Thursday, October 20, 2016

Wow Pilla Update Blog.

Wow jarang berlaku ni.. semalam dah update, tetiba harini update lagi.. fewiitttttt hehehe..

Baru lepas melepaskan lelah ni... meja kerja berlonggok tapi ahkak dah settlekan semua kerja baru boleh tarik napas lega sambil bersila peluk bantal duduk kat kerusi ni.. 

Ahad haritu keluar dengan Atok and Wan gi Ikea.. Budak-budak ni bangun tidur melonjak gi mandi hehehe.. Budak memang suka pegi ikea kan? Singgah umah Pak Long dulu amik Wan ngan Atok.. Wan banyak nak tengok-tengok pasu comel-comel, nak beli rack kecik lekat kat dinding.. sebab Wan dah berkemas dapur Wan yang duduk kat luar tu.. meja kecik tu dah campakkan ke rumah sewa.. so now meja baru ;)

 Makan dulu.. Aku kalau bab makan ko tak yah citer lah.. Semua benda rasa nak makan.. beli meat balls 3 pinggan total (50 ketul meatballs) hahahha ingatkan cukup, rupanya tak cukup hahahahahah... belikan atok chicken grill ke apa tah.. beli chicken wings lagi.. Pastu Wan pulak bangun nak tambah lagi meatballs.. Sekali Wan datang balik, dia bawak meatballs, garlic bread, cake, mushroom soup.. Homaiiii.. perangai sama ni dengan anak dia.. dedua suka je cuit sana cuit sini.. pastu Wan ngadu 

"Mama pun rasa macam dah gemok sikit"

Ooooooo.. pastu dah balik, esoknya Wan send gambar ni:

Lagi dasyat Wan ni kan?  Kalau aku duduk dengan dia je berdua confirm badan ai bagai di pam-pam.. sungguh mengerikan... Ni pon Wan dah call tadi, dia ada beli macam rak tu kat HomePro pastu dia try pasang sendiri tapi tak reti hahaha.. banyak nau skru ni.. dah lah mata mama tak nampak.. nak datang umah ko lah minta tolong radie pasang.. 

"Eleh, pasang rak pun tak reti?"

"Ko pandai ke?"

Hahahha eh gaduh pulak.. Kitorang memang teruk bab pasang-pasang ni.. Pak Radie je suka benda-benda macam tu.. Ingat lagi dulu beli rak pinggan yang kena pasang dengan skru.. berpeluh-peluh aku pasang dengan Atok Braim.. pastu berjaya siap "Yesss Yesss!!!" dengan Atok.. sekali rupanya pasang terbalik muahahhahahahah sesama gelakkan diri masing-masing.. so like father like daughter.  Radie terbalikkan mata je tengok perangai aku.

Ni Wan dah pesan tak yah masak.. mama masak bawak sana.. Haishhhhhh bergegar nafsu makan acaner ni.. Wan cakap dia masuk sayur je untuk aku.. Ok kalau sesiapa kat rumah tu nampak aku amik nasi dengan lauk lain sila cucuk tangan aku dengan garpu.  #adiktakkuadddddd

Eh apa merapu banyak sangat ni hahahhaha.. Sambung lagi gambar Ikea.

Anak dari intan payung ketipang ketipung.. Kasih Aleesya atau Icha atau Ncha.  Dah bulat pipi.. badan debab, dagu berlipat.. bakal mewarisi Ani time kecik, mewarisi Kasih time sekarang hahaha.. Ni pun selalu bergaduh ngan aku gak.. menjawab no.1.  nak ikut perintah dia je.. cantik muka?  dengan Papa boleh, dengan mama sorry.  

 Comelkan baju Ncha tu? Beli kat Bali haritu.. Pagi tu bergaduh sebab dia tak nak pakai baju tu.. pastu aku cakap "kalau tak pakai, tak yah ikut.. duduk rumah dengan bibik".

Terus dia senyap tapi mata hitam berpusing ke belakang.

Ramai yang cakap Amaani dah kurus.. A'ah betul dia dah kurus.. Biasalah budak-budak.. teringat dulu Kasih darjah 1 pun kurus sampai boleh kira tulang kat badan melengkung macam gitar.. Ko tengok sekarang perot dia kedepan.. kalau melompat bergegar satu badan hahahahah.. so don't worry ok? Amaani alhamdulilah sihat dan berselera makan.. 

 Lawa tak tempat makan and lepak Wan ngan Atok?  Wan dah lama cari-cari meja untuk kawasan belakang ni.. Wan cakap suka tengok kat Korea rumah diorang semua meja makan kayu macam ni.. So yang designkan ni sapa lagi kalau bukan Pak Radie.. siap ada bench ada penyandar.. bench tak de penyandar.. dan single chair dua ketul.. 

Comel sangat.. terbayang Wan ngan Atok berdua makan kat sini.. sebab diorang tak suka makan kat meja makan kat dalam tu.. ni keluar je dari pintu dapur terus ke sini.. Haritu masa dah keluarkan meja lama tu.. Wan cakap dia bentang tikar makan dengan Atok.. olo lo looo sweetnya.. 

Atok kan cerewet? Pastu baru ni Wan citer yang Wan tercalarkan meja ni sikit.. Wan kan dah letak pasu ikea yang beli aritu.. pastu wan tarik kot tercalar.. hahahah Wan takut kot.. cover sikit letak apa tah atas tu, pastu wan keluar gi kelas.. balik dari kelas terus kena soal dengan Atok kenapa meja tu calar.. hahahahahah Atok Braimmmmmm memang pantas ya.. dari kitorang kecik lagi.. dia suka belek barang-barang.. calar tak leh, habuk tak leh.. semua tak leh.

Terus Wan bentang table runner.  heheheheheeh.. Kak Pilla hadiahkan set meja makan ni.. Wan siap bising-bising cakap tak payahlah tak payahlah.. Aku cakap takpe saja je sempena Wedding Anniversary Wan ngan Atok 6 November.. bersamaan tarikh lahir arwah adik aku.. So sad.  

Painting tu belikan masa gi Bali aritu.. sebab dah tau Wan ngan Atok nak elokkan sikit tempat makan tu kan.. tu saja beli.. Tak sabar nak balik Enstek sebab kitorang suka berlonggok duduk belakang ni.. Kalau Wan masak aku lepak kat sini.. heheheheh.. 

Semoga ayah dan mama panjang umur, sihat sejahtera.. Tak boleh bayangkan kalau takde ayah dengan mama.. I'm manja like that, what to do.. aku memang anak pompuan sorang.. itulah tempat bergaduh, itulah jugak tempat nak berborak luah perasaan.. sebab tu kepantangan aku orang usik family aku.. buatlah apa je kat aku, aku ok.. tapi jangan buat mak aku menangis.. dari dulu bertahun-tahun dulu aku pernah cakap don't ever bagi mak aku menangis tak kira kau siapa pun.  

Dulu jahil sikit, aku cakap aku takkan maafkan siapa yang buat mak aku menangis dan kacau family aku.. tapi Wan marah, jangan putus silaturrohim Allah benci dan Allah kata, kau putuskan silaturrohim kau dengan orang lain, maka aku putuskan silaturrohim aku dengan kau.. Ok takut.  So aku maafkan, tapi seriously aku serik dan takkan simply percaya dan lebih berhati-hati memilih kawan.. orang tua-tua cakap berkawan berpada-pada.. bercinta berpada-pada.. Gitew.  Now dah tua baru aku paham.

Eh banyak pulak bunyik.. Nak citer pasal ikea dengan meja je kot.. 

Ok tata semoga terhibur ;)



Love, 
Filla.

8 comments:

yasmine said...

filla...nanti boh full view pic kat tempat makan tu..nak tiru sbb umah ni ada tanah skit tepi...tq....

Anonymous said...

lawa la..blh tau brapa rm ye meja cam gituuu...salam perkenalan dr sy...

Nisa said...

Sy x boleh masuk anak tekak ikea meatball tu.rasa sebiji pun x blh hbis,ada mcm bau2an sikit.hehe..
Tp ciken wing dia win!

f.i.e.z.a said...

kak pilla kalau update resipi sotong kicap pun org suka baca kot hahaa
cantek2 anak kak pilla :)

Filla said...

yasmine: ok ;)

admirenaa: boleh email adrie102@yahoo.com ya

nisa nass: sedapp kite suke heheh

fieza: wow nanti lah kita update lagi pasal masak ya..

Suri said...

Sy dh takde mak.mak baru meninggal 27.5.16.dua hari lepas anniversary sy dn suami.sedih x terkata.mak selalu manjakn sy.sy x pernah bayangkn waktu2 mak xde tp akhirnya mak pergi jugak.suami selalu ckp mak sy terlalu manjakn sy.apa pun yg sy buat mak tetap menangkn sy.Allah rindunya kt mak.rindu yg x berpenghujung.namun sy pasti apa yg berlaku pasti ada hikmah yg tersembunyi.perginya mak di pangkuan sy..dlm pelukkn sy.di hari jumaat yg mulia,lg 9 hari nk ramadhan maka terhentilah juga kesakitan yg mak tanggung.patutlah mk ckp teringin nk mkn samperit tp sy x dpt tunaikn (lg 9 hari nk puasa mak nk rasa kuih raya )permintaan mak sbb mak ada kencing manis,darah tinggi dn buah pinggang.jaga la mak selagi ada.hormati dia selagi bernyawa,kasihi dia selagi punya masa

Losyen Sejuk Cesarean said...

cantik nya meja dan kerusi tu... berapa rm kos dia tu agak2 nya ek...

zoebear said...

Kak Filla, tunjuk lah tutorial camne En Radie buat meja tuh. tertarik menarik lah.