Friday, February 13, 2009

SHARING IS BETTER....

Hari nie nak citer pasal lain plak.... nak citer pasal saper yg aku paling saluttttttte skali... hihihiii..walopon sedikit menggelabah dan memualkan kalo dok nak citer pasal artis2 nie kan.. tp tatap nak gak citer..huhahaha...gelis okeh!.. nak kata aku minat sgt tak laaaa (mcm biasa ayat kene ala2 kaver line belagak).. hihiiiiii... jom kiter pegi kat 1st topik saper yg aku nak share ngn korang... org yg aku nk puji melangit niehhhh......

Aizat AF

(before)

(after) jgn nangis tgk org len kurus... kiter pon boleh ok!!!!

aku tak hengat plak mamat ni AF baper kan..lantak arr.. aku idok ler minat dia nieh masa kat AF dulu... even skang pon boleh2 jerlah.... suam2 kukuss jer... hahahahah.. tp aku sgt suker pada kesungguhan dia utk menguruskan badan... Ya Ampunnnn.... aku sgt teruja tgk dia dah kurus mcm tu... TERSANGAT okeh!!! suara dia bagus... pastu dia ada strategi.... lirik lagu buat sendiri... lagu dah mcm lagu2 indon yg sodap tuh.. pergh.. aku suker dier nieh! sbb dia tau dia artis... kalo dia nak pegi jauh he has to do something..sbb tu dia sanggup kuruskan badan.. artis lain ada nak wat cam dia??? dah mok biaaaa je mok!!! sora sdp pon x leh nak jual sgt.. kecuali Adibah Nor tu tak per.. dia bam2 yg cantek.. mak tak kisah!!! gipon lagu2 Adibah ni sesuai ngn penampilan dia... tgk masa AJL sangat halus okeh mamat nieh... paha dah kecik giler... telopong aku okeh... aku ada dgr dlm AC Disini dia ckp dia kurus sbb x mkn nasik.. lek arrr kan.. kita kene pikir tak der pon org mati sbb x dpt makan nasik!!! manyak lagi mende lain yg korang leh makan!!!! (aku makan nasik 2 kali smlm...skali kul 6.30ptg..pastu sambung balik kul 10mlm.. sbb aku x jadik main tennis...lagi satu sbb aku syg tgk ayam masak kicap yg aku masak tu ada lagik seketul.. mak aku marah kalo membazir..hahahah fadilla mmg pandai cakap pung pang pung pang.. tp dia pon rasa nak mati kalo x dpt nasik)... tak per!! aku bukan artis.. gemok pon saper kesah????!!! (yer siler sedapkan ati sendiri)... pastu dia jadikan rutin bersenam..jogging... swimming... dlm sminggu atleast dia buat beberapa hari.... dlm baper jam.. cukup ler 4 kali seminggukan? buat sejam jer cukup... pecayalah ckp aku ngn aizat!! (eh tetiba plak?)


Sharifah Aleeya...(penat carik gambo sharifah aleeya nie.. sumer gambo dia vacation ngn family..seksis plak..so aku pilih gambo dia tgh menten ayu ni yer... cantek kan..auwww)
aku nak citer.... tp aku tatau plak title lagu dia aper..tp aku dah dgr 3 kali dah kuar kat Hotfm... aku sgt suker okeh!! aku x sangka minah nie yg gigi jarang sket tu... yg adik badik ngn Sharifah Amani.. yg mak dia cikgu patimah nie... yg aritu kes kete accident pastu kene blasah plak dgn road bully tu.... yg model iklan nie.. yg dj radio nieeee... yg dah kawin nie.... yg itu ini sumer lah dia nak jadik..... sgt sedap okeh lagu dia....... melangit sgt ker aku puji minah nie? kalo aku dah ckp sodap tu sodapp lahhh.. tak caya korang gi bukak radio... kot2 kuar lagik lagu dia nie... tajuk aku luper..... eishhh aku x sangka lagu tu sedap..ngn sora dia sedap...salu nyer artis nie.. stok nak blakon..nak menyanyi... sumer nak.... hahahahah... well,, keep it up girl.... ur voice is superb!!!


Primerose Oil

(gambo dipetik dari previous entry nyer gambo yer..siler jgn amik kisah)

hahahhahah.... tajuk dia kan 'apa yg aku suke'... so tak kisah ler org ker..makhluk ker... menatang ker... kuih ker... hahahah.... dulu ingat tak aku ada mkn grapeseed aper jadah tah.. dah habis tp kesan dier? tah x pasan pon????? jadik aku kan jenis manusia tak sabo.. dan2 tu nak tgk hasil dier... so aku yg tamak lagi haloba nie.. tukar plak mkn primerose oil plak... zaman2 dolu penah makan tp dah stop..ni aku dah start balik sebotol beso..heheh.. ada lagi suku nak abis... (tu pon rembat mak aku punyer.. dah dia sedekah aku tadah jer)..huahahhaha.. sgt manja kan diri ku ini? selain menjadik pencuri di rumah mak sendiri... aku juger pandai wat2 muker sedih..... sampai piuk/kuali sumer aku sapu kat umah mak aku... nasib aku ni anak dier..kalo tak konpem dah kene hambat dah.... oopps kuar topik... ok kita panggil jek lah EPO yer... sejak aku mkn EPO nie... tumit aku dah tak pecah okeh!!! ini aku citer pasal kesan dia kat aku jer..kalo kat org lain tatau ler plak kan... aku ni salu pecah2 tumit.. mcm org yg besawah.... tanam padi... pastu gi noreh... hihihikkkk..sian kan?pastu kan aritu ibu jarik aku ni mcm ada ketuat..korang tau aper?? ketuat tu bukan ala2 kematu ker? aku dok pelik..ingat kan sbb aku menulis..tp aku jarang gak pegang pen? menaip salu arr..hihih... jadik aku pelik belah kanan jer jadik kematu kat ibu jari... ooooooo dah lama baru aku tau..ghopernyer sbb aku guna besi eyecurler.. aku dok tekan beria2 sgt time nak curl bulus matas tuh... lelama dia jadik kematu.... mcm mat rempit lak tgn i ni tau..wat malus jek... org salam kasarrr jer.. al-maklumlah mak kan maid teranggun di abad ini.... wat keje mencuci pinggan mangkuk... cuci toilet.. cuci baju.. harus ler tgn i kasar! awuuuuuu (nyalak jap).. hahhaha.. jadiknyer sejak mkn EPO dah tinggal suku lagik nak abis.. baru aku pasan... kematu itew telah hilang begitus sahaja... wallaaa...sgt gempaks kan kan? jadik aku wat rumusan sendiri bahawasanyer EPO leh membantu aku menghapuskan segala kematu..segala kekeringan bersisik pada kulit...segala pecah2 tumit... tp jawat mak totap ado!! hahaha... (aku rasa nak bom jer si jujue diva.. dia kata pakai clinique set baguih.. woii... apernyer.. skin renewer tu.. tak renew2 lagik skin aku ni?) ok siler lah makan EPO utk ilangkan kematu... (kot2 korang malu nk citer kat org..ada kematu kat vontot ker..haa gi senyap2 beli yer..hahahhaha)


Sit-Up...
(gambo bapak saper lah nie... pinjam sat yer pokcik)
hihi... mcm biasa aku kan jenih org yg suker bagi tips.. tp kadang aku pon lalai... biasalah org yg murah hati mcm aku ni suker jer share2 mende yg leh dijadikkan pedoman.... (uihhh mcm ustazah plak rasa).. tp ni citer pasal sit-up.. korang tau ker sit-up tu mender? kalo tatau gi bunuh diri.... hihi... aku dah wat sit-up nie bih kurang 2 weeks dah... everyday without fail yer kengkawang... aper baguihnyer sit-up nie??? uihhhhh tak cukup page nak citer kebaikan dier.. hahah.. pertama, korang tak yah buang duit nak gi gym... kedua.. tak yah susah2 nak kuar rumah...wat atas katil jek... ketiga... takyah tukar kepada baju sukan (sbb nak tnjuk kat org lain..wei aku pakai tights adidas okeh.. t-shirt nike)..hahah.. baju sgt penting okeh nanti org kat gym nak tgk..hahahahhah... awuuuuuu (nyalak lagik)... lagi, tak payah pikir nak kene tinggal anak ngn laki sbb nak gi berjuang kuruskan badan... hahah.. tak lama 2,3 minit jer, tak yah beli produk2 ngurus badan nie..so duit korang tak luak..masih leh hirup air kopi stabak yg satu cup rm13.. (mcm siyeeee jek harga..kalo beli siler hirup sampai titisan terakhir okeh).. ok arr.. stop menceceh tahperper... sejak dua minggu nie.. perot i kempissssss mcm jessica alba sebelum dan selepas bersalin (nak caya siler pecaya..taknak caya sudah)... weih..citer pasal jessica alba nie..anak dia dah 8bulan now.. dia nangis okeh sbb kene work-out nak get back her before-pregnant-bodyshape.. dia pon menipu pakai girdle sbb nak nampak kurus.... hahah.. aku puji giler minah nie... sbb nangis nak kurus... aku?? dulu??? aku nangis gak biler suar jeans x muat.. tp aku nangis pastu aku makan..... huahahahahhahaha.. mcm bodo!! tp biler dah muler sedo diri.. baru tekial2 nak buat... hari pertama, kedua, ketiga..sgt semput okeh.. aku tetapkan 50kali sit-up (sambil kaki melekat kat celah2 kayu kat kepala katil) sehariiii... buat 15 aku dah mcm sigemok yg sesak napas... mcm nak mampos..hahahha.. tp masuk hari keempat, kelima dan seterusnya.. tahap ketahanan korang aku meningkat... percayalaaaaaahhh (buat style siti pls).. now aku dgn bangga-riak hati-berbesar hati-takbur-hidung tinggi-belagak-nyerrrr.. mengumumkan aku wat slamber dog jerk straight 50kali non-stop.. gagah kan? hasil??? perghhhh wa ckp lu.... britney spears tu gelebeh prot dier.. mak?? dah mantop malatop!! (nampak sgt aku menipu korang..kuakakakk) tak ler tahap tu... tp aku sgt merasa akan perubahan prot ku ini.... kegelebehan itu telah berkurangan... aku tak tipu..sbb anny pon ckp mmg dia nampak prot aku dah tak segelebeh 2,3 minggu lepas..hihi.. aku bet sumer poms yg banak walopon dia kurus tp ttp gelebeh kan kan?? haaaaa.... x yah tipu arrr... jadi aku mewar2kan disini siler lah buat sit-up utk prot anda sendiri... x lamer lagi..lagi dua bulan..lek jer prot aku six pack gitus... jgn mareeee..huahahahhaha...

buat masa nie...rasa nak bebel tu jek dulu... nanti kalo ada lagik nak sembang kiter sambung lagik... baiiii..muahsssssssssss.... (acih bengang okeh... siap sound 'mama ni jgn lah asek nak kissssss je...dah lah tuuu... pegi buat milk cepat!).... ewahhhhhhhhhhhhhh.. aku siku kang!!!

7 comments:

genny da bomb said...

uikkkk...pasal aleya tu ada dgr lagu tu smlm...aleya tu sharipah aleya ke??????mak aiiii...mak tokojut nehhhhhh!!!sgt lain suara dia dr sora dia jadi dj!!mak baru ingat nk cari lagu tuh..ape ntah tajuk dia..tak mungkin kerana sayang ke???wahhh..kalo betul aleya yang dj tu sebut tu aleya ni mmg mak salute gak aaa..sodapppp lagunyee

Liyana said...

hahahah~ pasal kuruskan badan x makan nasik tuh mmg btol ar kak filla...liyana ada sorang member....dulu badan dia ala2 aizat nih...skrg dah x usik nasik dekat 1 tahun lebih,so dia dah hilang 25 kg ok?sgt salute tgk perubahan dia...dia plak jenis x berani makan ubat kurus ni coz takut side effect...so kak filla...PETUA TAK MAKAN NASI TUH MEMANG MENJADIK!!!

p/s : kak,nak entry pasal acih...rindulah tgk keletah dia~ kalo leh nak video dia skalik!!!*haha~ sure rasa nak penampor maut kan?demand mintak video acih plak*

Mimie Ishak said...

hahahha..bebanyak AF, AF zaman Aizat lah yg aku mengikuti sgt...pasal aku mmg suker nengok die walaupun die gemok mase tuh..comel ko character dier...ko bygkan ade satu episod tuh die boleh buat stunt mase ending lagu "menuju puncak" tuh....aku mmg minat giler ngan dier mase gemok tuh...tp mmg aku frust mase die terkeluar pasal bebudak lain mase tu ok jek suara dier termasuk Mila....tak silap aku....bapak kandung dier keje boss Ranhill dulu selalu gak die gi gym kat bawah tuh exercise tapi keliling tmn tun ampang tuh mmg dier round ler berjongging....aku mmg salute org yg boleh kurus nih, termasuk nko....nak 6 pax tuh...tgk aku 6 bag ko....confuse kan....kakakakakak......aku tgh berusaha lah nih...ko lain lah ade anne bg support...hehehehehheheh..tp aku akan cuba gak satu hari nanti....tp tak tau biler.....

Unknown said...

ko tu ler..aku soh beli ABS set ko beli yang normal set skali ngan mask ler apa ler. mask2 ni ko pakai jer topeng ultraman acih! yang ko gi dengar ckp sales girl tu watpe? dia saper? ahh ni DUTA CLINIQUE Okeh.. lagi ko taknak dengar ckp aku!

tapi..muka aku pon burok! tu ko yang bodoww saper soh percaya ckp aku! len kali sila lah dapatkan nasihat dari orang yang kulit lawo yer. gedebommm aku bom diwi sendiwii..

wehhh teruja aku dgr cerita2 diet2 nih. aku nak start diet lah! nak sip up lah.. kononnnnnnnnnnnnnnn...

Sham Ummi Echa said...

aku ada gak try wat sit up nih.. tp wat 20x atas katil jer..laki aku pakat gelakkan aku..menci tau.. tp ada la 3-4 ari jer aku wat.. pastu maleh...terok ar aku nih..

Lenny said...

aku nak buat la sit up tuhhh... malatoppp... tapi kalau aku malas.. aku ingat nak guna machine kat umah aku.. machine kurus ala2 ziana zain pakai kat slimworld... merasalah aku pon beli ko tauu..

pakai nyer ado???? nan adooooooo... tuh pasal ler perut aku masih gelebeh kannnnnn...

takpe. aku wat sit up bagus gak kan...

Anonymous said...

br terbaca posting ni... terkejut bila filla kat sh aleeya menyanyi... dia hanya blakon jerr.. yg ada lagu best tu 'aliyah' ..

-k.z