Wednesday, June 15, 2016

Buka Puasa Day 9

Orang kata lauk paling pemalas ialah sup ayam.. Kak Pilla pun akui jugak.. dah lah tak payah nak selalu kacau.. tenggek je campak semua kacau sekali dua.. siap ;)  Tapi tak dinafikan sup ayam pun sedap je makan dengan nasi putih.. So tekak teringin dan buntu nak masak benda lain.. ini pun boleh ;)

 Kak Pilla kalau masak sup ayam wajib letak kentang dengan carrot.. baru dia berseri-seri.. kalau ada daun sup dgn daun bawang tu memang syukurlah hahaha kalau ada bawang goreng of course lagi sedap... slurrrppp

 Ada orang jual sambal ikan bilis kering ni.. Saja try.. bagus tak mengecewakan sebab sedap dan tak manis.. Aku kureng manis-manis ni.. ni pedas berdesing wowwww pekena dengan sup ayam memang ngammmm..

 Kerabu mangga ni jual kat restoran kelantan area rumah.. Pak Radie memang suka kerabu mangga.. so dia gi beli.. Aku suka tapi tak reti makan dengan nasi.. Aku akan ratah gitu je.. 

 Last buat sayur campur.. Aku cakap dengan bibik.. Kalau saya sorang.. sayur-sayur ni terus campak dalam sup ayam tak yah asing-asing.. hahahah dasar pemalas punya Kak Pilla.

 Nampak macam banyak.. yang aku masak dua je pun hahaha.. pastu tumbuk sikit cili padi kicap tu perghhh gaul dekat nasi tuang sup ayam.. nyammm nyammm.. campur sambal bilis kering sekali.. 

Ok nak sambung masak lauk berbuka hari ni pulak.. Tata ;)





Love, 
Filla.

1 comment:

Myalycia said...

ohhhh sup ayam tak masak lagi puasa ni. okeh ada idea nk masak ;)