Wednesday, August 28, 2013

How to be SUPER??

[sponsored post]

Selepas bersalin anak ketiga.. Rasa macam aku dah arif sangat tentang hal membesarkan anak dengan baik.. Tapi sebenarnya banyak jugak ilmu yang tak cukup.... Masa anak pertama, tiap-tiap bulan beli magazine yang berkaitan dengan parenting.. al-maklumlah.. tak tau apa-apa lagi masa tu.. kadang-kadang google jugak sana sini.. tapi yelah, kadang takut jugak, internet nie kadang bukannya semua betul.. baik kita refer dengan yang pakar.. 

Menjaga anak yang membesar ni bukan mudah ye.. Now Amaani dah 3 tahun dan Leecha dah nak masuk 6 bulan.. Aku kalau boleh nak diorang ni sentiasa sihat.. takde masalah kesihatan.. semua ibu pon macam tu kan? anak demam sikit.. perghh kita punya risau sampai tak tido malam lah.. kejap-kejap check.. kejap-kejap check.. 

For your information, sekarang dah ada NEW NAN Grow 3 brand untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas added with 100 million Bifidus BL probiotics.. apa tu? sila refer previous entry aku dulu kat sini dan sini.  Dengan adanya Bifidus BL probiotics ini, anak kita boleh menjadi SUPER!! So persoalannya sekarang, kenapa 100 million Bifidus BL probiotics? apa yang bagus sangat?? 

Let me share with you ok, like i said before the gut adalah the biggest immune organ dan 80% of our child's antibody producing cells are in the gut.. usus ok.. so, the gut is home to 100 trillion bacteria which a healthy gut has 85% good bacteria and 15% bad bacteria.. semua bakteria ini ada di dalam usus anak kita.. by supplementing with 10-1000 million good bacteria can help maintain the balance.. So itu tugas siapa? dah tentulah itu tugas kita sebagai ibu.. tugas seorang ibu ialah melindungi anak-anaknya sehingga mereka dewasa.. betul? tugas kita juga membantu anak-anak kita supaya menjadi anak yang SUPER bukan sahaja bijak, tetapi sihat.. badan yang sihat akan lead kepada otak yang pintar..


NAN Grow 3 mengandungi 100 million Bifidus BL probiotics.. Hanya 3 gelas sehari akan membantu anak-anak kita menjadi SUPER..Bantulah anak kita untuk membina antibodi yang kuat supaya mereka lebih berdaya saing dan sentiasa tampil cergas dan sihat :)




* i was paid by nestle for the blog post above 

No comments: