Wednesday, August 25, 2010

Kasih Amaani dah pandai..

Ni gambar Amaani petang semalam dalam kereta... sian dia.. petang-petang panas ok.. ngam-ngam plak matahari tu kat muka dia.. aku sambil drive kadang sambil tutup muka dia ngan bantal.. kadang sambil drive sambil snap pic.. eh boleh ke? hahah..

nursery dia ok lah.. aku puas hati setakat nie.. lagipon tu nursery Kak Acih dulu.. so aku dah biasa gak ngan cikgu2 kat sana... lagi lah senang... bile balik petang-petang tu.. mesti cikgu tengah dukung dia sambil buat keje..hehe.. pastu kemain bebedak melepak anak aku.. siap kening pon dah tukar jadi uban.. hahah.. wangiiii jer... Alhamdulilah lah.. lega aku.. heheh..

Perihal Amaani:-

1.  ketawa mengekek... tapi baru 2 kali jer dapat tengok dia gelak mengekek.. first time mengekek tu dengan Pak Radie.. Pak Radie tampar-tampar tangan dia.. pastu tetiba dia gelak besar..haha.. aku nak masuk bilik air siap patah balik gi tengok.. dah Amaani gelak mengekek tu.. buat lah lagi banyak kali.. last-last Amaani plak naik hangin..terus nangis..hahahah...

2.  dah pandai leka tengok tv... ko jangan jadik akak ko penggila drama swasta sudah..heheh

3.  tetiap pagi bangun tido nak gi nursery confirm dia sengih stok lebar giler mulut sampai ke telinga

4.  dah kurang sikit mendongak ke langit.. kalau tak!!! aku takut cramp jek tengkuk dia..

5.  minum susu bih kurang 3.5 oz

6. tak suka kalau Pak Radie cium-cium muka dia.. lemas ke busuk???? huahahha...

7.  dengan Pak Radie selalu dia nangis kene buli.. dengan mak dia, selalu dia tenang dan aman damai jek.. huahah.. tapi kalau nak tido kan, Pak Radie pandai dodoi2 dia sampai tetido.. aku malas!

8.  suara dia bih kurang Kak Acih gak.. besar dan garau.. tak de stok nyaring-nyaring.. uihhh tengok suara mak dia lah.. AUMmmmmmmm.. mengaum okeh..

9.  Amaani sekarang tido mcm orang tua.. dah takde jaga malam dah.. aman sket aku nak membuta.. dia bebunyik time nak susu jer.. pastu aku nak gi keje kejut dia terus bangun.. senang jerrr...

10. dia skarang dah start mengkaji penumbuk dia..hahah.. sampai tejuling-juling dia tengok penumbuk dia.. mesti dia pelik tengok dia ada tangan..hahah...

11.  masa Kak Acih dulu aku bagi puting.. dari masa pantang aku dah sumbat mulut dia.. tapi amaani aku tanak ajar puting.. malas aku nak mereka cerita tikus makan puting... hahah.. ingat Acih dulu.. aku buat cerita.. sian dia tonggeng-tonggeng carik tikus bawah meja..

12.  susah sangat nak yak.. hari tu sampai 5 hari tak yak.. gilo aper.. aku yang tak keruan bila dia tak yak.. skali dia uk uk amik ko.. belambak2..... nak temuntah akak dia..hahahah...

ohhh penat nak pikir..




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

ratna said...

best kan tgk budak membesar ni.

Sham Ummi Echa said...

alahai sweetnyer apdet prkembangan bb. syoknyer cium bau bb kan.. nk plak yg stok pipi labuh tu kan.. sedapppp je kalo gigit

aSmiDar said...

pipi tembam..
comell

Anonymous said...

masuk kan lah dalam car seat..bahaya tau bwk baby tak pakai car seat..kalau kat states,dah kena saman...

Filla said...

anon: tu dalam car seat ler tu.. cuma lom pakai seat belt jer lagi hihi

otak-otak kempas said...

melihat anak membesar depan mata adalah moment2 yang sgt bahagia bagi seorg ibu dah sgt rugi bagi sape yg melepas kan peluang itu..tak sabarnye lah nak ade anak..huhu...