Tuesday, April 20, 2010

celoteh orang dilanda kebosanan....

ada masa memang kepala hotak ni buntu giler babeng.... tatau nak pikir aper... tatau nak tulis aper.... tatau nak makan aper... tatau nak buat aper.... semuanya tatau!!!!

aper yang aku tau... semenjak dua menjak nieh... prot dah sarat sangat.... baby pon ikut suka hati dia jek nak terajang prot mak dier.. adoi... aku rasa prot ni dah takkan membesar.. cuma akan memadat dan menyendat jek... senget benget kengkadang prot nie.. aku plak gerun..huhu....

kali ni ramai ckp prot tak sebesar dulu... cuma aku harap baby dalam prot sihat dan sejahtera, dilindungi olehNya, dan takde apa-apa masalah... itu dah cukup buat aku lega dan bersyukur...

wehhh tapi dah start dah tido malam... kejap ngiring ke kiri... bile dah lenguh pusing slow2 mengiring kekanan... satu malam bepuluh gak ler aku kiri-kanan!!! Acih memang kat tengah-tengah lah.... sebokkkk jerk... tiap kali bangun gi toilet.. konpem kene kejut budak Acih nie.. ajak gi kencing sekali... dia bukan reti nak bangun sendiri.. kang tau2 dah kuyup!! tapi skarang alas jek ngn getah pink/biru Anakku tu... pastu atas tu letak comforter kecik.. kot2 dia 'telepas' x der lah menyerap kat tilam aku plak...

malam-malam plak kejap on aircond.. kejap off... asik lah on ngn off jerk... tido pon x de lah lena sangat... yelah.. bila dah sarat..rasa mengah.... ish.. bila ingat masa pregnant kan Acih dulu.. lagi teruk.. tido duduk ok.. kalo tak serious aku x leh napas!!

lagi satu yang aku risau... dah le duduk kat putrajaya... nak bersalin nun kat Shah Alam.. masalahnyer sempat ke??? orang cakap kadang anak no. 2 tercepat lah.. itu ini... serammm.. Pak Radie gi keje dah ler nun kat Hartamas.. camno??? aku malas ler nak pikir.. dah ler bedikari giler skarang ni.. gi keje drive sendiri.. hantar Acih lagik pepagi.. parking dah ler susah nak mam kat sini.... dah park.. kene panjat tangga... balik keje pon kene panjat tangga lagi.. minggu ni dua kali dah aku cramp subuh2 tu... dulu takde pon dah sarat2 aku cramp... rasanya sbb byk sgt begerak, byk sgt panjat tangga.. tu yg kaki sakit tu... tp takper... cuma aku tatau sampai biler aku kene drive lagik gi keje.. saper plak nak anto??? time Acih dulu.. duk ngn mak aku kat Ampang.. so lagi 2,3 weeks sblm beranak, apak aku yg anto/amik gi keje... tapi Alhamdulilah.. preggy kali ni tak ngengada mcm dulu... sepanjang pregnant ni tak penah pon gi amik MC.. dalam tak larat tu.. gagah gak gi keje... amik cuti pon semata nak gi vacation sajer..hhihi...

nak settle basuh balik segala barut-barut baby.. sarung bantal baby.. dan lain-lain... nak pack kemas-kemas.... nak antar kat Shah Alam siap-siap.. in case terbersalin awal ke aper.. dah tak yah risau2....

nanti ada cerita update lagi.. skarang rasa sangat penat.....


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

3 comments:

Unknown said...

besa la ibu mengangung kan... tak per filla ko luahkan dan leterkan jer kat sini... kami sudi membaca chewah...

JMR said...

you are the iron lady la kak! Aritu pon nampk bersemangat waja je..dah xlama kan baby nak kuar? nanti nk g tgk la itu newborn baby...

rynas said...

betoi2 baik prepare skang. saya dulu anak ke2 lagi sebulan due date terbersalin awal. sib baik bila kuar tanda sempat lagi petang tu pg cari brg baby, tilam bantal semua