Wednesday, June 07, 2017

BUKA PUASA DAY 11, 2017

Alhamdulilah dah selesai puasa ke 11.. Sekejap je masa berlalu..

Semalam Kak Pilla terajin sikit masak lebih sikit lauk :)

Semalam kita ada sayur kailan ikan masin

 Ikan siakap masak macam-macam rasa hahahah.. Ok kelakar masa masak ada lah amik ig stories.. kemain explain siap tunjuk apa next nak kena masuk.. bersusunlah oyster sauce, fish sauce, tomato sauce sampai dua botol sebab ingatkan satu cili satu tomato.. Ni semua salah bibik sebab mintak tolong dia amikkan.. satu botol tu siap bukak seal yang baru.. Yang haku ni jenis masak main tuang je tak tengok-tengok.. Sib baik ok pulak rasa dia hehehe. 


 Ni haku tak paham.. kenapa hari-hari benda ni kena ada atas meja makan??? Stress ok.. Aku siap ugut cakap kat Pak Radie.. benda ni jangan tinggal seketul pun atas meja.. tolong habiskan!! sebab aku memang tak nak makan benda ni, so dia dengan Kasih makan berdua, tapi memang habis hahahahaah.. lantak lah korang dua beranak suka nau benda ni.. Aku sampai tahap kembang tekak tengok benda ni hari-hari.

 Teringin jugak fruit cocktail konon.. padahal tuang susu cair dengan tambah air sikit and ice cubes je pun.. tapi nampak macam dasyat dan sedap kotttt..

 Satu lagi Kak Pilla masak Tom Yam.  So itu lauk berbuka semalam..  Sayur tu tak agak-agak sampai dua ikat aku masak.. padahal kat umah aku berdua je dengan bibik.. Ni pun dia jugak.. aku tanya tak banyak sangat ke? Dia cakap takpe kalau tak masak nanti tak elok dibuang jugak.. Aku pun angguk jugak.. letik ratah sayur banyak gila.. aku half, bibik kena habiskan lagi half tu.. 

Hari ni tukang masak a.k.a tuan belog ada kembar hahahah.. pastu gigih posing ala-ala candid tak pandang camera hahahah.. Haku letih nak sengih macam kerang busuk selfie.. Macam ni bajet kewl sikit hehehe

Oklah sampai ketemu lagi di entry akan datang.. Selamat berpuasa.

Eh jap, kes nenek sedara berbangsa india yang pukul cucu tu haku rasa nak tendang and sebat dia dengan batang penyapu sekarang jugak. Kurang ajar buat budak macam tu.

Ok bye.


Love, 
Filla.

2 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Selamat meneruskan ibadah puasa, Pilla.
Rumah akak pulak, hari2 karipap.. hahaha

intandayani said...

Lama ak singgah blog akak. Makin cantik Kak Pilla.