Tuesday, September 04, 2012

KOSONG.

Blog ini adalah hidup aku.. bila tak berblog aku rasa kosong.. tapi memang hati masih kosong... berblog datang dari hati.. bila hati kosong.. kau jadi tak reti nak type apa.. serba tak kena.. nak blog.. tapi tak reti.. tak blog rasa tak lengkap..

Neway, terima kasih banyak-banyak atas semua komen-komen.. tak kira dia blog ini atau di fb atau di twitter.. aku dah lama gila tak bukak twitter.. tak reti sangat sebab phone baru pon iye jugak.. tapi sebenarnya komen-komen dari korang semua buat aku jadi tabah sikit... kadang bila baca komen aku menangis sebenarnya.. tapi lepas tu aku lega.. aku dan keluarga masih sukar nak percaya... tapi bak kata Wan.. Wan tak percaya, tapi Wan redha.. Wan banyak sangat menangis sampai luka kot mata.. asal nangis je mata jadi pedih.. sampai demam-demam Wan... berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.. lagi-lagi Wan lah yang paling rapat dengan dia.. takkan mungkin Wan boleh lupa... dan tak de siapa suruh Wan lupakan arwah.. cuma aku harap Wan semakin tabah dari hari ke hari.. semoga masa dapat menyembuhkan luka di hati Wan dan hati kami semua.. 

Rezeki arwah murah.. ramai yang mendoakan.. ramai yang buatkan tahlil tak putus-putus.. dan arwah pergi tak menyusahkan sesiapa... sebelum arwah pergi.. dah selesai semuanya... Wan cerita semalam, masa bulan puasa haritu, dia ada cakap kat Wan.. dia baru je daftar Tabung Haji.. Wan macam tekejut jugak sebab tetiba je pulak.. dia cakap nanti kad diorang akan pos.. baru je 2 hari lepas Wan dapat kad tu :( 

Wan kan pakai phone baru.. hari tu aku tolong set kan picture kat profile nama-nama dalam phone book tu.. kebetulan semua ada... so aku snap-snap gambar aku terus masukkan kat contacts tu.. so bila aku call Wan keluarlah muka ai yang jelita ni ;)... tapi tak perasan pon muka arwah je sorang yang aku tak snap and tak letak pic kat contacts.. rupanya Wan cakap baru-baru ni dia ada tanya Wan, kenapa muka dia sorang je takde dalam phone Wan kat contacts tu?.. tapi Wan jawab sebab dia takde masa aku tolong buat kan tu :( now bila tengok balik phone Wan tu, aku rasa sedih pulak sebab semua gambar ada.. Pak Radie pon ada.. tapi bila nama Shafiq je 'kosong'.. takde pic.. macam dah ditakdirkan dia takde.. 

Aku pon sekarang ni paksa diri untuk sibuk... baru-baru ni aku pegi Guangzhou.. tu pon aku dah cakap awal-awal kat biz partners aku Elly and Di yang maybe aku tak dapat pergi.. tapi Pak Radie and Wan izinkan aku pergi.. sebab kenduri tahlil dah selesai.. dan aku ada commitment.. kalau bersuka ria memang aku takkan pergi.. tapi aku pergi sebab kerja.. dan amanah.. semua arrangement dah buat.. so aku pergi... Alhamdulilah semua berjalan lancar kat China.. diorang pon jaga aku baik sangat.. siap pimpin tangan time melintas.. aku naik tangga pon diorang tengok.. aku mengadu aku tak tahan bau busuk pon dorang layankan jugak.. aku sebilik ngan Elly.. diorang make sure hantar aku gi bilik sebab aku tak boleh lalu kat lorong nak ke bilik sebab aku phobia.. aku terkenang arwah tiap kali aku lalu kat lorong bilik hotel.. so diorang selalu teman aku sampai masuk bilik baru Elly keluar balik kalau dia ada hal.. bersyukur ada teman-teman yang ambil berat.. 

Sepanjang kat sana hati dan otak aku terkenang Wan ngan Atok.. nasib baik Pak Radie, Amaani and Acih teman Wan ngan Atok.. hari-hari bawak ke kubur... jiran-jiran Wan yang baik jemput Wan and Atok datang rumah makan-makan sikit.. mesti diorang tau Wan tak makan... aku risau jugak nanti susahkan Wan nak masak ke apa.. diorang semua baik-baik.. so nanti Pak Radie pon bawak budak-budak jugak pegi ngan Atok and Wan.. makan kat umah jiran... pastu hari Jumaat lepas jiran-jiran datang lagi ramai-ramai ke rumah Wan.. tekejut Wan.. rupanya diorang datang lagi sebab singgah nak ziarah lagi.. dan diorang pakat ramai-ramai nak buatkan tahlil lagi... sedih dan terharu Wan..dan ada jugak kawan-kawan saya yang buatkan tahlil untuk arwah.. terima kasih sangat-sangat.. 

terima kasih jugak buat teman-teman arwah kat HPJ.. bersusah payah datang hantar wang sumbangan.. InsyaAllah kita guna duit tu untuk arwah... hari-hari yang berlalu tu dah macam sepi.. asyik terkenang arwah.. tapi hidup mesti diteruskan... cuma aku harap luka di hati Wan cepat sembuh.. cepat pulih... kata-kata sokongan semua sangat aku dan keluarga hargai.. 

dan blog ni pulak.. aku harap takkan lama sunyi macam sekarang.. sebab aku bukan jenis seorang yang sunyi dan sepi.. tapi aku sedang cari kekuatan untuk menulis macam biasa.. aku tak nak ada hati yang terluka.. atau ada mulut-mulut yang akan mengata.. kang orang kata aku takde hati dan perasaan.. dah jadi macam ni pon boleh buat muka slamba.. hati aku takde siapa yang tahu.. luaran aku tersenyum.. dalaman aku takde siapa yang tahu.. 








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

80 comments:

FicHiEk said...

sesungguhnya kite bukan semakin jauh dengan arwah...tapi semakin dekat dengannya...kerana ke sana jua pengakhiran kita..... al-fatihah.....

Unknown said...

semoga lebih tabah dan kuat .. Insyaallah segala ujian yg dtg pasti ade hikmah nya ..

FicHiEk said...

sesungguhnya kite bukan semakin jauh dengan arwah... tetapi semakin dekat dengannya kerana ke sana jua pengakhiran kita... al-fatihah.....

FicHiEk said...

sesungguhnya kite bukan semakin jauh dengan arwah...tapi semakin dekat dengannya...kerana ke sana jua pengakhiran kita..... al-fatihah.....

Zurina Hj.Zainal said...

insyaallah...wan akan kembali seperti sedia kala...fila pun jgn sedih2 sgt...kena tunjukkn fila kuat depan wan ye....:)

nurul said...

semoga dengan kelahiran so kecil nanti akan terubat sikit sedih di hati wan. lupa tu tak mungkin la kan.

saya doakan akak dapat baby boy. dapat ubat rindu wan pada arwah.

Mooniqueen said...

Take ur time ...... Kami semua faham.... Hope sis cepat kembali berblogging semula...

mamasuri said...

sabar yer...

Anonymous said...

Welcome back kak..
betul ckp akak..kite bukan nk melupakan org yg telah pergi...cume kite kene tabah hadapi hidup yang mendatang..dan luckily..akak ade family yg faham hati dan perasaan kakak..so..jgn duduk sorang2..bukan ape..takut akak melayan perasaan..nanti xtau aper jadi...ingat pd baby yg ade dlm perut akak tuh..
be strong kak..

with love
-natrah-

Axie04 said...

SEMOGA TERUS TABAH.
SETIAP YANG TERJADI PASTI ADE HIKMAHNYA

najwa said...

semoga kak filla sekeluarga diberi kesabaran dan ketabahan yang tinggi...take gud care of urself sis..

fara said...

SEMOGA AKAK KUAT DAN TABAH...HIDUP SY JUGA KOSONG TANPA ENTRY DARI AKAK...

Unknown said...

tak pe kak filla.. slow slow ok, saya pernah mengalami kehilangan begini.. makan masa setahun jugak nak build up mind.. so dun worry ok..

NUNU EERA said...

kak filla.. hope akk n family tabah.. blog akk ni la yg i slalu bca kalau tensen n leh wat i chill up blik.. sejak da jdi mummy ni, mudah sgt nk mgalir air mata bca n3 akk.. :(

Anonymous said...

salam kak fila. kite tau kak filla kuat.. :)

Anonymous said...

Kak Filla...kuatkan smgt..insya'allah akak akan ok nanti..aminnn

CuTeNyer@Ku!!!~~ said...

memahami keadaan filla saat ini..walaupun tertunggu entri baru bila tiap kali singgah...harap filla ngan keluarga tabah...sbb pasti yg terbaik utk dia disisiNYA..amin

mama aryan said...

betul tu filla..tabahkan hati,kita gembira bukan kita suka sebab org yg kita syg tu pergi,tp kita gembira utk ubatkan luka dihati,akak dulu pun mcm tu masa arwah mak ngan ayah pergi,akak tak cuti..keje mcm biasa ada org ckp akak ni keras hati,x kiash,tp diorg taktau hati akak ni,dgn keje je dpt lupakan rasa sedih tu,jadi akak keje sungguh2..moga filla terus tabah ye

mummy_ayu said...

be strong Filla....and to Wan..yeah..berat mata memandang berat lagi bahu memikul....memang sedih..tapi kita sebagai hambaNya kena redha....

Anonymous said...

Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepada kamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang orang yang terdahulu daripada kamu? Mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan hartabenda) dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bersamanya: Bilakah (datangnya) pertolongan Allah?” Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada ugama Allah).
(Al-Baqarah: 214)

Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta.”
(Al-Ankabut: 2-3)

Dan demi sesungguhnya! Kami tetap menguji kamu (wahai orang-orang yang mengaku beriman) sehingga ternyata pengetahuan Kami tentang adanya orang-orang yang berjuang dari kalangan kamu dan orang-orang yang sabar (dalam menjalankan perintah Kami); dan (sehingga) Kami dapat mengesahkan (benar atau tidaknya) berita-berita tentang keadaan kamu. (Muhammad: 31)

Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu.
(at-Taghaabun: 11)

Dan janganlah engkau menujukan pandangan kedua matamu dengan keinginan kepada apa yang telah Kami berikan kepada beberapa golongan dari mereka yang kafir itu menikmatinya, yang merupakan keindahan kehidupan dunia ini, untuk Kami menguji mereka padanya; sedang limpah kurnia Tuhanmu di akhirat lebih baik dan lebih kekal.
(Taha: 131)

Sesungguhnya Tuhanmu tetap mengawas dan membalas, (terutama balasan akhirat)
(Dalam pada itu manusia tidak menghiraukan balasan akhirat), oleh yang demikian, maka kebanyakan manusia apabila diuji oleh Tuhannya dengan dimuliakan dan dimewahkan hidupnya, (ia tidak mahu bersyukur tetapi terus bersikap takbur) serta berkata dengan sombongnya: “Tuhanku telah memuliakan daku!”
Dan sebaliknya apabila ia diuji oleh Tuhannya, dengan disempitkan rezekinya, (ia tidak bersabar bahkan ia resah gelisah) serta merepek dengan katanya: “Tuhanku telah menghinakan daku!”
Jangan demikian, (sebenarnya kata-kata kamu itu salah). Bahkan (perbuatan kamu wahai orang-orang yang hidup mewah, lebih salah lagi kerana) kamu tidak memuliakan anak yatim, (malah kamu menahan apa yang Ia berhak menerimanya);
(Al-Fajr: 14-17)

Noorshella Jaapar said...

sabar kak, everthing's gonna be fine, Aminnnnnn.

Cikja said...

Salam filla sedih baca..berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul...saya juga baru kehilangan mak tersayang sehari sebelum puasa tahun nie...sedih yang tak tertanggung filla..sekarang saya tak berayah & beribu..yatim piatu.....

saya paham perasaan filla & keluarga. Memang masa je yang akan hilangkan kesedihan...

Sampaikan salam pada wan & atok.
Alfatihah untuk Syafiq.

Anonymous said...

tkejut sy bl baca entry pasal arwah..takziah kak filla...kuatkan semangat kak..jaga diri akak... Allah lebih sayangkan dia...akak doa byk2 untuk arwah...xmo nangis2 oke..

nalsweet said...

kak filla..tabahkan hati k..yg pergi tetap pergi..banyakkan berdoa untuk dia kat sana..

kita yg hidup kena teruskan..akak kena kuat..so wan insyaAllah akan kuat..bertabahla ye..

dan berblog la kembali..kami rindukan kak filla..

kuatkan hati ye akak..

dilabangiWORLD said...

aku rasa terharu, filla
Moga hang tabah menghadapinya...
Insyallah kekuatan akan datang dengan penuh ketabahan
Doaku...wsalam

mm said...

Assalam Filla. Salam takziah dr KMidah utk filla & kluarga.kita p korea sama lst yr. Akk dpt tahu dr K Nana & K Asma. Depa suruh akk bace blog filla utk cerita lanjut. Terkejut bila dpt tahu. Mmg sedih & sayu bila hilang ahli keluarga terdekat. Tp Allah mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya. Arwah pergi dlm keadaan mensyukuri nikmat Allah - menikmati indahnya alam ciptaan Tuhan di Medan. Beruntung arwah Shafiq. Mati diusia muda. Ditambah pulak ibubapa & kluarga yg akan sentiasa mendoakan beliau. Al-Fatiha. Kirim salam takziah utk mama & ayah filla ye.

Anonymous said...

Ya allah tabahkan la mereka menghadapi ujian mu... Smg kluarga filla tabah mnghadapi cubaan ini... :'(

-rina-

Aya Ariel said...

sabar laa..byk2 kan solat sunat..sedekah kan al fatihah..moga2 arwah tenang disana..taknak sedih2..kesian ngan wan

shahleeya said...

SEMOGA LEBIH TABAH DENGAN UJIAN YANG DI BERI...ALLAH LEBIH MENYAYANGI ARWAH...AL-FATIHAH

Anonymous said...

akak....saya doakan akak tabah hadapi semua ni..

setiap kali saya baca entry lepas dan ni, air mata saya pasti keluar....tah dah berapa kali...dapat rasakan kesedihan akak...

al fatihah untuk arwah..

Kak Jah said...

akak jgn peduli sgt kate2 org...mereka mmg sesuka ati nak komen ape...tp dalam ati kita mereka tahu?? time kita ssh diorg ada tlg??

be strong ok...saya setiap hari masuk blog akak nak baca entry baru wpun saya tau akak masih sedih dgn dugaan ni...

saya baca entry KOSONG ni pun saya menitiskan air mata & insyaAllah saya akan lebih menghargai org sekeliling...Maut mmg tak kenal usia & tempat...

Anonymous said...

Semoga akk skluarga tabah n sbr k kakak.. Akk jgn risau akk ade kami smua disni yg setia beri akk semngat :) sedih gembira akk bsama kami yg setia sbg pmbaca blog akk even sya dan ada dantara kami blum pernh jmpe akk.. Tpi sya dpt rase cm raapt ngn akk even hnya mbaca blog n folw akk kt twitter.. Jaga wan n atok n sntiasa berikan mereka smgat..akk jg diri k..insyaAllah doa kami akn smpai pad arwah adik akk..amiiiin - intanjb

Norasiah Nasir said...

Banyakkan Sedekah Al-fatihah ,

Anonymous said...

kak u kena kuat , u adalah seorang wanita , kakak , anak isteri yang strong , me love u kak

Aku said...

pedulikan kata orang, orang hanya tahu mengata tapi yang merasa hanya kita. Sabar banyak2 ok

Anonymous said...

saya nangis baca entri ni..sabar byk2 ye filla..

-azwa-

iezza_ummi@aminammarzarif said...

take ur time filla.Memang betul kehilangan itu amat memedihkan...tapi hidup perlu diteruskan.Moga makin tabah dalam mengharungi hidup mendatang....insyaallah...

Byzura Mj (By) said...

hugs buk filla!

Izwa Kamaruddin said...

just take ur time to wake up ur body and mind again...

si cokelattte said...

kak.. jgn la sedeh mcm ni,, setiap patah yang tertulis sume sy terasa sedeh. sy sentiasa doakan akk sekeluarga tabah untuk menerima takdir yang disuratkan untuk arwah. al fatihah untuk arwah kak..

Anonymous said...

kak fila..tabah ye.sy syg akak even xpnh tego tp selalu slisih ngn akak..
hri2 tgu entri kat blog..bce sal busu ngis..bce lg ngis..nape ye..
ni tgk de entri baru..bce ngis lg..
pedih nye lah..sy syg akak..wlaupun akak xkenal sy..tp sy kenal akak..akak kuat semangat ye..take care.

Unknown said...

Saya dan kita semua doa agar kak fila dan keluarga tabah hadapi dugaan ni... amin.

Atie said...

Salam kak Filla.....Atie rasa Wan perlukan masa untuk pulih seperti sedia kala......kak Filla jangan risau yer...kak Filla kene jaga jugak kesihatan kak Filla....jangan sampai tak makan yer.....

ibuhebat said...

take care Filla.

Noraini Abd. Shukor said...

Semoga filla, wan dan famili tabah. Hari tu jumpa wan, acih, amani, pak radie dan atok semasa kenduri di Sri Kembangan. Mata wan masih bengkak2 lagi...maklumlah wan jumpa kawan2 lama di DBP yang mengucapkan takziah...sempat jugak saya cuit pipi amaani yang gebu...

Anonymous said...

welcome back kak filla...hari2 sy tgk blog akak...lame akak x uodate..rindu rasenye...k filla tabah k..jgn smpai mudaratkn bby.. sy pn turut rase sedih dgn kehilangannye..wlupn sy x kenal dgn akak n arwah...

Anonymous said...

As salam.. Al fatihah buat arwah and salam takziah buat filla sekeluarga.. Sememangnye bukan mudah utk kt lalui nya tp kt kena tabah.. doakan yg terbaik utk arwah.. Filla kena kuat semangat buat diri sendiri and parents filla.. Plus there's a baby in you.. Kuatkan semangat, insya Allah everything will be ok.. take care..

kelipkelipchumel said...

it's ok sis.take ur time.sy doakan sis dan keluarga terus tabah dan semoga masa berlalu dengan pantas.moga dengan pantasnya masa tu berlalu,pantas juga berkurangan duka,pedih,sedih dan luka di hati sis dan famili.insyaallah Syafiq tenang di sana dan ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

MamaIcha said...

hanya yg pernah melalui fasa 'kehilangan' itu akan tahu bagaimana sakit & seksanya...kita pasrah & redha macam mana pun, rasa sedih kan tetap ada...hanya masa yg akan menentukan segalanya...moga kekuatan & ketenangan sentiasa dengan filla sekeluarga *hugs*

Mama Tuah Melaty said...

Dear Filla,

Sabar, tabah dan redha. Jangan lupa kirimkan doa untuk arwah di sana. InsyaAllah satu hari nanti akan berjumpa jugak di alam sana. Doakan semoga arwah tenang dan berada di kalangan orang yang beriman.

Masa arwah dah sampai, dia pergi dulu. Yang tinggal kena teruskan hidup. Sampai masa kita pula menyusul. Yang penting sekarang, jaga Wan baik-baik. Ye arwah beruntung sebab pergi dulu sebelum Wan, sebab dia ibu sampai terus ke sana.

Semoga Filla dan kandungan sentiasa sihat. Semoga kelahiran baby nanti mampu mengisi kekosongan famili Filla. Jangan sedih okay. Kami semua doakan yang terbaik untk Filla dan famili. Hugs~~

cikeyrah said...

Kak.filla jaga diri bebaik yer, selalu sedekahkan Al-fatihah kat adik akak yer, . . keyrah percya kak.filla kuat . .

Misz-ella said...

kehilangan mengejut memanglah bukan mudah kita nak terima tapii .. sabar dik. kena kuat semangat. Wan pun kena kuat tau.

Anonymous said...

As-salam Filla,
Allah Maha Mendengar dan Maha Memberi,
Pintalah ketenangan dariNya. Sesungguhnya Dia Maha Mengetahui segalaNya. Ujian dariNya adalah satu cara untuk menyampaikan pahala kepada kita. Apabila kita ditimpa musibah maka kita akan banyak berdoa padaNya. Allah sangat kasih pada hambaNya yang meminta kepadaNya.
InsyaAllah Filla, kocakan emosi ini akan berlalu bersama masa.
Doa saya agar Filla & Family tabah.


-ibuNajlaa-

En said...

Tabah k.filla..sy doakan kalian..smg luka dihati wan akan sembuh,smg wan baik2 sj..InsyaAllah...Arwah akan sentiasa hidup dlm ati kita...Al-Fatihah...

Intan said...

kak filla, mmg betul..masa akan menyembuhkan semua kelukaan..sya dan family pon pernah mengalami rasa kehilangan arwah abah..peginya memang mengejut..mmg tak siapa jangka..org lain yg sakit teruk, org lain yg pergi dulu...alhamdulilah, hari demi hari, bulan berganti bulan, semua kesihana kitorang dapat diubati..mmg pedih, mmg sakit, tapi, insyaAllah..semua akan sembuh..akak dan family sabar byk2 ye..

* nauzalurun said...

semoga tabah mengharungi hari2 yg mendatang..be strong ok

Nurmala Mazlan said...

Al-Fatihah buat arwah..
Semoga akak dan keluarga terus tabah..AMIN!!~

Irfa said...

take yr time filla..kita sama2 doa moga wan tabah dan alfatihah utk shafiq

Diana AR said...

mmg sedih kerana arwah pergi tiba2 begitu...tapi dalam masa yang sama Allah ambil dia ketika keluarga tersayang dikelilingnya..

mamalisa said...

moga filla tabah..benda ni mmg makan masa..kita x akan boleh lupa org yg kita sayang pergi lebih lebih lagi secara tiba tiba..cuma kita kena fikir positif, setiap yg berlaku mesti ada hikmahnya. Allah lebih mengetahui mana yg baik utk filla dan family. Sebab tu dia amik Shafiq dalam keadaan yg sihat dan tiba tiba..at least shafiq x sakit lama lama menyusahkan org..

always think positive and stay close dgn wan dan atok. Dulu mawar kehilangan anak sendiri, tapi kami duduk umah parent in law dekat sebulan teman derang sebab takut derang sakit. yerla derang tu dah tua, kita yg muda ni boleh tahan lagi walau emosi tahap gaban..org tua perasaan derang cepat luluh..

so Filla selalu temankan yer..insyaAllah wan dan atok akan beransur kuat. take care.

Cik Ina Do Do Cheng said...

Salam Filla

Yang pergi dah tentu pergi kita yang hidup kena teruskan perjuangan . . Cik Ina dulu dulu pun cam tu rasa hidup ni kosong je masa baru -baru kehilangan ahli keluarga.sekarang cik ina tinggal sebatang kara hanya ditemani anak ngan suami je.

Semoga Filla dan keluarga Tabah ye.Kalau teringat arwah adik selalu-selalu sedekah Al-Fatihah dan baca Surah yassin

Nana Hussin said...

tabah ya kak .. dah ditentukan tuhan arwah pergi dulu .. baca entry akak pasal arwah buat sy pun menangis .. xtau camna kalau jadi pada ahli keluarga sendiri .. insyaallah wan akan pulih .. selalu temankan dia .. biar ani n acih teman .. layan kereneh cucu terubat siket sedih wan ..

Sha Khalid said...

Salam takziah filla..semoga filla & family tabah & redha..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

jangan difikir sgt kata2 org sbb kita tak akan dapat maju ke hadapan. hidup perlu diteruskan. ekonomi yg kukuh membolehkan kita buat lebih banyak amal. bila ada duit berlebih fila sedekah atas nama adik. insya allah dia dapat "merasa" di sana juga.

pink said...

Tabahlah kak. Saya pun pernah ada kt tmpt akk.. rasa mcm tak percaya kan..
Kuatkan semangat...
Akk boleh ! :')

Anonymous said...

Lega nya rase tgk akak tweet ptg td. .wlupun cuma mgadu jln jem hri nak ujan:-) syg akak. .nti tweet lg ok. .Miss kak filla soooo muchhh!!

aSmiDar said...

baru tau citer sbb bru bukak blog..Al-Fatihah untuk arwah..semoga die tenang disana..

bigmommaplus said...

filla,

feduliks ape org kata..janji u tau betapa busu dlm hati u..memang 2-3 x bc entry pasal kehilangan busu ni,and setiap kali tu jugak la menangis..sabar filla...bila kenangkan wan, i rasa sgt kehilangan.walau tak pernah alami benda ni..kuatkan semangat filla..tunjukkan kat wan..supaya dia tak bersedih lagi :(

Mardhiyyah Fadzil said...

welcome back kak!!! *huggsss* yakinkan diri kak...xpe, Allah ade....kita perlu bangkit utk diri sendiri dan org yg disayangi/menyayangi, bkn utk org2 yg kita xkenali... kami semua nak akak cpt2 kembali mcm sediakala.. kami syg akak... Biarkan sorang je yg mengata sbb akak ade ramaaaiii lg yg SETIA... =)

lyn_linna said...

insyaAllah kak..tuhan tahu apa yg terbaik untuk kita..keep smile..semoga terus tabah kak..

Anonymous said...

salam filla, jangan terlampau ikutkan perasaan sedih. akak tau, mmg susah nak terima yang arwah dah takde. tapi itulah janji Allah pada semua hambaNya... Filla kena kuat semangat utk anak2 filla ok. kuatkan semangat utk wan dan atok jugak... Allah takkan memberi ujian pada hambaNya yang tidak boleh menerima ujian. Wan dan Atok adalah orang2 yang terpilih... percaya la, lambat laun diorg akan melupakan Shafiq (bukan lupa terus).. dan akan jalani hidup mcm biasa. especially bila dpt cucu baru nanti....
filla, kami semua support filla! sayang filla! jgn sedih2 sweetie... take care ok.
al-fatihah utk arwah shafiq. insan yang terpilih utk kembali pada penciptanya pada usia yang masih muda.

-hugs: kak ina-

zureen said...

Apa yang akak rasa mcm tu jugakla apa yg saya rasa.. Lebih tepat lagi sebenarnya apa yg wan rasa sbb saya dengan wan sama2 kehilangan anak... mmg tak sama dengan org lain rasa. betul ckp akak, walaupun luaran nmpk kita happy tp dalaman hanya tuhan je yg tahu.. Semoga kita semua tabah dengan dugaan yg diberikan ni..

aynadys said...

be strong kak filla and wan. ramai lagi yang sayangkan akak sefamily. semoga kelahiran baby akak nanti beri keceriaan pada seisi keluarga. amin~

Suriyani said...

apa yg terjadi pada akak sma mcm yg terjadi pada family sya..kami pun telah kehilangan adik bongsu yg paling disayangi..dialah peceria keluarga..and kehilangan dia tue mak lah yg paling sedih..wlpn dah 4taun pemergian dia,rsa mcm bru ja..akak n family kena tbah,jgn menangis sgt kak,dia terseksa kt cna..kak nk ke adk akak terseksa?? Kecian kan..so byk² sedekah alfatihah n surah al-ikhlas kt dia..insyaAllah hati kita pun akan semakin tenang...al-fatihah..

ayoikema said...

erm....aper pun takziah yer...sy arap fila n family tabah utk ujian ni...bia ms yg menentukan nya...

mrs kayrul said...

kak filla mesti terus kuat..

nak kak filla yg dulu, yang sentiasa ceria bila coretkan entri di blog....

harap kak filla kembali bersemangat

Anonymous said...

Be strong

mannira said...

be strong dia..ari2 buka blog fila..tp faham nape x de update..fila nape pakai iphone x leh nk install twitter..ubersocial pun ok..sy pun pakai iphone ok je bertwitter..:)

bee said...

walau tak kenal akak..entry pasal pemergian adik akak sangat menyentuh hati saya.AlFatihah untuk arwah adik.Moga rohnya dicucuri rahmat Allah....Amin

Mama Qadida said...

Salam kak filla, terkejut sy dgn brita sedih ni.baru dpt tau.takziah utk kak filla sekuarga. Honestly sy rasa seronok baca blog akk.dah hampir 4 thn sy follow blog akk walaupon sekadar silent reader. Tp xtaula,blog akk ni cam ada satu aura yg buat sy terus lekat dan tertarik nak baca. Shinggakan sy dah rasa akk n family akk mcm kawan2 sy even kita xpernah kenal.maybe sy suke baca kesah akk yg selalu sempoi, ceria dan xpernah membosankan. Apepon akk tabah ye hadapi ujian dr Allah ni.hope akk trus ceriakan blog ni ngan cerita2 ceria dr akk k.

Salam perkenalan dr sy di jb.