Monday, September 05, 2011

HARI RAYA Ke- 2

 Selamat Hari Raya.. hehehe.. masih raya lagi kan.. tapi dah kurang feel lah..sebab dah masuk opis kan... kat office aku sorang-sorang je.. gile efficient nie.. 

Hari raya kedua haritu.. pagi-pagi lepas breakfast kat Enstek umah Atok & Wan.. kul 9 macam tu terus bertolak ke Melaka... naik satu kereta ngan Atok n Wan.. first sekali menziarahi pusara saudara mara... ada ke time tengah ziarah tu.. tetiba Atok Brahim nak tekencing.. lari gi umah Acik Nor (bestfriend Wan) tumpang toilet.. pastu Pak Radie plak.. "Eh.. sakit perot lah" dia plak lari gi umah Acik Nor.. sian Acik Nor... umah dia jadi tempat persinggahan membuang.. heheh...

lawa giler umah belakang aku ni kan? Pak Radie memang dari dulu suka gila umah tu.. sebab bersih cantik berseri-seri.. bak kata Atok.. orang kat situ kalau menyapu laman.. bukan dah semak baru nak sapu.. tapi dia tunggu bawah pokok.. daun gugur terus sapu.. mana ko nak jumpa daun? sehelai pon takde.. *kagum gile*

ni umah sebelah umah Acik Nor tu.. nama dia Cik Lamah dan husband dia Cik Zamrud... tiap kali balik Melaka kalau raya mesti singgah sini.. sebab dia masak sedap.. boleh? hahahah... tapi this year rendang hijau pedas giler babeng tu takde :( sedihhh hakuuu... dah berangan dpt makan... tapi this year ada Spaghetti.. sedap jugak ;) 

Adik ngan Kakak.. oihhh baju semua sama ok.. 

pengantin lama... Pak Radie ngan anak dia melantak kerepek2 raya orang ni sampai setengah balang.. tak senonoh betul... 

tetiba ada jejak kasih.. Wan jumpa kawan sekolah dia... 

selepas kenyang.. sambung bergambar kat tangga umah jiran Cik Lamah ;)

kat kampung ni takde hal.. ko tak kenal pon tak pe.. tetiba suka-suka hati gi begambar kat tangga umah orang.. sekali kene sergah, ko bagi je salam, cakap nak beraya.. hahahaha... 

raya ke-2 terus takde tema.. mak kau terus jadi perempuan desa ;) balik kampung kene kain-kain cotton senang nak sinsing lengan... 

lawa gile kan..rumah arwah nenek aku dulu... mcm ni gak.. tangga orang melaka kan tangga batu mcm tu.. siap ada slide kiri kanan.. kat situlah dulu aku menggelongsor.. hahaha... 

pastu patah balik umah Cik Nor... yang dorang tumpang membuang tu.. umah Cik Nor pon wajib.. dia plak tengah buat nasik lemak.. ko tengok tu.. memerah santan okehhh... so nak tanak kene tunggu jugak nasi lemak dia siap.. hahahha.. oh next month ktorang gi vacation sekali ngan Cik Nor.. tunggu yeh? kali ni kaw-kaw punye.. anak-anak pun tinggal.... hahah... 

dah kenyang umah Cik Nor.. ktorang terus ke rumah Mak Long.. ni umah mak sedara aku.. kakak kepada Atok Brahim.. gambar gedik kat atas tu with my darling cousin Nadia... ingat tak? dia lah pengapit aku dulu... selain daripada Natra lah.. eh dua-dua tak kawin lagi.. serious jangan jadi pengapit ok!!! 

ok yang ni plak my cousin Syazwan yang hensem tak terkata.. muahahhahahahaha.... berapa tahun belajar kat perantauan... baru balik sini bulan 6 aritu kot.. saiko kan tengok rendang segala? hahaha.. still single and available... hangat dipasaran.. kalau nak sila contact aku.. muahahahahhahahahah.... 

dah remaja-remaja dah kami semua...auwwwwwww remaja... 


korang kene paham.. aku guna dua camera.. so gambar pon lain-lain skit.. hahah.. Amaani sekarang terror giler buat peace.. tapi tu gaya jari dia lah.. bukan setakat pandai buat sign je.. siap pandai sebut 'peace' sekarang ok.. kelas anak mak.. cakap pandai.. jalan tak pandai.. hahahahah


mengadap je lah.. kali ni belambak gambar aku ngan cousin Nadia.. sebab itu je yang ada.. hahahah.. yang lain jantan.. tak kosa mak nak teleng-teleng ngan kazen jantanzzz... 


dia nak buat lagi peace.. 


ini ujian kegagahan ye.. haha.. abang aku belanja durian lepas kene paksa.. tapi tukang belanja dah blah balik kl... yang tinggal tukang makan je.. 


khusyuk mak kau... hahahha.. padahal kat umah mak long dah melantak mee bandung... makan plak durian.. pastu tengah malam dalam kereta tetiba ada bau durian.. rupanya Wan sendawa senyap-senyap.. cisss!



ini Amir.. ingat tak aku ada twit pasal Amir? sebelum aku pegi HongKong aritu.. Amir ni anak my cousin Kak Suhaila.. dia memang stay dengan Atok and Nenek dia (maklong aku)... tiap-tiap hari dia berkepit ngan Arwah Pak Long aku.. ni salah satu sebab aku excited nak balik Melaka.. nak jumpa Amir.. umur dia 4 tahun mcm tu kot... dia accident dengan Arwah Pak Long aku.. accident motor.. melambung Amir time tu... kene kat simpang area kampung jugak.. masa tu beli breakfast ngan Arwah atok dia.. dari hari accident tu Amir koma.. sampai lah baru-baru ni dia sedar.. ada lah dalam 3 bulan kot koma? aku ngan Pak Radie ada pegi HKL sekali masa tu melawat Amir yang tengah koma.. sedih gila.. sebak aku tengok budak kecik kaku je mcm tu.. 

Amir ok lah.. cuma mata dia tak nampak/ tak focus.. mak dia kata bukan mata dia yang rosak ke apa.. tapi saraf kat bahagian belakang kepala yang sambung ke mata tu.. tapi kita tak tau kan? budak kecik lain.. saraf dia aktif...lagipon Allah selalu melindungi anak-anak kecil...doakan mata Amir sembuh dan boleh melihat seperti sedia kala..

tapi tulah...Doktor pon cakap yang kalau ok pon Amir nie 50-50.. sebab hentakan kuat kat kepala... siapa sangka Amir dah ok? boleh berborak lagi tau.. bila tanya mana Atok? dia cakap meninggal..Arwah Pak Long aku plak.. bukan meninggal masa accident.. actually dah ok, dah keluar dari hospital.. tapi lepas seminggu macam tu.. dia tetiba collapse.. Semoga Arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..

Amaani ngan Ain.. (adik kepada Amir) sebaya Amaani.. sama gak.. pesen tanak jalan.. hahahah..

Kak Suhaila my cousin bersama anak-anak dia Amir dan Ain..

Kak Suhaila & Mak Long


dah lepak lama gila umah Mak Long.. now nak bergerak plak..

apahal upload gamba ni tetiba damaged plak bawah dia.. blasah lah, aku malas nak upload lain.. ni semua kaum keluarga.. tapi ramai yang takde.. keluarga Pak Teh tak de.. 



pastu singgah umah sedara kat kampung nie jugak.. pergh giler kaya.. hahahah...ni kira umah weekend dia... dia stay kat KL.. buat kan swimming pool untuk cucu pertama yang bakal lahir gitewww... dasyat-dasyat.. 

kita dapat betenggek amik gambo tepi pool pon jadiklah ye? hahahah... 

Acih ngan Amaani dah tak keruan dah time nie.. 

nie busu.. adik Pak Brahim yang paling bungsu.. dulu time aku kecik... memang rapat giler.. semua anak buah rapat ngan Busu.. hahaha.. anak busu ada 4.. semua heroes.. handsome2 plak tu.. memang bertuah badan betul.. hahahah... Busu ni lagi sorang insan yang aku paling kagum..tak kekok buat semua benda... dah lah baik hati.. lembut je orang dia.. bila orang cerita dia gelak je.. jarang-jarang dia mengata orang.. dia dengar senyum je.. rajin masak.. eish.. tak penah lah aku jumpa lelaki sebaik Busu.. patut lah anak Busu pon kata Ayah dia selalu sangat murah rezeki ;)

kesian Amir nak ikut.. tapi tulah.. Amir ni semangat.. yang boleh dukung dia Roslan sepupu aku je.. (pak sdara Amir).. Lan tu plak sakit pinggang.. sian dia.. hahahah.. tapi dia memang sayang gila anak sedara dia.. sakit pinggang pon dia dukung gak Amir.. 

dan akhirnya... masuk jugak dalam nie.. hahahha.. ko tengok ceria giler okeh.. first time Amaani masuk swimming pool.. kakak dia dulu 4 bulan dah masuk... yelah, dia ni kan selsema tak habis-habis.. so takut lah... tapi ni tengah planning nak bawak dorang tido PD satu malam.. ko rendam lah puas-puas dalam tu.. 


Acih lagi lah.. slamba badak pakai spender je ngan t-shirt.. sukati ko lah nak... 

anak dua.. so kita bahagi-bahagi lah yer.. ko urus anak beso.. aku urus anak kecik... 

sweet je gi swimming umah orang kan kan kan?? tensi aku.. 

gossip tak habis-habis

ok settle.. nak gi Seromban plak... gila okeh.. aku dah macam makcik-makcik.. eh ke bibik-bibik??? so kesian.. angkut bakul susu anak.. hahahah.. aku memang memanjang sipar jepun.. nak heels apamender kalau cenggini gaya? hahahahah... dari raya pertama sarung sipar jepun... 

ni destinasi last.. kat Seromban... umah Pak Teh aku plak.. ko tengok Wan dah bersila depan pintu dah.. 

muka dah melekit belengas semua.. gatal-gatal dah aku rasa... muka mcm tak siap.. hahahah... 


itu jerlah Raya Ke-2 aku... penat giler... balik umah Wan kat Enstek terus membuta...

sekian tima acih






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

18 comments:

Liyana said...

semakin hari semakin shomel si amaanih nih!geram sungguh!!!

NenetPenne (NP) said...

wahhhh handsome laa cousin filla yang baru balik oversea tu tapi ahkak pass overlah..sebab muda sangat... ecewahhhh...

tapi pak busu tu menarik gak...(pang sedas)

Unknown said...

berak rumah orang boleh... takkan swimming rumah orang tak lehh... kan acih kan.

Aya Ariel said...

perghhh..cantik giler umah orang melaka nih..
kaya pak sedara ko..siap ade pool ag kat kampung..hebattt!!

Anonymous said...

waaa..bestnyer raya kat kmpung melaka...bru la feel raya erk...yang cousin kak filla baju melayu biru dari oversea tu comel la...nk kenal boleh..hakhakhak...dia blaja apa kat oversea tu...??? (gatal)...btw nice entri...suka suka suka...hehehe =)

Rizziela said...

ni baru betul betul beraya

mamawana said...

Salam Eid,

Cantik2 gambar raya.

http://nurqasehbiz.blogspot.com/2011/09/aidil-fitri-2011-shooting-raya.html

Sha said...

hansem cousin tu...terus saya terhenti keje jap...hehe

Sha said...

wahh...handsome nya ur cousin. terus saya terhenti bekerja jap...hehe

C!kpuanmuda® said...

tolong kem salam kat sepupu ko yg single n available tu ye filla.. ok bye.

Anonymous said...

kak filla nak contact no mamat baju melayu biru cair tu. dapat la kita berkazen ipar.hahahaha ok gurau. amani comel gebu betol la.gerammmmm. -amy-

Muhammad Al-Afiq said...

selamat hari raya kak filla...meriah x melaka tahun ni raya kak..??? yela sy xdpt blik raya kt m'sia..tersadai kt egypt ni sbb exam...sedih pagi raya kak filla...si amani maintain gebu je...gewammmm tgk budak tu..haha..selamat hari raya dari egypt.!~

Filla said...

liyanaroxx: haha buah hati pengarang jantung!

NP: hahah muda sgt yeh..pak busu tak leh.. dah old time ;)

jujue: eh tul gak kan?

aya: yup agreed.. senibina melaka cantik..kat kampung dia terhebat lah gitu..

anonymous:dia amik course apa tah.. tp related ngan banking and insuran kot..tgk live lagi hensemmm..hihi..

rizziela:haha..nasib masih ada kampung halaman ;)

mamawana: tq..

sha: hahah.. aippp buat keje k...

cpm: laki cpm... tgk cpm niiiiiiee!! haha

anonymous amy: nanti akak kim salam.. aishh ramai plak peminat dia kat sini.. haha...

muhammad al-afiq: hai afiq.. wah kat egypt ke? kesiannya raya jauh nun disana... ktorang giler happening kat sini melantak memacam.. hahaha... amaani gebu, sebab tu pemalas nak jalan.. haha.. selamat hari raya from kak filla yer..

peej said...

kawan sekolah wan kau tu macam ku kenal. mcm ustazah yang aku mengaji few years back.
dan anak buah kau lu memang kacak. auwwww. eh tiba2 hilang ingatan lak aku nak kawin dah.

ShareOurThought said...

Hi Filla/Dayang...Salam AidilFitri

Wah syoknya beraya..Naper mak tak pegi umah Cik Esah kek baruh? hehe dah sampai Brisu rumah Kak/Cik Nor yer.. dokek dah ghumah mak saya (Cik Esah).. Filla ingat tak saya?.. kecik2 penah main sama2 kek rumah kayu nenek Filla tu?

p/s: Kim salam dgn mak yer

Kak Ani

misz beauty said...

sama la kita sis. dari raya pertama sampai ke sudah pakai slipar jepun

Anonymous said...

AMBOI FILLA... NAMPAK SERONOK JER MUKA RAYA KAT UMAK MAK SENDIRI.. HARI FIRST NAMPAK MCM TENSI JER.. BANYAK CITER LAK TU

Filla said...

anonymous:raya ke-2 banyak bejalan.. round kampung.. raya pertama.. duduk dalam rumah je, tak pegi mana.. so taktau nak tulis apa.. neway seronok jer raya kat mana-mana pon.. janji anak2 dan suami ada di sisi ;)