Monday, January 19, 2015

TEKAK NAK YANG MANIS.

Aku tau seminggu dua ni musim tak sihat kan? Samalah.. Kak Pilla pon tak sihat.. tapi disebabkan perangai degil ni akhirnya memudaratkan diri sendiri jugak..

Selalu rasa malas nak pegi klinik.. selalu pikir nanti kene telan ubat, tak suka.. dalam hati mesti terdetik, alah ni batuk-batuk selsema kejap je ni.. tak yah ngada sangat lah sakit sikit gi klinik.. So bertahanlah aku dalam 2 minggu badan tak sedap.. Sampai lah hari sabtu baru nie.. Dah start sakit bawah dagu tu.. Elly kata tu mesti infection sebab lama sangat tak baik-baik terus jadi macam tu.. Elly paksa pegi klinik balik dari amik Kasih tuition tu.. Ye la ye laaaa... 

Dan aku pun pegi lah klinik.. Amik kau.. sebeban ubat dia bagi.. Doktor cakap ada demam sikit nie.. 37.5.. Adoi point 5 je punnnn.. badan saya memang jenis panas doktor.. hehehe.. pastu tanya pulak nak antibiotik ke tak.. Eh mana lah aku tau, kalau bagi saya makan.. kalau tak perlu makan, so tak yah lah.. Tapi aku jawab dalam hati je.. pastu keluar tunggu ubat.. RM106 untuk batuk, selsema, demam, cair kahak.. syabas.. 

So aku pun ikut lah cakap Doktor suruh makan ubat.. Tapi tengok ubat banyak macam tu aku dah nak muntah.. baru tengok! Tapi pejam mata jugak telan jugak.. Sampai lah malam tadi lepas sejam makan ubat tu, aku dah tak leh tahan.. perot rasa bloated.. tekak pahit gila.. terus masuk toilet muntah.. Eishhh pahit gila sampai senak perot.. terus teringat ni sebab ubat ke apa? Aku makan johnny's tapi Pak Radie ngan anak-anak ok je takde plak sakit perot.. aku siap pakej diarrhea sekali.. Amikkau. 

Rasa lembik badan tapi aku tak suka MC.. kalau aku tak larat pon aku akan balik tido.. tak suka lah nak mintak-mintak kat doktor surat mc.. 

Dan pertama kali hari ni datang office makan ni :

potato bun cicah milo panas.. tekak tak lalu nak makan benda lain.. pastu beli buah tembikai sekali.. 

beli kuih ketayap jugak terbayang inti dia manis.

nak donut manis jugak.

dan kek kukus sarang semut..

Jangan ingat Kak Pilla pregnant ye.. Takde maknanyaa.. Tekak ni je terlampau pahit sampai takde selera nak makan.. Uishh jarang Kak Pilla tak selera makan ni.. Gempak sangat nie.. 

Harap laki baca ni, so ada peluang tak yah masak.. Hehehe.. Now rasa nak baring berselubung je tanpa gangguan... Help, i wanna go home and rest.

*pics googled*


Love, 
Filla.

4 comments:

Miss Moon said...

hahahahhaha

aku baru je nak sebut ...nko preggt ke pilla ....skali dah ada ada ayat last hahahhahah

olo shian nya kak pilaaa

get well soon pilla

Anonymous said...

alah pada ubat pun boleh jadi punca muntah-muntah tu sbb saya pun pernah kena. alah pada ubat, bila makan terus sakit badan, pening dan muntah-muntah. esoknye doktor sarankan jangan makan ubat tu lagi.

faizaerina said...

kita memang suka kuih manis,,, hihihi

Sumayyah Ahmad Hafiz Al-Arshadiy said...

Haha..baru je nak cakap "pregnant kotttt"...