Friday, May 17, 2013

BENTO oh BENTO...

Hellooooo... 

Gambar pertama masih lagi nak tayang phone holder.. hahah.. gila teruja sampai asik nak masuk gambar dalam belog je.. entry ni sepatutnya akan jadi entry pendek, tapi meh aku layan korang bagi bacaan korang panjang sikit.. berilmiah ke tak, tu belakang cerita ;)

Aku dah berjanji-janjian dengan Peej dan Suraya Sulatin nie..Elly pulak takut ngan boss.. so dia tak dapat join.. Aku ni ada perasaan bersalah tak dapat attend kenduri aqiqah Shein anak Suraya nie.. sapa suruh kad dia sampai hari isnin.. kenduri semalam.. so bukan salah aku lah kan? muahahahha... so marilah kita pi makan sushi tapi bil bahagi 3 orang..setuju? ok semua setuju baru kita kasi on itu plan... 

Apa ada hal takat location kat KLCC? heyyy, KLCC tu tempat bermain ok.. takde masalah at all takat nak gi sana... tak set waze pon mak boleh sampai drive pejam mata.. amboih... tapi sebab taksub nak guna waze dan nak guna jugak phone holder tigablashengget tu kan... Lek je set "KLCC".. amboi banyak pulak keluar.. KLCC Aquaria ada, KLCC mall, Suria KLCC... eleh eleh elehhh... so kita pilih lah salah satu and set 'Go'.. eksen ko yeh? hahahah... 

Dah flying kiss ngan Ani, aku pon memulakan perjalanan... Satu penyakit aku kalau drive sorang.. aku suka belakon ke.. becakap sorang ke.. or menyanyi ikut radio.. tapi bila on waze ni aku suka becakap ngan instructor waze nie.. aku suka melawan cakap dia.. macam memula nak jalan dia suka bawak aku gi jalan dalam-dalam perumahan.. ai don't like ok.. so aku akan ikut jalan aku sendiri supaya keluar kat MEX.. pastu waze marah aku.. memula waze cakap 'in 200 metres turn left".. ok pastu aku akan jawab "No, i don't want".. pastu dia sound lagi "Turn Left!!!!!!".. aku akan jerit "TAK NAKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!"

Nak tengok sikit apa dia nak buat kalau kita melawan.. hahaha.. dia tak leh buat apa pon.. dia akan search kan new route jer.. baik kan? gila saiko punya olang...ok aku pon ikut lah jalan MEX.. nampak macam ok lagi nie.. jalan punya jalan... sekali aku nampak dah flag black/white kat waze (menandakan ko nak sampai).. Eh?? apa nie... jauh lagi klcc kot? aku terset kat tempat lain ke??? 

Dia bawak aku masuk susur kat Desa Waterpark.. aku ni bodo gak.. boleh pegi ikut je.. hati dah rasa macam eh kenapa gi simpang sini... tapi dari salah banyak.. baik aku ikut je cakap waze.. sekali memang betul-betul depan pintu Desa Waterpark tu waze tu cakap "U have reached your destination, happy swimming" 

Tengkorak kau.

Bengang gila dowh.. apa sudah jadik.. aku check balik waze aku.. Eh betullah klcc.. napa kat sini pulak.. bila aku tengok betul-betul rupanya terset kat 'bing'.. silap lah weh.. ko kena set kat 'foursquare'.. ok kita mulakan sekali lagi.. so perjalanan diteruskan dan akhirnya ai pon tiba di klcc dengan selamatnya.. 

motip? saja je nak tayang cincin ajaib.. aku kalau keluar sorang selalu ada masalah seperti hilang tiket autopay tu.. pastu kena denda... so sebelum keluar kereta aku make sure betul-betul letak dalam handbag... sebelum keluar aku tengok parking kat mana.. tingkat berapa.. pastu tulis kat note dalam phone.. kannn? kalau keluar sorang baru lah nak alert.. cuba kalau keluar ngan Pak Radie.. langsung tak amik kisah.. hahahah... 

Sampai je klcc aku gi atm dulu.. takut mahal bebeno ke makan japanese food nie? sebab selalu makan kat sushi king jer... hahaha... tengah cucuk duit tu aku nampak kat atm belah sana tu macam rupa kawan aku Kak Nana.. excited gila nie.. cepat-cepat cucuk duit.. pastu pegi kat dia.. tapi aku macam was-was aku kan selalu salah orang... tak nak memalukan diri seperti biasa.. hahaha.. sekali dia pusing dia tengok aku biasa je terus dia blah.. aku bediri je ngadap dia.. fuhhhhhhhhhh.. sib baik aku tak sergah dia "Bahhhhh!!! buat apa sini????" kalau tak, mampos lah malu 7 keturunan T____________T... memang bukan dia pon.. muka dah nak sama dah... 

Ok gila panjang entry.. saja je bagi panjang.. so aku cerita detail muahahah... tunggu punya tunggu.. Peej wechat... aku paksa dia suruh download wechat.. sebab ko ingat aku tak letih asik nak type je??? kemudahan ada, sila guna... degil tu memula tak nak donlod.. akhirnya dia mengalah.. hahah YES!! puas hati mak... then dah wechat2 bagai.. sampai lah sudah mereka-mereka ini..marilah kita ke Japanese Restaurant.. Memula gi kat Umai-Ya.. first aku suruh Su tanya dulu halal ke tak... Sekali hamik kau, dia cakap Non-Halal.. mari kita blah sekarang.. aku dengan Peej dah berpandangan sebab kitorang lapar gila macam nak Madam Kwan.. tapi sian plak Sue nak Japanese food.. ada lagi satu nama YUZU.. and hooreeeyyyy halal... and ramai je orang-orang office yang tengah lunch kat situ 50% melayu... lagipon dia dah confirm halal.. marilah kita duduk di tepi dulu sebab full house yo!  pastu waitress tu tanya "Is it ok if u share table?".. laju je kitorang jawab, "No".. muahahha.. apa kelas share2 meja?? kitorang nak amik gambar food, malu orang sebelah tengok ;)

Akhirnya ada meja kosong.. yeay.. mari order... 

Gila si Sue ni.. kalau boleh every page dia nak order satu jenis... pastu bila tunjuk kat satu set RM54.. "No no.. tak setuju, mahal ok, cari yang murah sikit.. pastu boleh makan 3 orang".. cheapskate i know.. haha.. pastu kitorang decided utk amik Bento.. amboi cakap dah terror sekarang.. Bento konon.. padahal baru pertama kali dengar BENTO... sorry ai orang kampung jewww.. manew reti... hahah.. bento tu kira macam set lah.. utk sorang makan..so amik sorang satu bento pilihan masing-masing.. pastu untuk share ramai-ramai kita amik dua jenis je dulu.. tak cukup order lagi.. jangan membaziaq tak tentu pasal.. 

Halamak.. salmon ni yang sampai dulu.. masing-masing terdiam melihat keindahan salmon ni... 5 slices ini harganya ialah RM30 kot kengkawan... pastu aku cakap kat Peej.. "Peej, gila kan? takat beso ni je dah harga tu? .. pastu Peej jawab "Ko tak pikir ke, dia punya ais tu dah RM10  ... oh ye tak ye kan? aku tambah "Oh ye lah.. ranting kayu hiasan je dah RM10.. ok ok.. logik logik... 



Lihat lihat lihat!!! masing-masing makan slow gila.. takut cepat habis.. kunyah slow-slow je.. muahah.. pergh sedap sangat ok.. fresh gila...

Tadaaaaa!!! ni aku punya... masa sampai amboih rasa nak tenganga tengok.. tapi kontrol hemsem lah.. diam je.. orang tu blah.. laju-laju keluarkan kamera.. yes,  i'm mental like that.. so what? hahahah.. satu set ni harganya dalam RM28 kot? complete lah, a bowl of rice, mackarel, tempura, 3-4 slices of raw salmon, salad, fruits, soup, erm erm aku tak tau apa tah nama yang dalam gelas bunga-bunga tu.. tapi sedap nak mam!!! 


ni hah.. sedapnya.. tapi Sue tolong ktorang buat bancuhan dia dulu.. mintak mayo ngan soy sauce kot? campur dalam tu.. kacau-kacau dan makan panas-panas.. huwaaaaaaaaaaaaa sedap.. Peej diam tak bebunyi.. aku siap kutuk dia.. patutlah dia diam.. aku bila makan pon diam.. sebab sedap.. tau-tau licin.. hahah

ni bento salmon with bbq sauce ke apa tah.. peej punya.. dalam mangkuk biru tu soup..  

memasing happy tengok makanan terhidang.. pastu siap sound "jangan usik dulu, kene snap dulu".. hahahah.. gigil-gigil perot... 

pergh pergh.. yang ini recommended.. sedap gils.. nyamsss nyamssss... 

pastu usha desert pulak... memula semua macam dah kenyang.. "kita amik satu lah yang beso sikit share2 je".. pastu bila tengok gambar memasing tamak.. "ok kita amik sorang satu tapi harga tak leh lebih dari RM16..  pastu kena share-share rasa".. 

ni aku punya.. sekali sampai beso gila ice cream dia.. 

ni Sue punya

Ini Peej punya... 

laju je dia makan.. sekali tengok dah habis biskut kayu tu dia makan.. 

si saiko nie.. asyik gelak je.. pastu cakap kuat gila stok nak citer kat satu restaurant gayanya.. 

dia ni jugak yang lemah lembut *ehemsilajanganmaki*

Ok gambar ni curi dari fb sue.. thank you korang semua sebab sudi meluangkan masa bersama... haku kalau dapat keluar memang suka sangat... lagi-lagi keluar MAKAN.. 

Hahaha.. ntah bila la nak kurus.. tapi takpe sebab Peej dah sedapkan hati aku.. dia cakap ok what? macam Kim Kardashian..


Ke Kim Kasihan? 




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

14 comments:

peej said...

haha tengok dessert teringat aku nak masuk mulut dah kau suruh letak balik sebab nak snap pic. kong jaq betul.

tapi betul la. kalau aku body gitu dah besar rahmat. lawa la. kurus sangat pun tak lawo. ni bontot n peha mantap mcm kfc. i like. hahaha.

iuzira said...

salam perkenalan
done follow

http://www.iuzira.com/2013/05/my-doodle-dah-siap-by-munirah-mn.html

Byzura Mj (By) said...

bestnya!! lama tak pekena ni.

Chooyaya! said...

tu yang sedap tu nama dia egg custard. nak sedap campur la mayo + sweet soy. kalo soya sos tu masin. LEKAS BUAT PEMBETULAN!

*cik cempaka* said...

wahh..nampak shantek sgt hidangan 2..hiasan nye walah2...rasa idak tau lerr...shomel2 org yg makan 2...hehehe

Long Cham said...

sedap2 makanan tu
http://kucing-hitam.tk/

makhana said...

sedapnye tengok korang makan..bahgie je idop..hahaha..i dah 25 tahun idop tak penah mkn raw salmon...sian tak..mcm takot nk mkn..hehe..bgus jgk kan..mahal gilak

Chekgu Azrine said...

Nmpk sedap..but xpnh try japanes food..

Ibu Dhia Danial said...

mcm best + sedap..

Nur Dalila's said...

salam kak filla. yuzu nie memang best. cozy je. a few times jugak makang dkt sini. next time akak try la spicy shell crab. it is recommended. just sharing. take care.

Nur Dalila's said...

salam kak filla. yuzu nie memang best. cozy sgt. a few times jugak la makan dkt sini. shell crab is recommended. quite tasty. just sharing. take care.

supershera said...

bento set! saba shioyaki..omnomnom.. tu chawanmushi... ade jgk org letak soya sos..terpulang la..

supershera said...

Bento set!! Saba shioyaki..dapnye.. tu chawanmushi..ade jgk org letak soya sos..terpulang la nk masin ke manis ke...nyum3!

Bunda_nora said...

Assalamualaikum...