Wednesday, June 26, 2013

HIJABISTA.... la sangatttt...

Waaaaaaa matiklah kene penampo kak pilla ngan para hijabista kat luar sana.. hahah.. Oklah just nak share lah apa pandangan aku tentang hijabista, bista ta ta taaaaaaaa nie semua.... Mungkin tak selari dengan peringkat umur aku ni kot.. so aku rasa perkataan ni lebih sesuai untuk orang-orang yang lebih muda atau dalam erti kata lain yang kurang sanggup ku katakan disini, (adik-adik) sekalian.

Aku ni kalau korang nak tau, tak berapa reti nak modern-modern sangat.. tak mengikut peredaran zaman dari segi fashion ke.. dari segi ayat-ayat trend yang orang sekarang guna.. eh korang, dulu kan trend cakap 'kot' 'kot' 'kot'.. serious aku tak leh terima kenapa mesti tambah 'kot' kat ayat yang tak berapa nak sesuai.. contohnya.. 'aku lagi cun kottt'.. perlu ke ada kot? macam tak sesuai.. sebab kita guna 'kot' tu.. contoh macam, 'siapa masak tu?' 'ntah, mak dia kot'... ah tu baru aku boleh terima... ni tak.. 

Ok dah citer pasal kot ko apahal nak kot-kot sangat kat entry hijabista.. hahahah.. Apa tu hijabista? Aku definisikan hijabista sebagai individu wanita yang bertudung dan mempunyai citarasa yang tinggi dalam berfesyen... (versi bertudung).. tapi seriously aku tak berapa 'masuk' ngan perkataan tu.. hahahah.. aku tetap nak kena guna perkataan 'TUDUNG'.. atau kat insta haritu Peej ngan Shilashower bagi nama baru Tudungista.. bahahahahaha.. itu ahkak setuju.. mungkin sesuai untuk orang berumur 30 tahun ke atas.. bunyi pon tak beraepa nak style.. pedulik apa aku.

Sebab dari zaman aku dulu-dulu pon memang guna perkataan tudung je pon.. takde der nak sebut hijabista bagai.. tapi aku suka lah tengok style-style tudung zaman sekarang yang fuyohhhhh pening aku nak memikir dia lilit ikut mana boleh jadi macam serban tu.. hahahahhahhaa.... *kagum* 

Jom tengok pic2 yang aku googled ni tadi..

Sapa tak kenal... Hana Tajima.. dia memang dah natural beauty lawa gila.. apa gaya dia pakai pon cantik je kat mata kita... kalau muka tak berapa nak hana tajima sangat, baik kita lupakan niat kita nak jadi seperti dia ye... 

Sekali imbas aku ingatkan yang silver tu, macam orang colour rambut kat salon tu.. pastu dia stim rambut tu kang.. kot-kot tetinggal atas kepala ke apa.. muahaha.. 

Untuk adik-adik memang sesuaiiiii sangat.. letak reben bunga setepek atas kepala.. kalau ahkak yang buat style gini, mau pitam Pak Radie ko kang.. Eh macam headband baby pulak kan? 

Ini aku tak pasti style apa.... Aku kalau pakai, mesti Pak Radie anto gi hospital.. mesti dia panik.. "Ma, kenapa kepala awak bengkak, awak ok????" *sambil pecut bawak kereta menuju ke hospital* 

Ni dah cantik dah kat bahagian kepala.. tapi kenapa mesti kat dada tu dah aku tengok macam bulu ayam tekembang-kembang.. 

Ni sama macam tadi.. Untuk adik-adik yang rasa adik terlalu comel letak ribon atas kepala.. silakan.. ahkak kalau pakai macam ni, silap-silap laki ahkak tak leh nak bezakan akak ngan minnie mouse.. sedih hati akak nanti.. 

Ni ahkak dah suka dah... tapi akak ni tak boleh lah kalau tengok ribbon-ribbon ni.. dah macam allergy dah aku nie.. kalau takde ribbon tu dah macam perfect dah adik nie.. sweet je colour pink tu.. kalau ahkak yang pakai mesti lagi sweettt.. menangis pak radie kau.. muahahahahahhaa... 

Tapi aku paling suka Natasha Hudson.. sebab dia low profile.. dah lah cantik gila.. pernah nampak dia lalu kat Alexis Great Eastern Mall.. aku lepak ngan Elly masa tu.. tapi masa tu dia blum pakai tudung lagi.. pergh.. sambil dia jalan dengan high heels dia.. dia pakai palazo tu.. angin tiup melayang-layang, dah tekebil-kebil aku ngan elly tengok macam dia tengah buat video clip.. lawa gila!!!! telan ailio aku kejap.. dah lah tinggi gila.. pastu bila tengok dia dah bertudung sekarang nampak cantik macam dulu jugak, tapi nampak lebih keibuan dan manis je.. 

Cantik gila kan time dia pregnant nie.. tudung dia lawa je.. 

ni pon cantik.. 

ni pon.... cara tudung dia pon simple dan tak de over-over macam 'keterlaluan' sangat.. tapi still nampak gojes.. ok baru nak berangan tiru Natasha Hudson.. masalahnye, muka kau ada iras mat salleh ke? muahahahahhahahahah... 

Ok lah just kidding... saja nak hibur-hiburkan korang... dah lama kan tak buat lawak bodoh... tak salah berfashion dengan tudung cemana gaya sekali pon.. ikut lah kan style masing-masing.. tapi kalau boleh, jangan lah sebab nak digelar hijabista sangat, sampai semua benda ko nak gantung kat badan.. berat dik nak angkut.. tudung dah 5 kilo, baju 1kg, jacket tebal dah 8kg, kain skirt kembang dah 4 kilo.. acaner tu? berfashion lah dengan selesa dan sopan.. erk? aku ke yang cakap ni? homaiii ustajah sangat.. kuakakkakakakakakakak..

Bye.

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

19 comments:

Zurina Hj.Zainal said...

hahaha! entry ko yg paling lawak...:-)

nad said...

Hahaha! Terbaekkk
Tp natasha hudson tu bila bertudung mmg cantek

Unknown said...

i vote for bulu ayam kembang!
kau apa taaawwwww...

Chekgu Azrine said...

Setuju!!

Unknown said...

alamak, ketawa sorang2 dalam bilik bca ahkak punya entry yg ni :p
terhibur sgt..kah3,,

Unknown said...

entry paling lawak.. suka baca,macam org gila da ketwa sorang2 kahkahkah...

Invisible Me said...

Cantik aahh Natasha Hudson.
Nak bertudung pun perlu bijak. :)

Unknown said...

wakakakakakaka! rasa nak lempang je sesapa lalu sebab x ley benti gelak nih! tgh type nih pon gelak lg..bab "kepala bengkak tu la" terbaekkk! klw rasa diri cute lg comey boleh la pkai riben gedabak besar ats kepala mcm enot.sila.

ijan said...

hehehe... ada benarnye entry ini. Ikut usia dan keadaan lah. Even jan pun tak masuk dengan style hijabista ni.. Dah berumur, hehehe (jiwa muda, takpe) hihihi.

Tapi tgk mcm natasha hudson, irma hasmie, nurul syuhada (sekadar sebut beberapa nama yg hingat)..ok dan molek je gaya bertudung, cantik je..

Jan lagi lah, shawl pun tak reti pakai. Maka, tudung bawal dan tudung instant aje lah yang dipakai.. Lagi tak berfesyen, kan?

Irfa said...

aku ada gak nak tulis psl hijabista sekarang tp mcm biasa.. takut ada yg sentap.huhu

smlm baru tgk natasha hudson dlm citer LANGGAR..itu citer lama sbb masa tu dia masih seksi giler

filla..org lawa,pakai selimut pun tetap lawa

Unknown said...

thanks akak wat entry ni.
memang sangat2 betul. rasa nak share je bagi semua yang bajet stylo sampai nak tercekik leher tu baca dan sedar diri.

aziekz said...

Gaya tudung skang dah sesuai ngan k.filla...nmpka cm dah selesa....comel je

ddjfr said...

yes.setuju sangat dengan filla.

kadang2 tgk awek hijabs ni pergi pantai pn nak pakai skirt/dress.sgt tak sesuai.angin tiup,nampak bentuk badan..lagi la seksi.

pakai simple tu kan lebih nampak mudah dan ringkas.agaknya sebab saya pun dah masuk 30an kot..jadi semua nak ringkas.hahaha.

salwana nordin @ che'wa said...

HHHHEEEE...

yg penting aurat ditutup dgn sebaiknya..

bukan saja rambut malah segala yg ada pd badan seorg wanita kecuali muka dan tapak tangan..:)

harap2 kita sama2 membaiki cara kita menutup aurat dgn sebaiknya..bukan membalut aurat :)

teruskn beristiqamah ye filla :)

linda said...

Hehe skt perut gelak..terbaek ah k.fila

linda said...

Hehe skt perut gelak..terbaek ah k.fila

mommy.aisy.hana said...

Klu minnie mouse tgk pn nangis..hahha

Unknown said...

lawak la kak
sakit perut tergelak

siti said...

Baru baca entry ni.. Sgt2 setuju dgn pendapat kak filla.. Kekadang sy tgk org belit2 tudung bila nk ckp ngan dia pusing kepala mcm robot.. Dr situ dah x tau dia x selesa tp still nk pakai lilit2..