Wednesday, December 03, 2008

AYAM+KAMBING+SAYUR...

heheh.. tu ler yg kami mkn smalammmm... aritu beli ler lamb 3 keping beso nak mati.. Pak Radie ni haaa..ngidam nk mkn kambing... pastu x nak ngalah... aku ckp 2 keping cukup sbb aku x moh... beso tu 2 keping... okeh lerr sbb napsu dia pon dah mcm kambing... amik jerlah 3 keping.. baru rm10 kat carrefour.. kalo mkn lamb chop kat kedai? bodoh2 pon belas hinggit.. ni biar aku jek yg buat..hahah..
ni ler ghoper lamb yg aku main campak jer dlm microwave.. ni jek plak sekeping jek gambo yg ado... x baper nak well-done okeh.. ala2 medium gitus.. amik ko.. penat aku kuarkan garpu ngn pisau bagai..kata nak jadik mat salleh kan.. sudahnyer.. Pak Radie mkn pakai tgn.. dah mcm menatang buas dah aku tgk dier time tuh.. dia kata liat.. sabo jek!!
ni ayam 'ranggup' utk Acih plak... aku dah ckp smlm.. 'Acih mama masak ayam utk Acih okeh?'.. dia ckp 'Kasih nak nasi lemak'.. erkkkk boley??? ... aku pon kata ler..'mama nak goreng ayam je..tp rangup..ok tak?'.. then Acih jawab 'yelah..yelah'.. (ayat dia yg mcm biasa tulah kan).. pastu ajak lak aku gi main buai.. 'Mama jom main buai... kejappppp je okey?'.. huihhh balik dari nursery tu bajet nk balik umah terus.. dah merayu2 lak pompuan ni kan.. aku pon ikutkan jeklah.. masa nak hayun dia kat buai tu.. tetiba ngn suara slow giler... baik gilerrrr... Acih ckp kat aku "mama ni baik sgtttttt".. aku smile jek lah kembang kan?.. hahah.. pastu Acih main drama lagik.. "mama ni cantikkk sgttttt" ngn muker penuh kejujuran a.k.a membodek sbb dpt main buai kan... ayat last plg aku tak tahan tu mcm nie... "mama... bau mama wangiiiiiii sgttt".. kuakakkakakakakak... gilo apo?.. kok yer pon nak puji2 aku kan.. tp mana lak dia dpt idea nak puji bau aku di petang2 hari lak?..aper jerlah kasih.. pastu siap marah biler panggil 'Kacih'.. dia siap jawab.. 'Bukan Kacih... Kaaaaasssssiihhh'.. ooopppsss ok!! silapppp..hehehhe..
sayuran atau dedaunan nie utk aku plak... yerlah..kata tgh nyampah ngn diri sendiri sbb dah naik 2kg... hellooo?? 2 kg okeh.. tetiba plak tuh..tanpa kusedari..(buat2 x sedar gak)..hah.. tetiba jeans ala2 mengecut.. bley?.. skang baru menggelupoo arr.. sedap okeh salad nie.. krup krap bunyik nyer... kalo Pak Radie mkan kambing.. haaaa ni aku jadik kambing...
buh plak thousand island kan.. perghh sodap.. sowi ler gambo ni kejap kuning kejap putih.. x reti aku ni bebal sket bab nak setting2 bagi gambo cun..hehehe.. gigih tu aku slice kan carrot tu.. 'penyagat' carrot tu x der.. so kene slice sendiwi ler..
ni bukan puding ker aper.. ni mushroom soup okeh.. penat aku buat.. aku jek sorang yg makan.. hampeh tul.. bukan susah pon buat mushroom soup nieh... bli jek nieh...
ada 3 sachet dlm tu... sedapnyer... ada lagik lebih semangkuk kat fridge..harus utk dinner aku lagi arini plak...
gambo blur tah per2 aku nieh.. tp meriah ler makan... sudahnyer Pak Radie x larat mengabiskan kambing tu.. aku gak yg mkn..memula cuit2.. pastu angkut pinggan dier aku ngadap perabiskan.. pastu soup aku gak bedal... pastu acih kan mkn yg 'ranggup' jer.. isik2 ayam tu.. sebagai mak yg betanggungjawab x suker membazir..aku gak yg makan... pendek kata aku lah tong sampah kat umah tu... yer sekian sajer diet saya smlm... sungguh BERJAYA!!!!

8 comments:

Anonymous said...

wakaka..bolehla..tiru menu diet filla...hug & kisses untuk acih..fila, ambikla..video acih byk2 sikit yek...

Anonymous said...

wohoo..western plak..best2..filla..kalo nk beli yg mushroom soup tu kan..beli yg peket2 punya...lagi byk mushroomnye hehhe..kalo dlm kotak tu dia mcm nk minum dlm cawan jek..yg dlm peket tu ala2 cam pizza hut le hehhehehe..bestnya tgk salad bertimbun tuh..mmg cam kambeng aa kalo mkb suma tuh..

tu la kan kalo dah nama mak mmg tong sampah la kat umah..suma yg tak abis kene la abiskan...camno la mak tak mok..kekekkee

neway mmg enjoy baca blog buk filla nih..semangat jek ari2 bukak okeh..hahhaa..

Unknown said...

hahahahaha ngoksss lah. berair mata aku gelak + sronok ngan progess diet ko yg sebijikk cam aku yg jugak naik 2kg! apa motif nyer ko makan salad bila ayam kambing lembu kerbau semua ko yang langsaikan sampai abeh?

len kali, nak blajo diet..blajo dari aku. pagi roti canai. tghari nasi..gilaaa nak guna tenaga byk kan..kena la carik nasi. tp smlm kan ala2 cirit..jadi makan sket jer lunch. malam? lapo gila..jadik bedal lagi nasi & kari ikan & sup daging..begitu jugak ngan arini. pg td dah kena roti canai.

good luck to you & me utk turunkan 2kg ini.

Farah_W said...

hi filla...thanks yea for dropped by kat blog i...heheh neway thanks for da compliments yea...i like ur blog too...actually i dah lama jadi ur silent reader....hehehe...enjoy reading ur blog...nanti singgah lagi kat blog i tau....

Miss Moon said...

wah ...aku suka ayat nko jadi kambing hahahahh vegetarian kejap nko yeh ...

tapi salad nko tw mmg meriah je aku tgk sangat cantek n tertarik ok .

filla kalau mushroom sup aku rekemen nko amik yg meggi ..mushroom dia sangat maha kaya n sangat pekat ...hahhahahah .

selamat berjaya ...chaiyoook .

aku duk pikir tang mana 2 kg tew pegi . aku tgk nko sama je

Anonymous said...

waaaa...ala 2kg je...xpe..hehehe..,berjaya sungguh diet tu..kaaaasih dh pandai bodek..bagus2..
ada award..rajin2 gi amik k..saje je..org suh wat kita wat je la..

Anonymous said...

haaa..betul2 moon..yg tu le nk cakap..lupa lak nk gitau megi punya...mmg sedapp pekat mushroom byk daboommmm...hehehe

MamaIcha said...

at last, u cekup gak kambing tue filla...nie semua org lelaki punya psl...kalo diaorg tak gatal nak makan itu ini...mesti kita pun tak makan kan...hahaha!!!