Monday, May 14, 2012

Happy Mother's Day!!!!

-Hari Ibu 2012-

Ayat pertama ialah saya sayang mak saya ;) Aku paksa Acih untuk cakap jugak "Mama happy mother's day, Kasih sayang mama!!!".. paksa ok! hahaha.. macam lah budak tu taktau nak cakap sendiri.. pastu tanya "Kad untuk mama takde???".. hahahah.. gila siot jadi ibu meminta-minta.. hahah

Mother's day kali ini disambut meriah bersama keluarga... walaupun simple-simple tapi seronok sebab berkumpul sekeluarga adalah aktiviti paling best ;) malam tu abang aku belanja satay ngan subway.. tapi yang tukang pegi beli siapa lagi? 

Buat mama, terima kasih melahirkan kami anak-anak mama, membesarkan kami dengan penuh kasih sayang (walaupon selalu kena rotan), kasih lah tu.. kalau tak kasih.. mana makan rotan kan? mendoakan kami siang dan malam.. jasa ibu tiada tandingan.. kasih ibu tiada boleh dijual beli.. tiada boleh ditukar ganti... selagi hayat dikandung badan lindungi lah ibu.. 

Buat ibu mertua saya, terima kasih kerana menyayangi saya tanpa batasan.. menerima saya seperti anak sendiri, kadang-kadang Pak Radie yang kena marah, saya tak kena.. hahaha.. sebab saya selalu mengadu, "Mak, Radie tu kan bla bla bla".. muahahah.. padan muka dia!!!! mak tak pernah membuat saya rasa tersisih... sentiasa melayan kerenah saya yang kuat makan..hahah... sayang mak banyak-banyak jugak ;)

Ibu saya Hazizah.. sayang banyak-banyak.. pagi tu macam malu nak pegi peluk cium.. hahaha... ai kan pemaluuuu T_____________T tapi pegi jugak lah cium setepek kat pipi masa Wan tengah kopek udang kat sinki.. muahhaha.. 

malam sebelum tu kitorang makan-makan sefamily je.. subway ngan satay ;) saya sebenarnya paling suka bila dapat berkumpul makan-makan dengan family.. rasa macam.. haishh seronoklah!! hehee

Amaani makan satay 4 cucuk.. satay station tu kan gemok-gemok.. selera betul dia.. sebab satay tu favourite dia... Acih dah lari kemana.. sebab takut kene suruh makan.. dia dah kenyang..


Ok ulang balik gambar..hahah.. esoknya aku ngan Wan lepak-lepak tengok tv.. melodi ke apa tah... Pak Radie keluar jap ngan Acih... masa ni kat Ampang umah abang aku.. dia memang selalu bawak Acih gi kedai runcit lah apa lah.. so biarkan je.. sekali tetiba dia balik rupanya beli SR cake!!!!!! sorang satu slice.. hahaha... Wan cakap Wan baru teringin nak cake. ingat nak call Pak Radie suruh beli satu slice.. eishhh mak aku nie.. kuat betul keinginan sampai Pak Radie boleh 'terdengar'.. hahaha.. 

Thank You Pa, sebab muka macam takde perasaan.. tapi awak nie caring jugak.. suka buat surprise cute-cute.. muah lapanplohkali.. 

muka dah lah serabai memasing.. hahah.. kalau tau, ai dah make up mascara, eyeshadow bagai tau.. hahah.. 

Wan tu comel kan? hoih masa nie.. Amaani sibuuuuuuuuukkkk tarik-tarik kek ni tau... nasib kek tak tebalik atas muka dia.. grrrrrrrrrrrrr... 

sampai dua kali tiup candle.. hahaha... Amaani mok mok... Atok lekkkkk jer tepi tu... tapi bila orang makan cake.. dia pon ngendeng-ngendeng sebelah Wan... hahahah... pastu masa breakfast Wan cakap "Tok bak pisang sebijik" (pisang emas) Pastu Atok pon siap kopek kan kulit pisang tinggal nak ngap.. Wan pon amik terus ngap.. atok boleh cakap "Eishhhhhhh ingat untuk Kasih ke, Amaani ke, orang siap kopek"... hahahah.. Wan bebulu je... "Alaaaa mother's day.. kopek kan kulit pisang pon tak boleh".. hahahahhaha... 

Acih buat malam tadi.. seminit datang tunjuk, pastu seminit datang lagi... tak seprais langsung la.. hahah.. pastu lukis gambar asik salah.. pastu dia cakap "alaaaa nanti mama tunjuk kat orang kasih lukis yang salah tu".. pastu aku jawab "Alaaa takpe.. nanti mama cakap lah, Kasih lukis gambar hantu"

"Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!" 

hehehehee... i love u daughter! 


"Happy Mother's Day to All Mothers in the world"





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

Pka Rahim said...

mama kasih nakalll.. hehe :)
neway happy mothers day kak filla.

Farah I. said...

part last tuh... hahahaha

Aya Ariel said...

part last yang takleh blah..kasih lukis muka hantu..sian kasih..

sweet laa wan ngan atok ni..ani kemain ag selera makan satay gemok

Riena Haiqal said...

gambar hantu ye.. hahahahahaahha..
happy mothers day Filla... :)

nurul said...

happy mother's day filla...

hanginsepoi2 said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

xtahan tgk muke amani..mkn satay smpi lentok2 kepala...=) hihihih...Happy Mother's Day...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hehe... happy mothers day filla... semoga kita berjaya didik anak2 kita sepertimana mak kita didik kita

sharifah rosidah said...

Happy Mothers day juga aunty ucapkan kat Filla dan aunty juga hehehe nak jugak kan, Jangan sangka orang yang muka tak ada perasaan tak romantik tau, husband aunty pun muka macam tak ada perasaan tapiiiiii bila bab2 beli hadiah dan belanja belanja makan dia suka sesangat.

Dia bawak kami anak beranak makan di Wadi Hadramwt tau untuk Mothers Day tu, mentang2 lah kawin dengan perempuan arab gila ni dia pun jadi gila asyik nak makan kat restoran arab je.

~ain said...

comelnya amaani.. nak pinjam amaani seminggu, boleh? keh keh keh