Wednesday, June 14, 2017

BUKA PUASA DAY 18

Alhamdulilah dah selamat dah hari ke 18.  

Seronok dapat masak balik setelah berturut-turut buka puasa kat luar hehehe.. Takde masak bersungguh pun yang simple-simple je.. Wan ngan Atok berbuka kat rumah harini pastu Wan cakap teringin nak Mee Goreng.

Balik kerja sebelum sampai rumah singga kat kedai runcit cari sayur sawi.  Nasib ada, sebab tak suka mee takde sayur.. sayur taugeh Kak Pilla tak berapa suka sebab selalu 'angin' kalau makan taugeh, so i takutttt hahaha..

 Haishhh sedap pulak.. makan panas-panas.. Siap masak mee ni 5 minit sebelum berbuka.. 

 Ayam masak lomak cili api.. Wan ngan Atok kata tawar, tapi bagus kurangkan garam hehehe.. bulan puasa ni tak reti nak agak.. tapi sebenarnya Kak Pilla memang selalu masak tawar sikit.. biar tawar jangan termasin.

Ni lawan dia.. heheh tawar, letak je ikan masin lebih sikit.. Atok tu favourite dia ikan masin.. kalau takde ikan masin tak lalu tokak den kato yeh.

Buat cili kicap cicah tauhu goreng semalam.. sampai berbuka tauhu masih dalam kuali tak siap lagi hahaha.. so gambar tauhu pun lupa nak amik.. Tapi sedap tauhu goreng panas-panas cicah cili padi kicap ni.. 

Rasa macam nak buat mihun sup plak.. cili kicap ada lagi.. ayam potong kecik-kecik pun ada.. sawi ada.. perghhhhhh..

Tapi tulah orang kat rumah tak suka sangat mihun.. tengok lah kalau rajin leh buat sikit ;)




Love, 
Filla.

3 comments:

Elyza Aqil said...

selalu tgok ig story kak pilla

Azura Aziz said...

semalam Qekra masak Mee Hailam resepi kak Pila. sedap anak cakap ;)

adda syuhada said...

sedapnyer...