Monday, July 21, 2008

Two stories in one entry..

Friday, 18th July 2008...

Tatau cemana nak start.. tp mmg sakit hati gegiler nieh... Lagi menyakitkan hati biler mende ni jadik bukan salah aku!! Kebetulan malam tu radie ada nak gi cycling ngn member2 dia kat putrajaya nie... aritu dia balik kul 1.00 ker 2.00 pagi mcm tu..so aku cakap ler kat radie... aku nak gi jumpa Anny sbb nak lepak2.. Gipun Acih x der.. boring ler aku dok umah... Gipun nak pi tukar barang yg aku beli kat Sabah arituh... tetukar kotak lak dgn Anny...
Radie nampak mcm ok jer..so aku pon ajak ler my officemate si Sue ni... Kitorang gerak kul 8.30mlm mcm tu... pastu Anny call...

Anny: La, ko kat ner?
Filla : Aku otw lah nie... ko ajar aku jalan short cut nak gi umah ko tu...
Anny: Ok..lepas susur ke Subang tu..2nd traffic light ko masuk kiri..then ko kira Shell... shell yg
ketiga tu aku tnggu ko kat situ...
Filla : Ok..ok...senang jerrr..hehehe
Anny: Shell yg ke-3 ok!!!!!

Dah tu aku ikut jerlah.. sekalinyer aku silap kira shell... yg ke-3 tu ingat kan baru shell yg ke-2.. so aku terus jek lah... nasib Anny call...

Anny: Ko kat ner?
Filla : Aku baru lepas Shell ke-2
Anny: Apa ada kat situ?
Filla : Ada Imperial China ker aper tah?
Anny: Hots ko??? tu dah telepas dow!!! ko patah balik tnggu mana2 area situ...
Filla: ok..

(service centre Glenmarie)

Dah tu... aku pon tnggu ler tul2 depan Maybank kat SS15 Subang tu.. lek jer aku masuk parking... Tak lama pastu Anny pon sampai..kawan dia anto dia... dia lompat masuk dlm kete..Aku pon ready ler nak reverse kete... ada ler proton saga ni belakang aku... (side parking).. tp aku boleh lepas lagik reverse ni.. sbb dia bukan block kete aku... cuma space tu sikit ler.. tapi aku ok jer.. boleh kuar lagi... tengah aku reverse tu.. leh tak **** ni masuk gear reverse hentam pintu kete aku belah kiri???? Ya Ampun!!! aku nyer tekejut beruk... mendidih darah aku nieh.. terus turun kete..

Filla: Ya Ampun... jahanam kete aku (dlm ati ler)
***: (senyap.. tp masih dlm gear reverse.. bontot kete masih melekat kat lekuk pintu kete aku)
Filla: U tau bawak kerete ke? depan lahhh buat apa reverse?
***: kelam kabut nak kedepan.. pastu melompat2 kete nak kedepan..
Filla: Ada lesen ke takda???? aduhhhh... cemana ni? kasi settle arrr...


Rupanyer beruk mak yeh nie.. jenis bengap.. aku rasa gear 1 ngn reverse pon dia leh confuse.. kawan dia gi cucuk duit kot.. dia memandai2 nak bagi aku ruang ler konon... x yah tnjuk pandai leh tak??? dok jer diam2 situ..aku tau ler nak kuar mcm mana!!! bongok tul... Last2 si owner kete ni yg dok sowii2.. si bengap yg dol tu jadik dungu jer dok tepi tu... aper lah bengap sgt? ko yg langgar..sian kat kwn ko yg owner kete proton tu yg sibuk deal ngn aku...

Sangkut dekat 2 jam situ.. dok kol sana sini..ngn radie hangin ngn aku!! last2 aku settle ar gak.. dia bagi cash.. sbb aku ckp aku takmoh buat kat bengkel biasa..aku nak anto gak kat Honda service center utk dorang anto ke Panel dorang.. Abang si **** tu datang nak nego2 ngn aku.. last2 settle.. masing2 dah penat.. terus gi mamak..mkn+minum.. terus balik..nasib Sue ada ngn aku....


Sok nyer pagi2 gi bekfast ngn radie.. terus gi Honda Glenmarie.. nasib leh siapkan aritu jugak.. Oklah... nanti next service baru dia polish kan sekali..bengang gak! sbb colour pon dah lari sikit..menciiiiii.....

20 Julai 2008....
Di Blok A.... (me tinggal di Blok B)... kat situ lah selalu me bawak my Acih gi main buai... and Allahyarham budak ni jatuh kat kawasan buai tu.. tak leh nak bayangkan kalo kes macam ni jadik kat diri kita.. Tapi apa pon.. kita kene redha.. sebab dah ditentukan dimana, bila ajal kita.. kita yang hidup ni sama-samalah sedekahkan Al-Fatihah untuk adik Nik Mohd. Danial Ashraf Nik Zainal...

PUTRAJAYA 20 Julai - Seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun maut selepas terjatuh dari tingkat 13 Pangsapuri Fasa 11, Presint 9, di sini pagi ini.
Nik Mohd. Danial Ashraf Nik Zainal dari Melaka terjatuh selepas memanjat pagar balkoni yang terletak berhampiran lif ketika bermain bersama abangnya, kira-kira pukul 11.30 pagi.
Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian selepas patah tengkuk dan cedera parah di bahagian kepala. Seorang peniaga, Mohd. Noor Abdullah, 48, berkata, beliau menyedari kejadian itu apabila pelanggannya menjerit selepas ternampak mangsa jatuh dari pangsapuri 15 tingkat itu.
Mohd. Noor dan beberapa orang awam yang berada di sekitar bangunan terus bergegas ke tempat kejadian untuk memberi bantuan kepada mangsa yang tertiarap di tanah.
"Saya bagaimanapun sedih kerana tidak dapat menyelamatkan mangsa yang sudah tidak bernafas.
"Apabila mendapati mangsa sudah meninggal dunia, saya terus menelefon polis,'' katanya ketika ditemui di tempat kejadian, di sini hari ini.
Jenazah mangsa dibawa ke Hospital Putrajaya untuk bedah siasat, sebelum diserahkan kepada ahli keluarga terdekat untuk urusan pengkebumian di kampungnya di Melaka.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Putrajaya, Supritendan Abdul Razak Abdul Majid ketika dihubungi mengesahkan polis sudah menerima laporan mengenai kejadian terbabit.
Beliau berkata, polis masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti punca sebenar kejadian malang itu.

6 comments:

Miss Moon said...

alahai Pilla sian keter nko ...tew la kadang kiter tak langgar org . Org langgar kiter kan ...tensen .

Aku minggu lepas atas jambatan cam jambatan pulau pinang tew ...aku on the way balik darik OU ...dah la jalan jam ...betul2 atas jambatan bertingkat tew ...kedeboom ....

org langgar keter kit aorg darik blakang ...nasib aku pegang Yaya ...Isk plak duk sebelah aku ...kuat ar sentap nyer ...tgh hari yg panas lak tew ...ada apek tua naik keter nisaan daihatsu lama tew langgar keter kita org aduuiiii

sutan turun tgk bumper blakang ..pakcik tua nko ...nasib tak runtuh bumper keter kita org tapi yg pasti nya ada kesan yang sangat jelas la ...

sebab dia tew mmg pakcik apek yg tua sangat sutan mintak dia bayo je . dia kasik 100 nko sebab dia ada 110 je , sian la plak . Nak wat cam no dah benda nak jadik .

Tapi sian keter nko ....

...$weE+ 666... said...

:'( what a sad week, at least for me... ko pun tahu pasal bassist kuchalana yg meninggal dunia kena pukul aku citer tu kan... ni plak entry ko buat aku speechless jap...

aku nyer emosi bercampur-baur baca entry ko nih, especially yg budak jatuh bangunan tu. lemah lutut aku baca... 4 tahun, baya darren haikal. sedeynyerrr... al-fatihah utk arwah dan smoga kiter sumer amek iktibar atas apa yg berlaku.

keta ko dah ok kan? takpe la sket jer... aku punyer risau ingat ko bawak laju pastu eksiden. sib baik ko tak apa-apa. keta bleh repair, tuan punyer badan tu ok tak calar-balar alhamdulillah. aku hepi. ko bgtahu ko eksiden aku dah panik poms. aku sayang ko filla... *hugs*

shafa said...

Alamak ksian awak....saya baca pun tension ngn kete yang undur tue...apa ke bende dia p undurnya...tak der hal p cari hal kete tue...Mahu2 RM 300- RM400 melayang shafa rasa tu kan?...xpa la Filla benda dah nak jadi...

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

alahai sayang tu kreter. tu ayat husband akak kalu kena accident

~MrSShamSul~ said...

erm.. memang mengerunkan..tiap kali nak naik lift ..mesti pandang tpt arwah tu jatuh.. perasaan sebak n takut pun ada..larikkk...

sue_haini said...

hmm...puas gk aku pk nk hias blog ni..bkn snng..lma gk aku x update blog..no idea laa...