Saturday, August 28, 2010

CHILL, NO EMO-EMO PLEASE....

Assalamualaikum...

aku bukanlah niat nak buat kontroversi kat blog sendiri...tapi sekadar nak menegakkan benang yang basah jerk..huhuhuuu... sebelum aku nak straight to the point kat sini, biarlah aku cakap terang-terang... aku mengaku aku bukanlah insan yang sempurna di mata semua orang... aku manusia biasa yang lemah, yang daif, yang masih tak cukup ilmu di dada dan banyak lagi yang perlu aku improve untuk menjadi manusia sempurna di sisi tuhan atau di sisi orang lain... sebarang nasihat membina adalah di alu-alukan demi kebaikan bersama... mana yang baik aku cuba untuk ikut... tapi slowly lah.. kan aku dah kata tadi..aku ni lemah? huhuuu...

aku emo? yer, buat yang belum kenal siapa aku.. aku lah akufillanie... aku adalah aku... dan perubahan dalam hidup aku biasanya susah untuk ditentukan oleh orang lain.. sebab aku sendiri yang akan ubah diri aku tanpa paksaan dari orang lain bila dah tiba masanya.. kalau sompek! kalau tak sompek aku jawablah sorang-sorang... lagi skali huhuhuuuu....

apa yang aku cerita bebelit-belit nie.. ermmm.... aku ada dapat satu comment untuk entry dah berzaman.. eh bagus jugak aku set approve comment lepas aku baca kan? takde lah aku termiss comment2 dari korang... buat cik tuutttt yang dah bagi comment kat aku, terima kasih banyak-banyak.. harap anda tak emo jika saya siarkan comment anda disini... bukan nak meraih simpati dari readers2 saya... cuma luahan hati saya dari lubuk yang paling dalam haktuiiii... eh CPM, mak pun kene sedas plak.. auwwwww...

bunyik komen nyer begini yer adik-adik:-


salam..


if u dont mind, baca entry saya psl tdung2 ni.. hrp2 insaf ler..


kita ni mati x tau bile. kalau rasa pahala lg berat dri dosa, bukak la lg aurat tu..


chill, no emo2 pliss~~

(tipah bukan nama sebenar)



ok ler cik tipah, InsyaAllah saya insaf... a'ah betul kata cik tipah... kita ni mati tak tau bila... dah tentulah aku rasa dosa aku lagi berat dari pahala... sedangkan orang yang beriman pon akan kata dosa dia lagi berat dari pahala..inikan plak aku si jahil nie... yer aku tengah chill lah nie... chill tu chill gak.. tapi aku ni memang emo sikit orangnya... tapi takler sampai tahap emo menangis meraung bagai... emo light2 jek... terima kasih kerana mengingatkan saya dengan ayat paling best sekali... kalah mak aku kalau sound.. hihiih...

seksi sangat ker aku? rasanya takdelah seksi sgt kot.. yerlah cuma aku belum bertudung lagi.. ermmm..kalau u rasa i tak pakai tudung tu dah kira seksi habis..maaf lah yer... jangan ler marah.. takut i tauuuuuu.... rasanya gambar-gambar i dalam ni takdelah seksi mana.. sbb i tapis-tapis gaklah gambar.. kang kene penampar plak ngan mak aku... doakanlah semoga satu hari nanti saya dibukakan hati untuk menjadi umat yang lebih sempurna... maaflah kalau saya tak bertudung nie dah mengguris hati cik tipah... tapi takyah ler suruh saya bukak lagi aurat tuuuuuu...malu saya tauuuuu!!! auwwwwwwwwwwwww...

*chill, no emo-emo please, peace no war!!!!!



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

29 comments:

afiqa.z said...

emm saya pun pernah kena lagi teruk kak filla, lagi teruk dari tu. tapi pada saya, kalau kita nak berubah, biarlah atas diri sendiri. jgn sebab orang lain. sebab Allah je menilai keikhlasan kita. sebab kalau kita tak ikhlas pun sia-sia je.

and kalau nak tegur orang biarlah cara berpada. tak perlu comment mcm tu.
itu bukan tegur. itu sindir. sabar kak. <3

SHIKIN said...

Filla, tak semua org suka dgn kita dan tak semua org juga benci kite heee..tak pe yg baik jadikan tauladan yg buruk jadikn sempadan. bulan2 posa ni anggap je lah semua baik2 ok. apapun saya suka baca blog u sbb kelakau..hehee

Anonymous said...

you can still write your entry yg sgt bersahaja tu..i like it but when comes tu show yourself tu public, sian pak radie..every eyes yg tengok kita, jatuh dosa tu kat dia..anyhow kalau pak radie got no say, no one else can change you rite? adios & have a happy life

NurSyma Amin said...

sabere jer pn filla oii.. dolu2 mak pun x bertudung gak kekeke.. tapi lpas kena berdas2 dgn hubby.. langsung shopping tudung.. waa.. ok aper yg penting kita heppy..AMIN satu lagi.. suker spontan word dlm belog u.. mengeletek jiwa.. :)

JMR said...

go kak filla go!!!

Miss Moon said...

Cik Tipah ,

saya memuji niat murni cik tipah menegur ibu fillanie tetapi ketahui la cik tipah bahawa seorang insan muslim harus la menegur seseorang itew tanpa menguris hati perasaan nya ..kiter nak bawak org ke jalan yg lurus mana ley kiter terus sentap tangan nya cam tew bukan ...sakit tangan nya n belum tentu kaki nya mampu membawa diri nya .

Sudah pasti cik tipah selalu mengikuti perkembangan blog ini kalau tak masakan cik tipah dpt komen sebegitu kan . Kiter semua tidak sempurna baik cik tipah pun belum tentu pahala nya lagi berat dari dosa ...siapa la kiter hamba yg lemah nak menentukan nko berdosa ...nauzubillah .

Islam itew indah islam itew lembut kenapa kiter perlu nak keras kan nya n memaksa ...jikalau kiter nak org mengikut kiter maka diri kita harus la cukup amalan nya .

saya bukan berkata ini kerana dia adalah kwn saya ive know her for years ...n jikalau la sebab dia tak pakai tudung menyebabkan org tak ley kawan ngan dia then itew sangat la salah .

Ye bertudung itew adalah wajib tapi jika luaran sahaja bertutup tp hati masih di penuhi hasad dengki maka tak guna juga ...

ini adalah urusan kite dengan Allah tp kalau menegur biarlah ngan cara berhemah yg mampu membuka pintu hati seseorang utk berubah . Bila u ckp cam nih agaknya org suka tak ...pk pk kan and selamat beramal .

Kiter semua bijak pandai n sangat pandai sehinggan mampu utk membuka int n membaca blog org . Maka cik tipah jaga la pandangan anda n tak yah tgk la blog nih senang cerita kan

I know filla dia bukan jenis melenting even ai pun bukan dari kecil lepas dtg haid terus tutup aurat ...tp kiter selalu berubah utk benda yg lebih baik bukan kerana biarla semalam lebih baik dari hari ini and setiap hari kiter cuba memperbaiki diri kiter sebaik mungkin .

Bulan baik begini tak elok kalau kiter perbesarkan hal ini bukan..talking about bertudung adalah isu yg sensitif sama jugaks cam tegur eh nko nih apa lah tak semayang tak takut mati ke ....wah thats not nice

I still remebre masa ai blaja dulu ada sorang kakak nih sangat alim duk sebelah bilik kita porg . so one day kita org duk gelak2 tetiba dia bukak pintu bilik kita org tanpa salam then terus tengking ...

" kowang dari bising2 cam nih baik baca quran " then dia hempas pintu . Apa pandangan anda terhadap seorang wanita muslim yg di anggap alim ....1 niat dia nak nasihat org tapi at the same time adakah dia berdosa ? u answer it .

kalau u org yg baik hati u iman u kuat u takkan marah bila baca nih . kiter semua tak sempurna hanya DIA yg tahu sekuat mana iman kiter ..

renung2 kan .

Filla ,
jgn sedey2 dow benda nih bukan ley dipaksa paksa ...ia nya akan lebih berkat apabila hati tuan empunya badan dibuka utk perubahan

aku doa kan yg terbaik semua nya utk nko pilla .

Miss Moon said...

aku tertekan apa aku komen terlalu panjang

Miss Moon said...

Cik Tipah , td saya komen panjang sangattttttttttttttttttttttttt tp tak ley post plak sebab terlalu panjang ...

aduuuuuuuuuuu....siapa la kiter nak menentukan pahala siapa lg berat n siapa lagi ringan ...

saya memuji niat murni cik tipah itew tapi kiter kan org islam sesama muslim adakah tew cara yg terbaik ...isk that the best u can do . Islam ini indah n penuh kelembutan ...cik tipah can send her a email insted of harsh comment like that ....that is what i feel la kan .

Ai ingat lagi masa sekolah2 dulu ustadz ai ada pernah citer .ada sorang tua sedang mengambil air sembahyang n dua org budak nih tahu pakcik tew salah amik air semayang...tp dia org hormat pakcik tew ...takkan nak sebut eh pakcik salah tew ...tak ke malu pakcik tew so dia org pun berpakat suh sorang amik air sembahyang salah juga n sorang pun menegur ...maka pakcik td terdengar n tersedar ...oh aku pun buat salah maka dia pun ambil air sembahyang balik .....so tanpa melukakan hati org ...n yg benar itew dpt di tegak kan ...see budak kecik pun sangat pandai bukan .

Miss Moon said...

sambungan ...kang panjang tak di allowed.

So ive kbnow filla for years n bukan setakat kenal dia dari bc blog . Sebab blog hanya 10-20% mengenai dailly life ...takkan nak tulis semua kan . So tak adil la nak judge cam tew kan .

silap nya kiter pabila membaling batu kiter sorokkan tangan kiter sebab apa kiter takut ...sama jugak apabila kiter membuat komen kiter pakai anon ...jikalau niat kiter baik suci dan murni maka harus kenal kan diri kiter . So atleast kalau dia tgk kiter mana tahu tebukak pintu hati nya ....wah cik tipah ini mmg mempunyai ciri2 wanita muslimah yg baik ...wah alangkah indahnya kalau boley jd spt cik tipah .

Even ai pun bukan pas baligh terus tutup aurat ...tak ..tp benda itew perlahan lahan n kiter sedar eh aku salah aku tak patut cam tew ...n cam nih . So tew dtg dari diri kiter sendiri ....n bukan sebab nampak org pakai tudung kiter pun nak pakai tudung ...no ...biarlah kepala n aurat di tutup n hati pun bersih n mulut pun harus baik ...akidah n akhlak harus di jaga ..

anda faham bukan . Ini bukan utk cik tipah sahaja tp untuk semua n utk peringatan diri saya sendiri juga .

Miss Moon said...

sambungan lagi ...fila maaf aku cam wat 1 entry plak .

moon ada kenal sorang yg sangat alim ..tp alim nya yg ley di approach kay ....dia ckp sangat baik n ada lojiknya dalam setiap yg dia tuturkan hingga membuat kan kiter insaf n menusuk terus ke hati ...yeay thats kiter ley katakan mesejnya sampai .

Dia kata buat apa kiter extreme sampai bergaul ngan org nih tak boley itew tak boley . Islam tak la macam tew. Ada org lain plak berbangga kerana sembahyang nya terjaga ..aurat nya di tutup tp still amalkan riba .. still ada kad kredit berjenis2 still umah nya berbarang mewah stil berkenderaan mewah ...but still dia anggap diri nya sempurna dr org lain n sound org laser2 . Then adakah anda akan menghormati org spt itew ?

saya tak mo la pg sedalam itew ...benda ini agak sensitip n menyentap ramai org . Yes ur right kerana kebenaran itew amat menyakit kan ...but tak perlu la kiter membuatkan ia bertambah sakit bukan .

masa ai kat kolej dulu ...bilik kita org bersebelahan ngan akak yg sgt alim ...semua org kalau nampak dia akan cuba elakkan diri sebab apa dia laser kay . So 1 fine day kita org lepak kat bilik adalah dlm 6 org so agak bising ;a kan ...dia masuk bilik kita org without salam pun n terus sound

" dari buat bising baik baca quran ..buat dosa je "

huik ...adakah cara nya betul ? no kan ....

So adalak sorang akak nih sgt baik and i admire sangat dia ...so dia bercampur ngan org then dia menegur dalam cara yg baik ...bila dia tgur bukan kiter rasa geram but rasa malu ...so tew yg betul kan ....cam dia tgk ai berjalan ngan sutan dia akan selamba je tegur sembang 2 akan pesan tak salah berkawan but kena tahu batas batas nya ...and ai rasa sejuk sgt mendengar cara dia buat sejuk je hati

so mana lagi bagus ..kakak A or kakak B ..

hahahha terus tershare citer plak

Miss Moon said...

ha nih dari aku plak

seksi ke buk pilla nih ..........hahahhahahah auw sowi ar aku nak gelak gaks nih

but pilla ketahui la ...walaupun nko tak pakai tudung aku tetap akan bkawan ngan nko ...miski pun nko berkawan ngan org org pakai tudung nko pun terus zas sok pakai tudung .

itew semua kena lahir dr diri nko n bukan dari org lain ...apa apa aku sentiasa berdoa agar pintu hati nko di buka n di limpahi seribu rahmat ....amin ...

Selamat hari raya fillaaaaaaaaaaaaa

Faramin said...

filla,biasala manusia ni.rileksla.i dulu pun banyak juga orang perli2 semua.satu masa nanti mesti berubah kan.for me,perkara ni memang tak boleh dipaksa.kena dengan kerelaan hati.seriously,once u rasa terpaksa,u akan rasa terseksa,but if u willing to do it,u will feel peacefully.

Mimy Hamid said...

nok ko sentap x? sabar ek bulan pose..cool bebeh..pedas gak..hehe tp bak kata ko perubahan diri bior la kita yg change..as long xjatuh maruah family udah la..ok nok mak suka statement ko

Unknown said...

jangan jangan cik tipah ni yg komen aku dulu.. hahaha..

ntah la..susah aku nak ckp..

aSmiDar said...

take yr time..u know who u are..
peace..:)

genny da bomb said...

takpe la buk pilla..take ur time utk bnda ni..btol bnda gini kna dtg dr hati yg iklas bkn org paksa or sbb org dh tegur ke apa..

Ermm..kalo mak masih tak pakai tdg,dgn cara nasihat gitu trus mak xjadi nk bli tdg ng org tu..bli ng org lain..huhu..n one more thing,x semua akhlak org yg pakai tudung terjaga..maaf ye komen iklas no emo emo ye hehe

ak yuyunz said...

kak fila, sy dh byk nau baca pasal isu tudung ni. kekdg x phm knp la org lain nk ajak buat baik tp cara ckpnya mcm mulut puaka..

oleh sb sy plak yg teremo lebih maka sy buat la satu entry pasal isu tudung plak tadi sb hangin satu badan plak la..

lantak la dorg kak oi..

Anonymous said...

tuk cik tipah..kalu nak mentablighkan org pun,ayat tu biar halus skit..ni dr org nak pakai..terus tersentap!!!yg penting kite betulkan diri kite lu,sambil2 kite mendoakan yg terbaik tuk org lain..selamat beramal!!!!dr ustazah yg pakai tudung!wahahaha..

Batrisyiamommy said...

takde takde..filla tak seksi..ok je..mana ade nampak lurah2 bagai..betol kata filla nak berubah ni biar diri kita yg nak..paksa2 pun tak jalan..manusia biasa la..jeles kot..

happy2gether said...

Filla, bab bertudung ni mmg sensitip, sedangkan yg bertudung pon org akan ckp suh betudung ngan cara yg betul pulak,yg kadang on & off pon org kata gak, kalo nak senangkan n jaga hati org mmg susah, bak kata Moon take your time, tp jgn amik masa lambat sgt sbb kita tak tau brp lama masa kita ada...aku pon x perfect & aku dulu pon sgt liat...tp aku sedang berusaha juga utk menjadi insan yg lebih baik...aku pon doakan suatu hari nanti pintu hati fillanie akan terbuka juga tanpa sebarang paksaan..amin.

C!kpuanmuda® said...

sabau filla.. mari kita anggap tu semua komen membina.. huhuhu

nurunnajwa said...

kak filla..its okey, no emo2 ye..btol la tu yg akak ckp, bia prubahan tu dtg dr dalam...insyaallah satu hari nt kan?? amiinnn.. hidayah Allah tu luas...n opkos u'll be more sweet sweet if pkai tudung..
chill okeh!!

k3na said...

org lain boleh menasihati, tapi hidayah hanya akan datang dari Allah.

tahap keimanan manusia ni berubah2, tak semestinya kalo i pakai tudung harini, 10 tahun akan dtg i still akan pakai tudung. and vice versa too.

i'm sure cik tipah means well, cuma cara dia menasihati less berhikmah - no one's perfect kan?

wassalam
cat

Anonymous said...

camtu ker cara orang yg bertudung yg lemah lembut katanya yg sopan menegur org2 yg tidak bertudung...mnr hilangnyer adab sopan bertudung tuh..ahhhahah..baik x yh pki tudung klu camtu..klu pki tudung pon sekejap bukak sekejap pakai cmner..tgk contoh 'SITI NURHALIZA' tuh..aper citer..menyampah pon ada..kekadang org yg x pki tudung lg elok ckpnye dr org yg pki tudung.(bukan sumer ekk..ni cuma utk ck tipah ni jer).klu x caya g tgk kt youtube tuh..majoriti yg seksi2 yg bt perkara lucah sumernyer terletak kt org yg pki tudung.yg kena tangkap khalwat pon ramai org yg pki tudung.bialah org nk pki tudung ker x nk ker..itu sumer terletak pd tgn memasing..xle nk paksa2 orang.hal memasing.."cik tipah oii..lenkali baca je la blog fillanie jer..x yah nk komen yg pedas2..bt bodo sudah..x suka x yah baca..klu suka baca..nk komen..yg best2 yg seronok2..abih citer..nk komen lebey2 komen kt blog sendiri jer..ahahahahha.."..ASSALAMMUALIKOMMM....

ederq said...

nak tegur org pun biarlah kena caranya. ingat dia tak berdosa ke tegur orang macam tu? ishhhh. ni mesti masa sekolah stok pengawas yang saiko dan kerek. hahaha

sabar jela buk filla. i doakan the best for u ;)

Miss Moon said...

wey gilorssssssssssssssssss

masa aku komen petang smalam dia duk kuar error rupanya masuk daaaaaaaaaaaaaa penat mak naip panjang2 ingat kan tak masuk ...nko buang je la mana tak berkenaan tew akakkakakakak

Diana AR said...

sabar je le filla..patut org tu doakan je le filla lembut hati dan diberikan hidayah utk bertudung. Kalu sound gitu, saya pun emo, elok ada niat nak pakai,terbantut plak..

Demi said...

hui syok nye comment cik tipah kedondang ni...i ingat i nak investigate hidup die lah.alang2 die pun blogger kan..kite tengok,betapa sempurnanya tipah itu!!!

buat fila..nothing to worry..allah menilai manusia,kita buat yg terbaik bukan utk org lain yg memberi comment.Semuanya utk diri sendiri.kita bukan celebrity,bukan doktor,bukan pakar sakit puan hehe..kite manusia biasa rupanya..

Anonymous said...

dia jeles tu fila weiii