Wednesday, September 09, 2009

Biler Perut Lapo.. tetiba jadik kuat membebel...

aku tau entry-entry bergambar muke sendiri nie leh buat orang muntah.. tp bkn niat di hati utk bagi orang muntah...


aku sajer jer nak mengadu-mengadu ala manjeeeeee... mak kan manjer... sian aku... kat blog pon sibuk nak bermanja2.. abis.. Pak Radie tak suker manje2kan i yg manjer nie.. nak buat cemana.. contoh ayat percubaan bermanja ngn Pak Radie di telefon semalam.. jom saksikan:-


ma: Pa... penat laaaa arinie...nak kene masak lagi nak buka kang..
pa: asal penat? jogging ke???!
ma: tak laa jogging!!!!! dah kata puasa penat lahhh..letihhh!!
pa: emmm (sambil buat keje...aku tau sgt laa ni)
ma: paaaaaa... nak masak apa ah? kat opis ni kan.. dorang beli je lauk.. takpon masak 1 jenis je.. ma rajin kan? siap masak 3 lauk skali... dah la klam kabut... penattt arrr...
pa: sape suh masak byk? ada pa suruh?
ma: dah la.. ok bai..


apa pengajaran dari cerita di atas? jangan gatal-gatal nak bermanja tak bertempat okeh.. ko balik umah pi masak jer.. citer byk tak yah..


persoalannya di sini ialah... apa motip 'watak ma' di atas kecoh2 kat 'watak pa' pasal dia masak 3 lauk??? orang lain masak 1 je.. kadang orang lain langsung tak masak.. beli kat kedai jekk... motip dia satu jerrrrrrrrrrrrrrrrrr.... nak perhatian... nak pujian.... nak dihargai... contoh ayat menghargai ialah 'ishhh bangga lah dpt bini leh masak 3 lauk dlm masa 30 minit.. chef wan pon kalah!!!'... tak pon 'huiiiiyaiiiiiiiii... awak ni masak ke racing?'... tak pon.. 'seumo hidup nie.. tak penah rasa lauk sedap mcm nie..nak pengsan rasa sedap dia'.... tak pon.. 'dah dahh.. tak yah masak.. arini balik umah gi siap2.. kita gi makan kat hotel 8 bintang'.. takpon.. ah sudahlah... penat aku type takpon takpon takpon...


tp beyonce pon pandai tau... nyanyi lagu if i were a boy... lelaki tetap lelaki.. tp bukan dorang tak kisah... sbb petang smlm tekedek2 datang kat dapo bawak balik roti john... cuma jgn kasar-kasar sgt... tak manis okeh.. *bluekkkkkkk* bukan tak manis.. takut bini ko balik masak buh racun tikus jek kat lauk kang!!!


selamat berbuka semua.... sok aku ckp ENGLISSSSS... haahahah (anny ko ingat Englis??).. sbb nak masak omputih jap gi..


eh silap... aku suker tersasar or terkeluar topik kan? kalo exam paper BM ni patut lah bajet score giler.. tp result kelaut gak.. sbb ni lah ni....

disebabkan saya ni manja lagi mengada-ngada mengalahkan Acih... saya nak ngadu.. saya kehilangan berat badan yg byk jugak... huhu.. eh kalo kurus kasut pon leh longgar ke??? kasut keje saya asek tecabut2 jek bila jalan... dulu tak pon? lemak kat tumit leh ilang ke???? jam kat tangan longgar... pastu urat kat bahagian jari-jari tangan..kat tangan jelas beselirat.. youuuuu!!! buruk macam Angelina Jolie... huahahahha... tanak kalah perbandingan dia...

Pak Radie cukup nyampah kalo aku bediri mcm nie... lagi-lagi bile try baju/suar baru... abis ko nak suh aku bediri cemana? oh masa ni tgh siap2 nak gi buka posa ngn cik Anny.. cik Atta tak jadi..ko mmg natra.. putus kawan okeh!!! my body guard yg sgt loyal... Acih... dgn senyuman dia yg balik-balik senyum sakit ati nie.. nie baru sampai... masa otw tu.. call Anny...

Filla: Anny, ko dah sampai?

Anny: dah lahhh dah 1/2 jam dah ada sini..kata kul 6.

Filla: buka kat cyber kat ne nie? aku otw jap gi sampei...

Anny: x jadi SR.. makan nasik briyani je...

Filla: ok.. kat deret2 SR tu gak kan?

Anny: bih kurang arr. ko pusing2 jek area tu gak..

Filla: yelah.. apa nama kedai tu? senang kang

Anny: kat Rahim's tu..

Filla: yelah aku tau.. apa nama kedai tu.. cpt sket...

Anny: Saba...

Filla: apa nama kedai tu?

Anny: Saba..

Filla: ko ni memain arrrr... aku tanye apa nama kedai tu?????

Anny: hahah... sabaaaaaa...

Filla: (terus letak phone)


sekali tu pusing2 kat shoplot situ.. ok ok okkkk..mmg nama kedai tu SABA'... bodoh nak mati!!!!


punyerlah ramai umat... nie restoran Arab sebenarnya... sebelum gi sini.. mak aku call.. then borak2.. rupanya adik aku yg keje kat sepital putrajaya nie... kawan dia nye abg ipar owner restoran nie... kakak dia kawin ngn Pak Arab... oic... hihih.. kalo tak salah restoran la... heheh..

Aunty Anny pon dah kuwus byk kan.. cehh.. suke arr tu!!! eh ko rasa ko manje eh posing ngn patung anak aku mcm tu? auwwwwwwwwwwwww.... aku tak leh lupe sms 'i lap u filla'.. geli okeh.. les aper..

ada berjenis-jenis set ayam+nasi beriyani.. yg ni kalo tak silap roasted chicken kot... giler babeng nasik dia byk nak mamp... 3 orang makan kot???

i tell you... ni sedap okeh.. ala2 salsa?? salsa ke anny? mcm kat chillis..tp chillis kecik mkn ngn nachos kan? ni besar okeh.. ktorang habiskan setengah jer... x larat... makan ngn roti pita...

roti pita? ah ni ler roti tu..tatau nama dia pita ke aper ker..


eh dahlah tu yer.. aku penat laaa.... nak kumpul tenaga ni nak masak western...heheh..ngader..



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

8 comments:

suediauseus said...

sis, berdiri cross the leg ala ala paris hilton gitu .. ala .. kata pun today westornnn .. hehe

MamaIcha said...

saba jer la :))

Unknown said...

sedap yer nasi beriani tuh.tup tap air liuq meleleh ni.

ila de cute said...

hahahha lawak la ko punya dialog dgn pak radie tu... ko nak aku bg cth ayat2 yg menunjukkan suami to appreciate (ni saje nak curah minyak kat api):-

Pa: tak pe lah ma, kalau penat biar pa masak ari ni, ma rehat aje nengok TV

Pa : ma tak yah la masak ari ni, kang otw bali pa beli lauk siap siap..sian ma penat masak tetiap ari..

pa : ma memang pandai masak, ni yang pa sayang ma ni...

dah tu je la, penat aku nak type..call la aku kalau nak dengar ayat seterusnya...

Mama Awisy said...

mcm sedap jek nasi itu..pepagi dah berkerak kerik keruk perut ku

Liyana said...

sukalah pic kak filla yg 1st tuh...nampak NATURAL beauty...seriuos!!!=)

Chooyaya! said...

kurusnyer ko filla... aku sumpah dengki ok? aku pon tingin nak pakai skinny ejans cam nko. tp biasanya kalo aku pakai super ngan dugong jerk. haha..

eh btw, laki ko sama jerk ngan laki aku.. tp laki aku jenis cam ada la puji pujian sikit... tp amat jarang la...

ni lagi satu, kalo laki aku nampak rambut ko, sah2 esok gak dia suruh aku perm ok?

Mimy Hamid said...

mak ai kuwus giler ko..aku gak yang tak kuwus2