Wednesday, August 18, 2010

MEMPERSEMBAHKAN BUKU MASAKAN FREE..

Kata bulan puasa... haruslah perihal makanan yang lebih... tengah melanguk mcm bodoh tadi.. tetiba datang sowang staff kat opis nih... dia bagi buku resipi... eh eh ehhhhh.. macam pempaham plak aku tengah tebayang segala jenis makanan nieh.. dapat cuci mata tengok gambar dlm buku ni pon jadiklah!!!

aku bukan apa.. puasa tahun ni tak macam tahun-tahun sudah... kalau puasa dulu, kul 10 pagi aku dah menempek gi kat meja kwn aku si jeeja tu.. dah pung pang pung pang aku citer nak masak apa.... pastu kul 11 aku call Pak Radie...

Aku: Pa, awak nak buka puasa makan apa hari nie?
Pak Radie: Alaaaaa... apa-apa laaaaa....
Aku: Alaaaaahh, cakap jerlah, bukan susah pon, order jer.. ma yang masak...
Pak Radie: Suka ati lah.. tak kisah lah!
Aku: Awak nieh!!!! bukan suh masak, suh order pon susah ke? Ma lagi pening, dah lah nak masak, nak pikir lagi.... (membebel)....
Pak Radie: Awak ni gila ke apa... baru kul 11.00am dah kecoh tanya nak makan apa? orang sibuk gile nak mati nieh..lagi sibuk nak tanye makan apa... pagi lagi lahhhhhh.. ergghhh!!!!!
Aku: OK BYE!!!!

Wahhhh tanak kalah.. siap dialog bagai.. dialog tahun lepas aku leh ingat.. giler dowww..hebat tak hebat..nak update blog punye pasal.. hahahahahkkkk tuiiii... alaaahh bih kurang gitew lah bunyi dia.....
memperkenalkan.. Puan Fillanie yang dah macam ghoper pencurik dah.. perhal menyorok? bersama buku resipi yang lepas ni boleh simpan bagi berhabuk..hahahaha... amik gambar kene sorok-sorok.. sbelah ni glass, kang abang kat luar ni nampak aku syok sendiri snap gambar ko nak mampos ker.. mana nak sorok muka???? hahahahahaaaaaa...
tetiba tajuk masakan DOSA... perhal dosa??? tegezut aku... rupa nya dosa tu rice or cheapest rice... mampos mak tak reti... tengok gambo jeklah cuci mata... buku ni giler ker haper.. kejap omputih, kejap melayu.. caca marba giler!antara resipi dalam ni... dari masakan kampung.. sampai ler ker western... aku dari dulu tak reti nak buat sauce gravy2 sumer nieh.. aku tau beli lamb yg dah slice kat carrefour tu.. bawak balik marinate dengan life nye bbq marinate tu.. pastu campak jer dlm microwave.. tebalik2.. sudah!!!! laki mak mmg suker makan kambing.. tapi lamb chop jerlah.. kalau dapat.. dia makan sampai pejam-pejam mata.. rasa nak sepak jer.... hah gitew... banyak tul masakan dalam nie... malas ngan rajin jer...
ok dah.. itu jer.. giler gigih aku menghapdate... bosan dowwww.. asal asik dowww jer hah? aku kobar-kobar ni nak balik memasak.. mintak2 anak-anak aku pandai dok diam2.. Amaani kalo nangis2.. aku nak buat aper ha? tumis cili dokong dia skali ke?? kang merecik masuk mata camno??? haiiii laaaaaa.. ada bibik kan senang... Bik, cuci pinggan ni bik.. Bik, kopek bawang2 ni bik, Bik tengok Amaani tu nangis bik, Bik kacau sambal tu bik..... Bik, angkat lauk tu bik.. Bik, Kasih nak susu tu bik gi buat jap.. Bik, buat kopi tu bik dah nak berbuka dah nie.. BAPAK kan suka minum kopiiiiiiii..... Bik, untuk saya buatkan fresh orange letak ice yer bik...... AKU DEBIK KANG!!!!! berangan tak habis-habis ko ni filla... bawak-bawak mengucap....

*Check out FRAMEKASIH... ada SALE.. sekian.. (sempat lagi tuh)



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

yantz-yeem said...

salam..

best nya dpt buku free kan???saya pon suke benda free..jom tolong saya dptkan benda free tu dgn tgk entry terbaru saya..pastu tinggalkan komen yea...:)tq!!

ibu iman said...

kak filla...
samelaa laki kite.
kite da laa nak tolong masak... tanye nak makan ape pun susah sgt ke... tuh pun nak marah. huhuhu...

~Rina Mazlan~ said...

hehhe..sure kelam kabut anak dah 2 orang ni.. adoi.. slamat memasak..

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

owh entryu mengingatkan hadiah kawin from my untie yg pandai masak n baking!
dia purposely buat buku resipi untuk present kan bile anak2 sedare dia kawin!
bukan untuk dipublishkan tau...tp just sesaje untuk anak sedare...

Anonymous said...

Hehe..kalau kat kedai makan india/pakistan kat UK ni, dosa = tosai. So rasanya tu resepi tosai le tu. =)

~butterflykisses~

ayoikema said...

salam...uhu....dialog tu cm sm je ngan sy..kiter dh la blur nk msk pe..ty kt si suami dier akan ckp cmtu..suka ati la..kalo n g beli lauk pun sm....last2 komplain...lauk tu x msk ker..bkn td kakan(pangilan utk si suami) ader pesan mutabak ker..eeeee....geram tul...

MamaIcha said...

asal bulan posa, baru sibuk nak cari buku resepi...kenapa la kan??? hehehe!!!