Monday, September 20, 2010

Kisah raya kami...

so raya korang semua meriah ker? aku meriah gitu-gitu jerlah.. haha.. bila dah tua-tua ni.. biasa jerlah rasanye.. baju-baju raya dah ditolak ketepi.. dok kecohkan anak-anak jer laaaahh... ini ada sikit lagi gambar... aku akan update sikit-sikit jerlah gambar.. ikut kemampuan orang tua.. mcm nilah kan.. huhuuuu...




budak jambul ni pon happy jer.. hehehe.... tapi tulah..sian dier.. dah 2 weeks ni selsema ngan batuk tak baik-baik..sampai kene repeat nebulizer.. mak apak ko kirai duit kat hospital jek.. anak punyer pasal.. nak buat cemana.. mintak-mintak cepat lah sembuh...
*ehem ehem* anak mak muslimah okeh... jenuh Wan dia setereka manik kat atas tudung tu.. Wan ko boleh ler ko buli-buli yeh.. ngan mak ko tak dapek!

Kakak masam jek... haaa nak tau tragedi pagi raya?.. telinga Acih tu haaa.. bengkak okeh.. kiri kanan plak tu.. rupanya bontot earring tu dah termasuk dalam sangat.. kiranya macam ketat lahh.. menangis-nangis ok... biasa lah bila jadi kes kecemasan mcm tu.. aku lah yang kene selesaikan... tenggekkan Acih kat meja makan.. suruh Pak Radie kepit tangan dia.. bepeluh-peluh aku nak bukak earring dia.. kesian okeh.. berdarah-darah tu.. tapi nak buat cemana.. takkan nak biar.. kene lah bukak jugak.. gambar kat atas ni. aku dah pujuk-pujuk suh dia dukung Amaani. baru dia mcm ok sikit.. aku dah kata dah.. tiap kali raya... Acih mesti ada hal punyelah.. kiranya semua gambar pagi raya.. dari 2004 sampai ke 2010.. tetap muka Acih masam mencuka!!!
ok ni Kak Acih dah leh smile sikit... Amaani gak relax... heheh.. budak jambul tu, Wan dia ckp pakai headband mcm tu.. macam baru kuar hospital.. accident kepala bebalut.. boley tak?? menci tau.. semua orang tak sporting anak aku girl!! bapak dia lagiklah.. seboleh2 nak 'menjantankan' anak dia.. tensi mak!
Dhya-Acih-Amaani

aku paling tak tahan kalo budak jambul ni buat muker penyet mcm nie.. rasa nak tampoooo jek..hahah..
ok cun.. semua ada dalam ini gambar... berpinar-pinar mata aku tengok makanan..hahaha... tekak aku ni kalau pagi raya tak leh terima benda lain selain dari lontong + sambal sotong kering.. tapi kene yang mak aku masak... huhu.. *gedik*

ini adalah adik beradik betul saya.. hahha.. 'betul' okeh... yg baju merah tu abang saya.. alaaaa.. tua setahun jek pon.. yang kiri bajet hensem tu.. adik saya yang masih bujang trang tang tang.. elok gak dia x de gelpren.. leh tengok-tengok kan mama ngan ayah.. sile jadi anak harapan bangsa ok... jgn kuat tido.. yang duduk tengah-tengah tu puteri harapan bangsa..kuakakakkaa... aku tak glamer pon di pagi raya kan? huhu.. senang pakai baju kurung.. paling penting.. lemak tepu leh disembunyikan.. pastu nak belari senang.. nak makan banyak pon no hal.. huahahah.. air liur anak melimpah atas bahu pon x nampak.. cuba ko pakai baju dry clean.. mati lah air liur betepek atas bahu..hahahaaa... yang penting batik 1 Malaysia.. barulah menyahut seruan kerajaan.. eh tetiba plak..
nak jugak tuuuuu! ok ler.. bagi ler chance kat hantu menantu jantan sorang ni nak amik gambo betiga gak.. hihii... sib baik ler aku ni sorang jer pompuan dalam family.. so takde lah saingan Pak Radie kat umah nie..hahah..
eh eh.. dah besar dah Amaani kan? hari tu uwek-uwek kecik jer.. ni relax jer minah ni dok sendiri... heheheee... budak ni mata dia sepet tak balance.. bak kata Pak Radie.. ikut mata aku..hahah.. eh mata sepet lah cun.. auwwww... dari ikut mata apak ko.. dah macam lampu stadium dah aku tengok.. mata aku kiri lagi sepet dari kanan.. tapi mata Amaani plak mata kanan dia lagi sepet dari kiri.. gimme five!! hehe.. anak mak.. biasa lahhh...
walau pon tangan dia berulas-ulas.. tu baru tangan.. lom tengok paha dia.. masa doc koshi nak inject aritu.. aku tengok lapar jerrr... dah mcm ghoper drumstik dah.. hahah... tapi tulah.. check up 3 months ari tu.. tak naik banyak.. bih kurang 0.5 kg jer.. akak dia dulu huhhh... mcm dipam-pam... tapi ingat pesan doktor yerk.. bayi gemok tidak semestinya sihat.. dan kurus tidak semestinya tidak sihat.. yang penting.. give as much as breast milk as u can.. sebab susu ibu adalah makanan terbaik bagi bayi anda..

oklah.. saya tinggalkan anda semua dengan gambar budak jambul..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
budak jambul ajak semua bertafakur... ngeh ngeh ngeh...


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

20 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

comel gila bertafakur. geramnya!!!

Lili Sakina said...

comella..Selamat Hari Raya

kak filla belum tua la, muda lagi~~

Lili Sakina said...

comella..Selamat Hari Raya

kak filla belum tua la, muda lagi~~

Samelah Sakimin said...

sye slalu bace blog akak.
hihi.
amaani sgt chumeyl. geram tgk pipi dia!
kak acih maintain cute n sweet.
like mother like daughter.
slamat hari rayer =)

aSmiDar said...

alala hai..sampai tertido ke tu??
comeinya..huhu

Liyana said...

comel gilerrrrrrr baby jambul kak filla....acih tuh dah rupa kakak mithali..pandai pangku adiknya! ;)

MamaIcha said...

budak jambul, comel la...meh sayang skittt...muahssss

sian kak acih, tapi ttp manis dgn tudung tue...auwwww :)

zeta said...

Amaani kemain la kiutnye...Acih..masam2 pon..nasib baik comel lg..
Filla..kamu punye baju raya baru ehh..pak radie tu baju baru ke thn lps punye?? :p

Anonymous said...

hehehe..kiut je gambar yg last tu..mcm belakon plak!!!

Sham Ummi Echa said...

alahai cian kak acih. jgn sedih2 k acih.

wei filla sama la kita. makin lama makin bosan je raya kan. Dah tua camni la kan. Budak2 gak yg sakan.

Comelnya amaani brtafakur tu.. rasa nk makan je bdk bulat setongkol kt atas sofa tu..hahaha

Unknown said...

alhamdulillah..beriman anak ko filla. hahahaha...

Mama HH said...

Salam Filla..

Try Kington - produk ELKEN untuk selesema n batuk tu..

Insya'allah berkesan. Cuma masukkan dalam air atau susu jek.. dlm 3 or 4 kali.. selesema & batuk tu akan hilang.

Anonymous said...

hehehe...kiut je amani bertafakur...akak kita yg jumper akak kat taska aritu..cian amani tak sihat lg ek...anak saya pun penah kena cam tu kak...elok amik nebulizer...cian amani...

JMR said...

comel giler ammani bertafakur...hahahah

Mimy Hamid said...

comel betul anak dara ko si jambul tecik...tiutttttttttt cam acih

NUNU EERA said...

kecik2 da pndai ajk b'tafakur ni..;p

cputeh said...

sis nk tumpng tny ar,asal xleh buka blog cik puan jujue lopez,bila bukak jer tetiba kuar jentayu.com...menci ar...camner ae sis nk buka??

Diana Ishak said...

hahahah...kiut okkkk

Anonymous said...

salam...nk share dgn filla...anak buah slalu asma jugak...tk leh silap2 makan...sy pun kdg2 kalau selsema dulu..slalu kena g masuk gas..skarang ni alhamdulillah dah ok...rahsia senang jer...utk baby amani..pagi2 mase perut kosong suapkan madu kt dia...cari madu asli tau...guna sudu plastik..coz dia baby 1 camca teh dh cukup...bg dia rase sikit2 dulu...ataupun campur dgn air masak suam jgn byk sgt..biar ada rase manis2 madu...guna botol susu pun boleh...insya'allah amalkan selalu..pagi dan ptg..selamat mencuba!!!:) -zuryn-

pHat sUe said...

penyudah ko mmg buat aku gelak laa...

lame tak dtg, tau tau jadi budak jambul dah hihi.