Wednesday, July 16, 2014

SAHUR DI NZ KLCC.

Helloooooo!!!!

Shelfieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Rasa nak tampa je selfie-selfie ni kan.. gedik semacam haku nengok.. aku peratiiii je diri sendiri selfie.. Eh? 

Muahahah.. Actually aku send gambar ni kat group whatsapp Elly, Peej, Pak Radie, Win and Ben.. sebab hari isnin malam tu janji nak sahur sama.. aku dah bekuap-kuap peluh menitik kat leher tu.. Pak Radie boleh belengging tengok tv lagi.. kang aku bising semua orang cakap aku urusetia.. Ai is tensi.

Bila aku kaji, now aku paham apa Pak Radie cuba buktikan kat sini.. Dia nak buktikan, naik moto dan memecut macam pelesit, tak sampai setengah jam boleh sampai area KLCC dari Sri Kembangan ye adik-adik.. so tak yah nak gerak awal-awal sangat.

Isi minyak dulu.. Best sungguh naik moto bagi kaum lelaki laaaa.. isi minyak RM15 je.. Haku kalau isi minyak kereta RM50 *nangis*

Shelfieeeeeeeeeeee!!! *sefakdifisendifilafisekafi* paham? 

Mehlah Kak Pilla cerita situasi Kak Pilla masa naik moto dengan suami terchenta.. Dari rumah kira ok lah dia bawak... dia cakap nak ikut jalan tikus.. Aik? ada ke jalan tikus? rupanya jalan potong ke MEX.. OhEmGee... gelap gelita pastu turun bukit dah macam downhill okay.. ni bukan jalan raya nie.. ni macam ada busut-busut.. gila apa? melompat-lompat ai kat belakang.. ketuk helmet baru tau.. 

Elok turun je bukit enjin terus mati.. pastu start tak boleh.. Ok jangan buat hal.  3,4 kali jugak baru ok.. aku dah berdebar-debar dah ni.. keluar je MEX terus pecut.. saiko nak mam.. Hoiiii aku takut ok.. feeling dia macam naik roller coaster.. Aku tepekik-pekik kat belakang.. "Slowwwwwwwwwwwwwwwww sikit laaaaa!!!!!".. elok aku jerit camtu.. aku tengok dia makin pecut.. sakit betul hati aku tau.. terus aku baca ayat qursi ntah berapa kali ulang aku pon tak ingat.. 

Helmet tu dah lah berat gila.. pastu aku duduk belakang aku ke kanan kan kepala aku sikit.. dengan helmet berat, pastu melawan angin.. cramp tengkuk wa cakap lu.. aku tengok lekkkk je meter dia 130km/h .. Dalam hati aku menjerit-jerit marah ok.. Dalam hati jerit "Hoi aku ada anak-anak laaa.. Ada 3 orang kat umah tu.. Huwaaaaaaaaaaaaaaaaa please don't do this to meeeee!!!" Ye aku over.. tapi ko gila.. rasa nak terbang ok.. aku siap tengok jalan tu.. aku cakap dalam hati.. ni kalau aku jatuh.. nak jatuh kiri ke kanan? pastu kalau ada kereta lalu mati aku kene lenyek.. No no nooooo tanakkkkk!!!! 

Sekejap gila dah sampai area KLCC.. baru tenang sikit hati aku.. masa takut tu.. rasa kalau boleh libas kepala Pak Radie, aku dah libas dah ngan bag.... Baru plan nak ride berdua naik moto gi Penang ke.. Aku kalau berangan memang terror.. tapi kalau macam ni lah.. takpe lah kita cancel je lah.. bila sampai je aku terus bukak helmet.. rasa tudung aku semua dah tertarik kebelakang.. pastu rasa muka geli-geli.. "Pa, napa macam ada janggut ni??? Tak shukeeeeeeeeeeeeeeeee!!!".. Eiiii penampa pompuan ni kang.. banyak pulak bunyi hahaha.. dah lah tengkuk aku lenguh lawan angin.. 

Ai perempuan comel ok.. Ai bukan minah-minah rempit ni.. Ai manja... Ai tak shuke orang bawak moto laju-laju... dalam hati menjerit "I hate uuuuuu.. I hateeee uuuuu"

Makan kat NZ.. Ahhh lawanya KLCC waktu dinihari.. terpegun macamkan ni first time tengok klcc hahahah.. over.. Yelah, aku dah tua.. dulu muda-muda rajin lah keluar berdua ngan Pak Radie.. kul 3 pagi baru balik rumah.. ni baru sekali keluar macam ni.. dia punya mengantuk esok pagi tu.. nampak sangat faktor usia.. 

Nampak muka tensi tak? Baru sampai aku dah susah hati mengenangkan nak balik nanti.. Siapa nak tukar tiub boleh call Mat di nombor tertera.

Seronok kan buli bini sendiri???? Pastu sembang ngan diorang.. Pak Radie cakap "Lagi dia memekak suruh slow, lagi aku laju.. bisingggg je mulut tepekik-pekik".. takpe, adik masih sayang walaupun abang buat adik macam nie.. #taklehblah #akuyangmanjakoyangnakmuntahkenapa #akumemangbest #lakikumatrempit #lakikubajetroy #akubukangagakhitam #koader

#jomlempangkakpillareramai

3 perempuan semua order Sup Ayam.. yang 3 lelaki semua order sup kambing.. Eh sedap, berkeroncong plak perot tengok balik gambar ni.. 

Tu Win tu mengutuk kitorang lah tu.. Dia memang suka mengutuk tau.. tumbuk kang.  Ben ngan Pak Radie pun kemain suka kalau mengutuk.. 

Win hilang jap.. gi kedai.. balik tu dia bawak ice cream.. Best woooo... Win memang dari dulu suka bagi orang makan macam-macam.. memang kalau korang baca Elly selalu tulis pasal laki dia suka bagi dia gemok.. memang betul ok.. hahahahahha.. bukan bini dia je.. kawan-kawan bini dia pun dia nak bagi gemok jugak, ko dah kenapa ni winnnnnn... hahha

Filla, Elly and Peej.. ko tengok tudung aku.. penat tarik ke depan.. dah tak boleh dah.. penangan helmet punya pasal.. nyampah.  Tengah lepak tetiba Azlin supplier peej pon sampai.. apa lagi sambunggg lagi borak.. tengok jam? Oih jom balik.. kang anak nak sahur oiiii.. 

Elly snap dari jauh gambar ni.. pastu sukati tukar profile picture whatsapp group kitorang.. "Roy dan Suzie" Sukati je kannnnn... Sib baik balik tu dalam 100-110km/h je dia bawak.. tenang sikit hidup aku..  

Sampai rumah cuci kaki.. pastu amik Aleesya.. aku mandi.. dapat lah rehat 15 minit sebelum bangun sahur pulak.. 

Sahur makan murtabak uniten je.. siapa penah beli? RM6 besar nak mam ok.. ni kat gambar ni half balance buka puasa tak habis.. besar pastu tebal pulak.. dan sedap.. tapi hazab lah beratur panjang hehehe.. 

So itu je laporan dari Kak Pilla.. Tata..

Sekian, 

Yang Benar,
Akubukanminahrempit.

6 comments:

sharon m.q. said...

heheheh..ape ke comel sangat kak pilla ngan pak radie niii... senyum sorang2 baca post ni...

lovely said...

hahha.. tetiba saya teringat kenangan lama masa bercinta dgn mat motor dulu. lelaki mmg cam gitu.. lagi kita menjerit suruh slow..lagi dia pecut laju.. sabo je.
ada sekali tu.. saya siap cakap kat dia..
eh.. awak kalau nak mati. awak mati sorang2 je. saya tak nak.. saya nak kawin..wah.. gitu hehehe..
apa pun murtabak UNITEN mmg sedap.

eh..nk ckp sikit..
seronok dpt jumpa k.filla kat pasar p8 hari tu..
siapa ckp k.filla sombong ok je..
siap bersembang lagi..
k.filla mana N3 asam pedasnya..hehehe.

Unknown said...

Naik moto memecut lalu MEX... ok.. boleh bayangkan. I feel u Filla! :)

Karya Mahirah said...

adoi kak pilla... lawaknyalah... berdoba-doba jantung baca cerita...

kak pilla, nak tanya, tukar tiub berapa ringgit?

Anonymous said...

hehe jln tikus tu mmg seram gile ok.

dahlah gelap nak mamp, hrpkan lampu jln sket2 dgn lampu dr r&r dpn tu je. dah tu jln tanah nye size haluuuus je, betul betuuul lereng bukit. kalau tergolek takde sape tau. huhu

iolls masa laki bwk kat situ tgh mlm, terus lompat dr moto, "u amiklah i kat tepi highway sana, lg rela menapak. see u when u get there"

gitewwww

tp klu nak ke kl or takat nk mkn nasi arab kat saba cyberjaya tu mmg 15 min kompem sampai lah. hehe

-org equine juge-

Anonymous said...

huhu..kelakar je baca..naik motor laju2..biasa la kak..selagi meter motor tu banyak senggat, habis semua senggat dia nak rasa time bawak motor..akak,husband kita rasanya geng motor yg sama..memang salu pegi ride gak la..so len kali jom la ikut sama :)