Monday, February 10, 2014

HARI BERSAMA KELUARGA.

Ada lah satu hari di hari cuti.. takde apa nak buat.. mari lakukan aktiviti sihat bersama keluarga.

Ini keluarga saya.. masa ni amik Amaani and Acih kat rumah nenek.. Ingatkan nak singgah berjalan kat mana-mana.. tapi macam penat dan malas.. so janji dengna budak-budak, petang ni kita gi jogging je.. 

Kasut ni beli kat GoldCoast hari tu.. baru pakai sekali.. kesian dia.. hahah.. so mari lah kita pakai.. 

Ajak diorang gi Cyber.. kat tasek tu boleh jogging.. aku jogging seround.. tapi lebih berjalan dari berlari kot.. hahahahahha.. apa lah nak jadi fillanie nie..... Pak Radie pon aku paksa suruh jogging sama-sama.. baru ler suweeetttt.. 

Amaani memang lawak.. masa tu main buai.. aku duduk pangku Aleesya sambil buai.. dia kat sebelah.. bibik tolong tolak amaani.. pastu tetiba bunyi gedebuk macam nangka busuk.. pusing belakang tengok dia dah tertiarap.. terus dia hangin.. bukan dia nangis.. hahahaha.. "Mama nii".. Eh? aku plak salah.. tanya kat dia.. cemana boleh jatuh? dia cakap dia nak tolak rambut kebelakang.. sambil berbuai ko nak tolak rambut? memang lah gedebuk jatuh T________T

Anak dara ku Acih

Aleesya paling teruja.. hehehe.. yelah.. kalau tak asik memerap je kat umah.. ni dapat keluar.. pegi playground plak.. 






Singgah bawak budak-budak makan kat Padi, Cyber.. Amaani memang posing meletop.. kadang dia yang ajar aku cemana nak posing.. "Mama, tangan macam ni".. pastu automatik punggung dia lentik.. hahaha.. pastu bila aku melentik,.. cakap kat dia "Alahhh.. buruklah mama melentik macam nie.. macam gedik je?".. pastu dia suruh aku tegak sikit tak yah lentik-lentik macam dia.. muahahahahha

Aleesya tak lama lagi dah genap 1 tahun.. Ada yang tanya pasal food dia.. apa yang aku bagi Aleesya makan? Sebenarnya aku tak particular sangat nak ikut buku.. Aku bagi je apa yang aku rasa dia boleh makan.. now dia tak makan sangat bubur nasi.. so buat je nasi lembik2 sikit.. letak kuah sayur ke.. sup ke.. kadang letak lauk kicap pon dia ok.. hehehe.. ada isi ikan pon boleh bagi.. gaul je ngan nasi.. roti butterscotch tu fav dia.. sekeping pon selamba je habis.. cake2 muffin semua tu pon dia suka.. mushroom soup fav dia jugak.. cicah ngan roti suap je makan.. kuih pau pon dia suka.. ko siap.. dah beso sikit lagi haku sumbat sambal tumis ngan nasi plak.. hahahahha..

So kepada ibu-ibu yang baru ada anak sorang.. jangan takut-takut nak bagi anak makan.. tapi kene pantau jugak.. sebab ada setengah budak allergy pada certain2 food.. sebab terlampau cerewet sangat nak bagi anak makan pon susah.. dia pon ada taste jugak, nak makan yang sedap-sedap.. heheheh.. 


Love, 
Filla.

2 comments:

eda said...

figure amaani dh cantek la kak ...
pandai dia posing cunnn hehe ...
dh la somel ...

nad said...

Sejak pindh klang ni, lama dh tak jejak taman tasik cyber.. Klu dulu tu, tetiap mggu piknik kt sini..