Tuesday, January 26, 2010

Check-up tempohari....

dah lama tak borak kosong... aku kalau dah start borak kosong, tu maknanya aku buntu tatau nak update aper... pastu gambar2 pon tak de stok... hari sabtu lepas ada appointment kat DEMC.. check up laaa aper lagi... tunggu bih kurang 2 jam.. sampai aku dah tesandar kepala kat dinding mcm org nazak jer... letih dow! Acih pon dah memekak2 tanye bile turn kita?...

so nak dijadikan cerita.. sepatutnye jumpa Dr. Norleen, tp ntah cemana date aku tu Dr. Mazitah plak.. pelik aku.. padahalnye Dr. Norleen yg bagi date tu sbb mmg aku check up dgn dia jer pon.. tp belasah jerlah.. Dr. apa pon boleh laaa... lemah lembut jek Dr. Mazitah nie.. hehehe

so Dr. tgk rekod aku masa pregnant Acih dulu.. ayat dia "owhhh Kasih Aleeya ni dulu lahir 3.4kg? besar tu utk baby girl.. first baby plak tuuuu.. sian mak nye".. hahahah... pastu Dr. cakap possibility utk 2nd baby ni lebih besar dari kakaknye pon tinggi gak.. uwaaaaaaaaaaaaaaa *meraung disitu*... tp tak tentu gak.... ok okkkk...

pastu Dr. check tekanan darah.. masa Dr. busy pump tangan.. tetiba Acih plak take over amik mende tu pump tgn aku.. alamakkkk aiii kepoci tul arrr... Dr. cakap semua ok.. tekanan darah pon very good... Alhamdulilahhh semua ok

pastu naik katil.. berebut lak ngn Acih.. boleh tak??? masa aku baring kene scan.. Acih pon baring gak sebelah aku menyempit2 mcm haper.. pstu Dr. letak gel, Acih leh kuis2 gel kat perot aku.. Dr. pon scan lahhhh... waaaaaaaaaaaaaa.. bestnye... kali ni baby besar dahhh... baru ler aku paham sket nak tgk.. kalo tak tu!! hahaha.. kali ni baby tgh 'telipat dua'.. huahah.. kaki atas muke dia.. mata, pipi, idung, dagu semua sgt clear.. baru aku nak tnjuk pandai 'Dr. tu telinga dia yeh?'.. aku dgn muke konpiden.. skali Dr. cakap eh bukannnnn.. *ergkkkkkhhh*.. silap plak..hahaha....

pastu slambe kodok Acih gi capai mende nak scan prot tu dia plak gi scan aku.. heiiiiiiiiiii.. budak ni asal jadik over excited aku pon tak paham.. oh mebi sbb aritu dia merajuk bile Pak Radie tanye "kasih dah besar nak keje apa?".. Acih muke konpiden dan dgn pantas "nak jadi macam Awan Dania".. huiii haiiii.. tinggi nye cita-cita... terus pak radie tak sokong... pastu merajuk ler anak dara diaaaaaa.. terus ckp nak jadi Doctor..

tgh scan-scan tu.. macam dah nampak ler jantina nye... tp biarlah dulu..... benda2 mcm ni tak berani nak confirm.... takpon biar lah aku jadik Tok Ti kejap.. Biarlah Rahsia.. huhuhukkkk.. gelisss tau!

gambar-gambar semua kat phone Pak Radie plak... so entry ni x bergambar yer adik-adik... sekian sajer.. kawan mak dah panggil ajak pi mamam.... baiiiiiiiii....


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

pHat sUe said...

potong stim la ko! tsk aku punye la bace satu satu pelan pelan ok. kot kot la leh tau gender tuh ..

sabar menanti di sini eceh.

Diarihatiku1976 said...

suspend... apa-apa pun ok kot.. janji sihat dan selamat kan...

C!kpuanmuda® said...

mesti boy sebab sekarang musim boy ;)

Ainee Cumi said...

comel je kasih..heheheh

Lenny said...

apa2 yg keluar pon takper filla.. sbb anak2 ko sure comelllll.....

:D

Unknown said...

syokkkkkk... aku paling suka kalo leh scan. kalo bole nak scan tiap2 hari. baru2 ni scan..awal2 tu...dia dok normal jer. time pakar scan..tangan dah letak atas kepala. tention kot!

hehehe.. tinggi cita2 acih yer!

happy2gether said...

Dila, sure Acih excited nak dpt adik...Dr.Mazitah? dia yg sambut Aqil aritu, dulu aku selalu appt. ngan Dr.Norleen tp alih2 masa deliver Dr.Norleen ada hal, ganti Dr.Mazitah, dia ok gak, sgt lemah lembut, ko tgh sakit2 tu bg salam n nak salam..huhuu tp dia mmg penyabo n baik sgt, aku rasa jap jek besalinkan aqil dulu...ehehhe walopun bila dia dah induce sgt giler..eheh