Thursday, November 28, 2013

Filla, Food, Friend, Daughters and Dayre..

Pagi Ahad tu aku bangun tidur terus turun bawah.. nak goreng cekodok tapi tepung dah habis.. ikan bilis pon dah habis... Pak Radie awal pagi dah keluar kerja.. yang ada kat rumah pun aku, Ani, Acih, Leecha and Bibik.. otak dah tak boleh nak pikir dah apa nak makan... muak.

Sebab aku sorang je so aku decide nak makan wholemeal bread ngan butter je.. buat nescafe.. ngam-ngam je roti aku habis.. tiba-tiba...

*ring ring ring ring*

ok tu tipu.. ringtone aku bukan bunyi ring ring.. bunyi lain.. tak reti nak type.

Aku : Hello
Anny : Breakfast jom?
Aku : Waaaaaaaaaa mana ko tau Radie takde?
Anny : Apa? Radie takde? Ok cun.. jom aku amik kau.. jap gi aku sampai.
Aku : Ko punya jap lagi, ko kat mana?
Anny : Hartamas.
Aku : Ek eleh.. jauh lagi tu.. aku bawak anak aku k?
Anny : Bawaklah..

So aku pon bawak Acih and Ani.. memula Acih tak nak ikut.. pastu bila Anny sampai.. terus dia bertukar fikiran..

Anny bawak gi Plan B, Bangsar.  Kita breakfast omputih.. sebab hari tu kitorang bincang pasal nak buat poached egg dengan cara yang betul dan lazat.. nanti nak try la..

Homaiiiiii... smoked salmon u olls.. nyam nyamsss... tapi masin sikit.. aku takde hal.. tolak kayu je kot.. haha

Aargghhhhhhhhh nanti nak buat jugak camni.... macam sedap jeee... macam sedap jeeee... 

Acih nak fish and chips.. mana ada.. yang ada fish fingers ke apa.. akupon order la.. sekali sampai cenggini rupa dia.. saba jelah pon.. Acih kuis semua tu kutip fish fingers je.. daun-daun semua bagi Auntie Anny.... 

Mencabar betul bawak dua orang ni.. bergaduh je.. sakit tekak aku asik menjerit je... dalam kereta gaduh.. kat luar gaduh... 






masa ni Ani ok lagi.. 

pastu suruh peluk kaki Auntie Anny muka dia dah ketat sikit.. pastu tetiba Anny angkat dia tinggi-tinggi.. terus dia anti.. hahahah.. siap tunjuk penumbuk kat Auntie anny.. Amboi... masa bodek Auntie Anny coklat kemain baik lagi.. 

Ni je gambar Anny yang ada... hahaha.. ada kawan pon Anti-Camera.... tapi tulah keunikan Anny... bila nak amik fillanie gi makan lagi? 

Last but not least, aku nak ajak korang follow aku.. Ye ai memang muka tak malu siap paksa orang suruh follow... hahah.. tapi sebelum tu korang kene download / install dulu dayre app tu kat smartphone masing-masing.. dah install nanti terus follow kak filla ok? 

Ok ni account dayre ahkak... best jugak lah.. function lebih kurang instagram.. tapi dia lebih kepada konsep blog.. kira macam mini blog laaa.. kata lah kalau date 28hb Nov tu apa gambar dan caption aku letak pada hari tu.. semua akan tersusun pada tarikh tu.. kata diary kannnnn... dan caption dia lebih panjang dah bih kurang macam blog dah ;) 

kadang-kadang tak sempat nak on pc nak update blog kan? so kita snap gambar terus masuk dayre dan boleh terus blog kat sini... siapa ada smartphone tapi takde blog.. aku suggest korang register dayre ok? baru feeling-feeling sikit hahahaha... dan kalau tak silap aku korang boleh pilih nak private kan or public kan dayre korang.. best jugakkan? dulu aku ada diary.. lepas bertahun kalau baca balik memang best.. sebab kita kan mudah lupa.. so bila ada gambar.. ada tarikh baru boleh mengimbau kenangan ;) 

Ish Ish Ishhhh... canggih betul zaman sekarang kan? ok lah siapa nak follow, boleh follow saya di:


3 comments:

Unknown said...

follower baru kt cni..
suka tengok 2 budak comel tu.
periang masing2..
hehe..
x sunyi umah kalu cmni.

Weena said...

macam sedap je breakfast tu... :)

Unknown said...

hi kak..
done follow dayre akak..
tahu pun sbb terbaca entry ni.. sgt menarik.. muahahaaa..

tq for the info..