Monday, March 16, 2009

Makan2 di Marche The Curve...

tak kisah ler org nak kata aku jakun ker aper ker... tp to be honest..ni ler first time aku gi makan kat sini...(harap maklum).. aku kan jujur... lagi pon biler masa lah aku nk gi jln2 kat the curve? asek2 balik kampung halaman jer..hahah... weekdays asek keje.. so biler?.. ni pon nasib baik ler ada customer aku nak jumpa utk deliver frame kat the curve.. (suker giler aku time nie).. dpt ler jalan2 sekali..hehehe.... suker sgt kat Marche nie tau.. sbb sgt privacy... kerusi ngn meja sgt comel2.. sbb ada mcm2 flowers... (design kusi dier)... pastu ada ala2 stall yg jual spaghetti, jual sausage, jual vege, jual buah2an ngn air buah.. jual air panas.. mcm teh tarik yg sedap giler.. tp rm3.. ceh..kalo kat mamak dpt 2,3 gelas..heheh... dan mcm2 lagik lah..mushroom soup..garlic bread... pizza... mcm2 stall tp lebih kepada Italian food lah...
gambar dlm kereta masa otw tu adalah wajib lah kan?..hahaha...
ha tu? comel kan kusi2 dier??? lagi pon mcm sgt best... luas... sampai kebelakang2.. ada toilet sendiri dlm nie... kalo nak meja yg panjang siap bench pon ada... so pilih lah sendiri nak lepak kat tempat cemana. aku mmg suggest kat para family yg ado anak tu kan... siler campakkan anak korang kat dlm nie.. dan pilih meja yg dekat2 ngn playground nie.. salu nyer Mc D jer yg ada kan? tp ni lagik best.. aku mmg sgt suke tempat mkn yg mcm nie... fuhh aman aku nk makan..hihih...
haa tu sgt comel kan? belan kanan tu actually mcm bilik.. utk makan2 gak..tp masa tu closed lah.. aku skang ni dah mcm mls giler nak bwk digicam comel tu kulu kilir.. so guna cam phone sajer..hehe ini cik acih yg punyer.... yer aku mmg tekak melayu sket kan? tgk mushroom soup mkn ngn garlic bread tu mcm celah gigi jek.. mana cukup?? so aku kene makan yg leh mengenyangkan... jd ler vegetarian.. sbb ada sayo jek... sayur byk tu adalah rm7 mcm tu... nasi rm1.50 ke baper tah? sayo aku tu medium set.. kalo amik yg small tu.. lagi sikit giler... ceh.. tu pon aku dah pilih sayo tu bubuh sampai membumbung2..lantak ko lah!!! tp sedap okeh.. balik tu aku terus gi beli sayur2an.. nak masak ala2 mcm tu gak... guna oyster sauce sajer..
acih... makan sket jer.. pastu aku ngn Pak Radie yg sental... siap rebut2 plak tu... bagi sama rata.. baru lah adil dan saksama!!..hahaha.. pastu bli teh tarik..sedap giler... pak radie lek jer teguk teh tarik aku sampai suku gelas... aku x pasan time tu!! kalo aku pasan.. masa dia tgh teguk aku dah rampas dah... hampeh tul!!! tau2 aku tgk dah suku dah... skali acih plak nak... last2 aku minum air kosong jek.. ini adalah kat pintu masuk... heheh...
*next plan ialah aku nak wat reunion (balas dendam sbb laki aku buat reunion budak sekolah dier bulan 5 nie)... so utk tidak merasakan diriku ini x der kawan2 sekolah... so aku suggest kat korang (mai, dot, ayu, mimie, meen (kalo ko x meletops lagi), anny, dll kwn2 lagik..) nak tak??? heheheh... kalo nk jom kita plan2 bulan 4 ni ker?

5 comments:

Anna said...

Filla, thanks ye anta frame aritu..tak sangka kat luar cam slim giler..ada potensi jadi model la..he..he..sowila cam blur sikit that nite sebab dah tertido sebelum tu..nanti i promote kan u nyer frame kat balai bomba tu ek..nnti i usulkan setiap umah kat quarters tu kena ada satu frame at least..he..he..he..btw thanks again!-sohana

Unknown said...

len kali letak gambar makanan byk2 sket! aku suker!

lapoo ni... blom lunch! tunggu gastrik tahap muntah2 baru nak gi makan!!!! aarrgghh..

-butterfly- said...

:: betul2 kak filla teruja & excited bercerita ni..
:: huhu
:: dak acih tu pose mase dlm kete mcm senyum terpaksa aje..
:: nasib baik gigi putih bersih dan cantek..
:: hah kak, pe lagi..
:: cepat le on reunion zaman2 skeolah..
:: mesti meletops kan??
:: huhu

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

Mimie Ishak said...

ko boleh lah citer 'jalan jalan carik makan'....takder effect pon badan nko tuh...kalau aku alamatnya 'jalan jalan cari pasal' mesti naik punyer badan aku nih......' hmmmmm

happy2gether said...

Filla, jom jom jom...lepak2...mcm best jek tmpt ni...aku selalu pi the curve, tapi sure terus mkn kat ikea or satu kedai ala2 penang village tu jek...ehehe dah lama kita x reunion kan? meen pon dah meletup, bila nak visit dia ni? dia pon dah dpt sepasang, tinggal batch ko n ayu jek thn dpn...ehhehe