Thursday, June 23, 2011

Accident

Pagi tadi accident :( gi breakfast ngan pak radie..siap anto cuci kereta lagi..kereta dah bekilat-kilat memancor-mancor gitew..

Pastu balik dari breakfast drop pak radie kat umah..aku pon panjat g driver seat..pastu tekan minyak jalan lah nak g opis..tetiba kereta myvi reverse..bedentum okeh!!blank aku kejap rasa macam dalam mimpi plak..aku pon blur tatau aku langgar kereta parking ke? Tgk kat side mirror, mmg myvi tu dah terkeluar stengah..maknanya dia mmg tgh reverse..sbb jalan tu mcm curve sikit..panik siot..menggigil nak call pak radie..call2 x dpt dia dlm lif..bile dia angkat aku ckp "pa, accident! Turun skarang kat bawah"...

Masa tu aku tgh cakap ngan brader myvi tu dua org..dia dok cakap dia dah tgk sblm reverse, mmg takde kereta sbb tu dia reverse..aku dah angin..aku ckp kalau dah tgk takde kereta, habis yg saya lalu tu??maknanya memang ada lah kereta kan?

Pak radie sampai je tgk kereta pastu dia tendangnya body kereta yg dah kemik tu..maaaaakkkk kecut prot aku ni hah..terus tarik tgn dia.."Pa, awak jgn nak mengamuk..cakap elok2 la"..tupon nasib baik dia tendang kete...hahahahahaaa..eh?boleh hahaha plak aku ni, kete dah hancur tu...nak claim insurans myvi tu dia sebbbbbuuuuk nak ajak g balai..konon biar polis decide sapa salah..eh???dah tentu for whatever reason, ko yg salah! Aku mmg jln aku, yg ko pegi reverse tu napa? Pastu sibuk kata aku hentam kuat sampai begegar kepala..

So ke balai polis la tadi..amik statement..rasa2 mcm berpihak kat aku lah kan..ni pak radie turun bwh jap..sarjan dah sampai nak tgk tempat kejadian..kalau settle, nak ke bengkel subang plak pasni..rasa2 mcm nak kene g enstek pinjam kancil muahahhahahaa..wan tatau lagi ni, takut kene bebel T______T

Jap g nak merempit laki bini naik motor g enstek...oh mesti comel mak pakai helmet..muahahaha

"Wa nak blah...bro lu tunggu bini lu sampai jap g kat kedai bawahhh..gerek seyyyyyyyy" - minah rempit style!
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

18 comments:

Miss Moon said...

lor sian nko pilla ....

nasib nko tak der apa apa ...harap cepat siap ...

kalau tak call inspektor Amir jajjajajajajja terus Nora Elena auwww

Siti Fatimah said...

amboi sedap betol mamat myvi tuh berkata2 kalau i abiz aku bahasakan dah... ish i pulak yg geram nie dia yg langgar org... x mau mengaku pulaks!...sabar je lah! yg penting u x apa2 kan...alhamdulillah...

JMR said...

seb baik pak radie tendang body kete, kalo tentang kepala mamat tu, camano la agknye...heheheh

Aya Ariel said...

ganas tak muka pak radie time tendang body kete tuh?
ko seram tak?
semalam belasah anak..arinih belasah keta...waaa..cam gengsterrr...
hehehe

ak yuyunz said...

hahaha kak moon lawak giler inspektor amir..

Axie04 said...

hek elek,
dah tentu la yang nak reverse salah
guna otak la

aishah jamrek said...

al sian..sabar yer...

Shinnaz Ahmad Rasid said...

filla, kau ni kete eksiden memain eh. hahahah. chill lah beb!

p/s: garangnya Pak Radie!

lindaoff said...

Sempat lagitu nak meremps..mwuahahaha.
benda dah nak jadik,yang penting selamat.

theotherme said...

aa...takut. akak rasa pak radie ni prangai sejibik sejibon cam laki akak la. dari tang anak sampai la kalo keter kene cengitu..
nasib baik awak tak kene apa2 kan.

p/s - hiii...silent reader ni hehe

zilazaimy said...

sangattt menyamph, benci..meluat.. ksalahan stupid cenggitu yg di buat oleh orng2 yg meng'rives' kete....sye pon penah kene kat petonas depan tu...dia reves punye reves hentam bontot kete kita plak...eiiii geram..reves amik site cam bawak lori nun...btw..ble tngok kecomelan u pakai helmet...kikikik..ble gelak2 lgi tu...suwitttttt

Ayuni Nadzeri said...

rasanya mamat tu mesti kecut tgk pak radie tendang keta. wahh.. terus rasa nk lariii. hahahaa.. ganas sungguh!

cik keboom said...

buk filla sarjan mana td amik report..heheh kalo sy ada td dh tentu jumpa buk filla masa wat report...

R.R.Z said...

mesti mamat myvi tu poyo kan?

takpe kak, yg penting..akak selamat.


:-)

Liyana said...

sesuka hati cakap akak salah..tentu2 dia yg salah..dah nama reverse nak kuar dari parking..TENGOK BETOL-BETOL ada kete kat belakang ke idak..tuh ar...kadang2 dapat driver kepala otak biol nih mmg nyusahkan!mmg confirm akak menang punyalah sbb dah tentu2 jalan akak!

Lee said...

Hi, glad you not hurt. I guess its just one of those days.
You take it easy, keep a song in your heart and have a nice day.
Lee.

Sofea said...

wah pak radie garang nye..

Anonymous said...

saya ada email kat framekasih@yahoo.com nak order frame.

Nanti mintak check email k.

TQ

Wanie