Tuesday, July 10, 2018

ATOK BRAHIM.

Kisah ni dah beberapa bulan berlalu.. Tapi sebab ada gambar so mari kita abadikan di blog ni.. Few months back Atok tak sihat.. Tahun lepas pun ada sekali atok betul-betul tak sihat almost sebulan dia teruk sangat..

Kali ni berulang lagi.. Atok kalau tak sihat badan dia akan lesu, kadang tetiba peluh.. pastu tak boleh buang air besar. itulah punca kepada segala masalah dia sebenarnya.. Pegi klinik kerajaan Doktor bagi ubat bagi buang air pun alahaaiii tak membantu.. So bila jadi macam tu dekat sebulan of courselah badan tak menentu.. rasa sebu semacam..

Sampailah dapat appointment kat Hospital Putrajaya untuk buat colonoscopy untuk check jika ada lain-lain masalah usus.. So aku datang jugak tengok atok sebelum buat benda tu.. Mama kat atas dengan ayah masa tu.. Tak boleh duduk atas tu ramai-ramai.. sorang pesakit, sorang penjaga je boleh duduk sama.. So mama turun aku pulak sambung naik atas..

 Masa sampai tu Atok tengah lelap mata.. Alahai comel.

Terus terperanjatkan dia "Bahhhhh!!" hehehehe.. terkulat-kulat muka... dia cakap sejuk sangat tu yang bungkus dengan sweater.. Ada banyak lagi kerusi penuh orang duduk tunggu turn buat benda yang sama jugak.. So duduklah aku berborak, membawang, bergossip ngan Atok.

Disamping tu bagi semangat sikit supaya jangan takut.. Takde benda pun.. setakat masuk camera je.. Amboiii macamkan kau tu berani sangat.. hahaha.. Aku biasalah bab motivate orang no 1, bila kena kat diri sendiri tak leh pulak.. Sebab atok tu manja sikit.. semua nak berteman and cuak nak buat ni..

 Dulu aku suka belek tangan arwah Atok aku (ayah kepada ayah aku) Ingat lagi kat Kampung.. aku duduk sebelah arwah Atok.. aku tarik-tarik kulit tangan dia.. aku kedutkan.. pastu aku lepas.. slow je kulit tu nak rata.. pastu aku buat lagi sampai aku bosan hehehe.. Now tangan ayah pulak dah start macam kendur tu.. pon aku suka picit ke cubit ke nanti slow je dia nak tegang..

Pastu dengar orang sebelah tu baru je keluar dari bilik.. Nurse tu tanya "Ok tak encik? Kalau sakit tu dari 1 hingga 10, Encik rasa tahap mana sakit tu?"  Orang tu jawab "tak sakit langsung"

Terus aku kuis Ayah.. muahahhaha bawang leh tahan.. cakap kat dia.. "See??? orang tu tak sakit langsung... apa nak takut.. relax jeee"  

Pastu dengar nurse cakap "maybe nanti akan ada rasa tak selesa sikit kat perut tapi tu normal sebab baru je buat kan".

Ok terus aku tengok Ayah.. "ok nanti ada rasa sakit sikit tapi normal je tu.. jangan risau"..

Tak lama lepas tu ada nurse datang nak cucuk tangan nak pasang jarum tu.. Eh Atok tak pandang langsung.. pandang tempat lain pulak.. Muahahahhaha patutlah aku pun penakut.. sama je anak ngan bapak hehehe.. 

Ingat nak temankan sekejap je.. Atok pulak bersembang non stop huhu.. So layankan je sembang sampai aku tengok jam dah nak masuk tengahari dah.. So call mama suruh tukar turn, mama naik balik.. 
Alhamdulilah now atok dah sihat.. Makan selera sesangat.. masa sakit tu huwaaaaa makan nasik sesudu je.. Tapi kalau aku yang suap bubur mc d tu boleh tahan tahap sampai nak licin.. Terlalu manja ni hahahhaha.. 

Pas aku dah balik tu Wan whatsapp.. dia cakap "Ayah ko ni kelakar, masa nurse tolak nak masuk bilik tu.. dia tanya boleh ke isteri saya masuk sekali teman?"  Memang doktor tu tak bagi lahhhh hahaha.. Anja nauuuuu hahahhahaah.. 

Now bila sihat aku pun happy dan hati pun lega.. Bila aku masak dia makan bertambah-tambah sampai sengkak perut aku mesti tanya "Sedap sangat ke"  nanti dia jawab "Sebab makan ramai-ramai dengan budak-budak ni rasa selera".. aku tambah "Ohhh tak sedap sangat lah?"  "Yelah, lagi satu sebab memang sedap"

Yessss tu yang ai nak dengar hahahahhaa.. Habislah makan kat meja makan aku memang syarat dia kena jawab soalan aku sampai aku puas hati.. Ai memang kijammmmmmmm muahahahahah..


Love, 
Filla.

No comments: