Wednesday, October 16, 2013

Makanan semasa diet

Amboi sunyi sepi blog tak berupdate... Meh lah kita update sikit je dulu ye.. ni je yang mampu pon.. 
Jumaat lepas gi Alamanda.. post gambar ni.. orang cakap Kak Filla dah kurus.. Ye ke? kalau ye, thanks u olls.. tapi hakikatnya lepas 3 minggu kot aku kengkonon diet.. kurangkan makan.. tak makan nasi.. turun tak sampai 1kg ok.. hahahah.. zalim sangat kan? seluar jeans lama? still tak muat :( hahaha.. tapi takpelah.. mungkin lambat sikit.. ahkak masih bersabar menanti.. tapi sebenarnya ada lah sikit aku rasa perot dah mengecik sikit.. ke aku perasan? ntah lah... aku fikir positif je.. melantak tak hingat nak dekat 2 tahun.. takkan baru diet sebulan ko dah expect macam-macam kannnnnnn.. tu over namanya... 

Kalau berkenan shawl kat atas tu.. boleh visit instagram @woodpecker_store 

Lepas beli baju terus pegi Noodle Station.. teringin makan noodle.. pegi ngan Kak Tie.. tapi tak kuasa nak snap muka sendiri lagi.. snap gambar makanan sudey..

Kak Tie punye.


Belum apa-apa korang dah mengada nak mintak tips kan.. hahahha.. walaupon berat aku baru turun 1kg.. meh lah aku share jugak.. aku tak ikut sangat lah diet protein ke diet itu ini.. aku tak reti.. yang penting aku control makan.. (tak makan banyak sangat) dan aku tak makan nasi.. kengkadang sesudu nasi tu ada jugaklah terbabas.. tak yah nak over sangat lah kan.. aku makan lauk macam biasa.. tapi aku makan dengan wholemeal bread.. kadang kalau roti takde.. aku ratah lauk je.. kalau rajin aku buat lah sup.. semua benda aku campak dalam sup.. gambar kat atas ni tomyam putih.. aku masuk brocolli, carrot, tofu, sotong, daun ketumbar.. 

haritu gi Tesco.. aku beli chicken balls, crabstick.. potong isi ayam sikit.. carrot.. tofu.. pastu masuk sayur kailan.. hahahha.. macam pelik yeh letak sayur? aku rasa pelik.. tapi kalau kita makan kat johny's ok je? so terpulanglah.. sebab tak makan nasi.. so kena lah letak banyak bahan.. oh atas ni lauk aku bukak puasa.. makan ni je.. tapi 2 mangkuk -______________-"

Kadang makan quaker oats.. tapi kalau letak air panas macam tak best.. sebab dia macam tak masak.. so aku masak.. letak air sikit letak susu pekat sikit.. oat ni kadang aku makan dengan lauk.. kadang telan gitu je.. tapi serious tak best lah kan.. ramai suggest kat aku amik oat yang ada flavor.. ada ke? gi tesco tengok takde pon? takpe pepandailah ai nanti.. makan ngan sambal belacan lagi power kot? hahahaha.. 
#dasartekakkampung

8 comments:

Arni said...

filla, oat tu akak makan dgn sambal bilis. kari pun pernah. asal bukan nasik. marilah kita gigih kuruskan badan

Unknown said...

kak filla u can buat bubur oat yg rase cam bubur ayam..u should try...sdap....

Anonymous said...

Buat diet low carb lah.cepat turun kg

mamabeauty said...

tapi memang nampak kurusla you filla.. tak ada gemuk mana pun hehe

-mamabeauty1.blogspot.com

yuyuy akley said...

Nk cpt no santan2 n no grg2.. Sup je.. Mee pun xblh.. Just bihun.. Ns blh je seminggu skali tp half portion tp ns ayam.. Or ayam msk halia

Didi Kartika Osman said...

Kak filla mmg nampak kurus dari dulu.. mungkin kg x turun byk tp inch loss yg byk.. wuwuwuw penat kan diet ni..kalau x iye iye mmg x laa.(merujuk pada diri sendiri)

Didi Kartika Osman said...

Kak filla mmg nampak kurus dari dulu.. mungkin kg x turun byk tp inch loss yg byk.. wuwuwuw penat kan diet ni..kalau x iye iye mmg x laa.(merujuk pada diri sendiri)

Lyana ke Liana?? said...

Kurus selimm.. anak tiga tu. Boleh jadikan idola nih...