korang kene tau 40% daripada susu ibu tu ialah kalsium yang kita kene supply untuk baby... so it's good for you and baby... dua-dua perlukan kalsium... tulang aku ni dah macam reput dah.. hahaha.. so mari makan kalsium dari sekarang.. lagi pon murah je.. makan 4 biji.. 2 pagi 2 malam.. sebotol cukup untuk 1 bulan.. harga RM61

yang ni untuk Ani and Acih.. tapi aku pon sental jugak.. Vit C tak yah citer lah kan semua tau khasiat dia.. kalau ada allergy elok makan vitamin C untuk kurangkan symptom allergy tu.. 300 biji baru RM112.50.. .makan 5 biji sehari.. kunyah2 je.. 

Ini untuk suami tercinta.. katanyaaaaa.. ni lagi sekor nie.. pemalas tahap gaban makan ubat.. hahah... aku dah paksa dari dulu lagi suruh makan B-Complex nie.. sebab laki ai kerja kuat u olls.. pegi keje naik motor.. jauh plak tu.. 40minit kot pegi.. 40minit balik.. sampai umah dah jadi sotong.. muahahha.. tak lah.. cuma dia selalu mengadu letih.. letih... letih.... ewahhh.. tu alasan tak nak tolong buat keje umah lah tu.. taktik semua tu... tapi memang dia letih lah.. banyak sangat kerja.. ke hulu ke hilir.. pil ni menukarkan makanan kepada tenaga.. legakan stress, pening kepala, elak rambut gugur, eh macam-macam lah.. yang penting sesuai untuk orang pemalas makan ubat.. sebab sehari makan 1 biji sahaja.. makan lepas breakfast.. jimat sebab ada 120 biji.. 1 botol leh tahan 4 bulan.. harga cuma RM53.75.. lepas ni Pak Radie leh jadi Badang.. tak yah makan muntah.. makan B-Complex je.. tak kelaka yeh? alaaa kelaka laaaa... 

Ok lah.. penat type banyak-banyak.. ai kan kurang kalsium.. tulang temulang jari ni dah rapuh.. so ai kene beristirehat.. 

Siapa nak beli Shaklee boleh beli ngan Kak Yati my Sister In Law gitew... 

Nak contact Kak Yati boleh visit her BLOG

Situ ada contact dia...

Selamat mengamalkan cara hidup sihat u olls... bye!!








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

Monday, March 11, 2013

Dah 19 hari...

tak agak-agak haha... nampak sangat tak sabar nak habiskan perintah berkurung... apa? ingat best sangat duk umah sorang2? sib ada Aleesya menceriakan hari-hariku....

kematu punggung asik baring duduk je ok... nak je aku capai batang mop ni... tapi sabarrrr sabarrrrr.... takpe 10 hari lagi leh kua g check up Aleesya 1 month... indahnya donia ;)

Aleesya dah membesar dah... pipi dah x de ruam dah licin gitew... aku tgk budak ni kejap putih, kejap gelap, kejap merah... hahaha bila Ani dok sebelah dia, kemain seperti snow white lagi Ani tu... apak dia kata "ni kulit hitam ikut mama lah ni" amboii muluttttt... bab tak cun je aku, yang best je dia... puiiii... hahaha

nak cite panjang leceh la... ini budak dah ngok ngek plak... update guna phone sajork...

jom tengok budak tecik ni... eh rambut dia macam curly2 sikit kalau lepas mandi... ko biar betul rambut kinting ni? hahaha... ni gambo harini... sekian... eh gamba tuan tanah pon ada ni... kita abaikan pantang tayang muka semasa pantang... korang je muka nak masuk blog? i nak glamour gak hahahahahhahaha...

Acih and Ani

Sementara aku free nie.. moh ler kita bersembang.. ni pon aku jimat-jimat.. save je entry untuk publish bila dah takde entry hahaha.. pandaikan?

Ramai yang tanya reaction Acih ngan Ani sejak ada Baby nie... Hohoiii... macam-macam sebenarnya... jom kita mula ngan Acih dulu..

Acih
Maybe sebab dia dah pernah melalui zaman ada adik... tapi masa tu dia 5 tahun kot.. so takdelah kakak-kakak sangat... biasa jer... tapi kali ni lain... asyik nak ciummmmmm ajer.. pastu dia tak kira, Aleesya tu melalak pon dia nak suruh jugak letak kat riba... Hoi geram ni mak kau nie... hahahaha... kejap kang cium.. kejap kang cium.. sampai melalak-lalak orang tu kene cium... Acih pon now dah busy ngan sekolah... balik dah kul 6.. kadang tuition malam.. so time sangat limited... dah beso lah katakan.. the rest dia biasa jer... 

Ani
Sejak ada adik nie.. kemain BESAR gila aku tengok budak nie... macam kingkong pakai pampers.. hahaha.. yelah baby kan halus je.. bila aku tengok Pak Radie tukar pampers Ani..dalam hati aku makkkk aiii.. ape kene gedebab sangat ko ni Ani? hahahah... Pastu dia sejak ada adik ni leh tahan lah perangai dia.. kalau kita marah.. dia akan menjerit... kalau tak puas hati je jerit.. tu je modal dia.. lepas jerit kene marah, sambung plak menangis.. hahahah.. alahai drama swasta giler.. pastu dia melayan anak patung baby dia yang botak tu.. dia pakaikan pampers newborn tu.. pastu sarungkan baju Aleesya kat baby tu.. masa pakai pampers dia berdialog ngan baby patung "Alaaaaa... adik ni berak pulak???? busuklahhhh.... takpe takpe.. meh mama tukar pampers yeeee" Amboi ada hati jadi mama konon.. choiiiii... hahahaha... pastu dia kasar sikit lah.. ciri-ciri gangster kan dah menebal dalam diri... Ani ada bantal kecik yang dia usung sana sini.. takde orang boleh pakai ok.. termasuk Baby Aleesya pon tak boleh.. haritu letak jap.. dia punya hangin... dia main tarik je bantal tu.. amboi sakit jantung mak kau... sian adik tekelip-kelip mata bantal kene rentap... kedek tul akak ko ni tau... hahahaha... 

lain-lain biasa je lah.. Ani dengki kalau Acih kiss baby.. dia nampak je Acih datang dekat baby.. dia pon bekejar jugak.. Acih duduk tepi dia tolak Acih sebab dia nak duduk situ.. Acih tukar duduk belah sini, dia tak puas hati, dia pegi duduk kat mana Acih duduk.. Acih kiss, dia tolak.. dia yang nak kiss.. ko geram tak? Yang si kakak pon sama.. lagi adik buat camtu.. lagi dia cubit je belakang Ani tu.. menjerit-jerit ok.. nasib aku tak laga je dua-dua.. hahaha...

Sok yang kenit ni dah besar.. CONFIRM perang punyalah... tak taulah cemana nak menghadapi situasi tu..hahahah... confirm apak dia jerit nak cicirkan tepi semak kalau gaduh 3 orang dalam kereta..hahahah.... alamak kenit nangis.. jap yeh... 

Ok dah takde apa nak update.. nanti sambung ok? bye.


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR ONLY RM65 
FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

Sunday, March 10, 2013

Valentine Party at Trudy and Teddy's Boutique

*sponsored post*
*please scroll down for new entry*

Masa dapat invitation untuk attend Valentine Party kat Trudy and Teddy Pavilion nie.. wahh rasa nak lompat-lompat... tapi perot besar sangat.. lebih manis kalau tepuk-tepuk tangan je.. heheheh... Rasa teruja sebab party ni khas untuk budak-budak kecik ala la laaa comel sangat nie.. dah lah boleh datang sefamily.. 

Hari yang dijanjikan pun tiba... Bukan main teruja lagi Amaani time nie.. hahahha.. bukan Ani yang teruja.. of course lah mak dia.. awal-awal dah beli gown ngan kasut untuk Ani sebab nanti ada Fashion Parade.. Ani layak bertanding ok sebab Ani kan perasan comel ;)

Jom kita layan aktiviti-aktiviti sepanjang Valentine Party berlangsung... memang cozy dan syok sangat.. tengok gambar pon dah tau..hihihii... 

Semua sporting pakai pastel colour.. nampak sweet sangat..

meriah dengan participation anak-anak dan ibu bapa

Alamak kantoi... Ani ngan botol susu.. hahahah

Tak biasa kan tengok Ani pakai gown? hahahah... ai yang pilih ok gown nie.. punya semangat nak bagi dia nampak gegirl hahaha... gown and shoes by Trudy and Teddy.. comel kan ;)


Acih awal-awal dah join Hand Painting... dia kan peminat butterfly.. 

Bersama kakak yang akan paint tangan Acih..


Sementara tu.. Kita pancing Ani dulu bagi dia mesra camera sikit... gila kau Ani dah macam retis dah okeh.. siap pancing ngan gula-gula hahahahah...

Malu plak Ani nie.. terus pegi duduk belakang Acih tunggu turn nak Hand Painting jugak ke? hahah

Misi memujuk Ani untuk photoshoot masih diteruskan..

Ani kalau malu dua jari tu mesti masuk mulut.. hahahah

Amboi over gila Ani ni tau... tapi memang nampak sangat Apak dia lagi pemalu orangnya.. kahkahkah.. serious tak leh blah lah.. 

Ok misi diteruskan melawat butik pulak.. banyak baju-baju in-trend ok... 

Yeayyyy... dah siap butterfly comel Acih ;)

Oh ye, masa ni dapat free voucher bernilai RM300.. gila tak teruja? kita tengok ye apa pilihan seorang bapa untuk anaknya... kalau aku confirm capai gown... tapi takpe.. bagi chance tengok taste bapak dia pulak...

Ani busy susun baju hihihi...

Tu dia.... 

Siap ada helper hahahha... Ok tak?

Amboi sporting betul anak mama

Amacam? kewl tak Pak Radie nyer taste?

Huwaaaa suka suka suka suka.... korang tak suka tak pe.. janji aku suka.. hahahahahah... anak sendiri ni weh.. mesti lah puji anak.. sapa lagi nak puji kan? pandai papa pilih... *ciumsikit*

Ok kita check dulu cukup tak kita guna voucher RM300.. 

If korang sampai kat Pavilion ni.. singgahlah kat Trudy and Teddy nie.. collection dia perghhh... memang lain dari butik baju baby yang lain.. classy gitew... harga pon reasonable sangat..

Rasanya Ani memang sesuai ngan fashion nie.. kena dengan character dia yang ceria, naughty and lasak.. tapi still nampak feminin.. amboi komen mengalahkan stailista hahahahah... 

Kasut pon cantik..








Ani with T&T toddler shoes.. comel kan? 


with papa


hat collection


Red and Black..


Bedding set for baby


Boys




RM29 only

Waaahhh Acih sambung lagi buat kat situ pulak ;)



Hand Painting buat kat depan butik je.. boleh queue up untuk buat tu...

Heheheh flower pulak... Acih kan gegirl gegirl...

Animatomato pon nak jugak.. tapi tetap tangan sebelah ada makanan hahahha

Hahah dia tak pedulik.. janji makan masuk mulut dia.. hehehe

My noti noti girl



Ok masanya telah tiba... FASHION PARADE!!!!!! Risau ok takut dia tak nak join sebab malu ke apa kan.. nasib papa pandai layan dia...

Sempena Valentine Party siap ada bunga rose ok.. eh kenapa mak kau rasa melting tengok papa time nie? hahah.. rasa walaupon rambut papa serabut.. tapi ohemgeee... pegang bunga? melutut? depan our daughter? eh over lah mama nie..muahahahahhaha... 

Hahahahhahaha u did well Ani.. I'm proud of you.. walau pon cuma tercegat je.. amboi kalau kat rumah bersilat oppa gangnam style semua keluar kan?  

Hahaha comel anak mama.. sorry bagi laluan puji anak lapanploh kali ye.. hahahah

All the bloggers yang participate during Valentine Party... Papa pon tetiba jadi blogger.. auwww tak kuasaaaa mak!! hahaha... 

Ok itu lah pemenangnya!!!! Adik kecik comel berbaju merah ;) congratulations!!!!!

Belum habis lagi ok... Ni antara aktiviti lain masa party tu... Valentine Card Making ;)


Happening kan?

Ani akan buat Valentine's Card bersama auntie nie..



Tadaaaaaaaaaaaaa!!!! Comel kan???? 


olooooloooolooooo comey sangat ;)

1 pants
1 short skirt
1 hat
1 blouse
1 white top

with RM300 voucher.. Pak Radie tambah RM13 jer.. hahahha... murah kan??? berbaloi-baloi... staff sana pon cakap Pak Radie pandai shopping untuk anak... banyak barang dia dapat... kalau ada category best shopper dah tentu laki ai menang ;) 

Ok lah sekian sahaja Fillanie melaporkan dari bilik tidur.. *sambildodoikanbabyAleesya* 

they had so much fun during the Valentine Party at Trudy and Teddy's Pavilion.. 

Thank you Trudy and Teddy!!!!