Tuesday, June 09, 2009

Aper anda bleh buat ngn plasticine??

ini juga adalah mende yg kami belikan utk budak gedik bernama Acih... *sib baik dia nak plasticine jer*... aritu nak laptop barbie..rm300..ada brani?.. dah ler.... aku kecik2 tak der pon laptop2 nih..idop jek..

so hari ahad pagi adalah hari menggentel plasticine utk menguji tahap kekreatipan kami...acih mcm biasa ler.. dia gentel jek..aper pon tak jadik...haku ngn pak radie gak mangsa keadaan...

saksikanlah.....


heheh...mcm cacat jek cat purple yg aku wat nieh... yg penting tinga dia adalah spt tanduk.. walopon cat ini tidak bermata, berhidung dan bermulut... yer yang 'orang putih' tu pon fillanie yg wat...comel kan kan kan? Acih ngn baju tido di pagi hari... malam tu dah tetido dlm kete siap pelok plasticine.. pagi2 celik mata terus kuar perkataan 'plasticine...plasticine'... aku break gi mkn jap kat dapo umah wan...sekali tgk dah jadik sekor babi...perkataan lebih sopan ialah khinzir... tak tahan aku nengok idong ngn ekor babs nie.... heheheh... apahal kucing aku tetiba mcm tgh bediri???? ooooooo kreatip gak aku ni rupanye..hehehe
tetiba pak radie dah siap plak ngn mende nie...memula ingatkan dia nak wat kete sorong yang angkut pasir tu... silapsss..heheh haha..nie paling comellll....sumer pak radie yg buat..harap aku..tangan bangku yerrr...
one happy family... yang penting... kucing aku lekkkkk jer tgh bejalan disitu yerrr..huahahahha..ngan pak radie dah transform 'orang putih' aku jadik ultraman..

tetiba ada cactus... syabas!!!! abis jarum peniti ngn cangkuk kain wan... ok kita kumpulkan happy family bersama cactus..kali nie kucing tu jgn mengadap camera...kalo tak... penat dia asik bejalan jek...hehehhe


*sekian sajer aktiviti hari ahad di rumah Wan and Atok.... kepada ibu bapa boleh cuba acara ini dirumah.... oh saya lupa... ada selingan dialog mama and acih...



Acih: Mama, jom main plasticine...

Mama: Kasih main la dulu..mama nak masak...

Acih: Ok...

Mama: Main alas plastik tu...jgn kene lantai mama tu...

Acih: Habis? Ni lantai mama sorang je ke? bukan lantai 3 orang? mama, papa ngan kasih? (siap tunjuk nombor 3 guna tangan)...

Mama: !#%$%%^*&^$



Pengajaran: Jangan salah cakap ngan anak yerrrrr...

Announcement 1: sesiapa yg lom buat final confirmation ngn saya pasal order frame..saya tak proses frame dia yer.... yg dah send gambo... pastu senyap dah tak bagi hp number tuk saya contact... pepandai ler carik/contact/email saya yer.... tq!!!!

cik idayu alwi sila email or contact me...

cik ninahazrin.rahim tolong email or contact me....

Announcement 2: saksikan aksi saya dan Anny (REDAH) final episode / episode akhir dalam Rancangan X-Rel hari ini di tv1 jam 4.30 petang.. (leh tgk mak poyo2 nangis sbb menang)..heheh


20 comments:

MamaIcha said...

wah!!! ultraman tue...terror la u filla...hehehe!!!

Unknown said...

Sgt2 comey

Miss Moon said...

pasnih aku akan beli plastecine tew juger ...sebab aku pun dah lama tak main plastecine

Kit Pryde said...

ooooo

eh comel aper kuching pepel tuh!!

ok la tu. kalau haku yang buat, agaknya org tak leh teka pun tu kuching... hahahah

genny da bomb said...

kretip2...dulu2 main plasticine ni siap buat lesung batu,periuk belanga..sayur ikan bagai hehehe

Nanie Dean said...

comey la otomen tu....

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

bagus jgk idea nih ehh...
aku mcm baru terpk apalah nak bg anak dara aku buat kala cuti kan..ekekek
ehh pat acih menjawab psl lantai tuh kelako wehh..tp mmg le bebudak skang nih jwpn sgt memberangsangkan! hehehhe gud girl acih!

A m m i said...

sapa yg gatal buat cik babs tu wei...
sian ultraman, kucing tu sume kene samak..

Mummy_Fuzz said...

kreatif lah pak radie ni...filla aku tahu tgn ko mmg keras sikit...sok2 acih agaknya kreatif mcm saper ye?

Filla said...

busyuksayang:first time org puji..tq tq..haha
sutera batik: tq
miss moon:beli pelikan yer..lembut mcm nak makan..n colourful
kitty pryde:hahah.. yer kucing bejalan mmg comel...
genny da bomb:hehe..jgn masuk mulut okeh..
cintaku iman: yess!! 2 org puji otomen aku...
akma: yer betull.. tu antara aktviti sehat (tp kene dera sket ler..mak apak yg kene buat!!!)
sheila: kene samak ker?heheh
fadeltoha:mintak2 acih kretip mcm apak dier.. tp bab menjawab mmg inherit mak ngn apak!!!!

Gieyana said...

salam kenal Filla..cantik ur frame canvas..igt nk buat la...wahh rajinnya main ngan plasticine...

diana aziz said...

Hahaha.. Tang babs yang lawak tu. Jadik je..

Kucing tu special jek. Siap leh bdiri lagik..

Pak Radie mmg kreatip.. Plaing comel kereta sorong tu. Hehehe...

Mai Okinokiyo said...

filla, terigt nasya aritu main, ayah dia buat kete, skali dia ngamuk kenapa dia sorong kete tu xjalan..dah tentu2 la kan xjalann

pastu bab acih tnya lantai ko sorang tu mmg bagusss...syabas yer acih..mama ko kedekut lantai :p

Mrs.Nury said...

kreatif jugak ko filla...balqis pun suker main mende alah tu tp aku pulak yg tak kreatif yang aku tau buat bulat2 & cacing2 so yg tu je la balqis pandai hahaha...

norryabby said...

Macam macam leh wat ekkk....eh yer Filla...saya dalam proses memilih gambar untuk framing canvas tuhhh

owndferra said...

ermm ni 1st commet from ur silent reader..
agak kreatif gak laa kn..
suke tgk yg org putih tu tukar jadi ultraman..kreatif gitu..

Mimy Hamid said...

terror beb ko main platercine (tul ke aku eja ni)..

DYLA said...

comey & kreatif!

cute la kucing purple!

pHat sUe said...

hebat2. thumbs UP. ade pon yg sudi wat platesing kucen kekeke.

nape aku rase cam rezeki ko ngah lebat skg?? :P.

mak tgh nyusun pix2 yg layak tuk dihantar kat ko neh la la la ...

Liyana said...

Acih: Habis? Ni lantai mama sorang je ke? bukan lantai 3 orang? mama, papa ngan kasih? (siap tunjuk nombor 3 guna tangan)...


hahahaha..part nih xleh tahan...bijak tol dia menjawab ek kak filla?=p